Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
karabu

Automatyczne włączenie świateł mijania ,moduł ,przekaźnik

Recommended Posts

karabu

Witam .

Panowie i Panie sprawa wagi państwowej:rolleyes:

Problem dotyczy automatycznego załączania świateł mijania, Po uruchomieniu silnika gdy na manetce pokrętło jest w pozycji OFF powinny  zapalić się automatycznie(mam tak w obu primerkach) Niestety w jednej z nich zapala się tylko jedna strona (wcześniej obie) dopiero po przekręceniu na manetce w pozycje ,,światła mijania ,,zapalają się obie lampy.Teraz pytanie, Gdzie znajduje się przekaźnik albo moduł od automatycznych świateł? Czy montowane były we wszystkich P12 fabrycznie ,czy były dokładane na poszczególne rynki? Jeśli były dokładane to w którym miejscu mogę to znaleźć? Ktoś coś? za pomoc będę wdzięczny.

Czołgiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
michaell

Moja primera nie ma tego systemu 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziarenko

Ponawiam pytanie poprzednika. Mam taki sam problem i z chęcią bym go rozwiązał ale mi juz się pomysły skończyły. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
skit

może tu się czegoś dowiesz 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziarenko
58 minut temu, skit napisał:

może tu się czegoś dowiesz 

 

Z tym tematem juz dawno się zapoznałem. Mam juz za sobą przegladabie wszystkich przekaźników jakie znalazłem i rozbieranie kolumny kierownicy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
skit

Jeżeli nie masz wersji skandynawskiej, które to miały fabryczne drl to na pewno masz gdzieś dołożony moduł, a z dołożonymi rzeczami bywa tak że są montowane tam gdzie przyszło do głowy montażyście więc nie ma to standardowego miejsca montażu - trzeba szukać. Jeżeli masz jednak wersję z fabrycznym drl to jeżeli mnie pamięć nie myli to przekaźniki od tego były montowane w skrzynce w okolicach prawej lampy (ale mogę się mylić).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikemc

U mnie było tak, że po odpaleniu zapalało się tylko lewe światło, wystarczyło przełączyć na manetce i zapalały się oba. Przy ponownym przekręceniu manetki w pozycję off zostawały dwa światła lub jedno znowu gasło (loteria), lecz przy ponownym przełączeniu manetki na światła zapalone, wszystko zawsze działało. Na jakimś skandynawskim  forum znalazłem info, że w Primerach p12 fabryczny moduł do świateł dziennych był montowany w wersji na Skandynawię i w Xtrailach na Kanadę. Moduł znajduje się zaraz przy lewej nodze. Wystarczy zdjąć listwę plastikową progu tą od wewnątrz i ten plastik przy lewej nodze, jest na taką niby śrubkę, ale to jest zatrzask, należy ją pociągnąć, podwadzić i wyjąć, wtedy ukaże się wam moduł do świateł dziennych 28575 av600. Moduł jest zaklejony więc żeby dostać się do środka należy użyć opalarki, żeby klej puścił lub podwadzić plastik śrubokrętem, lecz wtedy może obudowa popękać. Na płytce jeżeli nie ma przepalonych przekaźników wystarczy poprawić ich luty, czyli przelutować jeszcze raz. Identyczny problem jest w Xtrailach w wersji kanadyjskiej i w Hondach Civic. Filmik z lutowania w Hondach możecie obejrzeć tutaj. Tutaj są 2 przekaźniki, a w Nissanach są 3, więc przelutujcie wszystkie 3. Ja poprawiłem jeszcze luty od gniazd i na razie wszystko działa.

 

 

929897_1_orig.jpg

  • Thanks 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziarenko
W dniu 3.10.2020 o 21:53, Mikemc napisał:

U mnie było tak, że po odpaleniu zapalało się tylko lewe światło, wystarczyło przełączyć na manetce i zapalały się oba. Przy ponownym przekręceniu manetki w pozycję off zostawały dwa światła lub jedno znowu gasło (loteria), lecz przy ponownym przełączeniu manetki na światła zapalone, wszystko zawsze działało. Na jakimś skandynawskim  forum znalazłem info, że w Primerach p12 fabryczny moduł do świateł dziennych był montowany w wersji na Skandynawię i w Xtrailach na Kanadę. Moduł znajduje się zaraz przy lewej nodze. Wystarczy zdjąć listwę plastikową progu tą od wewnątrz i ten plastik przy lewej nodze, jest na taką niby śrubkę, ale to jest zatrzask, należy ją pociągnąć, podwadzić i wyjąć, wtedy ukaże się wam moduł do świateł dziennych 28575 av600. Moduł jest zaklejony więc żeby dostać się do środka należy użyć opalarki, żeby klej puścił lub podwadzić plastik śrubokrętem, lecz wtedy może obudowa popękać. Na płytce jeżeli nie ma przepalonych przekaźników wystarczy poprawić ich luty, czyli przelutować jeszcze raz. Identyczny problem jest w Xtrailach w wersji kanadyjskiej i w Hondach Civic. Filmik z lutowania w Hondach możecie obejrzeć tutaj. Tutaj są 2 przekaźniki, a w Nissanach są 3, więc przelutujcie wszystkie 3. Ja poprawiłem jeszcze luty od gniazd i na razie wszystko działa.

 

 

929897_1_orig.jpg

Dobrze poradziłeś. Moduł był tam gdzie opisałeś. Demontaż naprawa i montaż zajął zaledwie 15 minut. U mnie byly 3 przekaźniki i na jednym byl zimny lut. 3 lata drążyłem temat na forum i w końcu sie udało.

IMG_20201006_093918.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
karabu

Łooo Panie Mikemc . Kurła  życie nam uratowałeś. O to mi właśnie chodziło. Zabiorę się za to jak będę miał dostęp do mojej nyski .

CZOŁGIEM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
karabu

IMG_20201216_115342.thumb.jpg.8c10aaaf7e6a6675e41f6c16fa113eb4.jpgWitam.

Będąc na urlopie dorwałem się do mojej nyski.

Jak u kolegi wyżej ,zimny  lut . Po przylutowaniu ,oczko primerki ozdrowiało. Duże piwo dla kolegi Mikemc.

Czołgiem.

IMG_20201216_115938.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×