Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T32] Wybór modelu - 1.7 MT


sqmir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, 

Jest to pierwszy post na forum - od wczoraj rozpocząłem przeglądanie w poszukiwaniu informacjo o ostatnim "sercu" Xa w jaki wyposażył go rena...tfu, Nissan:)

Niestety nie znalazłem informacji nt silnika za to CVT a owszem - po jeździe testowej i lekturze zwolniłem dziś rezerwację.

Niemniej jednak samo auto niemal idealnie wpasowało się w moje potrzeby, te zarówno czysto praktyczne ale i wizualne.

Tu muszę wspomnieć o nowej RAV4 - jakość wykonania tragedia, a w sumie to chyba jakość użytych materiałów. Polecam sprawdzić plastiki w bagażniku a także nadkola (wnęki na koła), tragedia - plastik tak cienki, że masakra, małym palcem odkształca się niemiłosiernie,  oparcie/podłokietnik buja się w sposób taki, że miałem obawy mocnej go przetestować - wiecie, nie moje auto, jazda próbna...

VAGi jakie "macałem" czy też wspomniany X-Trail - zupełnie inne odczucie, znaczy się na plus, Nissan ma nawet czymś pkryte nadkola co moze nawet tłumić dźwięki uderzających kamieni, etc.

Ale do rzeczy - szukam informacji nt. silnika 1.7 150KM/340Nm w połączeniu z manualną skrzynią biegów - to może być recepta na podjęcie decyzji odnośnie zakupu Xa.

Wiem, to całkiem nowy engine - ale może ktoś coś wie, słyszał lub może nawet użytkuje?

 

Edytowane przez sqmir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka kultura praca, złe i dobre strony, jak pracuje manualna skrzynia w połączeniu z tym silnikiem.

Może jeszcze ktoś podpowie czy jest opcja 1.7 dCi w zestawianiu z skrzynią DCT ?

CVT się przejechałem ..odpada (wg moich przyzwyczajeń, nawyków, oczekiwań)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wrażenia? Turbo-dziury, etc? Szukam dilera który miałby te konfiguracje do jazdy testowej, stad w międzyczasie pytam o subiektywne wrażenia.

Nie wiem jak z trwałością tej nowej jednostki również, chyba na forum Renault znajdę coś więcej bo tutaj raczej opcji 1.7 to specjalnie właścicieli nie ma.

Może się mylę? :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sqmir napisał:

A wrażenia? Turbo-dziury, etc? Szukam dilera który miałby te konfiguracje do jazdy testowej, stad w międzyczasie pytam o subiektywne wrażenia.

-to nowy silnik i raczej takiego do jeżdżenia nie mają nigdzie

Nie wiem jak z trwałością tej nowej jednostki również, chyba na forum Renault znajdę coś więcej bo tutaj raczej opcji 1.7 to specjalnie właścicieli nie ma.

-za wcześnie, to silnik zbyt świeży

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaj żeby się nie nabrać na negatywny "pierwszy kontakt" z CVT. To nie jest skrzynia jak inne, takim autem niestety trzeba jeździć inaczej. Miałem rok autko z CVT i relatywnie słabym silnikiem, ale po przyzwyczajeniu się do skrzyni (ok 2-3 tyg) stwierdziłem, że CVT to bajka ogólnie. O takich manewrach jak wyprzedzanie nie wspominając - wciskasz pedał bez względu na prędkość i masz max silnika pod nogą... Żadna inna skrzynia nie jest tego w stanie podać od tak. Ja nie wybrałem dizla w Xie bo najbardziej przerażała mnie głośność jego pracy. No i musiałbym wziąć w manualu a chciałem automat ogólnie. A po przejażdżce 1,3 z DCT stwierdziłem, że to jest to (jeżdziłem QQ bo Xów jeszcze nie było takich w jazdach). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie,często neguje się zalety takiej skrzyni.wiem,wiem SKUTER. to i mnie czasami irytuje choć już dawniej.teraz doceniam . suche dane nie jeżdżąc nią,  wskazują na dostępność całej mocy w każdym momencie jazdy. teraz wiem że tak jest.wciskam nogę i wiem że mam całą moc. każdy z nas ma inne zdanie i inne preferencje.jest grono konserwatystów którzy nawet nie chcą słyszeć o jakielkowiek skrzyni autom.szanuję i ich .też byłem taki i sam często krytykowałem takowe. ja jestem zadowolony z CVT.od razu zaznaczam nie jechałem DCT.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, Smakor said:

