Jump to content
Wspieramy Kacpiego, synka naszego kolegi Read more... ×
bllomer

Parowanie wszystkich szyb wewnątrz auta.

Recommended Posts

bllomer

Witam, mam problem z parowaniem szyb  na następny dzień. Filtr kabiny wymieniony 2 mc temu na węglowy. Jest to denerwujące zjawisko bo przy minusowych temperaturach muszę skrobać szyby zewnątrz jak i  wewnątrz. Czy macie podobna sytuację. Nie wiem czy problem jest taki że robię zbyt krótkie dystanse czy słabo wietrze samochód a może mam nieszczelność. Czy ktoś miał podobnie i może naprowadzić mnie  gdzie  może być problem. 

Edited by bllomer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boost_Tech

Jak się nazbierało wilgoci przez jesień to przy aktualnej pogodzie ciężko będzie się jej pozbyć. Osobiście polecam żwirek dla kota - nasypać do starej skarpety, albo kilku i zostawić np. pod siedzeniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix

Zakladsm ze obieg wewnętrzny nie jest włączony?

Bo jeśli tak to masz przyczynę, ew.problem że sterowaniem klapkami obiegu też wchodzi w rachubę

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bllomer

Zakładam że nawiew jest sprawny, próbowałem jeździć z włączoną klimą i obiegiem zamkniętym aby osuszyć powietrze wewnątrz auta, sprawdziło się na jeden dzień. Teraz sprawdzam nawiew tzn, po przyjechaniu wyłączam całkowicie nawiew i wietrze wnętrze zobaczę czy coś to pomoże. Aktualnie mieszkam w UK (Szkocja) tutaj wilgotność jest bardzo duża bo leje teraz prawie codziennie. A jest możliwością zatkany odpływ od parownika klimy ? Czy mogę udrożnić go od spodu auta... Znalazłem też informacje że zatkane odpływy wody w podszybiu mogą doprowdzić do tego że woda dostaje się do środka, czy jest taka możliwość ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Karminadel
2 godziny temu, bllomer napisał:

(…)próbowałem jeździć z włączoną klimą i obiegiem zamkniętym aby osuszyć powietrze wewnątrz auta,(…)

Mam nadzieję, że kradł się błąd (albo dwa)

Po 1. "Próbowałem jeździć z włączoną klimą" - to co ty specjalnie ją wyłączasz? Przecież w kaszkaju A/C domyślnie jest cały czas włączone... To jak jeździsz bez klimatyzacji (napisz też dlaczego) to nie dziw się, że masz tyle wilgoci.

Po 2. "(…) z obiegiem zamkniętym" - nawet przy najbardziej wydajnej klimatyzacji nie wysuszysz powietrza przy obiegu zamkniętym.

A co do odpływu z klimy - gdyby był zatkany zauważyłbyś to - bo najczęściej leje się do środka i są mokre dywaniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Jest tak jak pisze Karmiadel,Klima ma chodzić cały czas.Też czasami na zamkniętym obiegu mam parowanie,wtedy trzeba otworzyć na zewnątrz przelot powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bllomer

Obieg zamknięty włączałem tylko dlatego że wydawalo mi się że skuteczniej osusze powietrze wewnątrz. Co do włączonej klimy wyłączałem, nie sądziłem że może to mieć taki wpływ na wilgotność w samochodzie, nawyk z audi nigdy nie musiałem martwić się zaparkowanymi szybami. A problem nie występuje podczas jazdy tylko gdy pojadę do sklepu i wracam za 15min a w środku auto zaparowane a klima włączona była przed, więc może problem jest w klapkach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej G

Już poprzednicy Ci wyjaśnili w czym problem - niewłaściwa eksploatacja klimy.
Z grubsza rzecz ujmując obieg zamknięty służy głównie do chwilowego wykorzystania, gdy jedziesz za jakimś śmierdziuchem. Klima na automacie mało, że dostarcza świeże powietrze, to jeszcze osusza "klimat" wewnątrz. Jeżeli z niej nie korzystasz, lub masz przełączoną na zamknięty obieg, to masz, jak masz

Share this post


Link to post
Share on other sites
bllomer

Problem w tym że obieg zamknięty używałem tylko przez ostatnie dni, ale normalnie jeździłem z klima. Gdy zostawiłem samochód na całą noc, rano szyby były zaparowane wewnątrz i to jest ten problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Kup osuszacz do wilgoci i umieść go w środku.Masz coś mokre w środku

Share this post


Link to post
Share on other sites
Karminadel

Może być też tak - że masz mało czynnika już i przy niższych temperaturach czujnik ciśnienia nie włącza sprężarki. Świecąca dioda w przycisku <A/C> nie oznacza, że jest włączona sprężarka. To oznacza, że ty chcesz ją włączyć - ale czy ECU na to pozwoli....

