Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Start-stop,akumulator ciekawostki


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No nie mam "cęgów"   ale dzisiaj po 7h zaświecił na zielono,czyli  z krótką przerwą ładował 13h!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
25 minut temu, JACKO29 napisał:

ale dzisiaj po 7h zaświecił na zielono,czyli  z krótką przerwą ładował 13h!

Może ładowarka stwierdziła, że aku jest nadmiernie rozładowany / zasiarczony , więc ładowarka weszła w tryb reanimacji akumulatora. Nowoczesne ładowarki elektroniczne tak mają. Niektóre mają nawet dolny próg napięcia akumulatora, poniżej którego nawet nie podejmą próby ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta ładowarka akurat tak ma,ale aku zasiarczony raczej nie jest,ma pół roku.To jest ten słynny algorytm ładowania w Qashqaiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam odnosić wrażenie, że pulsar mimo chyba takiego samego sposobu ładowania nie ma tego problemu. Ja jeżdżę wokół komina, często silnik nie nagrzeje się nawet porządnie, krótka jazda, więc i aku nie podładuje pewnie. Większe mrozy teraz były. Po -20 pokazywał mi termometr rano w aucie.  Żadnych problemów, niedługo mi akurat dobije do 4 lat od wymiany i jest cały czas ponad 12V lub równe 12. Nawet jak tydzień stoi nie ruszany. Czasem dwa.

Albo jak czytam Andrzeja to mam tymczasowego farta... :)

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moje akumulatory w samochodach doładowuję cykliczne, zdarza się że nawet latem. Podłączam je do c-teka i w zasadzie najkrótsze ładowanie trwa kilka godzin. Zanim ładowarka przejdzie przez wszystkie programy łącznie z gazowaniem/mieszaniem elektrolitu to trochę trwa. Tylko nie świeci na czerwono- bo wszystkie kontrolki są zielone i zapalają się po kolei. Ale ruszył nawet akumulator, który nie dawał prądu na tyle, żeby zapalić kontrolki w samochodzie. ale trwało to prawie dobę.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
2 godziny temu, tomkek1912 napisał:

Albo jak czytam Andrzeja to mam tymczasowego farta...

W kwestii żywotności aku, to na pewno masz farta w stosunku do mnie. Pierwszy nie wytrzymał 3 lat, drugi kolejnych trzech. Teraz mam EXIDE i mam nadzieję, że coś się zmieni. Instalację mam w 100% sprawną, bo sprawdzili ją profesjonalnie w Salonie zakładowym Centry. Natomiast napięcia 12 V u siebie nigdy nie widziałem, bo nie dopuszczałem do takich spadków. Jak auto miało dłużej postać (np. w zimie), to podpinałem Keepower SMALL (4A/12V) i niech sobie stoi na podtrzymaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do Jacko29

Jak ładujesz. W samochodzie czy poza nim. Jeżeli w samochodzie to gdzie podłączasz "-" do klemy czy do masy w komorze silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ładuję akumulator w samochodzie. Minus podłączam do masy na silniku. Tak doładowuję od 4 lat jak padł mi na gwarancji. Teraz wystarcz jak podłączę ładowarkę kupioną w Jula na około 3 godz i się automatycznie wyłącza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Slawek2956 napisał:

Pytanie do Jacko29

Jak ładujesz. W samochodzie czy poza nim. Jeżeli w samochodzie to gdzie podłączasz "-" do klemy czy do masy w komorze silnika?

Do klem.Nie wypinam aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Varicella
W dniu 24.02.2021 o 09:49, tomkek1912 napisał:

Zaczynam odnosić wrażenie, że pulsar mimo chyba takiego samego sposobu ładowania nie ma tego problemu. Ja jeżdżę wokół komina, często silnik nie nagrzeje się nawet porządnie, krótka jazda, więc i aku nie podładuje pewnie. Większe mrozy teraz były. Po -20 pokazywał mi termometr rano w aucie.  Żadnych problemów, niedługo mi akurat dobije do 4 lat od wymiany i jest cały czas ponad 12V lub równe 12. Nawet jak tydzień stoi nie ruszany. Czasem dwa.

