Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wymiana klamek i lusterek zew. w kolor nadwozia


Mario59
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Yo Siemanko!

jakoś nie dawno stałem się posiadaczem Nissana Qashqai +2 2009. Jest on w kolorze białym. Niestety jest to uboga wersja. Posiada klamki zewnętrzne i obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze czarnym <_< Bardzo chciałbym to zmienić. wydaje mi się że opcja są dwie. Mianowicie wymiana bądź malowanie. Jak myślicie jak ten skomplikowany temat rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo Siemanko!

Spoko wiem. obudowy lusterek myślę że najłatwiejsze ale klamki... wydaje mi się ze lepiej będzie wymienić. w ogóle ktoś się spotkał z takim upgradem? czy wszyscy mają te elementy w kolorze nadwozia?? czy demontaż klamek jest trudny? co z zamkiem?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamek żaden lakiernik nie pomaluje, chyba że je rozbierzesz na elementy pierwsze a to już problem. Sam montaż klamek nie jest trudny. Jesli masz zamek w klamce to go przekładasz. Szukaj na Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Author53. Powierdziles moje przypuszczenia. Klamki wymienię. Czekam tylko jak się pojawią. A z lusterkami mogę pójść krok dalej I wymienić je na te z J 11 z kierunkowskazem...:D będą pasować? Co myślicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Jak będę miał w lusterku to jak zlikwidować w błotniku?  Wystarczy odłączyć? Trzeba je wyciągnąć? Co z dziurą? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu jest problem bowiem dwóch kierunkowskazów bocznych (po jednej stronie) przepisy nie dopuszczają.

I z tego wynika, że wymiana lusterek na takie z kierunkowskazami nie jest dobrym pomysłem.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy że nie może być dwóch  jednocześnie działających. To odłącze ten w błotniku I git A w lusterku będzie działać. Pasi?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zupełnie bo jeżeli jest zamontowane źródło światła to musi działać. Inaczej każdy diagnosta zakwestionuje to na przeglądzie.

A jak podejdzie do tego policjant przy kontroli?  - "Jest a nie działa? To po co jest?"

Czyli - patrz mój poprzedni post.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe rozumiem. Za bardzo kombinuję. Pozostaje kwestia czy w ogóle da się dopasować lusterko do drzwi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie brałeś pod uwagę metalizowanych nakładek na istniejące lusterka i klamki? Są do kupienia na "alledrogo" a montaż jest bardzo prosty (taśma 3M).

A jednocześnie tuning.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma... Ale zaciekawił mnie temat że  są klamki do lakierowania... czyli może demontaż i lakierowanie nie jest takie straszne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Yan_2007 napisał:

dwóch kierunkowskazów bocznych (po jednej stronie) przepisy nie dopuszczają.

 

Kolego jakiś link do tego przepisu proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§  2.  Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:
Lp. Rodzaj światła Liczba świateł Barwa Rozmieszczenie na pojeździe [mm] Sygnał kontrolny Połączenia elektryczne Własności świetlne Inne warunki
pojazdy samochodowe, z wyjątkiem motocykli motocykle1) ciągniki* przyczepy na długości na szerokości1) na wysokości inne
wymagania

włączenia działania
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
1 Drogowe 2 lub 4, ponadto jeżeli pojazd jest wyposażony w 4 światła chowane, dopuszcza się 2 dodatkowe światła drogowe do ostrzegawczej sygnalizacji świetlnej 1 lub 22) 2 lub 4 - biała z przodu w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie od elementów pojazdu w ciągnikach rolniczych nie mogą być bliżej od bocznego obrysu niż światła mijania - - obowiązkowy -
świetlny

niemigający

barwy

niebieskiej

- 1) powinny być włączane wszystkie równocześnie lub parami,
2) przełączenie świateł mijania na światła drogowe musi powodować włączenie co najmniej jednej pary świateł drogowych,

3) przełączenie świateł drogowych na światła mijania musi powodować równocześnie wyłączenie wszystkich świateł drogowych,

4) włączenie świateł drogowych nie jest możliwe, jeżeli nie są włączone światła pozycyjne, z wyjątkiem krótkotrwałego włączania jako ostrzegawczego sygnału świetlnego

1) powinny
dostatecznie oświetlać drogę co najmniej na 100 m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza,

