Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprzęgło Navara D40


papa_bizkit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, w związku z kończącym się sprzęgłem (zaczyna się ślizgać), padającym łożyskiem oporowym (dla mnie jęczy, jeszcze jak jest zimne) zastanawiam się nad operacją regeneracji okładzin przez nabicie okładzin kevlarowych (w Wawie polecają zawodnika co robi takie rzeczy, pewnie ze 200zł) i zakupie mocniejszego docisku  (450zł) (ewentualnie oddanie też do zakładu co by wzmocnił). Kwestia dwumasu do dyskusji (regeneracja pewnie z 800zł?). I teraz pytanie czy operacja warta (bo pomimo wszystko stare sprzęgło przejechało ze 140tyś km) To że przez docisk będzie twardsze sprzęgło i pewnie wścieknę się podczas jazdy miejskiej, to korzystałem już z twardego sprzęgła :) druga sprawa to nawet na allegro widzę jakiś LUK za 1650zł. Czy coś jeszcze powinno się zrobić w trakcie wymiany sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Znalazłem warsztat co zrobi mi w przystępnej cenie. Części chce zakupić sam, bo w sumie taniej jest kupić na allegro a i mam kolegę w hurtowni, to mi bardzo atrakcyjną cenę zrobi. Czy do tego interesu dobrać jakieś uszczelniacze? Niby nic nie cieknie ale może warto odrazu zrobić? Co by z tego tam potrzeba było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześci do wymiany Tarcza , docisk , koło dwumasowe, łożysko oporowe.

U mnie jeszcze doszedł czujnik położenia wału , bo się ułamał przy wyciąganiu.

Nie bawiłem się w regenerację , chociaż przez chwilę o tym myślałem

 

Z nowym dociskiem tak u mnie miękko chodziło na początku , że myślałem , że w pedał sprzęgła nie trafiłem:D

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie dziś zaprowadziłem do druciarza ;) zobaczymy co urwie i jak będzie stękał przy rozliczeniu. Kupiłem zestaw Luka. Mam nadzieję że poczuję różnicę :) trochę na 6 biegu się ślizgał (tak fajnie obroty falowały raz przyspieszały raz opadały, oczywiście przy wciśniętym w opór gazie) i łożysko oporowe już piszczał, puki co na zimnym  ale w garażu podziemnym słychać i trochę wstyd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2020 o 21:10, dzemik napisał:

Cześci do wymiany Tarcza , docisk , koło dwumasowe, łożysko oporowe.

U mnie jeszcze doszedł czujnik położenia wału , bo się ułamał przy wyciąganiu.

Nie bawiłem się w regenerację , chociaż przez chwilę o tym myślałem

 

Z nowym dociskiem tak u mnie miękko chodziło na początku , że myślałem , że w pedał sprzęgła nie trafiłem:D

A po wymianie sprzęgło Ci wysoko bralo czy nisko ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, papa_bizkit napisał:

 trochę na 6 biegu się ślizgał (tak fajnie obroty falowały raz przyspieszały raz opadały, oczywiście przy wciśniętym w opór gazie)

A to nie czasem zapchany filtr paliwa, miałem podobne objawy właśnie z tego powodu przy prędkości około 150km/h i gaz w podłodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, szyszak38 napisał:

A po wymianie sprzęgło Ci wysoko bralo czy nisko ?

 

Nisko sprzęgło brało , zresztą pedał wchodził jak w masło , przez pierwsze 100 km ciężko było się przyzwyczaic.

 

Też ślizgało mi się na 5 i 6 biegu, po dodaniu gazu. Obroty szły w górę , a nie przyspieszał.

Potem jak oglądałem tarczę po wymianie to było już widać trochę przypalenia.

