Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Start-stop,akumulator ciekawostki


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 4.01.2022 o 15:30, JACKO29 napisał:

Można do śledzenia naładowania aku zakupić taką zabawkę...

https://akumulatory-sosnowiec.pl/p590,ctek-ctx-battery-sense-monitor-stanu-akumulatora.html

Po "przygodach" ;) z AKU J11 został mi prostownik CTeka S/S.  Chciałem też kupić to urządzenie ale oceny aplikacji w sklepie GPlay zaledwie na poziomie ~2,0 skutecznie mnie do tego zniechęciły... 😕 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w tej "grubej instrukcji" jeszcze , że można odłączyć ujemną klemę.

Naładuję akumulator i zostawię odłączony na 3 miesiące. Powinien wytrzymać.

Ładowarkę mam taką jak na foto.

Jeszcze raz dzięki.

30dni.jpg

Ladowarka.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio kupiłem taką ładowarkę. Całkiem fajna i rzeczywiście daje prąd taki jak w specyfikacji - max koło 8A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.01.2022 o 13:00, romeks napisał:

Dojrzałem do "ratowania" ciągle niedoładowanego akumulatora.

Niestety jeżdżę w większości krótkie trasy. SS wyłączam po ruszeniu, weszło mi to w nawyk.

Ale niedoładowanie akumulatora jest. Napięcie po wyłączeniu i zamknięciu było 12,1 V.

Odwrócenie czujnika poskutkowało. Mniemam, że niczemu to nie szkodzi.

Napięcie ładowania jest 14,4 V, sporadycznie 13,8 V. 

Po wyłączeniu jest 12,6 V. 

czujnik.jpg

 

Potwierdzam poprawne działanie ładowania, obrócenie czujnika powoduje że aku ładuje się cały czas (14,4-14,6 V) Do tego jeśli ktoś nie przepada za systemem SS to problem też jest rozwiązany. 

Jeżdżę już tak drugi miesiąc i żadnych skutków ubocznych nie stwierdzam.

Polecam rozwiązanie JACKO29 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System z odwróconym czujnikiem nie działa,jeżeli z czujnika wychodzą tylko dwa przewody (ja teraz tak mam).Dla tego w najbliższym czasie założę i pokażę Wam system a'la Duncho,z opornikami  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założone.Działa. Ładowanie cały czas 14.7V

1975703907_ModuDuncho030.thumb.jpg.d6a56072e0ffa1bac43a70f84ceeabc6.jpg

A teraz po kolei:potrzebne dwa oporniki 620 ohm i 4Kohm,ja zrobiłem taki zestawik

 

1539669285_ModuDuncho022.thumb.jpg.375250f85c2fdd506482e2010cbc164b.jpg

Są oporniki,są kable z końcówkami i macie schemat łaczenia.

487180013_ModuDuncho023.thumb.jpg.51423c221702423662d75eb3831e2ffa.jpg

1579706704_ModuDuncho028.thumb.jpg.1cb1e01a0647ca9e6a3fb237d62ec682.jpg

Z wiązki wychodzącej z minusa wyciągnąć biały i różowy.Różowy musi być rozcięty,a biały w jednym miejscu oskórowany.Wtyczki mam tak ustawione,że w każdej chwili mogę zlikwidować oporniki i łączyć tak jak fabryka dała.

2120864272_ModuDuncho033.thumb.jpg.a22c6304655529cd6ffa3411d98f85e6.jpg

Puszkę z opornikami przykleiłem taśmą dwustronną do pokrywy przekaźników pod rurą wlotu powietrza

1251975708_ModuDuncho034.thumb.jpg.f77afe52565723fdf84fd91ee2ed8bd7.jpg

Całkowity koszt,to około 16 zł.

 

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam tylko że mając w gniazdku zapalniczki chińską "zabawkę" za parę zł z Ali pokazuje mi że napięcie jest na poziomie 14,4V (przy okazji też jest termometr to i mam jaka temp. jest we wnętrzu auta :) ). Przy starcie auta jest mniej ale w czasie jazdy tak właśnie pokazuje czyli jak rozumiem ładowanie mam OK? :) Przy postoju na wolnych obrotach pokazuje koło 13,5 V chyba, a jak zgaszę stacyjkę to jest 12,5V. Guzik start/stop z automatu wyłączam ręcznie po odpaleniu stacyjki :) taki nawyk już.

Edytowane przez slr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w czasie jazdy też czasami pokazuje 14.5 a czasami spadało do 13.2 i niby wszystko powinno być OK,a nie jest.Przy jeździe w koło komina aku jest niedoładowany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego teraz już wiem że co 2 miesiące będę podpinał aku do ładowania i tyle :) Rano do pracy podepnę i zawsze te 7-8h będzie się ładować. Reszta jak będą dłuższe trasy samo się naładuje i powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JACKO29 napisał:

U mnie w czasie jazdy też czasami pokazuje 14.5 a czasami spadało do 13.2 i niby wszystko powinno być OK,a nie jest.Przy jeździe w koło komina aku jest niedoładowany

 

Przepraszam, że ciągle powtarzam: napięcie nie ładuje akmulatora, a natężenie.

Jedyny odczyt prądu, jaki widziałem, to na wcześniej zalinkowanym filmiku, że natężenie wynosilo 5A.

To trochę mało, aby naładować aku w krótkim czasie.

