Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

OSIĄGI Qashqai I [J10] 2008


FILIFERA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie kolegów użytkowników .

Jestem w zasadzie nowym - zielonym użytkownikiem tego forum. Posiadam Qashqaia od miesiąca . Wcześniej wstyd się przyznać użytkowałem S- maxa 1,8 tdci z 2008 roku. Dlaczego wstyd ? Bo to była swego rodzaju skarbonka bez dna . Po roku użytkowania zaczął się psuć i co parę miesięcy siadało mu coś coraz bardziej bzdurnego a kosztownego . Nawet mechanicy dziwili się , że coś takiego może nawalić . Jednak oprócz tzw. przestronności wewnątrz miał inne zalety przyspieszenie , elastyczność skrzyni biegów i super kleił się do asfaltu . Ale czas na niego przyszedł gdy zdałem sobie sprawę , że boję się nim jechać w trasę gdyż mogę wrócić na lawecie .

Kupiłem J10 i po pierwszej trasie mam trochę mieszane uczucia . Mimo , że jest dość ładny i wewnątrz sympatyczny  .Dlatego chciałbym poznać wasze opinie . Ułożenie biegów do określonych prędkości jest tu zupełnie inne niż w Fordzie. Tam na przykład na autostradzie nie było problemu z osiągnięciem prędkości ok 160 na 6 biegu i tor jazdy był stabilny . Tutaj na 5-tym mam 100 a na 6-tym 120 i szczerze mówiąc trochę boje się  przycisnąć więcej gdy słyszę pracę silnika już dość głośno   a to przecież 2 l / 140 koni i z tą stabilnością toru jazdy  jest tak sobie . Na pewno jest to też brak wprawy do tego samochodu ale pytanie zostaje . Ma przejechane 150 tys. i niby wymagać nie powinno się  tak dużo ale ... napiszcie czy to tylko moje bezpodstawne obawy po traumie z Fordem czy za dużo wymagam od swojego J10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza IMO sprawa, że diesel i benzyna ma inną charakterystykę momentu obrotowego.

Tutaj żeby była moc, trzeba go wkręcić w obroty. Też mam 2.0 140 KM i nie jestem zachwycony przyspieszeniem. Czuć  masę.

Dla porównania mam Focusa 1.6 100 KM i stosunek mocy do masy jest prawie identyczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2020 o 22:26, FILIFERA napisał:

przecież 2 l / 140 koni i z tą stabilnością toru jazdy  jest tak sobie .

Pojemność i moc silnika nie mają raczej wpływu na stabilność toru jazdy. Może powinieneś sprawdzić zawieszenie, układ kierowniczy czy nie ma gdzieś luzów. Dobrze jest sprawdzić też geometrię zawieszenia, stan opon, felg. To wszystko ma wpływ. Dodam, że u mnie do v max auto jest stabilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się zdaje że tym moim 2008 r. 150 tyś.przebieg chyba nieosiągalne he he.... choć s-maxem 1.8 tdci też z 2008 na a1 bez spinania się 160...dałem radę.. tym się trochę jeszcze pęka . Mam to dopiero miesiąc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może macie jakieś pomysły, jak niewielkim nakładem te kilka KM więcej osiągnąć? Ja założyłem filtr powietrza K&N. Co sądzicie o tzw. sportowych świecach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, exciter napisał:

Co sądzicie o tzw. sportowych świecach?

Ja jestem jeszcze nowszy - coś tak czuję.

A w którym miejscu i w jakim celu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, exciter napisał:

Co sądzicie o tzw. sportowych świecach?

Dają mniej więcej tyle mocy, co naklejki turbo lub power.:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i nawet dla J10 nie są dostępne. A opinie są dość przychylne (jeśli chodzi o Brisk Premium Evo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...