Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

komputer pokładowy/lpg J10


Marcinek1990
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów!! 

Miło mi Was poznać. Od dzisiaj jestem posiadaczem Qashqai 2009r. 1.6 benzyna/Lpg. Auto bylo zatankowane do pełna benzyny przez sprzedawcę a lpg dotankowalem na 16 zł do pełna ( butla ma 52 l ) i pojawiły się problemy

Jutro postaram się dodać jakies zdjęcie a teraz to opiszę 

1. Na komputerze pokladowym po wybraniu na opcję ( strzalka w prawo i znak stacji ) pojawiają się km ktore oznaczają na ile jeszcze starczy mi paliwa tak to rozumiem. Ale problem w tym ze wyswietla sie np. 70 km do końca a na słupku po lewo ubyły tylko np. 2-3 kreseczki wydaję mi sie ze oba roznie pokazują i tego paliwa jest na o wiele wiecej km. 

2. Problemem jest tez ze wskaźnikiem lpg podczas moje powrotu palily sie wszystkie diody caly czas przejechalem na tym bodajże 300km i nagle zaczeło pikać zgasły wszystkie i mrugalo co jakis czas niebieskie światło. 

 

Zajechalem na stację wył gaz i kolejne 300 km jechalem na benzynie zniknął jeden kwadracik a pozniej 2 kolejne przy 150 do konca paliwa według komputera

 

podsumowując - na lpg przejechalem gdzies 300 km zgasly diody a niebieskie swiatelko mrugalo  przelaczylem na benzynę  i kolejne 300km jechalem na benzynie. Dojechalem do domu zostalo na komputerze np. 70 km a na slupku wskaznika paliwa ubyły tylko 3 kwadraciki. 

 

Mam nadzieję że zrozumiecie 

Pozdrawiam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są dwa różne systemy zasiania, to co pokazuje komp auta jest odwzorowaniem PB a na przełączniku LPG masz szacowane z grubsza wskazanie poziomu gazu i nijak to jest współzamienne 

jak zaczyna piszczeć LPG to trzeba zatankować i po sprawie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem ze sa to dwa oddzielne systemy ale chcialbym wiedzieć ile gazu zostało mi w baku. Miałem juz auto z lpg i zawsze po diodach szacowałem. Po przejechaniu kilkudziesięciu km powoli znikały pojedynczo diody aż została jedna i sygnał dźwiękowy o tym aby zatankować. 

Tutaj cały czas palą się wszystkie diody a gdy gaz się skończy nagle gasną wszystkie i jest sygnał więc jadąc np 300 km myślę ze wogole go nie ubywa , nagle sygnał i koniec.

To samo jest z benzyną tez chcialbym wiedzieć ile jest paliwa a gdy patrzę na komputer to wskaźnik słupkowy po lewej pokazuje np. pełny bak a wskaźnik km do przejechania 150km masz do końca i trzeba tankować.

Ja ich nie łącze wiem że komputer pokładowy jest od Pb a montowany dodatkowo wskaźnik jest od lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskaźnik jest obarczony błędem i dużą bezwładnością, możesz sobie poustawiać progi doświadczalnie jadąc ale też zależy od podgięcia pływaka, raczej jeździ sie na km niż na wskaźnik 

komp PB nie wie na jakim paliwie jedziesz dlatego zliczając spalanie oblicza Ci ile jeszcze przejedziesz, powinno się to równoważyć do ilości paliwa PB po ponownym rozruchu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak komp zaczyta stan paliwa w zbiorniku to się wskazanie zmieni

niestety masz dwa układy zasilania i komp tego nie rozróżnia trzeba nauczyć się z tym żyć :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W dniu 29.12.2019 o 12:54, DINO napisał:

jak komp zaczyta stan paliwa w zbiorniku to się wskazanie zmieni

Chyba nie do końca tak jest...

Komputer PB zmienia obliczenia dystansu do przejechania dopiero wtedy jak wykryje tankowanie paliwa, czyli przyrost poziomu pływaka w zbiorniku.

W tym przypadku wszystko działa dobrze, czyli tankujemy PB, komputer wylicza dystans, jeździmy na LPG, dystans maleje, a słupek poziomu PB nie, bo benzyny nie ubywa. Tak będzie i nic z tym nie zrobisz.

 

Co do diod poziomu LPG to z reguły programowo można ustawić progi ich świecenia.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie dystans się zmienia a PB nie tankuje 

ustawienie progów na wskaźniku LPG jest obarczone dość dużym błędem i dużą bezwładnością pływaka, do tego zależy też od jego podgięcia i może być tak, że w połowie zbiornika już wskaże brak gazu ale za to będzie można tankować na maxa i zwiększyć zasięg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

4 godziny temu, bhtom napisał:

Komputer PB zmienia obliczenia dystansu do przejechania dopiero wtedy jak wykryje tankowanie paliwa, czyli przyrost poziomu pływaka w zbiorniku.