2) suma światłości wszystkich świateł drogowych nie może być mniejsza niż

30 000 cd3) (dla motocykli -12 500 cd) i nie może przekraczać 225 000 cd (dla motocykli -120 000 cd)

w razie wyposażenia pojazdu w cztery światła drogowe, gdy jedna z par świateł jest przeznaczona wyłącznie do świateł drogowych, dopuszcza się, aby zmieniała ona swe ustawienie w zależności od kąta obrotu kierownicy, przy czym obrót świateł powinien następować wokół osi pionowej, stosuje się to również do światła drogowego motocykla i ciągnika
2 Mijania 2 1 lub 22) 210) - biała z przodu jak lp. 1 nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm4)28) (nie stosuje się to do motocykla i ciągnika) 500÷1200, dla samochodów ciężarowych terenowych o mmc powyżej 12 t (kat. N3G) oraz ze względów konstrukcyjnych dla ciągników dopuszcza się największą wysokość 1500 mm - dopuszcza się sygnał świetlny niemigający barwy zielonej - 1) wyłączenie świateł mijania musi powodować
równoczesne wyłączenie wszystkich świateł drogowych,

2) światła mijania mogą pozostać włączone razem ze światłami drogowymi,

3) włączenie świateł mijania nie jest możliwe, jeżeli nie są włączone światła pozycyjne,

z wyjątkiem krótkotrwałego włączania światła jako ostrzegawczego sygnału świetlnego;

4) światła mijania mogą być włączane i wyłączane automatycznie, lecz powinna być możliwość manualnego włączenia i wyłączenia tych świateł

powinny dostatecznie oświetlać drogę co najmniej na 40 m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza37) 1) powinny być asymetryczne i oświetlać drogę po prawej stronie na większą odległość niż po lewej stronie26)
2) jeżeli światła mijania wykorzystują jako źródło światła moduły LED lub strumień świetlny źródła światła zastosowanego w światłach mijania przekracza wartość 2000 lumenów, to korektor pochylenia reflektorów pojazdu musi działać automatycznie,

3) jeżeli strumień świetlny źródła światła zastosowanego w światłach mijania przekracza wartość 2000 lumenów, to urządzenie do oczyszczania reflektorów przednich jest obowiązkowe

3 Kierunkowskazy:
3a przednie 2 25) 238) - żółta
samochodowa

z przodu (dla ciągnika z przodu lub z boku, przy czym dla umieszczonego z boku maks. 1800 mm od przedniego obrysu ciągnika; dopuszcza się 2600 mm ze względów konstrukcyjnych) nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu (z wyjątkiem świateł ciągnika umieszczonych z przodu); wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm4) (dla motocykla jednośladowego 240 mm, dla ciągnika 500 mm) 350÷15008) 38) 40) nie bliżej niż 40 mm od światła mijania lub przeciwmgłowego
przedniego9)

- obowiązkowy; może to być sygnał świetlny migający barwy zielonej lub akustyczny albo oba równocześnie; w przypadku niesprawności działania jakiegokolwiek kierunkowskazu, z wyjątkiem kierunkowskazów bocznych, sygnał optyczny powinien albo nie świecić albo świecić w sposób ciągły albo migać z wyraźnie zmienioną częstotliwością; sygnał akustyczny powinien być wyraźnie słyszalny i w wymienionych wyżej warunkach powinien znacznie zmienić częstotliwość; jeżeli pojazd jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy, to powinien mieć sygnał działania kierunkowskazów przyczepy, chyba że sygnał kontrolny pojazdu ciągnącego pozwala na wykrycie uszkodzenia jednego ze świateł zespołu pojazdów 1) włączanie kierunkowskazów powinno być niezależne od włączenia innych świateł,
2) wszystkie kierunkowskazy umieszczone z jednej strony pojazdu powinny być włączane

i wyłączane jednym wyłącznikiem oraz powinny migać z jedną częstotliwością w fazie

1) powinny migać z równomierną częstotliwością 90 ± 30 cykli na minutę,
2) włączenie świateł powinno nastąpić

z opóźnieniem nie większym niż 1 s, a pierwsze wyłączenie z opóźnieniem nie większym niż 1,5 s od uruchomienia przełącznika kierunkowskazów,

