Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Półosie napędowe z tyłu - luzy.


buster_kiton
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam pytanie dotyczące półosi napędowych z tyłu w X-Trail T31 a mianowicie czy one powinny mieć delikatne luzy wzdłużne i poprzeczne? Delikatne tzn. tak na oko 2mm. Otóż coś mi stuka w tylnym zawieszeniu, nie jest to oparcie kanapy, wszystkie gumy sztywne jedynie wyczuwam luzy na tych półosiach a raczej na przegubach wewnętrznych i zewnętrznych i nie wiem czy to one mogą tak stukać czy co? Chyba, że takie luzy są normalne a stuka coś innego. W poprzednim aucie takie stuki wskazywały ewidentnie wyeksploatowane końcówki drążka stabilizatora a tu nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Larfen napisał:

Też mam luzy, nawet nieco większe, ale nic nie stuka.

A coś z tymi luzami trzeba robić czy tak jest ok? Tzn czy to jest oznaka zużycia przegubów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Powodem stuków w tylnym zawieszeniu były amortyzatory. To, że na stacji diagnostycznej ich sprawność wykazywana była na poziomie 80% nie świadczyło o ich sprawności. Po wymianie na nowe stuki ustały i komfort jazdy wzrósł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, buster_kiton napisał:

Powodem stuków w tylnym zawieszeniu były amortyzatory. To, że na stacji diagnostycznej ich sprawność wykazywana była na poziomie 80% nie świadczyło o ich sprawności. Po wymianie na nowe stuki ustały i komfort jazdy wzrósł.

Nie za bardzo rozumie jak amortyzatory z tyłu auta ,które sprawdzone  mają 80% sprawności(wartość prawie jak w nowych) mogą stukać?

Jedyne wytłumaczenie jakie mi nasuwa sie to wybite/uszkodzone lub luźne mocowania ich do zawieszenia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż jest to możliwe. Amortyzator inaczej zachowuje się na takim badaniu gdzie koła są poddawane drganiom rzędu 1 cm a inaczej amortyzator zachowuje się podczas normalnej jazdy np. przez studzienkę na drodze. Te badania sprawności na stacji już dawno wsadziłem między bajki. Miałem na to dowód w innym aucie gdzie jeden amor był dosłownie oblany olejem czyli ciekł a na stacji diagnostycznej pokazywało że jest sprawny w 78%. Na kolejnym badaniu gdy już założyłem nowe amory wynik nieznacznie był wyższy od tych starych. Czyli coś jest chyba nie tak z tą wiarygodnością.
Tuleje gomowo stalowe w amortyzatorach  nissana nie były pourywane. Po demontażu z auta amory lekko się wciskały i nie chciało im się zbytnio samoczynnie wysuwać za to nowe ciężko się wciskają i szybko wysuwają. I o to chodzi.

O badaniu sprawności amortyzatorów można przeczytać sobie np. tu:
https://autokult.pl/26530,amortyzatory-kiedy-nadaja-sie-do-wymiany

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego piszesz to badania amortyzatorów wykonali Ci po macoszemu.

U mnie badania były robione dwa razy -z pustym i z obciążonym autem .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.02.2020 o 17:11, buster_kiton napisał:

No tak jak Tobie nie robili, to fakt.

Kiedy miałem uszkodzone tuleje wozka,pukało  jak cholera, tez  dwa razy wjezdzalem na szarpaki i nic nie wyłapali.

Dopiero kiedy  w kilku bujalismy na boki cala karoserią a jeden wszedl do kanalu i patrzył -to dopiero wtedy zauwazył luzy na tulejach wózka.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...