Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Start-stop,akumulator ciekawostki


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio mam 11,7 na woltomierzu przy wsiadaniu (po 24 godzinach nieużywania auta) poki co olewam przekrecanie czujnika. Start-stop oczywiscie wylaczam zawsze po starcie :)

Co do wolotmierza w zapalniczce - u mnie w modeu z 2019 roku woltomierz przestaje sie swiecic po jakims czasię więc cos odcina prad do zapalniczki - jak rano podchodzę do auta to dopiero po otwarciu drzwi zaczyna świecić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2022 o 20:21, Robert_B napisał:

Jestem teraz poza domem z autem służbowym i nie jest to Qashqai, ale niech ktoś sprawdzi, czy stojąc na luzie przy otwartej masce (lub obróconym czujniku maski) można wkręcić silnik na ponad 3000 obrotów. Bo normalnie nie można.

Sprawdziłem i nie jest tak jak twierdzili panowie z serwisu. Przy otwartej masce również nie ma możliwości wkręcenia silnika na ponad 3000 obrotów. Postaram się po nowym roku wyjaśnić, co mieli na myśli serwisanci wciskając mi takie kity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki akumulator jak na zdjęciu - czy to jest model który był w 2019 roku montowany fabrycznie? Jak można by to sprawdzić czy nie jest to już jakiś aku po wymianie? 

 

akum.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to akumulator na pierwszy montaż w QQ, mam identyczny od 2018 roku.

Zastąpił nieszczęsny FIAMM, który nie dawały rady długo wytrzymać przy permanentnym niedoładowaniu.

 

Edytowane przez aquariusmax
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w  trasie,  wkręca spokojnie 5000 na przekręconym maski.

 

Edytowane przez romeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romeks,mowa była o wkręcaniu na postoju,nie w trasie.W trasie nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie filmik z QQ, gdzie nie da się wkręcić wyżej niż 3000 obrotów. Ciekawi mnie, jak to wygląda.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wkręca się na dowolne obroty na postoju i w czasie jazdy, z przekręconym czujnikiem maski i bez przykręcenia.

Dlatego ciekawi mnie, jak to wygląda w innych QQ.

PS.: Często przegazowuję na postoju do 6 tys. obrotów, aby sprawdzić jak płynnie silnik schodzi z obrotów i czy turbina i inne zawory upuszczające poprawnie pracują.

Edytowane przez aquariusmax
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, aquariusmax napisał:

Dlatego ciekawi mnie, jak to wygląda w innych QQ.

Na postoju nie można przekroczyć 3000. Dochodzi do prawie 3000 i... koniec, obroty spadają do gdzieś 2900. 

(1.3 DIG-T 160KM 117kW)

  • Thanks 1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy obecnych temperaturach sytuacja stabilna - gdy wsiadam po 24 godzinach jak auto stoi na dworze na wyświetlaczu wotlomierza jest 11,7-11,8 po odpaleniu zjazd do 10,5 potem wskakuje na 12,5-14.

start-stop oczywiscie wylaczam od razu jak ruszam. 

Edytowane przez raf89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam układ ,który ładuje mi non stop,wszystkie mroźne dni w grudniu na dworze bez odpalenia.Po6ciu dniach ,po wejściu na wyświetlaczu 12.5V przy odpaleniu 11.1V ,po odpaleniu 14.7V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
On 3/11/2021 at 6:16 AM, Robert_B said:

Po wymianie akumulatora wyłącz na stałe ten nikomu niepotrzebny i mało ekologiczny (a wręcz nie ekologiczny) system Start-Stop poprzez obrócenie czujnika otwarcia klapy lub załóż moduł wykonujący inwersję działania tego systemu.

Gdzie jest ten czujnik zlokalizowany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, Robert_B said:

Z przodu maski mniej więcej na osi komory silnika.

