Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Start-stop,akumulator ciekawostki


JACKO29

Recommended Posts

Może uda mi się zrobić jakieś kompendium wiedzy odnośnie SS i ładowania akumulatora J11...

Pierwsza rzecz,ładowaniem akumulatora steruje algorytm,który dopuszcza jego naładowanie tylko do wartości 75%,dla czego??? To chyba tylko wie ten co go projektował...Mało tego,ładowanie  jeżeli aku ma jeszcze pojemność w granicach 35% ,odbywa się tylko wtedy,gdy hamujemy silnikiem!!!Jeżeli poziom naładowania spada poniżej 35% wtedy algorytm pozwala ładować w czasie jazdy...i naładuje do 75% ale tylko wtedy,gdy jedzie się ciągle.Jak zgasimy silnik i odpalimy,to znowu będziemy jeździć i rozładowywać aku poniżej 35%.Zapyta ktoś,a co z zimą? No właśnie!

To jest druga rzecz...Zimą pojemność akumulatora zmniejsza się wraz ze spadkiem temperatury,przy klemie minusowej,jest czujnik Halla który monitoruje zapotrzebowanie i ładowanie aku.W zimie ,to co w lato byłoby 75% może być i 50% ale czujnik odczyta to jako jego 75%! I zabawa w zarzynanie trwa w najlepsze.

Aby tego uniknąć,nasz kolega z Czech niejaki Duncho,opracował prosty sposób,który dla troszkę ogarniętego mechanika będzie kosztował raptem 2-3 zł a zapewni stale ładowanie akumulatora,niezależne od widzimisię czujników.Są to dwa oporniki wpięte w przewody od czujnika klemy,tu,niestety trzeba ciąć jeden przewód.innym sposobem jest ...odwrócenie czujnika maski!Po prostu należy go odkręcić kluczem 10 i obrócić,tak aby cały czas informował komputer o otwartej masce. Obrócenie czujnika da dwie wymierne korzyści,nie działa Start-Stop i...ładowanie akumulatora jest stałe! nic się nie dzieje! Czy stoimy,czy jedziemy,akumulator ładowany jest ciągle!Jest to pewne,jeździłem tak półtora roku....Dla wystraszonych....odwrócony czujnik błędu nie pokaże,dla tych którzy mają alarm wpięty pod ten czujnik odradzam.Nie włączy się alarm. pozostaje tylko system a'la Duncho.

Co do systemu SS.Można go wyłączać za każdym razem odpalając silnik.Można to ""zlecić"" układowi z przekaźnikiem czasowym za 10 zł,który to układ samoczynnie wyłączy SS po odpaleniu silnika.a można wyłączyć też czujnikiem maski,co było opisane wyżej.Wyłączenie manualne SS nie powoduje wzrostu ładowania akumulatora,dalej algorytm działa jak go księgowy zaprojektował.

System SS działając wyłączy silnik  nawet kiedy mamy właczone wszystkie odbiorniki,pod warunkiem że aku jest pełny!

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
  • JACKO29 pinned this topic

Super podsumowanie!

I dokładnie tak było w moim J11. Dlatego po padzie 1szego aku Fiamm kolejny Exide/Nissan był juz ładowany okresowo ctek-iem s/s do aku EFB.

Niestety miałem alarm wiec czujnik odpadał.

Link to post
Share on other sites

Z tym, że system wyłączy samochód przy obciążeniu, gdy akumulator jest pełny to nie jestem taki pewien. Mi jadąc do serwisu gasł na światłach w systemie ss z klimą i ogrzewaniem tylnej szyby, a w serwisie musieli już go starterem odpalać i wymienili Aku bez gadania. 

No ale może to być efektem uszkodzonego/nieprawidłowo działającego akumulatora.

Edited by Quadro26
Link to post
Share on other sites
GRZECH0TNIK PL

Witam ! :)

Miło cię czytać  JAKO29 !