Fabryczne sprzęgło wytrzymało u mnie 250 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zakupy sie rozszerzaja. pokrywa skrzyni biegów z tulejką. wytarte. 870zł. bez zamienników. ewentualnie z drugiej skrzyni (mozna kupic nawet na allegro cala za 300zł) ale co sie kupie nie wiadomo. zdecydowalem sie na nową tą pokrywkę. H. trudno. Dalej łożysko oporowe jest w "obudowie" kolejne 130zł. Sprzęgło wziąłem Luka. 1800zł. Poduszka tylna skrzyni biegów. Ciekawe ile na koniec będzie robocizny. 

IMG_20200428_115212.jpg

IMG_20200428_121930.jpg

image000000.jpg

image000000_01.jpg

Siedziało sprzęglo Valeo i docisk Valeo. I ciekawostka - 240mm. Teraz ma być w 250mm. Mam nadzieję że będzie pasować bo się wścieknę.

A dwumas był (i będzie oczywiście nowy) 415 0363 10 Luka.

 

Edytowane przez papa_bizkit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, dzemik napisał:

Nisko sprzęgło brało , zresztą pedał wchodził jak w masło , przez pierwsze 100 km ciężko było się przyzwyczaic.

 

Też ślizgało mi się na 5 i 6 biegu, po dodaniu gazu. Obroty szły w górę , a nie przyspieszał.

Potem jak oglądałem tarczę po wymianie to było już widać trochę przypalenia.

Fabryczne sprzęgło wytrzymało u mnie 250 tys km

To u mnie jest jakis problem bierze wysoko po wymianie. Chyba ze jest zapowietrzone bo nie zawsze pedal wraca do konca. To ja wymieniłem po 150 tys. A wiesz jak w nim sie odpowietrza sprzęgło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy sposoby :

1. Możesz spróbować tak - potrzebna druga osoba - https://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-odpowietrzanie-sprzegla/106

2. Podłączamy urządzenie , które wytworzy nadciśnienie w zbiorniczku hamulcowym , odkręcamy odpowietrznik przy wysprzęgliku i"wypuszczenie " powietrza przez odpowietrznik przy wysprzęgliku. Oczywiście do odpowietrznika trzeba podłączyć wężyk zanurzony z naczyniu z płynem

3. Konieczna duża strzykawka z płynem hamulcowym i krótkim wężykiem.Podłączamy ją do odpowietrznika przy wysprzęgliku. Odkręcamy odpowietrznik i wstrzykujemy płyn ze strzykawki. Powietrze wychodzi zbiorniczkiem hamulcowym

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.04.2020 o 19:57, dzemik napisał:

Trzy sposoby :

1. Możesz spróbować tak - potrzebna druga osoba - https://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-odpowietrzanie-sprzegla/106

2. Podłączamy urządzenie , które wytworzy nadciśnienie w zbiorniczku hamulcowym , odkręcamy odpowietrznik przy wysprzęgliku i"wypuszczenie " powietrza przez odpowietrznik przy wysprzęgliku. Oczywiście do odpowietrznika trzeba podłączyć wężyk zanurzony z naczyniu z płynem

3. Konieczna duża strzykawka z płynem hamulcowym i krótkim wężykiem.Podłączamy ją do odpowietrznika przy wysprzęgliku. Odkręcamy odpowietrznik i wstrzykujemy płyn ze strzykawki. Powietrze wychodzi zbiorniczkiem hamulcowym

 

Dzieki wielkie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No i jakiś czas temu wymieniłem. Oczywiście fachowiec urwał czujnik położenia wału przy wyciąganiu skrzyni. No ale tak musi być widocznie. Po wymianie fajnie lekko. Ale nie wiem czemu jest tak że przy wciskaniu powiedzmy do 2/3 czuć jednostajny opór, a na koniec 1/3 (czyli do podłogi) delikatnie lżej.Tak jakby wpadał pedał. Ma ktoś pomysł? Zapowietrzony wysprzęglik? A zapłaciłem 800zł za robociznę, tak jak umówione. Szacunek.

Edytowane przez papa_bizkit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...