Uważaj żeby się nie nabrać na negatywny "pierwszy kontakt" z CVT. To nie jest skrzynia jak inne, takim autem niestety trzeba jeździć inaczej. Miałem rok autko z CVT i relatywnie słabym silnikiem, ale po przyzwyczajeniu się do skrzyni (ok 2-3 tyg) stwierdziłem, że CVT to bajka ogólnie. O takich manewrach jak wyprzedzanie nie wspominając - wciskasz pedał bez względu na prędkość i masz max silnika pod nogą... Żadna inna skrzynia nie jest tego w stanie podać od tak. 

potwierdzam,

jeżdżę automatami od 1997 roku, ostatnie 5lat CVT, nie ma tak płynnego automatu jak CVT. 

ma inną charakterystykę, trzeba trochę tym pojeździć,  ale jak wsiadam do innego automatu po 5 latach CVT to czuję przewagę CVT, czuję w innych automatach szarpanie przy zmianach biegów.

Nie wyobrażam sobie dziś jazdy na manualu, szkoda życia, jazda ma być relaksem.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relax wielu ludziom daje właśnie możliwość manualnego decydowania o obrotach i mocy, a automat na wszystkie pozostałe szare dni

Dla mnie jeśli chodzi o automat to DCT zdecydowanie górą, ale nie ma skrzyń bez wad. DCT potrafi poszarpywać w korkach.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi rok jeżdżę automatem i nie tęsknię za wajchowaniem. Mi relax daje kierowanie autem tylko gazem i hamulcem. Także co człowiek to opinia - przy czym od razu odrzucam opinie i nie dyskutuję z ludźmi, którzy nie jeździli automatem minimum 2 miesiące (i to nie 20 lat temu). O obrotach decyduję pedałem gazu, zupełnie jak w manualu :) DCT świetnie odczytuje intencje kierowcy. Dla mnie jedyna wada wszystkich automatów to precyzyjne podjeżdżanie pod przeszkody, np krawężnik, ciężko to zrobić delikatnie i płynnie bo auto się zatrzymuje a dodanie gazu powoduje "wskoczenie". A z DCT dodatkowo ciężko ruszyć dynamicznie bez zerwania przyczepności. Ale można zaobserwować, że coraz więcej ludzi wybiera auta z automatami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od  6 lat użytkuje automaty, w pracy 6 stopniowy ford natomiast w domu nissan z cvt .  Nie wróciłbym już do ręcznej skrzyni biegów.   

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już tak samo mam. i proszę o powstrzymanie się komentarzy na temat wieku. wielu moich kolegów dużo dużo młodszych przestawili myślenie. "EUREKA" czy coś takiego  tam..Ale nie każdym automat pasuje i nie widzi się w takim. trzeba i powinno się ich wysłuchać.DEMOKRACJA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się automat bardzo podoba, sporo jeździłem takimi, zwłaszcza w mieście to jest super, nie boli noga od pedału sprzęgła. Ale mimo wszystko wole manuale. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 hours ago, manix said:

Relax wielu ludziom daje właśnie możliwość manualnego decydowania o obrotach i mocy, a automat na wszystkie pozostałe szare dni emoji854.png

 

a co Ty chcesz tu decydować, żadnemu człowiekowi nie daje relaks wajhowanie, chyba że jakiś nerwus co musi ręką machać.

relaks to daje cisza w aucie, audio, fajna charakterystyka silnika, zapach, dobre światła/widoczność, skrzynia automatyczna, czy nawet sprawność auta....

nie znam ludzi co po latach jazdy automatem chcą wrócić do manualu. 