 

3 godziny temu, DINO napisał:

u mnie dystans się zmienia a PB nie tankuje 

 

Może nie precyzyjnie się wyraziłem...

Dystans będzie malał wraz ze wzrostem przejechanych kilometrów, a jeśli komputer wykryje wzrost poziomu paliwa z pływaka (lub jego wahnięcie na nierównościach) to potraktuje to jako tankowanie i przeliczy dystans od nowa korzystając z wyliczonego wcześniej średniego spalania i aktualnego poziomu paliwa w zbiorniku.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez bhtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i tak być, właśnie jechałem do sklepu i z ciekawości sprawdziłem, zostało 300km zasięgu a nie tankowane od ponad 20000km 

i pewnie to się cały czas będzie zmieniać, bo wystarczy pojechać w trasę spalanie się zmniejszy i zasięg wzrośnie 

wszystkiego dobrego w NY :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

2 godziny temu, DINO napisał:

nie tankowane od ponad 20000km

Jak tak można... ;) Przecież czasami trzeba pojeździć na PB, a nie tylko samo LPG...

Żeby aż tak oszczędzać... :)

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze tankuję pełen kocioł a nie po 10L  i tak robię w każdym aucie i tak to bywa jak jest dobrze ustawione i wyregulowane  to właśnie tak się kształtuje spalanie PB :D i uwierz mi nie oszczędzam aż tak strasznie :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj zrobiliśmy trasę Koszalin-Łódź-Koszalin, jechaliśmy po Tyrusia dla młodego, i przypomniał mi się ten temat, u mnie sprawa wygląda następująco, paliwo nie  znika, kilometry nie uciekają, czyli było 270 i tak trzymało, po jakimś czasie zasięg się zwiększył do 360 chyba, czyli wychodzi na to, że komp czyta stan paliwa z pływaka, określa zużycie paliwa i z tego wylicza zasięg. moje QQ to 2009r 2.0 PB/LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

No to opiszę pokrótce jak to wygląda u mnie w samochodzie bez LPG.
Rozpoczynam jazdę (silnik zimny). Komp pokazuje chwilowe spalanie w granicach 11 ltr i zasięg powiedzmy 500 km. W miarę rozgrzewania silnika chwilowe zaczyna spadać, a zasięg rosnąć.

Rozpoczynając identyczny test na wcześniej podgrzanym silniku, na starcie mam chwilowe spalanie w granicach 8 ltr a przewidywany zasięg ponad 600 km.

Z tego prosty wniosek, że komp nie bierze danych wyłącznie z pływaka czy przepływomierza, ale i z innych źródeł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój to tylko PB czyli to co odczytasz w miarę się zgadza z tym co może się zdarzyć. W naszych przypadkach chodzi o to co faktycznie się dzieje, u mnie jak widać mam pokazany zasięg na PB (to co w zbiorniku) w zależności od spalania a u kolegi wychodzi, że zasięg spada wraz z pokonywanymi kilometrami, nie wiem czy tak by sobie nissan wymyślił, że co silnik inne wskazania, może ktoś inny  jeszcze by sprawdził jak to jest, chodzi o auta z LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam LPG - jak odpalam silnik to zasięg jest wyliczany z tego co mam w zbiorniku PB i średniej wyświetlanej na komputerku np : w zbiorniku 20l ,średnia 10l/100km , zasięg 200km.

Ruszam w drogę jadę na LPG , średnia utrzymuje się taka sama (10l lub jeżeli się zmieni komputer przelicza na nowo) po przejechaniu 50 km , zasięg spada do 150 km. Dojeżdżam do celu gaszę silnik . Kolejne odpalenie i jazda , komputer pokazuje zasięg 200km nieraz trochę mniej. I tak za każdym wyjazdem. Z tego co wyczytałem w serwisuwce  , komputer robi aktualizację zasięgu co pół godziny pracy silnika lub zmianie średniego zużycia paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Komputer przelicza z pływaka i spalania chwilowego. Jazda na LPG nie powinna tego zmieniać. Tak mam np w Hyundaiu. W qq nie sprawdzałem.

Co do kontrolek LPG to ustawia się je systemowo według odczytu napięcia na elektrozaworze. Należy to robić na pełnym baku. Potem napięcie się zmniejsza dla kolejnych kontrolek. Czerwona powinna się zapalić przy 1/5 wartości początkowej. Można dać troszkę wyższe. Niektóre instalacje mają autokalibrację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...