3) w przypadku uszkodzenia, innego niż zwarcie, jednego ze świateł, pozostałe muszą migać, ale częstotliwość może różnić się od wymaganej

jeżeli pojazd ciągnie przyczepę, włączenie kierunkowskazów na pojeździe ciągnącym powinno powodować włączenie kierunkowskazów umieszczonych na przyczepie
3b tylne 232) 26) 2 232) żółta samochodowa z tyłu (dla ciągnika z przodu lub z boku) nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu (z wyjątkiem świateł
dodatkowych); wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm4) (dla motocykla jednośladowego 180 mm, dla ciągnika 500 mm)

350÷15008)5)40) - - - - -
3c boczne 211) 212) brak lub 2 -11) żółta
samochodowa

na obu bokach; odległość środka najbardziej do przodu wysuniętego punktu powierzchni świetlnej od przedniego obrysu nie może przekraczać 1800 mm13) (nie stosuje się tego do motocykla) wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm16) 500÷150015), dla samochodów osobowych (kat. M1) dopuszcza się najmniejszą wysokość 350 mm - - - - -
3d przednio-
-tylne

- - 239) - żółta
samochodowa

jak w lp. 3a i 3b jak w lp. 3a i 3b jak w lp. 3a i 3b jak w lp. 3a i 3b
4 Hamowania
"stop":

4a kategorii S1 lub S2 (zgodnie z oznaczeniem homologacyjnym) 217) 33) 1 lub 2, z tym że dla motocykla trójkołowego muszą być dwa światła 2 233) czerwona z tyłu dla samochodów osobowych (kat.
M1) nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; dla motocykla brak wymagań, dla pozostałych pojazdów wzajemna odległość świateł umieszczonych po lewej i po prawej stronie pojazdu nie może być mniejsza niż 600 mm (dla ciągnika 500 mm)7)

350÷15008) 35) 40) dla motocykla najmniejsza wysokość wynosi 250 mm - dopuszcza się sygnał świetlny niemigający, zapalający się w razie niesprawności światła hamowania "stop" powinno zapalać się w momencie uruchomienia hamulca roboczego światłość powinna być wyraźnie większa niż światłość świateł pozycyjnych tylnych
4b kategorii S3 lub S4 (środkowe zgodnie z oznaczeniem homologacyjnym)
obecność obowiązkowa dla pojazdów kategorii M1 zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu

30 czerwca 2003 r.; obecność obowiązkowa dla pojazdów kategorii N1

z wyłączeniem pojazdów z otwartą przestrzenią ładunkową, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu

31 grudnia 2012 r.

129) - - 129) czerwona z tyłu środek światła powinien leżeć w środkowej wzdłużnej płaszczyźnie pojazdu29) dolna krawędź powierzchni świetlnej nie niżej niż 150 mm poniżej dolnej krawędzi szyby tylnego okna lub nie mniej niż 850 mm od nawierzchni;
dolna krawędź powierzchni świetlnej powyżej górnych krawędzi świateł S1 lub S2

- - 1) nie może być łączone z innym światłem,
2) może być umieszczone na zewnątrz lub wewnątrz pojazdu,

3) jeżeli jest umieszone wewnątrz pojazdu, nie powinno być uciążliwe dla kierowcy przez odbicie od zwierciadeł lub innych powierzchni odbijających (np. tylnej szyby)

5 Oświetlające tylną tablicę rejestracyjną liczba taka, aby zapewniała dobre oświetlenie tablicy rejestracyjnej biała - - - w sposób
zapewniający

oświetlenie

miejsca

umieszczenia

tylnej tablicy

rejestracyjnej

dopuszcza się, z tym że funkcję tę powinien spełniać sygnał przewidziany dla świateł pozycyjnych - - powinno zapewniać możliwość odczytania znaków na tablicy rejestracyjnej w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 20 m nie może być bezpośrednio widoczne z tyłu pojazdu z odległości większej od 25 m
6 Pozycyjne
przednie