Mam tutaj jedno pytanie :

Włączam sobie w systemie odczyt napięcia  akumulatora i widzę jakie jest.. ( nie wiem tylko czy na pewno z klem akumulatora) .. i nawet podczas spokojnego przejazdy uliczkami  widzę , że to napięcie się zmienia i jest katalogowe dla ładowania akumulatora  ( 13,8-14,4 V ) . Czy nie jest to potwierdzeniem ładowania akumulatora ? 

Link to post
Share on other sites

Wg mnie jest inaczej niż pisze JACKO29. Po odwróceniu czujnika napięcie ładowania nie jest stałe. Napięcie ładowania jest stałe tylko gdy temperatura otoczenia jest niższa niż 5 stopni lub czasowo (około 2 tygodni) po odpięciu klemy i zresetowaniu systemu i wynosi ono od 14,3 do 14,7. Jak powyższe warunku nie są spełnione ładowanie jest tylko podczas hamowania lub gdy aku jest rozładowany. Gdy nie hamujemy spadki napięcia są do 11,9 gdy załączymy światła drogowe napięcie ładowania wzrasta do 12,8 a gdy włączymy wycieraczki do 13,6. To są moje obserwacje po 2 letniej jeździe z włączonym miernikiem w gniazdo zapalniczki i jednej wymianie gwarancyjnej akumulatora. Ja mam odwrócony czujnik oraz zamocowany dodatkowo magnes neodymowy który zakłóca pracę czujnika przez co napięcie spada do 12,8 i tylko czasami krótkotrwale spadnie poniżej.

Link to post
Share on other sites
Karminadel
W dniu 15.01.2020 o 12:33, stillG napisał:

To są moje obserwacje po 2 letniej jeździe z włączonym miernikiem w gniazdo zapalniczki i jednej wymianie gwarancyjnej akumulatora. Ja mam odwrócony czujnik (...)

Hehehe czyli potwierdzasz, że te wszystkie gusła są nic nie warte?

A ja uwielbiam działanie systemu Stop-Start, wręcz "kolekcjonuje" zaoszczędzone kilogramy CO2 i.... też miałem tylko jedną wymianę akumulatora FIAMM po chyba 2 latach.

Traktuję akumulator jak każą inną zużywającą się część zamienną.

Jacko29 - ty nasz Forumowy Don Kichocie - czy Ty już nie masz trochę obsesji na tym punkcie? Nie wolałbyś normalnie jeździć i mieć to w nosie?

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Karminadlu,...Karminadelu :D Mam to w nosie...Ale lubię ciekawostki i wyzwania.Bawi mnie to,może z korzyścią dla potomności :D

Link to post
Share on other sites
Karminadel

To mogę zrozumieć. Może ktoś gdzieś kiedyś udostępni jakieś wewnętrzne biuletyny w tym zakresie. Ciekawostka - ciekawostką...

…. ale niech nikt nie liczy, że to ma jakikolwiek wpływ na akumulator. W mojej ocenie - jak ktoś chce z sentymentu jak za czasów dużego fiata chwalić się w towarzystwie, że łun akumulator ma od nowości 7 lat... to niech go sobie od czasu do czasu doładowuje prostownikiem. Moooooże to pomoże.... tego nie wiem, bo jakoś tak podejrzewam, że ponieważ konstrukcyjnie są to INNE akumulatory - to i trwałość ich z zasady może być inna (mniejsza) - stąd co by nie robić - od czasu do czasu jak oponki - trzeba zmienić bateryjkę.

Link to post
Share on other sites

Z doświadczenia przy naprawach jak kaśka przyjeżdża do mnie po dzwonie i ten ori akumulator się rozładuje „do zera” to nadaje się już do wy....... wyrzucenia. Ładowanie prostownikiem zwykłym, czy elektronicznym praktycznie nic nie daje. Przy temperaturze 5* tylko się dławi. Muszę wypróbować ten patent :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

JACK029 potwierdzam Qashqai ładuje tylko do 75% pojemności akumulatora, ale w drugim aucie  w rodzinie ASX'e też z systemem stop&start podobna sytuacja ...

