Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pathfinder gaśnie przy odpalaniu na zimnym , rozgrzany pracuje normalnie


Moscik8
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , jestem od miesiąca posiadaczem pathfindera 2,5 dci 174 KM . Od początku mam jeden problem . Auto po ostygnięciu , na zimnym silniku odpala bez problemu po czym gaśnie . Po rozgrzaniu do 40-45stopni chodzi normalnie . 

Co zrobiłem ?

*Wymiana zaworu scv 

*Wymiana czujnika temperatury 

* Czyszczenie przepustnicy ( niestety bez montażu bo jedna śruba jest już wyrobiona i po godzinie odpuściłem )

*Za radą jednego znajomego odpiołem czujnik walka rozrządu i auto pracowało , nie zgasło ale chodziło nie równo o

Możliwe że ma to coś wspólnego :

* Na ssaniu do czasu rozgrzania się dymi trochę na biało ale nie jakoś ekstremalnie . 

* Mam wrażenie że podczas rozgrzewania silnika spala on zbyt dużo paliwa . Porównując do poprzedniego dnia jak auto stawiam na parkingu ,po odpaleniu i rozgrzaniu znika na moje oko 2-4 litry paliwa ale może mi się wydaje

* Piszczy pasek klinowy ( ale to chyba bez znaczenia )

Cała sytuacja podobno ma miejsce od czasu wymiany głowicy na nową z serwisu około rok temu . Podobno też były właściciel oddal do czyszczenia wtryski do jakiegoś czyszczenia kwasem . Zarzeka się facet że sprawdzany byl rozrząd podczas wymiany głowicy i było wszystko ok . Rozrządu nie słychać . Jakieś pomysły lub ktoś chętny podjąć się diagnozy w okolicy Ostródy , Olsztyna , Iławy , Elbląga i okolic ?

 

Edytowane przez Moscik8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sq9mcs napisał:

Wyciągnięty łańcuch rozrządu. Prawdopodobnie dolny.

Czyli jednak ,innej opcji nie ma ? Bo nie wiem czy kombinować czy odrazu wymieniać cały zestaw rozrządu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innej opcji nie ma. Na zimnym silniku zaczyna brakować korelacji pomiędzy czujnikiem wału a wałka rozrządu. Miałem identyczne objawy jak mi się łańcuch rozciągnął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam przyczyny może gdzieś indziej bo gadałem z poprzednim właścicielem i wynika z tego wszystkiego że rozrząd był sprawdzany , niby był ok . A cała sytuacja zaczęła się od wymiany głowicy na nową , przed wymianą było ok wszystko . Jest możliwość że np coś źle złożyli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie możliwe. Jak sprawdzał rozrząd? He He nie znam dobrego sposobu a  na tym silniku doktorat napisałem. Mówię ci to rozrząd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, sq9mcs napisał:

nie nie możliwe. Jak sprawdzał rozrząd? He He nie znam dobrego sposobu a  na tym silniku doktorat napisałem. Mówię ci to rozrząd. 

Ok , przynajmniej mam pewność że nie warto bawić się w inne rzeczy bo poprostu szkoda kasy . Dzięki , dam znać dla potomnych  czy nowy rozrząd rozwiązał problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2019 o 22:00, sq9mcs napisał:

Napisz zobaczymy. 

Kolego przeczytałem Twój opis wymiany rozrządu . Jako do specjalisty w tej dziedzinie spytam o firmę . Japanparts? Ashika ? FAI autoparts? INA ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba kolega nie przeczytał..... bowiem odpowiedz na to pytanie juz padła w opisie...w kolejnych postach wypowiedzieliśmy się odnośnie w/w "producentów" i gdzie najlepiej się zaopatrzyć w części.

Ashika, INA są ok. najgorszy to FAI autoparts... 

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...