2 1 lub 2 214) 244) biała, a dla motocykli biała lub żółta samochodowa47) z przodu18) nie dalej niż 400 mm19) od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm (dla ciągnika 500 mm)7) 28) 350÷15008) 40) - obowiązkowy - świetlny niemigający barwy zielonej; sygnał ten nie jest wymagany, jeżeli oświetlenie tablicy rozdzielczej może włączać się i wyłączać tylko równocześnie ze światłami pozycyjnymi przednimi i tylnymi - - powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 300 m, jeżeli są jedynymi światłami włączonymi na pojeździe
7 Pozycyjne tylne 234) 1 lub 2 2 234) czerwona z tylu30) nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu (z wyjątkiem świateł dodatkowych); wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm7)28) 350÷15008)35)40) - obowiązkowy - jego funkcję powinien spełniać sygnał przewidziany dla świateł pozycyjnych przednich - - powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 300 m -
8 Odblaskowe tylne inne niż trójkątne 2 1 lub 2 2 (lub 441) - jeżeli dwa nie mogą spełnić wymagań co do rozmieszczenia i widoczności) 223) czerwona z tyłu20) nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm7)28) 250÷90021)41) 400÷90041) (dla ciągników nie niżej niż 400 mm) - - - - powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 150 m, jeżeli są oświetlone światłem drogowym innego pojazdu 1) kształt - inny niż trójkąt,
2) powierzchnia świetlna może mieć wspólne części z powierzchnią świetlną innego światła tylnego

9 Odblaskowe tylne trójkątne - - - 2 czerwona z tyłu nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm7) 250÷90021) - - - - powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 150 m, jeżeli są oświetlone światłem drogowym innego pojazdu 1) kształt - trójkąt równoboczny zwrócony wierzchołkiem do góry,
2) wewnątrz trójkąta może znajdować się powierzchnia świetlna odpowiadająca wymaganiom określonym w załączniku nr 5 do Regulaminu

nr 3 EKG ONZ

10 Odblaskowe
przednie

2 1 lub 2 - 2 biała z przodu18) nie dalej niż 400 mm19) od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm7) 28) 250÷90021) - - - - powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 150 m, jeżeli są oświetlone światłem drogowym innego pojazdu 1) kształt - inny niż trójkąt,
2) powierzchnia świetlna może mieć wspólne części z powierzchnią świetlną dowolnego światła umieszczonego

z przodu

11 Odblaskowe
boczne

24) 1 lub 2 po każdej stronie 43) 24) żółta samochodowa; dopuszcza się barwę czerwoną w przypadku światła
umieszczonego z tyłu pojazdu we wspólnej obudowie z innym czerwonym światłem tylnym lub umieszczonym najbardziej z tyłu bocznym światłem pozycyjnym

27) na obu bokach pojazdu 250÷90021) - - - - powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 150 m, jeżeli są oświetlone światłem drogowym innego pojazdu kształt - inny niż trójkąt
12 Awaryjne jak kierunkowskazy (lp. 3) obowiązkowy - świetlny migający barwy czerwonej; może działać równocześnie z kontrolnym sygnałem,
o którym mowa w lp. 3 kol. 13 lub może być zastąpiony tym sygnałem.

- sygnał powinien być podawany przez oddzielne urządzenie sterujące, umożliwiające miganie wszystkich kierunkowskazów umieszczonych na pojeździe, a jeżeli pojazd ciągnie przyczepę - również
kierunkowskazów

przyczepy

powinny zapalać się i gasnąć z równomierną częstotliwością 90 ± 30 cykli na minutę i działać w jednej fazie powinno działać również, gdy urządzenie włączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym jego pracę
13 Przeciwmgłowe
tylne

1 lub 2 1 lub 2 143) lub 243) 1 lub 2 czerwona z tyłu jeżeli jest jedno światło, powinno być umieszczone po lewej stronie lub pośrodku pojazdu; jeżeli są dwa światła - po obu stronach pojazdu 250÷100022) dla tylnych świateł przeciwmgłowych zespolonych z dowolnymi światłami tylnymi lub dla samochodów ciężarowych terenowych o mmc powyżej 12 t (kat. N3G) dopuszcza się największą wysokość 1200 mm nie bliżej niż 100 mm od światła hamowania "stop" obowiązkowy - świetlny niemigający barwy żółtej - 1) może włączać się tylko wówczas, gdy włączone są światła drogowe, mijania lub przeciwmgłowe przednie,
2) powinno dać się wyłączyć niezależnie od innych świateł

światłość powinna być wyraźnie większa niż światłość świateł pozycyjnych tylnych -
14 Cofania 1 lub 230) - 143) lub 243) 1 lub 230) biała z tyłu - 250÷1200 - dopuszcza się - może włączać się tylko wówczas, gdy włączony jest wsteczny bieg, a urządzenie włączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym jego pracę - -
15 Obrysowe przednie i tylne 2 widoczne z przodu i 2 widoczne z tyłu36) - 242)
widoczne z przodu i 242) widoczne z tyłu

