Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Drganie na biegu jałowym spadek mocy bierze płyn chłodniczy Nie ma wycieków pod samochodem kopci na biało, problem z odpalaniem.


lis.gdansk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję pomocy samochód Nissan Qashqai J10. 1,6 benzyna 117 KM 2010r., mam problem z odpaleniem odpala za trzecim czwartym ...piątym razem odpala czy to na zimnym czy na rozgrzanym silniku odpala trochę szybciej. słychać prychanie powietrza z rury wydechowej widac  biały dym, pobiera płyn chlodniczy. Nie ma wycieków pod samochodem jest spadek mocy.. tak samo jest na gazie jak i na benzynie,  byłem w trzech warsztatach mechanicy mówią że wcale to nie jest powód żeby była uszkodzona uszczelka pod głowicą....Wzrosło spalanie według komputera w mieście w cyklu mieszanym do 9.8

nie pokazuje żadnych kontrolek żadnego błędu na desce rozdzielczej.

 

czy ktoś może miał podobny problem.?

Edytowane przez lis.gdansk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może UPG, wykręć i sprawdź świece, zmierz ciśnienie 

powąchaj w zbiorniczku czy płyn nie  śmierdzi gazem, jaki masz reduktor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lovato reduktor...w zbiorniczku od chłodnicy patrzyłem nie ma żadnych objawów jakby znajdował się tam olej. Na bagnecie rano kiedy stał również nie ma w górnej jego czesci warstwy jaśniejszej , odróżniające się od oleju. Od wczoraj jeżdżę na benzynie odłączyłem gaz samochód zaczął mniej drgać jest żywszy przestał kopcić na biało, odpala lepiej chodź też jeszcze z bólem, ale dziś na przykład odpalił mi za pierwszym razem. Świece są nowe zamontowane 2 miesiące temu. Właśnie patrzyłem w aucie nie czuć gazu ze zbiornika chłodniczego, ale chyba z tego co wydaje mi się z boku chłodnicy stojąc przodem do samochodu z lewej strony znajduje się chłodniczka oleju i ona jest cała jakby już w starym oleju na dole ...czy może tamtedy dostawac sie płyn chłodniczy  do komory silnika jakos?

Kumpel też miał objawy pęknięcia uszczelki pod głowicą w swoim Renault co się okazało było właśnie chłodniczka oleju do wymiany i remont skończył się kwotę 160 zł tylko że jemu olej szedł w drugą stronę do zbiorniczka płynu chłodniczego.

Zastanawia mnie tylko dlaczego po odłączeniu gazu nagle przestał kopcić mi na biało i drgania są mniejsze i przestał mi gasnąć na wolnych obrotach. A obroty też stało się troszeczkę wyższe spalanie wzrosło mi do 9,9 w mieście.

Edytowane przez lis.gdansk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki .. podjadę w piątek do gazownika spróbujemy podłączyć go może pod komputer

 bo wczoraj byłem u niego spojrzał tylko więc twierdzi, że niby  wszystko w porządku z gazem choć przyznał że silnik dziwnie chodzi

Edytowane przez lis.gdansk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, lis.gdansk napisał:

Od wczoraj jeżdżę na benzynie odłączyłem gaz samochód zaczął mniej drgać jest żywszy przestał kopcić na biało, odpala lepiej chodź też jeszcze z bólem, ale dziś na przykład odpalił mi za pierwszym razem

 

23 godziny temu, lis.gdansk napisał:

Potrzebuję pomocy samochód Nissan Qashqai J10. 1,6 benzyna 117 KM 2010r., mam problem z odpaleniem odpala za trzecim czwartym ...piątym razem odpala czy to na zimnym czy na rozgrzanym silniku odpala trochę szybciej. słychać prychanie powietrza z rury wydechowej widac  biały dym, pobiera płyn chlodniczy. Nie ma wycieków pod samochodem jest spadek mocy.. tak samo jest na gazie jak i na benzynie,  byłem w trzech warsztatach mechanicy mówią że wcale to nie jest powód żeby była uszkodzona uszczelka pod głowicą....Wzrosło spalanie według komputera w mieście w cyklu mieszanym do 9.8

nie pokazuje żadnych kontrolek żadnego błędu na desce rozdzielczej.

 

czy ktoś może miał podobny problem.?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

auto od dwóch dni stoi na warsztacie. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Okazalonsie ze świece zalane prawdopodobnie będzie planowanie głowicy a wynikach napisze i podziele sie na forum. Według mechanika po badaniu również kompresja różna na garach. No nic pozostaje mi czekać i mam nadzieję że finansowo mnie to nie znokautuje. Chodź przygotowany jestem że tanio. nie będzie.:mellow:

Edytowane przez lis.gdansk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto w trakcie splanowania głowicy. Okazało się że są wypalone gniazda zaworowe 3 lata jeżdżenie na gazie.. i okazuje sie zero oszczędności bedzie:(.. wiec mechanik chce to zrobić na dobrych materiałach pod lpg.  Ciekawi mnie ile taka głowica wytrzyma po regeneracji gniazd zaworowych? Czy to jest chwila kiedy trzeba pozbywać się auta czy nadal jeździć....? no i czy po takiej regeneracji głowicy i zaworów trzeba jeździć jakoś na początku ostrożnie,  czy ktoś ma wiedzę w tym temacie ... Wszystko jest dotarte na szlifierni, ale czy jakoś trzeba na początku użytkować z auto delikatnie? O kosztach naprawy poinformuję potem po  odbiorze auta... Czytałem że głowica po regeneracji spokojnie wytrzymuje ponad 100 000 a użytkowana zgodnie z zaleceniami obsługi silnika wytrzymuję nawet do 300 000.