Link to post
Share on other sites

W systemach start stop z inteligentnym ładowaniem zazwyczaj poziom naładowania utrzymywany jest na 75 % pozostałe 25 % przeznaczone jest na doładowanie podczas hamowania silnikiem, taka mikrohybryda.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

A co się dzieje z akumulatorem podczas jazdy QQ z automatem ? Nie czuję hamowania silnikiem.

Edited by Filo
Link to post
Share on other sites

Musi mieć inny algorytm ładowania.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak te algorytmy działają ale ja jestem po nowym wczytaniu oprogramowania. I bardzo ciekawe wskazania zauważyłem na mierniku wsadzonym do zapalniczki. Jak jadę powyżej 130 km/h pokazuje stałe napięcie 14,4V (nie ważne czy jest to 130 czy 190 ciągle takie same napięcie) .

Przy jeździe po mieście pokazuje 12,5-12,8 ale przy puszczeniu pedału gazu wzrasta od razu do 14,3-14,5. Nigdy nie zaobserwowałem większego wskazania niż 14,6V.

Zrobili mi to przeprogramowanie w DG.

A i zauważyłem dziwną rzecz że jak włączę radio to napięcie wzrasta na 13,3-13,4

Edited by rafsty
Link to post
Share on other sites

Najprościej to na wyświetlaczu można sprawdzić o ile ograniczyliśmy emisję CO2 poprzez S/S. Dla sprawnego silnika benzynowego o właściwym składzie mieszanki przyjmuje się  2,35 kilograma CO2 na każdy 1 litr benzyny.

Link to post
Share on other sites
Andrzej G
6 godzin temu, Zibi1952 napisał:

Witam. Pytanie, czy SS ma wpływ na zużycie paliwa?

Na zużycie paliwa znikome, ale na pewno ma wpływ na zużycie rozrusznika ... ale kto bogatemu zabroni :P

Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak u Was z tym ładowaniem ale właśnie moje autko stało 5 dni nie ruszane (rejestrator jazdy cały czas włączony) i po przekręceniu kluczyka pokazuje że aku ma 11,9V. Po odpaleniu auta ładowanie od razu wskoczyło na 14,3-14,4 V pomimo że chodził na wolnych obrotach. Więc chyba to nowe oprogramowanie jest znacznie mądrzejsze albo dieslach inne algorytmy są.

Link to post
Share on other sites

Ale po odpaleniu ładowanie wskakuje właśnie na 14,3V  i dopiero podczas jazdy spada do 12,6V. No i oczywiście podczas hamowania silnikiem wzrasta. Mam benzynę 1.3dig-t

Link to post
Share on other sites

@Intruz u mnie jak codziennie używałem auta nigdy tak wysokie nie było. Zazwyczaj oscylowało 12,5-12,8. A podczas jazdy to od pewnej prędkości znacznie przekracza 14V.

To tylko pokazuje że algorytm doładowuje akumulator nawet na wolnych obrotach jak się troszkę rozładuje.

Link to post
Share on other sites
JACKO29

U mnie daje cały czas 14.8V bo mam obrócony czujnik maski :D

Link to post
Share on other sites

No właśnie też się przymierzam do tego eksperymentu :rolleyes: dam znać co wyjdzie

Link to post
Share on other sites

Jacko29 ja mam alarm wiec odpada takie kombinowanie a po drugie po co kombinować skoro u mnie chodzi to sprawnie i nie mam żadnych problemów z akumulatorem (pomimo że jak to niektórzy twierdzą rejestrator jazdy powinien mi go rozładować do zera :) )  Troszkę dziwię się że ludzie się bawią w jakieś kombinacje zamiast jechać na serwis to ustawić jak należy i mieć spokój.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Dzisiaj byłem u znajomego magika z Nissana i są dwa sposoby:

- Pierwszy to opisany powyżej z odwróceniem styków przy zamkniętej masce

- Drugi - wyjąć przycisk SS w kolumnie kierowniczej i go po prostu odłączyć. Ponoć działa. Ktoś sprawdzi? 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • mac27000
      By mac27000
      Witam, 
      mam opuszczone drzwi kierowcy, niestety aż tak, że w przypadku złapania lekkiego błotka na krawędzi blachy dochodzi do ocierania drzwi o błotnik w dolnej części.
      Czy ktoś przerabiał regulację drzwi kierowcy w Qashqai J11 poza ASO?
      Nie widzę śrub którymi można wyregulować.
      Czy trzeba zdemontować boczek drzwi a może błotnik aby dostać się do śrub zawiasów?
    • grom3k
      By grom3k
      Cześć,
       
      Mam problem z rdzą w miejscu mocowania syreny autoalarmu, wygląda na to, że miejsce nawiercania otworów nie zostało odpowiednio zabezpieczone.
      Samochód jest prawie nowy (pół roku), 2019r.
      Jak najlepiej podejść do tematu, mój plan, proszę poprawcie jeśli coś nie tak:
       
      1. odkręcić syrenę i zeszlifować miejsce mocowania
      2. odtłuścić benzyną ekstrakcyjną
      3. nałożyć app r stop i poczekać aż wyschnie
      4. w środek otworów napsikać krown t40
      5. z powrotem przykręcić syrenę, nałożyć silikon na plastik mocujący tak aby woda się tam nie zbierała
       
      Serwis montujący tą syrenę podejmuje się naprawy ale musiałbym pofatygować się z Wawy do Wrocka, chyba już nie ufam do końca serwisom i wolę zrobić to sam..
       
      Zdjęcia w załącznikach,
      Z góry dzięki za pomoc
       




    • mawik72
      By mawik72
      Szukam wymiarów bagażnika Qashqai J11 - szerokość, wysokość, głębokość.
      Nie wiem czy wejdą mi płyty OSB 125x125 cm.
    • JACKO29
      By JACKO29
      Jako,że jest już temat akcesoria i tp... ale jest bałagan,którego nie można ogarnąć bez likwidacji 80% postów,postanowiłem założyć ten temat.Będzie zamknięty.Tylko moderatorzy będą  mieli możliwość dokonywania wpisów.
      A więc dzielimy po kolei:
      Filtr powietrza:
      C25040 Mann
      33-5016 K&N filtr powietrza (zamiennik bawełniany wielokrotnego użycia o zwiększonym przepływie)
       
      Filtr kabinowy:
      Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) K 1355
      CU25003 MANN
      CORTECO 80005174
      Muller Filter FC275
      BLUE PRINT ADN 12539
      PURFLUX AH 482
      ASHIKA  21-NS-NS22
      Filtr oleju: 1.2 DiG-T
       
      E50353 1A FIRST AUTOMOTIVE,  MD-743 ALCO FILTER , EOF262 COMLINE,  FA6086ECO COOPERSFIAAM FILTERS ,A210740 DENCKERMANN ,  OE666/3 FILTRON ,  CH11442ECO FRAM ,  OX 968D KNECHT ,  OX 968D MAHLE ORIGINAL ELH4443 MECAFILTER,,   FOP353 MULLER FILTER,   L441 PURFLUX,   EO-18990 SAKURA Automotive ,  S 5145 PE SOFIMA OP1003 TECNOCAR,,   701 062 TOPRAN ,  25.145.00 UFI ,  WL7506 WIX FILTERS
       
      Filtr oleju 1.6 DiG-T
      BOSCH – F 026 407 001
      MANN-FILTER – W 67/1
      Podkładka pod korek misy olejowej  1.6DiG-T Nr  OEM podkładki : 11026-01M02 lub 11026-01F10.   
       1  
      Płyn hamulcowy
      płyn hamulcowy ATE 200  1l
       