2 widoczne z przodu i 2 widoczne z tyłu36) biała - z przodu, czerwona - z tyłu36) - możliwie najbliżej bocznego obrysu pojazdu, lecz nie dalej niż 400 mm od tego obrysu możliwie najwyżej, przy spełnieniu warunku rozmieszczenia na szerokości oraz symetrii świateł nie bliżej niż 200 mm od światła pozycyjnego przedniego lub tylnego dopuszcza się; jego funkcję powinien spełniać sygnał przewidziany dla świateł pozycyjnych - - - światło widoczne z przodu i światło widoczne z tyłu, umieszczone po tej samej stronie pojazdu, mogą być połączone w jednym urządzeniu, pod warunkiem spełnienia pozostałych wymagań
16 Przeciwmgłowe
przednie

2 1 lub 22) 243) - biała lub żółta selektywna z przodu jak lp. 1 nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu nie niżej niż 250 mm i nie wyżej niż światło mijania; a dla samochodów osobowych (kat. M1) także nie wyżej niż 800 mm - obowiązkowy niemigający sygnał barwy zielonej - 1) powinno być włączane i wyłączane niezależnie od świateł drogowych i świateł mijania,
2) włączenie świateł nie jest możliwe Jeżeli nie są włączone światła pozycyjne

- nie może zmieniać ustawienia w zależności od kąta obrotu kierownicy (nie stosuje się tego do motocykli)
17 Postojowe 4 lub 2 dla trójkołowych 4 lub 2 443) lub 243) - biała - z przodu, czerwona - z tyłu, żółta
samochodowa - jeżeli światło jest połączone z kierunkowskazem bocznym lub bocznym światłem pozycyjnym

2 z przodu i 2 z tyłu albo po jednym na każdym boku pojazdu nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu 350÷15008) 40) - dopuszcza się barwy zielonej; jeżeli jest - powinien wyraźnie różnić się od sygnału świateł pozycyjnych - 1) powinno być możliwe włączenie świateł po jednej stronie pojazdu bez włączenia jakiegokolwiek innego światła,
2) powinno działać również, gdy urządzenie włączające silnik znajduje się w położeniu uniemożliwiającym jego pracę

- funkcja tego światła może być również spełniana przez równoczesne włączenie świateł pozycyjnych przednich i tylnych po jednej stronie pojazdu
18 Światło do jazdy dziennej 2 1 lub 2 - - biała z przodu jak lp. 1 wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm7) 250÷1500 - dopuszcza się - 1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się
w położeniu umożliwiającym pracę silnika, 48)

2) mogą być wyłączone

gdy:

- automatyczna skrzynia biegów jest w pozycji P hamulec postojowy jest uruchomiony przed ruszeniem pojazdu po raz pierwszy po każdym ręcznym uruchomieniu systemu aktywacji silnika,

3) mogą być wyłączone ręcznie, gdy prędkość pojazdu nie przekracza 10 km/h pod warunkiem automatycznego włączenia po przekroczeniu prędkości 10 km/h lub gdy pojazd przejechał odległość większą niż 100 m i światła pozostają włączone do czasu ich ponownego rozmyślnego wyłączenia,

4) powinny wyłączać się automatycznie, gdy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu uniemożliwiający m pracę silnika po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych,

z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te są wykorzystywane do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,

5) jeżeli odległość od światła przedniego kierunkowskazu jest równa lub mniejsza od 40 mm, połączenie elektryczne na odpowiedniej stronie pojazdu powinno zapewniać albo wyłączenie światła do jazdy dziennej albo obniżenie światłości przez cały okres działania światła kierunkowskazu,
6) jeżeli światło do jazdy dziennej jest wzajemnie połączone ze światłem kierunkowskazu, światło do jazdy dziennej powinno być wyłączone przez cały okres włączenia światła kierunkowskazu,

7) dopuszcza się aby wraz ze światłami do jazdy dziennej włączały się:

- przednie i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe - jeżeli występują, boczne światła pozycyjne - jeżeli występują oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej,

- lub tylko tylne światła pozycyjne

19 Pozycyjne
boczne

jak lp. 11 - - jak lp. 11 jak lp. 11 jak lp. 11 350÷150025) - - dopuszcza się; jego funkcję powinien spełniać sygnał przewidziany dla świateł pozycyjnych przednich i tylnych - - 1) powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 300 m,
2) w samochodach osobowych

i ciężarowych o mmc nieprzekraczającej 3,5 tony (kat. M1 i N1) i długości mniejszej niż 6 m światła barwy żółtej samochodowej mogą migać w fazie i z taką samą częstotliwością jak kierunkowskazy po tej samej stronie pojazdu,