Edytowane przez lis.gdansk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile zrobiłeś na LPG? ogólnie silniki  chyba HR1.6 mają ten problem tak samo w Daciach Duster  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 60.000 km gaz Lovato. Nie ma lubryfikacji gaz bierze około litra paliwa na 100 km i w ten sposób lubryfikacje... nie ma specjalnego zbiorniczka na lubryfikator.

Edytowane przez lis.gdansk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no około 6.000 tys. oszczędziłem... no ale myślę, że jak teraz zrobię i gniazda zaworowe będą złożone odpowiednie pod instalację gazową to samochód jeszcze pojeździ bo  jest sprawny i jestem z niego zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dzwoniłem na szlifiernie naprawa z wymianą gniazd pod gaz będzie kosztowało 1300 zł. Wydaje mi się że cena jest w porządku. Ciekawe  jak mnie policzą za robocizne na warsztacie..

Edytowane przez lis.gdansk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i witam wszystkich!!!!... :-) zakończyłem walkę ze swoim Qashqaikiem i nie kosztowało mnie to nie mało (ale tego się spodziewałem),

sami oceńcie  - cennik wrzucam poniżej

Samochód jeździ sprawnie, co prawda adoptowałem przepustnicę manualnie, kiedy głowica była uszkodzona i obroty były za niskie, a ja nie miałem świadomości o uszkodzeniu. Myślałem ,że to coś pomoże i samochód zacznie normalnie jeździć i obroty wskoczą na prawidłowe, ale niestety było trzeba robić regeneracje głowicy.

Teraz na wolnych obrotach, kiedy samochód jest już zrobiony, obroty falują 1800-1600. Przepustnica była adoptowana przy rozwalonej głowicy stąd podwyższone obroty po jej regeneracji.  Po ponownej adaptacji  manualnie przepustnicy, obroty spadły na 800 -900, także na razie wszystko jest w porządku zobaczymy jak będzie dalej.... 250 km zrobione na zregenerowanie głowicy i wymianie podzespołów wymienionych w załączniku i spalanie 8,5l na gazie.... myślę że wszystko powinno być wporządku. Zastanawiam się tylko jeśli ktoś ma taką informację czy należy się udawać teraz do gazownika i ustawiać instalację gazową znów? 

Poniżej zamieszczam link i schemat, który już wcześniej forumowicz wrzucił jak adoptować manualnie przepustnicę.

https://forum.nissanklub.pl/topic/89939-świece-do-qashqai-16/?do=findComment&comment=1211956

Wrazie jakichkolwiek pytań służę odpowiedzią.

 

image.thumb.png.d033f778b7b5f485d33d554abdc7eedb.png

15806270909272760087671509043612.jpg

Edytowane przez lis.gdansk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zauważyłem,  po kilku dniach uzytkowania po remoncie, ktory opisalem wczesniej, że po odpaleniu  wchodzi na  obroty ok 1200- 1500 delikatnie falując. W czasie około 5 min obroty spadają powoli  do 1000. W czasie jazdy obroty są ok nie szaleją na biegach a jedynie jak zredukuje lub wrzuce luz to zafalują do około 2000 i spadną do 1000 i tak około dwóch trzech razy.. czy ktoś wie co może być przyczyną? Czy to źle wyregulowana na to przepustnica

Edytowane przez lis.gdansk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przepustnica albo źle złożony, łapiący "lewe" powietrze kolektor dolotowy.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki... Za 2 tyg. Bede u mechanka który robił zobaczymy co powie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja ze swojego doświadczenia radzę z adaptacją przepustnicy udać się do ASO. Zajmuje to niecałe 15 minut, ale masz pewność, że jest zrobione dobrze.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujesz sie jaki to koszt?

Dzwoniłem i juz wiem.. w Gdansku koszt 300 zl i godzinka roboty :*( sporo kuźwa..  moze ktos z forumowiczów ma namiar w Gdańsku lub okolicy na taką usługę za niższą kwote? Wydaje mi sie ze 300 to drogo bardzo ... No ale to servis nissana')

Edytowane przez lis.gdansk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja robiłem ze 3 lata temu w Warszawie i zapłaciłem niecałe 150 pln. Co do czasu, to może 15 minut.

Poczytaj ten temat, kolega robił w listopadzie 2019 i cena bez zmian:

Pozdrawiam.

Edytowane przez bhtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie płaciłem 150zl z 20min to zajęło ,od razu wyciągnąłem sobie historię auta co gdzie było robione .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Gdańsk sie ceni:)  ale ok jesli ktoś w Gdańsku moze pomóc czekam na info. lub  wskazać miejsce za rozsądną kase.. 

Edytowane przez lis.gdansk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanko czy po regeneracji głowicy to normalne że samochód na benzynie czy na gazie kopci z tyłu jeszcze na biało ...może nie tak intensywnie jak  przed regeneracją, ale nadal wydobywa się z rury wydechowej biały dym.

(Dziś jeszcze raz ustawiłem manualnie adaptację przepustnicy i obroty spadły nie falują podczas zmiany biegów w trakcie jazdy i redukcji jak pisałem wcześniej spalanie spadło mi do  7,8:) więc mam nadzieję że teraz będzie okej. Ostatnio miałem spalania 8,8. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...