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix

Sprawdź drożność odpływu i czy klapki obiegu otwartego się otwierają (na słuch, zupelnie inna praca po włączeniu powietrza z zewnątrz) następnie wykladziny czy nie są mokre (jeśli masz welurowe dywaniki to też ) bagażnik czy nie ma nic mokrego usuń wszelki piach itp i wtedy zobacz powinno być ok.

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bllomer
5 godzin temu, Karminadel napisał:

Może być też tak - że masz mało czynnika już i przy niższych temperaturach czujnik ciśnienia nie włącza sprężarki. Świecąca dioda w przycisku <A/C> nie oznacza, że jest włączona sprężarka. To oznacza, że ty chcesz ją włączyć - ale czy ECU na to pozwoli....

Klima działa bo momentalnie  odpraowuje szyby. 

6 godzin temu, JACKO29 napisał:

Kup osuszacz do wilgoci i umieść go w środku.Masz coś mokre w środku

Kupiłem czekam aż przyjdzie.

5 godzin temu, manix napisał:

Sprawdź drożność odpływu i czy klapki obiegu otwartego się otwierają (na słuch, zupelnie inna praca po włączeniu powietrza z zewnątrz) następnie wykladziny czy nie są mokre (jeśli masz welurowe dywaniki to też ) bagażnik czy nie ma nic mokrego usuń wszelki piach itp i wtedy zobacz powinno być ok.

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Szukałem mokrych miejsc, nie znalazłem, dywaniki mam gumowe. Drożność odpływu, masz na myśli od klimy czy w podszybiu ? 

 

 

 

Jeszcze zauważyłem ostatnio nie wiem czy  może mieć to związek ale gdy włączę klimę na full, podczas jazdy słyszę że  nadmuch słabnie tzn. nie dmucha maksymalnie, po krótkiej chwili wraca wszystko do normy. Możliwe że problem jest w klapkach lub faktycznie mało współczynnika w klimie. Jeżeli jest wyciek w jakich okolicach mam go szukać, może z podwoziem jest problem jakieś uszczelki lub gumki podłogi wypadły lub coś podobnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Karminadel
12 godzin temu, bllomer napisał:

Jeszcze zauważyłem ostatnio nie wiem czy  może mieć to związek ale gdy włączę klimę na full, podczas jazdy słyszę że  nadmuch słabnie tzn. nie dmucha maksymalnie, po krótkiej chwili wraca wszystko do normy. Możliwe że problem jest w klapkach lub faktycznie mało współczynnika w klimie. Jeżeli jest wyciek w jakich okolicach mam go szukać, może z podwoziem jest problem jakieś uszczelki lub gumki podłogi wypadły lub coś podobnego.

Jeżeli masz nadmuch na maxa i zmieniasz kierunek nadmuchu - to ECU na czas zmiany łopatek kierunku nawiewu zmniejsza siłę nadmuchu. Wg mnie po to by silniczki klap nie musiały "walczyć" z mocą nadmuchu. Uważam, to za dobre rozwiązanie - bo np. w Scenicu częstą przypadłością było wyłamywanie się zębatek silniczka klap (najczęściej obiegu zamkniętego). A w innym poprzednim samochodzie, gdzie było to sterowane linkami - przy max nawiewie klapy się nie przesuwały. Wychodząca linka z pancerza by popchnąć klapę wyginała się - była za mało sztywna by poradzić sobie z siła nadmuchu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bllomer

witam,

panowie nadal  mam ten problem.  Wysprzątałem samochód  i wymyłem dokładnie szyby, zakupiłem wkłady do wilgoci które zamontowane są na środku deski rozdzielczej i  na desce bagażnika, efekt mizerny. 

Czy występuje  w tym modelu  nagrzewnica elektryczna, jeżeli tak jak sprawdzić  jej działanie ? Próbowałem włączyć  nadmuch  na hi ( najwyższą temp. grzania ) ponoć ma aktywować nagrzewnice ale nie wyczuwałem ciepłego powietrza, jak długo trzeba czekać na efekt działania takiej nagrzewnicy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Afrance

A ile czekasz w suszarce do włosów? Przy nagrzewnice efekt jest natychmiastowy. Auta tej klasy takiej nie posiadają.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
bllomer
1 godzinę temu, Afrance napisał:

A ile czekasz w suszarce do włosów? Przy nagrzewnice efekt jest natychmiastowy. Auta tej klasy takiej nie posiadają.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk
 

To nie rozumiem dlaczego są aukcje gdzie można kupić ową nagrzewnice ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisilYE

Może Twoja nagrzewnica nie działa. Nie wiem jak w j11 ale w j10 były montowane w tunelu .jak znajdę zdjęcie to wstawię.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisilYE

w j10 tak to wygląda

grzałka.jpg

nagrzewnica.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×