311)

-
20 Robocze - - brak
specjalnych

wymagań

- - - - - - obowiązkowy - powinno być włączane i wyłączane niezależnie od innych świateł - -
21 Oznakowanie
odblaskowe:

21a konturowe pasy ciągłe lub nieciągłe - - pasy ciągłe lub nieciągłe biała lub żółta z boku pojazdu, żółta lub czerwona z tyłu pojazdu możliwie dobrze
obejmujące

długość

możliwie dobrze obejmujące szerokość z tyłu dolna część 250÷150025) Gdy nieciągłe, to przerwa nie większa niż 50% najkrótszego
elementu pasa. Jeżeli nie jest możliwe spełnienie tego wymogu, to przerwa powinna być jak

najmniejsza i nie powinna przekraczać 1000 mm.

- - - - 1) materiał klasy C,
2) minimalna szerokość pasa 50 mm,

3) łączna pozioma długość elementów oznakowania na pojeździe powinna wynosić co najmniej 70% całkowitej szerokości z tyłu, co najmniej 70% długości z boku (w przyczepach - jest to długość bez dyszla) z wyłączeniem zachodzenia na siebie poszczególnych elementów45) 46)

21b grafika wyłącznie
wewnątrz

oznakowania

konturowego

- - wyłącznie wewnątrz oznakowania konturowego - - - wyłącznie
wewnątrz

oznakowania

konturowego

- - - - - 1) grafika lub reklama ma być umiarkowana31), 2) materiał do grafiki klasy D lub E45)
22 Narożne 2 - - - biała z przodu (w odległości nie większej niż 1000 mm od przodu pojazdu) nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu 250÷900 mm, jednak nie wyżej, niż światła mijania - - - 1) powinny być podłączone w taki sposób, aby mogły działać tylko przy jednoczesnym załączeniu świateł drogowych lub świateł mijania,
2) mogą włączać się automatycznie z jednej strony pojazdu tylko przy jednoczesnym włączeniu świateł kierunkowskazów po tej samej stronie pojazdu lub przy skręcie kierownicy z pozycji jazda na wprost w stronę odpowiadającą tej samej stronie pojazdu; muszą wyłączać się automatycznie po wyłączeniu kierunkowskazów lub gdy kierownica powróci do pozycji jazdy na wprost,

3) jeżeli włączone jest światło cofania, oba światła narożne mogą być włączone jednocześnie, niezależnie od pozycji kierownicy lub kierunkowskazów;

w tym przypadku są wyłączone, jeżeli wyłączone jest światło cofania

- nie mogą działać, gdy prędkość pojazdu przekracza 40 km/h
* Jeżeli w wymaganiach określonych w tabeli stosuje się pojęcie "ciągnik", to obejmują one wymagania dla ciągnika rolniczego i leśnego oraz pojazdu wolnobieżnego.

Czytaj więcej na Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/akty/dz-u-2016-2022-t-j,17009712.html
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując. Wiem że nie wiele więcej wiem. Lusterka można wymienić albo pomalować. Nie wiem czy pasują te od J 11. Klamki można wymienić bo z malowaniem bywa ciężko Ale na allegro są dostępne kłamią do malowania.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamki myślę że lakiernik pomaluje,kwestia ceny bo demontaż chyba nie jest skomplikowany patrząc po podobnych klamkach. A luster nikt tak nie wymienia musisz gdzieś przymierzyć na szrocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 10.04.2020 o 10:25, Mario59 napisał:

Podsumowując. Wiem że nie wiele więcej wiem. Lusterka można wymienić albo pomalować. Nie wiem czy pasują te od J 11. Klamki można wymienić bo z malowaniem bywa ciężko Ale na allegro są dostępne kłamią do malowania.... 

Obudowę do od lusterka przełóż- łatwo się to robi. Od J11 nie pasują. Z demontażem klamek nie ma problemu za wyjątkiem klamki z zamkiem. Za wkładką zamka jest plastikowy klips mocujący drut, który biegnie do zamka. Bardzo ciężko go wyjąć aby nie uszkodzić. 

Najlepszym rozwiązaniem wydaje się zakupienie klamek a następnie polakierowanie ich i wymiana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...