Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Spadające obroty poniżej biegu jałowego w końcowej fazie hamowania.


j-maciek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Auto to Almera N15 1.4 benzyna (z 1999 r. po liftingu). 
Czy ktoś spotkał się z takim problemem, że obroty spadają poniżej biegu jałowego w końcowej fazie hamowania? 

Podczas dojeżdżania do skrzyżowania samochód bez gazu hamuje silnikiem, obroty jak i prędkość spadają, w momencie kiedy obroty dochodzą do 1200 wciskam sprzęgło i dohamowuję hamulcem a obroty spadają poniżej obrotów biegu jałowego do jakiś 200 - 300 aby zaraz wskoczyć na obroty biegu jałowego.

Na Forum jeden z kolegów miał ten sam problem ale z N16 - tam pomogła wymiana uszkodzonego czujnika położenia wału - N15 ma takiego czujnika więc co może być przyczyną tego problemu?

Dzięki za wszelkie sugestie!
M.

PS. Profilaktycznie były wymienione świece i wyczyszczony aparat zapłonowy ale to nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety objawy się nasilają - teraz czasem przy hamowaniu potrafi mi się na sekundę zapalić kontrolka braku ładowania (i słychać, że silnik się dusi) - a i ze dwa razy silnik po prostu zgasł...


Pewnie nie ma już wielu użytkowników N15 bo już za około 4 lata będzie można założyć do niego żółte tablice i zarejestrować go jako pojazd zabytkowy - ale może ktoś bardziej niż ja ogarnia sprawy motoryzacyjne i będzie w stanie coś podpowiedzieć z czym powiązać w/w objawy (oprócz wieku auta)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapisałem się w kolejkę do warsztatu ale nie ma krótszych terminów niż 2 tygodnie - dam znać co to było - do tej pory to na Forum znalazłem info o 'lewym powietrzu':
* "jeśli gaśnie podczas hamowania to lewe powietrze i nieszczelność w układzie podciśnienia lub dolocie powietrza "
* "Sprawdź hamowanie odłączając od kolektora wlotowego przewód podciśnieniowy od wspomagania (serwo) i zaślepiając szczelnie otwór w kolektorze. Jeśli usterka ustąpiła (uważaj bo będzie dość tempo hamował) to serwo jest nieszczelne i zasysa lewe powietrze."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
On 1/22/2020 at 4:25 PM, czarnynissan said:

Spróbuj wyczyścić przepustnicę

Niestety czyszczenie przepustnicy nie pomogło. Auto musi wrócić ponownie do warsztatu na dalsze poszukiwania przyczyny problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak zrobić taką samodiagnostykę?  Bo mechanik powiedział, że nie ma w aucie złącza ODBII tylko jakiś wynalazek Nissana więc on się tam nie podłączy.


Podobno była 'nieszczelność w układzie podciśnienia do zaworu recyrkulacji spalin' EGR a że ten zawór podobno nie jest potrzebny to został zaślepiony. No i przez 2 tygodnie było fajnie ale widzę, że problem powraca - może nie jest tak dotkliwy jak poprzednio ale widać, że podczas hamowania obroty spadają do 500 a po chwili podnoszą się i stabilizują na ok. 700. 


Będę musiał wrócić i w ciemno poprosić o czyszczenie przepływomierza (jeśli jeszcze go nie było) bo nie mam innych pomysłów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok - doczytałem i się samozdiagnozowałem - oczywiście wynik podręcznikowy czyli wybłyskałem 5-5 plus potwierdzenie, że sonda lambda także pracuje poprawnie.

Czyli jak nic nie wiedziałem tak nic nie wiem a samochód twierdzi, że nic mu nie dolega - zastanawiam się czy zakup interfejsu consult i jego użycie coś więcej może powiedzieć niż ta samodiagnostyka (interfejsy są dostępne w sieci po ok 70 zł).

W międzyczasie profilaktycznie wymieniłem też filtr paliwa ale to nic nie zmieniło w zachowaniu auta.

Wczoraj zajrzałem dodatkowo do przepływomierza - był czysty więc podejrzewam, że był już niedawno czyszczony przy okazji wcześniejszego czyszczenia przepustnicy...

Edytowane przez j-maciek
uaktualnienie statusu działań
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nadal nie znalazłem rozwiązania problemu :( ...
Wszystkie czynności, które zostały przy samochodzie wykonane pomagały na 1-2 dni a później problem powracał.

A co było zrobione?:

- czyszczenie aparatu zapłonowego,

- wymiana świec,

- wymiana filtra paliwa,

- czyszczenie przepustnicy,

- czyszczenie przepływomierza,

- zaślepienie zaworu egr.

Szukając na Forum informacji o problemie trafiłem na ten wątek:

i idąc za sugestią tam znalezioną podwyższyłem nieznacznie 'wolne obroty' - o 50-100 obrotów tak, że teraz mam około 800 - i znów było dobrze przez 2 dni a dziś przy hamowaniu przed pasami obroty znów spadły znacznie poniżej 500 :( ...

15fb15b0fe12e269med.jpg

W w/w wątku jest jeszcze mowa o czyszczeniu 'krokowca'/=/'zaworu AAC/IACC' [bo różnie ludzie na to mówią w N15 (podobno 'krokowiec' to nazwa potoczna bo almera ma zawór zamiast niego - ale nie znam się - nie jestem mechanikiem)] - czy ma to sens? Bo obroty spadają mi tylko podczas gwałtownego hamowania - no i nie występuje u mnie zjawisko falowania obrotów na biegu jałowym...

Wszelkie sugestie mile widziane - no chyba, że auto ma już 22 lata i nic mu nie pomoże ... - jeśli tak to też chciałbym o tym wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Wpis dla historyków, którzy za 100 lat będą badać problemy użytkowników aut, które już w czasach ich właścicieli były uważane za auta zabytkowe :) ...

Problem ustąpił. 
Poprosiłem mechanika o czyszczenie zaworu IAAC ponieważ tylko on do tej pory nie był czyszczony. Po zdjęciu przepustnicy okazało się, że była brudna od spodu. A pół roku temu oddałem auto innemu mechanikowi, który miał tylko jedno zadanie do wykonania - czyszczenie przepustnicy - jak widać została wtedy wyczyszczona w sposób, w jaki każdy może sobie ją wyczyścić w domu czyli od góry, bez rozkręcania, tylko łatwo dostępne zakamarki - porażka. Zawór IAAC okazał się czysty. Teraz po zamontowaniu dokładnie wyczyszczonej przepustnicy i regulacji obrotów nie obserwuję już ich spadku podczas dojeżdżania i hamowania przed skrzyżowaniem.


Mam nadzieję, że taki stan utrzyma się do końca eksploatacji tego auta (bo lata robią swoje a i trudno już znaleźć mechanika, który chce naprawiać takie samochody, a jak już zechce to zrobi to dokładnie a nie na szybko i byle jak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...