Kiedyś przyjęło się przeliczać, że jedno odpalenie na zimno, to 30 minut ładowania (jazdy).

Chyba nie wiemy, czy sztuczki z przywróceniem napięcia stałego 14,4V powodują wyłączenie ładowania rekuperacyjnego podczas hamowania silnikiem, gdzie natężenie wynosi pewnie kilkanaście amperów?

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aquarius,na YT Duncho to pokazał  że ładowanie jest.A co do tych 14.4V to wiadomo,że Volty nie ładują ale z tego co Nissan zaszczepił w Qashqaiach i nie tylko wynika,że w tedy ładuje (zwłaszcza jak się hamuje silnikiem) i to miejmy za pewnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cytuję: "Volty" nie ładują, a ładuje natężenie, szczególnie podczas hamowania silnikiem, to jakie ma znaczenie odwracanie czujnika klapy, czy jednostkowo - "machanie tą klapą"? Sorki, ale niestety trochę się pogubiłem, dlatego jasny przekaz byłby bardzo pomocny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleś namieszał :D Świadectwem ładowania jest podwyższone napięcie.Przynajmniej tak jest w Nissanach i to co piszesz o odwracaniu czujnika ma sens,bo wtedy wzrasta napięcie,co jest świadectwem ładowania...mimo że volty nie ładują :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu, zastanawiam się, czy po przekręceniu czujnika maski jest różnica w ładowaniu, kiedy normalnie jedziemy, a tym kiedy hamujemy silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2022 o 21:27, slr napisał:

A czy czasem hamowanie silnikiem nie jest zbyt dobre dla niego na dłuższą metę?

Masz wybór, albo ładujesz akumulator, albo szkodzisz dwumasie.

Ogólnie, hamowanie silnikiem, podobno nie jest szkodliwe dla samego silnika (pomijam fakt, że jazda na luzie jest zabroniona).

Ciekawe jak to się ma do gromadzenia się nagaru w dolocie?

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkodzenie dwumasie, o ile wiem, nie dotyczy całego czasu (okresu) hamowania silnikiem, no chyba, że np. na 3,4-ce bujamy się 20 km/h 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik przedniej maski przekręcony o 90 stopni. Ładowanie akumulatora w ciągu jazdy 14,5 V. Wcześniej taki wynik uzyskiwałem tylko podczas hamowania, dojeżdżając do świateł.

Na obróconym czujniku jeżdżę już około tygodnia. Wcześniej na wpiętym w gniazdo zapalniczki mierniku przed uruchomieniem silnika miałem 11,8 V, teraz mam już 12,1 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lipcu stuknie mi 5 lat od wymiany aku. 0 problemów póki co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan domaga się odszkodowania od włoskiego dostawcy akumulatorów FIAMM, którego oskarża o dostarczenie około 900 000 wadliwych akumulatorów.
FIAMM zaprzecza zarzutom i twierdzi, że akumulatory zostały wyprodukowane zgodnie ze specyfikacjami dostarczonymi przez Nissana a przyczyną awarii była wadliwa konstrukcja i wadliwe działanie systemu zarządzania akumulatorami zainstalowanego w samochodach przez Nissana.

https://europe.autonews.com/automakers/nissan-sues-italian-supplier-over-battery-faults-qashqai-juke-models

  • Like 1
  • Sad 1
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Ciekawi mnie, jak ta sprawa się zakończy. 122 miliony Euro piechotą nie chodzi i jest o co się sądzić.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Mao napisał:

Nissan domaga się odszkodowania od włoskiego dostawcy akumulatorów FIAMM, którego oskarża o dostarczenie około 900 000 wadliwych akumulatorów.
FIAMM zaprzecza zarzutom i twierdzi, że akumulatory zostały wyprodukowane zgodnie ze specyfikacjami dostarczonymi przez Nissana a przyczyną awarii była wadliwa konstrukcja i wadliwe działanie systemu zarządzania akumulatorami zainstalowanego w samochodach przez Nissana.

https://europe.autonews.com/automakers/nissan-sues-italian-supplier-over-battery-faults-qashqai-juke-models

w tej sytuacji "problem znalazł" swoje źródło - nie ma co kombinować, tylko utylizować wadliwe starocie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan domaga się odszkodowania od włoskiego dostawcy akumulatorów FIAMM, którego oskarża o dostarczenie około 900 000 wadliwych akumulatorów.
FIAMM zaprzecza zarzutom i twierdzi, że akumulatory zostały wyprodukowane zgodnie ze specyfikacjami dostarczonymi przez Nissana a przyczyną awarii była wadliwa konstrukcja i wadliwe działanie systemu zarządzania akumulatorami zainstalowanego w samochodach przez Nissana.
https://europe.autonews.com/automakers/nissan-sues-italian-supplier-over-battery-faults-qashqai-juke-models
Wow czyli jednak jako Użytkownicy - coś jest na rzeczy - może mieliśmy rację.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwując wskazania napięcia wielokrotnie zauważyłem, że włączenie wycieraczek przednich podnosi napiecie ładowania do ponad 14 V.
Nawet chwilowe użycie wycieraczek ze spryskiwaczem podnosi to napięcie.
Jeśli później wycieraczki już nie są używane to napięcie po chwili płynnie się obniża.

Oczywiście jest to bardziej ciekawostka niż przydatna informacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...