Albo jak czytam Andrzeja to mam tymczasowego farta... :)

He he... powiem Wam że w samochodziku o nazwie Peugeot 107 akumulator jet ten sam od nowości... czyli 11 rok minął. Co prawda wyprodukowała ten wózek Toyota... ale idę na rekord

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Czy po wymianie akumulatora robi się jakaś dodatkową kalibrację?

Nie mogę dojść do ładu i składu z tym samochodem. W styczniu Aku wymienione na nowe(nie wiem ile stał przed wmontowaniem).

W środę trasa 500km i kilka krótkich przejazdów. Dzisiaj 11.5v 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
50 minut temu, mahtew napisał:

Czy po wymianie akumulatora robi się jakaś dodatkową kalibrację?

Jeżeli aku był wymieniany z podtrzymaniem napięcia i ma identyczne parametry jak montowany fabrycznie, to nie musisz go "wczytywać" do kompa. To informacje uzyskane w salonie fabrycznym Centry.

Sprawdziłeś jakie napięcie miał aku bezpośrednio po zakupie ? Może sprzedali Ci zasiarczone padło, które rok stało na półce niedoładowywane.
"Kilka krótkich przejazdów", to pojęcie bardzo względne. Rozrusznik uszczupla zasoby akumulatora, a krótkie trasy tego nie uzupełnią. Ale żeby spadło aż do 11,5 V to dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 Jestem swierzakiem ,auto kupione miesiąc temu moje pytanie brzmi:czy można bezkarnie odpiąc akumulator na noc w celu podładowania go w domu.Akumulator Varty z lipca 2019 roku dzisiejszy pomiar miernikiem 11.85 v.Tydzień temu ładowany na samochodzie ładowarką elektroniczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz odpiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostka: Auto ma 14 miesięcy, przejechane 14 tyś. Aku po ładowaniu przez 12 godzin 12,68v. Przy odpalaniu auta spada napięcie do 10,9v (?!?). Wizyta w ASO i decyzja o wymianie aku na nowy - jutro wymiana. Stary akumulator Varty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używasz systemu Start-Stop czy wyłączasz go za każdym uruchomieniem auta ręcznie lub czy masz może odwrócony czujnik klapy bagażnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto użytkowane przez żonę z włączonym systemem Start-Stop ?.

Powiem tak, służbowo użytkuję VW Caddy z systemem SS. Auto ma 4,5 roku, 150tyś przebiegu, użytkowane 80% miasto. Kilkanaście razy dziennie odpalane i co? I nic. Aku działa normalnie, żadnych błędów i innych komunikatów typu "System SS failed"

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie akumulatora wyłącz na stałe ten nikomu niepotrzebny i mało ekologiczny (a wręcz nie ekologiczny) system Start-Stop poprzez obrócenie czujnika otwarcia klapy lub załóż moduł wykonujący inwersję działania tego systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Się ciesz że nie po trzech...po gwarancji :D

Jaki miałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdeczmie. Mam szybkie pytanko. Od wczoraj dostaję błąd SS fault. Po przejrzeniu forum, na moje to akumulator, bo podłączony pod ładowarkę pokazuje ~11V. 
Mam gwarancję do 2.04 i tu zaczynają się jaja. Dzwoniłem do ASO i Pani moze mnie umówić na 2.04 ALE ostrzega, że naprawa nie będzie na gwarancji, bo oni się tym w piątek nie zajmą i NAPRAWA będzie de facto po gwarancji. Że producent daje sobię 2 tyg na zdiagnozowanie usterki itd. itp.  Ale przecież usterka wystąpiła w trakcie trwania gwarancji (!). 
Zaproponowano mi przegląd za 1200zł i przedłuzenie gwarancji za 900zł na rok - wtedy auto naprawią mi "w cenie".
 Czy to są jakieś żarty i robić awanturę, bo próbują mnie naciagnąć, czy może ASO ma rację? 

Edytowane przez ReMiXs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...