Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Automatyczne włączenie świateł mijania ,moduł ,przekaźnik


karabu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Panowie i Panie sprawa wagi państwowej:rolleyes:

Problem dotyczy automatycznego załączania świateł mijania, Po uruchomieniu silnika gdy na manetce pokrętło jest w pozycji OFF powinny  zapalić się automatycznie(mam tak w obu primerkach) Niestety w jednej z nich zapala się tylko jedna strona (wcześniej obie) dopiero po przekręceniu na manetce w pozycje ,,światła mijania ,,zapalają się obie lampy.Teraz pytanie, Gdzie znajduje się przekaźnik albo moduł od automatycznych świateł? Czy montowane były we wszystkich P12 fabrycznie ,czy były dokładane na poszczególne rynki? Jeśli były dokładane to w którym miejscu mogę to znaleźć? Ktoś coś? za pomoc będę wdzięczny.

Czołgiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ponawiam pytanie poprzednika. Mam taki sam problem i z chęcią bym go rozwiązał ale mi juz się pomysły skończyły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, skit napisał:

może tu się czegoś dowiesz 

 

Z tym tematem juz dawno się zapoznałem. Mam juz za sobą przegladabie wszystkich przekaźników jakie znalazłem i rozbieranie kolumny kierownicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz wersji skandynawskiej, które to miały fabryczne drl to na pewno masz gdzieś dołożony moduł, a z dołożonymi rzeczami bywa tak że są montowane tam gdzie przyszło do głowy montażyście więc nie ma to standardowego miejsca montażu - trzeba szukać. Jeżeli masz jednak wersję z fabrycznym drl to jeżeli mnie pamięć nie myli to przekaźniki od tego były montowane w skrzynce w okolicach prawej lampy (ale mogę się mylić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

U mnie było tak, że po odpaleniu zapalało się tylko lewe światło, wystarczyło przełączyć na manetce i zapalały się oba. Przy ponownym przekręceniu manetki w pozycję off zostawały dwa światła lub jedno znowu gasło (loteria), lecz przy ponownym przełączeniu manetki na światła zapalone, wszystko zawsze działało. Na jakimś skandynawskim  forum znalazłem info, że w Primerach p12 fabryczny moduł do świateł dziennych był montowany w wersji na Skandynawię i w Xtrailach na Kanadę. Moduł znajduje się zaraz przy lewej nodze. Wystarczy zdjąć listwę plastikową progu tą od wewnątrz i ten plastik przy lewej nodze, jest na taką niby śrubkę, ale to jest zatrzask, należy ją pociągnąć, podwadzić i wyjąć, wtedy ukaże się wam moduł do świateł dziennych 28575 av600. Moduł jest zaklejony więc żeby dostać się do środka należy użyć opalarki, żeby klej puścił lub podwadzić plastik śrubokrętem, lecz wtedy może obudowa popękać. Na płytce jeżeli nie ma przepalonych przekaźników wystarczy poprawić ich luty, czyli przelutować jeszcze raz. Identyczny problem jest w Xtrailach w wersji kanadyjskiej i w Hondach Civic. Filmik z lutowania w Hondach możecie obejrzeć tutaj. Tutaj są 2 przekaźniki, a w Nissanach są 3, więc przelutujcie wszystkie 3. Ja poprawiłem jeszcze luty od gniazd i na razie wszystko działa.

 

 

929897_1_orig.jpg

  • Thanks 2
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2020 o 21:53, Mikemc napisał:

U mnie było tak, że po odpaleniu zapalało się tylko lewe światło, wystarczyło przełączyć na manetce i zapalały się oba. Przy ponownym przekręceniu manetki w pozycję off zostawały dwa światła lub jedno znowu gasło (loteria), lecz przy ponownym przełączeniu manetki na światła zapalone, wszystko zawsze działało. Na jakimś skandynawskim  forum znalazłem info, że w Primerach p12 fabryczny moduł do świateł dziennych był montowany w wersji na Skandynawię i w Xtrailach na Kanadę. Moduł znajduje się zaraz przy lewej nodze. Wystarczy zdjąć listwę plastikową progu tą od wewnątrz i ten plastik przy lewej nodze, jest na taką niby śrubkę, ale to jest zatrzask, należy ją pociągnąć, podwadzić i wyjąć, wtedy ukaże się wam moduł do świateł dziennych 28575 av600. Moduł jest zaklejony więc żeby dostać się do środka należy użyć opalarki, żeby klej puścił lub podwadzić plastik śrubokrętem, lecz wtedy może obudowa popękać. Na płytce jeżeli nie ma przepalonych przekaźników wystarczy poprawić ich luty, czyli przelutować jeszcze raz. Identyczny problem jest w Xtrailach w wersji kanadyjskiej i w Hondach Civic. Filmik z lutowania w Hondach możecie obejrzeć tutaj. Tutaj są 2 przekaźniki, a w Nissanach są 3, więc przelutujcie wszystkie 3. Ja poprawiłem jeszcze luty od gniazd i na razie wszystko działa.

 

 

929897_1_orig.jpg

Dobrze poradziłeś. Moduł był tam gdzie opisałeś. Demontaż naprawa i montaż zajął zaledwie 15 minut. U mnie byly 3 przekaźniki i na jednym byl zimny lut. 3 lata drążyłem temat na forum i w końcu sie udało.

IMG_20201006_093918.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łooo Panie Mikemc . Kurła  życie nam uratowałeś. O to mi właśnie chodziło. Zabiorę się za to jak będę miał dostęp do mojej nyski .

CZOŁGIEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

IMG_20201216_115342.thumb.jpg.8c10aaaf7e6a6675e41f6c16fa113eb4.jpgWitam.

Będąc na urlopie dorwałem się do mojej nyski.

Jak u kolegi wyżej ,zimny  lut . Po przylutowaniu ,oczko primerki ozdrowiało. Duże piwo dla kolegi Mikemc.

Czołgiem.

IMG_20201216_115938.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...