Co rozumiec poprzez obrócenie czujnika otwarcia klapy ? Jeszcze tam nie zagladalem, ale roumiem , ze nalezy zmienic jego polozenie w jakis sposob. Mozna prosic o dokladniejsze wyjasnienie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest przykręcony do belki śrubą M8 klucz 13...Należy odkręcić śrubę i obrócić czujnik tak by maska nie naciskała na gumowy trzpień i nie rozłączała sygnału o otwartej masce,w ten sposób komputer odczytuje to tak jakbyś cały czas stał i system SS nie działa.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, trzeba jeszcze wyprostować taki mały występ na zaczepie uniemożliwiający obracanie.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej Kaśce patent z czujnikiem maski nie działa. Styki czujnika w pozycji otwartej maski są zwarte, przy zamkniętej otwarte, natomiast nie wyłączają one start-stopu. W momencie kiedy czujnik przewodzi, czyli komputer widzi maskę otwarta, start-stop się nie wyłącza. Można to zrobić tylko przyciskiem z wnętrza samochodu przed uruchomieniem silnika i wtedy nie ma komunikatu o  awarii systemu.  Natomiast po uruchomieniu silnika ale bez wcześniejszego wyłączenia start-stopu przyciskiem, system się blokuje wyświetlając start-stop  auto, i pojawia się komunikat o awarii systemu. Nie ma wtedy możliwości jego wyłączenia -brak reakcji na przycisk. Co do lądowania baterii, to nie jestem pewien czy czujnik ten ma jakikolwiek wpływ na poziom ladowania. Na logikę otwarcie czy zamkniecie maski nie powinno mieć z ladowaniem nic wspólnego.  Tester baterii pokazuje te same napięcie 13.91-14.39V z wciśniętymi czujnikiem czy bez. Prawdopodobnie musze zacząć od wymiany akumulatora, ponieważ napięcie rozruchowe mam 9.44V.  

BT201675694453001.jpg

BT201675694360686.jpg

IMG_20230206_144955_178.jpg

Edytowane przez Jerzaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwarcie maski wpływa na ładowanie i S&S, późniejsze zamknięcie nie zmienia już działania aż do kolejnego uruchomienia.

A logika w tym jest taka, że otwarcie maski powoduje przełączenie niektórych systemów w tryb serwisowy. Otwarta maska = samochód serwisowany.

Dlatego włącza się pełne ładowanie aby można sprawdzić działanie alternatora, a S&S nie działa aby silnik przypadkiem się nie uruchomił od S&S podczas prac pod maską.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerzaa ,albo załóż oporniki ,które podają do komputera że aku jest niedoładowany.Z tym układem jeżdżę już drugi rok i nie mam kłopotów z akumulatorem

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 hours ago, Mao said:

Otwarcie maski wpływa na ładowanie i S&S, późniejsze zamknięcie nie zmienia już działania aż do kolejnego uruchomienia.

A logika w tym jest taka, że otwarcie maski powoduje przełączenie niektórych systemów w tryb serwisowy. Otwarta maska = samochód serwisowany.

Dlatego włącza się pełne ładowanie aby można sprawdzić działanie alternatora, a S&S nie działa aby silnik przypadkiem się nie uruchomił od S&S podczas prac pod maską.

Odpalalem auto ze dwa razy z otwarta maska i auto-stop sie nie wylaczyl oraz po chwili przeszedl w stan pokazujacy usterke systemu. Cos robilem zle ? Dzisiaj zrobie zworke na kostce co spowoduje taki sam efekt jak zmiana polozenia czujnika maski i poprosze żonę aby tak pojezdzila. Niestety ja tym autem nie jezdze codziennie i nie mam wgladu na to co sie z nim dzieje podczas uzytkowania.  

16 hours ago, JACKO29 said:

Jerzaa ,albo załóż oporniki ,które podają do komputera że aku jest niedoładowany.Z tym układem jeżdżę już drugi rok i nie mam kłopotów z akumulatorem

Nie doczytalem o tych rezystorach. Cos wiecej na ten temat ? 

Edytowane przez Jerzaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 2/6/2023 at 8:32 PM, JACKO29 said:

Jerzaa ,albo załóż oporniki ,które podają do komputera że aku jest niedoładowany.Z tym układem jeżdżę już drugi rok i nie mam kłopotów z akumulatorem

Działa, dzięki. Check Engine się nie zapala, SS nie świeci już , ze ma błąd. 

Dzięki wszystkim za pomoc. Styki czujnika maski zwarte, SS się nie włącza, CHECK ENGINE nie zapala, Błąd P1481 się nie pojawia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tylko jeździć i ładować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/7/2022 at 8:28 PM, elsebo said:

Po "przygodach" ;) z AKU J11 został mi prostownik CTeka S/S.  Chciałem też kupić to urządzenie ale oceny aplikacji w sklepie GPlay zaledwie na poziomie ~2,0 skutecznie mnie do tego zniechęciły... 😕 

Aby sledzic skutecznie ladowanie wystarczy zwykly bezprzewodowy skaner OBD II ELM327 oraz apka do telefonu car scanner. Sparowac ELM-a z telefonem za pomoca Bluetooth, w apce ustawic monitorowanie napiecia na OBD II , w ustawieniach zapis danych. Apka bedzie przez caly czas zapisywala napiecie ladowania, ktore to bedzie mozna obejrzec na wykresach w dowolnej chwili.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...