Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

jaką wersje silnika wybrać benzyna


dman1211

Rekomendowane odpowiedzi

dobry wieczór

Jestem w trakcie szukania nissana juke i chciałbym dowiedzieć się czym różnią się od siebie poszczególne silniki benzynowe o pojemność 1.6 ponieważ z tego co zauważyłem jest ich kilka.

Mamy benzynę 1.6i o mocy 94, 112, 117 km, 1.6i (euro6) o mocy 94 i 117 km. Wychodzi na to że jest 5 wersji silnika? 1.2 i te o mocach w okolicy 200 km mnie nie interesują. Za każdą rade i wyjaśnienie z góry dziękuje :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1,6 117km. jest ok - praktycznie bezobsługowy - pod warunkiem, że nie założysz lpg - do tego się nie nadaje - brak hydrauliki zaworów. nie daj się skusić na założenie nawet najlepszego lpg - kłopoty murowane. świece wymiana co 90tkm, łańcuch rozrządu - nie wymaga wymiany, nie trzeba robić dolewek oleju, trochę głośny powyżej 120km/h. Mój ma 115tkm przebiegu - póki co żadnych awarii i wycieków. przy 90tkm wymieniałem pasek alternatora - zaczął popiskiwać i terkotać - pamiętaj, tylko oryginał - firmowy zamiennik też terkocze. dla mnie moc tego silnika jest wystarczająca. na zrywanie asfaltu nie ma co liczyć, tym bardziej że mam automat. spalanie na poziomie 7-8 l w mieście. 1,6 94km to ten sam silnik tylko obniżona moc - odradzam, czytałem że za słaby. 1,6 112km - nie słyszałem. 1,2 i 1,6 z wtryskiem bezpośrednim o wiele bardziej awaryjne - poczytaj na forum - głównie rozciągające się łańcuchy rozrządu. jak chcesz coś więcej wiedzieć to daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rocznik 2011, a świece takie jak w instrukcji i montowane fabrycznie - chyba irydowe, ale pewności nie mam. wg instrukcji interwał wymiany świec co 90tkm - kupiłem takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yonex a robiłeś sprzęgło może?

Ja mam 105 tys swoim zrobione. Auto 1.6 117 km. Samochód mam od nowości i jest absolutnie bezawaryjny.

Oststnio na zimnym jak się rusza to trochę telepie budą. Problem nasila się zima. Zastanawiam się czy to nie problem ze sprzęgłem. W czasie jazdy jednak, brak jest jakich kolwiek objawów charakterystycznych dla tej usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgła nie robiłem i nie będę robił - mam awtomat :rolleyes: - na razie tylko wymian oleju w skrzyni. jak miałem peugeota z normalną skrzynią, to jak padało sprzęgło to grzechotało podczas jazdy i cichło jak wcisnąłem sprzęgło. jak nie ma takich objawów lub "przeciągania" po dodaniu gazu lub puszczania sprzęgła to daj sobie spokój - 105tkm to wg mnie trochę szybko - ja we wspomnianym peugeocie zmieniałem przy 160tkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Yonex napisał:

sprzęgła nie robiłem i nie będę robił - mam awtomat :rolleyes:

Tak w kwestii formalnej - sprzęgło w CVT jest, tyle że nie jest to tradycyjne sprzęgło. I zdarza się, że te konwertery hydrokinetyczne padają - z reguły przy 100-150 kkm coś tam zaczyna się dziać, chociaż tu dużo zależy od warunków użytkowania. Zazwyczaj pierwszym objawem zużycia są wibracje - najpierw przy zatrzymanym aucie (na hamulcu) i wybieraku w położeniu D, potem pojawiają się już nawet przy N. Są warsztaty, które je regenerują, nie wiem, czy ma to sens...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...