       
      Olej silnikowy 1.2 DiG-T:
      Elf Evolution 900 SXR 5W40
      Eneos Hyper Premium 5W40
      Eneos Sustina 5W40
      Motul 8100 X-cess 5W40
       
       
      Części i ich zamienniki:
      Gumy drążka stabilizacyjnego 546134EA0B   BUSH-STABILIZER
       
       
       
      Czujnik ciśnienia opon:
      Czujnik ciśnienia opon numer katalogowy 407003VU0A
      Nakrętka czujnika opon 40780JA01B
       
      Katalog części:
      Dla QQ J11 z silnikiem 1.2 DIG-T (HRA2DDT)  ---> TUTAJ <---.
       
       
       
      Poduszka silnika 1.2 (lewa)
      112104ed0d
       
       
       
       
      Chemia ,konserwacja -czyszczenie
      TUNAP 904 Micro Logic--->http://www.czyszczenia.pl/oferta/preparaty-antyalergiczne/premium-904-preparat-do-wnetrz-comfort/
       
      Jako,że uszczelnienie rur turbo w 1.2 DiG-t działa postanowiłem dodać do spisu oringi:
       
      Guma NBR
      Króciec górny :60mmx3mm
      Króciec dolny 55mmx3.5mm
       
      Akumulator
       - EXIDE EK700 (Start - Stop)(AGM)
       
      Świece 1.2
       - NGK 90061
       
      Siłownik Klapy Bagażnika
      Długość L-540
      Siła N-400 n
      Skok S-214
       
      Klocki Hamulcowe
      Specyfikacja Nissan-D1060-4EA0A mogą być,lub nie muszą z akustycznym czujnikiem zużycia okładzin
       
      Płyn do chłodnicy
      Nissan GENUINE COOLANT L248.
      Skraplacz Klimatyzacji do 1.2 DiG-t
      Skraplacz klimatyzacji dla silnika 1.2 DiGT - producent Nissens.  Numer katalogowy 940546
       
      Silnik 1.5Dci
       
      Filtr Kabinowy:
      Filtron (węglowy) nr. katalogowy K 1367A
       
      Filtr Powietrza:
      Filtron nr. katalogowy AP 124/2
       
      Filtr Oleju:
      Bosch nr. katalogowy F 026 407 176
       
      Uszczelka śruby misy olejowej nr. katalogowy EL834823
       
      Olej Silnikowy:
      5W30 ARL Shell Helix DPF Ultra Profeessional C4
      Olej silnikowy Valvoline SynPower, MST C4 5W30
      Olej silnikowy LIQUI MOLY Top Tec, 4400, 5W-30 C4 nr. katalogowy LIM2322
      Łańcuch rozrządu 1.2 DiG-t
      13 0C 123 45R
       
      Silnik 1.3 DiG-t 140 i 160 KM
      Olej zalecany przez ELF-a
       
      1st Choice SOLARIS RNX 5W-30   2nd Choice SOLARIS LSX 5W-30   3rd Choice SOLARIS DPF 5W-30
    • tom.law
      By tom.law
      Witajcie, 
      Wymieniłem ostatnio świece żarowe w 1,5 dci w serwisie i po wymianie auto wskoczyło w stan awaryjny (świecą kontrolki, komputer wyrzuca różne błędy) Wg mnie przez średnio działające świece nie dochodziło do wypalania, dodatkowo dużo jeżdżę po mieście. W serwisie powiedzieli, że teraz w grę wchodzi Tylko wypalanie serwisowe. Jednak nauczony doświadczeniem nie do końca im wierzę stąd moje pytanie do Was, czy istnieje możliwość wypalenia fapa bez pomocy serwisu? Dolanie specyfików pomagających wypalanie i przejażdżka po autostradzie? Z góry dzięki za pomoc

×
×
  • Create New...