Jump to content
Proteza dla Motomaniaka > Read more... ×
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
fred77

Montaż haka Nissan Note E12. Parę zdjęć.

Recommended Posts

fred77
Posted (edited)

Zawsze uważałem, że dobrze jest gdy samochód ma hak. Każdy samochód, który miałem ja lub ma moja żona wyposażam w hak.

Więc Note żony jest właśnie w takowy element wyposażany.

Hak jest z przykręcaną kulą. Chciałem wypinany ale niestety firma Westfalia, która najlepiej wykonuje haki z wypinaną kulą, nie ma takowego w swojej ofercie. Odpinane haki innych firm wyglądają, według mnie, koszmarnie.

Założenie haka w Note E12 nie stanowi większego problemu.

Trzeba ponieść samochód z tyłu i odkręcić oba tylne koła.

Potem trzeba zdemontować tylne lampy i zderzak.

Następnie trzeba zdjąć z wieszaków tylny tłumik i go opuścić.

Potem odkręcamy fabryczną tylną belkę zderzaka.

W miejsce fabrycznej belki mocujemy belkę z hakiem wpuszczając ją głęboko w podłużnice nadwozia..

 

Gdy belka już jest przykręcona to montujemy wiązkę elektryczną.

Zawsze montuję gniazdo trzynastostykowe z pełną obsadą styków, czyli dodatkowo obsługa światła cofania oraz stały plus razem z plusem po stacyjce.

Zawsze staram się korzystać z wiązek dedykowanych do konkretnego modelu pojazdu. Jest to o tyle wygodne, że wystarczy podpiąć się do fabrycznych kostek w samochodzie.

W Note E12 mamy dwie kostki w lewym tylnym roku pojazdu. Trzeba zdjąć plastikowe poszycie bagażnika z lewej strony i uzyskamy do nich dostęp. Do białej kostki podpinamy się normalnie, natomiast kostka brązowa ma wtyczkę z kawałkiem przewodu, trzeba tę wtyczkę wyjąć i w jej miejsce wpiąć wtyczkę z wiązki haka. To jest wtyczka odpowiadająca za wyłączenie tylnego światła przeciwmgłowego w samochodzie po podpięciu przyczepy. Wiązkę do gniazda haka przeciągnąłem przez wcześniej wywiercony otwór z lewej strony z tyłu, a wszelkie połączenia wiązek, mocowanie modułu oraz przekaźnika umiejscowione jest w lewym tylnym rogu przy podłodze.

Ponieważ do gniazda trzynastostykowego potrzebowałem stały plus i plus po stacyjce to musiałem przeciągnąć przewody wzdłuż lewego progu aż do komory silnika. Trzeba zdjąć plastikowe osłony progu i ułożyć dodatkowe wiązki. Czasami w samochodach jest kłopot z przełożeniem wiązek pomiędzy kabiną, a komorą silnika, ale w Note E12 na szczęście można wykorzystać do tego wolną przelotkę znajdującą się obok przelotki z linką do otwierania pokrywy silnika. W tym przypadku trzeba odkręcić lewe przednie koło i zdjąć plastikowe nadkole. Wtedy mamy bardzo wygodny dostęp do ułożenia wiązki. Trzeba się minimalnie nagimnastykować od strony wnętrza, przy pedałach, uchylić nieznacznie matę wygłuszającą i spokojnie da się te przewody przeciągnąć.

W komorze silnika umocowałem trzy bezpieczniki i przewody podłączyłem bezpośrednio do dodatniej klemy akumulatora.

Jak już wszystko ostatecznie poskładam to postaram się  pokazać zdjęcie.

 

 

P3248294.JPG

 

P3248295.JPG

Kostki wiązki haka Nissan Note E12.jpg

Przelotka Nissan Note E12.jpg

P3248297.JPG

Edited by fred77

Share this post


Link to post
Share on other sites
M@reS
Posted (edited)

UUUUpppppssss.......a gdzie ten Notek II generacji ma strefy zgniotu w tylnej części karoserii ???? Bo chyba nie w miejscu gdzie zamontowany jest hak ??

Bo ja nic takiego nie widzę, jak ktoś wjedzie to wielkie buuummmm i do kasacji??. 

Edited by M@reS

Share this post


Link to post
Share on other sites
fred77
4 godziny temu, M@reS napisał:

UUUUpppppssss.......a gdzie ten Notek II generacji ma strefy zgniotu w tylnej części karoserii ???? Bo chyba nie w miejscu gdzie zamontowany jest hak ??

Bo ja nic takiego nie widzę, jak ktoś wjedzie to wielkie buuummmm i do kasacji??. 

A pokaż mi samochód, który ma jakąś strefę zgniotu z tyłu.

Pokaż też samochód, który nie nadaje się do kasacji po tym jak ktoś solidnie wjechał mu w zad.

Wszystkie samochody gniotą się jak karton po uderzeniu tyłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
M@reS

Widzę, że nie wiesz co to jest strefa zgniotu, więc dyskusja zbędna. Poczytaj i możemy wznowić dyskusję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
fred77
20 godzin temu, M@reS napisał:

Widzę, że nie wiesz co to jest strefa zgniotu, więc dyskusja zbędna. Poczytaj i możemy wznowić dyskusję.

To nie jest temat dotyczący strefy zgniotu tylko montażu haka.

Chcesz pogadać o strefach zgniotu to załóż temat na stosownym ku temu dziale.

Dodam, że bardzo dobrze wiem co to jest strefa zgniotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SQTER

W NOTE E11 strefy zgniotu odkręca się i w ich miejscu wsuwa w podłużnice belkę od haka i tu pewnie jest tak samo bo widać zamalowane otwory do przykręcenia. Więc przy montażu haka strefy idą do kosza i hak musi przejąć ich funkcję:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
fred77
2 godziny temu, SQTER napisał:

W NOTE E11 strefy zgniotu odkręca się i w ich miejscu wsuwa w podłużnice belkę od haka i tu pewnie jest tak samo bo widać zamalowane otwory do przykręcenia. Więc przy montażu haka strefy idą do kosza i hak musi przejąć ich funkcję:D

To nie jest strefa zgniotu, to jest tylko belka zderzaka, którą się wymienia na belkę z hakiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
fred77

A tak wygląda samochód z zamontowanym hakiem. Ponieważ wersja E12 nie ma przewidzianych pełnych tylnych nadkoli to przy okazji porządnie wyczyściłem i zakonserwowałem wnęki błotników. Wyczyściłem i pomalowałem bębny hamulcowe. Dodałem też oryginalne tylne i przednie plastikowe chlapacze. Fabryczne felgi dałem do odnowienia i założyłem nowe wielosezonowe opony.

 

P4018305.JPG

P4018308.JPG

P4018310.JPG

P4018313.JPG

P4018303.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×