Skrzynia automatyczna jest wyznacznikiem zamożności społeczeństwa, zawsze automatów jest więcej tam, gdzie jest bogato

Skrzynia kosztuje i to nie mało. Jak wiele lat temu kupowałem auto to brałem manuala, po pierwsze uważałem, że mi to nie potrzebne (tak sobie wmawiałem), po drugie nie stać było mnie na dopłatę parę tysięcy.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, tomkek1912 napisał:

Mnie się automat bardzo podoba, sporo jeździłem takimi, zwłaszcza w mieście to jest super, nie boli noga od pedału sprzęgła. Ale mimo wszystko wole manuale. 

Bez sprzecznie skrzynia automatyczna to jest komfort i wygoda na drogach normalnych-rzecz jest bezdyskusyjna.

Co innego częsta jazda po drogach nieutwardzonych a szczególnie kretych ,dziurawych, błotnistych lub po śniegu.

W takich warunkach -jakby kto nie zaklinał rzeczywistości manual na pewno dojedzie dalej albo będzie dłuższa droga po ciągnik :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trudnych warunkach na pewno manual potencjalnie ma większe szanse bo możesz oprócz biegu i obrotów (to można kontrolować także w automacie) kontrolować jeszcze sprzęgło więc szanse rosną. Dla Kowalskiego jednak automat to jest optimum i widać zmianę w tym kierunku. 

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu niektórzy piszą "nie znam ludzi, którzy wrócili do manuala po automacie". No więc ja taki jestem. Jeździłem długo z żoną automatem sx4 i mam słabe wspomnienia. Jest bezawaryjny ale czy taki wygodny. Długa jest reakcja z R na D. Często mi się to myliło. Jak chcesz szybko manewrować, polecam spróbować "zawracanie na 3" na zatłoczonym parkingu gdzie wszyscy polują na miejsce...

Moja małżonka nie ma żadnego problemu z tym, że jeździła wcześniej klasycznym automatem. Pasuje jej manual. To już masz 2 osoby.

Inna sprawa, że manualna skrzynia w t32 jest idealna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, karibox1 napisał:

Inna sprawa, że manualna skrzynia w t32 jest idealna.

 

Zmiana z R na D na pewno dłużej niż w manualu... Ale co do skrzyni manualnej to miałem 3 szt. QQ każdy rok czasu, w każdym skrzynia chodziła inaczej, a niby wszystko to samo. Niektóre super płynnie inne haczyły. Wg. mnie to jest loteria jaki egzemplarz trafisz :) No chyba, żeby się coś poprawiło, ale ostatnio jak coś się poprawia to tylko na gorsze raczej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, karibox1 said:

Tu niektórzy piszą "nie znam ludzi, którzy wrócili do manuala po automacie". No więc ja taki jestem. Jeździłem długo z żoną automatem sx4 i mam słabe wspomnienia. Jest bezawaryjny ale czy taki wygodny. Długa jest reakcja z R na D. Często mi się to myliło. Jak chcesz szybko manewrować, polecam spróbować "zawracanie na 3" na zatłoczonym parkingu gdzie wszyscy polują na miejsce...

Moja małżonka nie ma żadnego problemu z tym, że jeździła wcześniej klasycznym automatem. Pasuje jej manual. To już masz 2 osoby.

Inna sprawa, że manualna skrzynia w t32 jest idealna.

 

U mnie nie ma problemu z dlugą reakcją na przełączanie RiD. Automat zmienia szybko i bez problemu ... W pracy używam FORD-a  F350 w cięzkim terenie i gdyby nie automat to chyba szlag by mnie trafił ciągle na sprzęgło naciskać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F350  w Polsce taka duża zabawka ?  pewnie jakaś specjalistyczna zabudowa, jeździłem kiedyś takim w dieslu 

jak się dowie greta thunberg , że macie tego potwora to wam go przywiąże do drzewa

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w Polsce, tylko za wielką sadzawką ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...