Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stuka jak dodam gazu okolice dyfra


Cezek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej mam taki problem podczas jazdy jak dodam szybko gazu mam stukniecie z okolic chyba tylnego dyfra. Wymienilem tuleje mostu na ori oraz zrobilem regeneracje walu dalej to samo. Zauwazylem jeszcze ze jak szybko puszcze sprzeglo na postoju to rowniez pojawia sie.ten dzwiek. Juz za bardzo nie wiem gdzie szukac a nie chce jezdzic bo znowu rozwale tuleje na tylnym moscie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trzeba zlać olej zdemontować osłonę i zobaczyć w jaki stanie są zęby. Najlepiej byłoby wyciągną cały mechanizm. 

Lepiej zostaw to dobremu mechanikowi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam zamiaru tego sam robic po prostu już nie wiem gdzie szukac dziś mechanik zerknął i wydaje mu się ze luz wystepuje w reduktorze, ale mimow wszystko most podnosi do góry, we wtorek mam zostawić auto i będzie szukał. Zamawiam jeszcze kontrolnie te gumy co ida na dół mostu może to tez cos pomoże ale zamiennik yamato, ori  kosztuje 400zl sztuka masakra jakas.

Edytowane przez Cezek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz wstrzymaj się. Nic nie kupuj bo szansa na to że to gumy jest nieduża. Z tyłu nie ma reduktora. Skrzynia redukcyjna jest mniej więcej na środku.

Sprawdźcie na spokojnie luz w mechanizmie różnicowym i flanszy mostu. Może łożysko się rozleciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz na dyfrze plus , luz na gumach.

Obudowa dyfra lubi pukać o belkę, pomimo tego iż gumy wyglądają na dobre. (mają pewien zakres ruchu) to jedna z możliwości.  Druga:

Kolega wezmie podniesie auto z  jednej strony, wrzuci bieg i pokręci lewo-prawo (do stuku) uniesionym kołem. zazwyczaj jest to stuk w dyfrze. 

Trzecia mozliwość to luz na wewnętrznym przegubie.

Ruszając podniesionym kołem widać co się rusza i gdzie jest luz ,  i po jakim zakresie ruchu koła jest wybierany. I w tym miejscu jest własnie to łup...

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Niestety dalej puka mechanik stwierdzil polosie a dokladniej wew przeguby tylne, kupilem uzywki bo niestety nowe to masakra cenowa i puka dalej tak samo.Kupilem jeszcze inny kompet polosi ale juz sam nie wiem czy montowac jakies pomysly.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź na stację diagnostyczną, tam gdzie robi się przeglądy okresowe. Diadnosta do kanału, sprawdzi zawieszenie, następnie będziesz ruszał samochodem na rolkach, a on będzie słuchał... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega wezmie podniesie auto z jednej strony , i na podniesionym kole zakręci lewo -prawo...

Druga osoba ręką po kolei niech sprawdza gdzie jest luz, co się kręci a co stoi.... I to tam sobie zapewne puka...

Może to być przegub wewnętrzny, może to być i dyfer luz na zębatkach satelit (te małe wewnętrzne)  lub na zębatce głównej. 

Może tez przy ruszaniu pukać dyfer obudową, - sprawdz tuleje w uszach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz trochę inne pytanie czy ktoś wie czy po vin lub cos takiego można sprawdzić przełożenie w moście  Tylnym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę podpowiedzieć to. Najpierw sprawdź czy przy większej prędkości telepie budą, żeby sprawdzić czy krzyzak nie ma luzu, lub uszy na wale. Następnie sprawdź czy stukniecie pojawia się w momencie odopuszczania gazu, później dodaj gazu jeśli również pojawi się stukniecie to sprawdź uszy i mocowania w sankach. Mi już 3 raz zdechły gumy mocujące dyfer. Raz zamienniki po 6 miesiącach, oryginały pojezdzily 3 lata (drogie jak cholera) no i znów zamienniki (innej firmy) po roku. Z tego co pamiętam to ktoś zamawiał w Olkuszu, i chwalił się na forum. Stad moje pytanko, sprawdzałem w ofercie i nie mają. Czy ma ktoś może rozmiary tego dziadostwa? Nie uśmiecha mi się zostawiać ponownie 2 tyśi w ASO za 4 gumki....

Edytowane przez tony091
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już się doszukałem powodu wybijania się tych tulei tak często. Mianowicie brak gumowego górnego stopera (55474). Przy pierwszej wymianie ktoś dał ciała i nie założył ponownie. 

002980.gif.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli u ciebie objaw puknięcia przy dodaniu(po odpuszczeniu) gazu jest związane z wybiciem tych dolnych tuleii?? Ale w jakimś zakresie obrotów czy zawsze ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodajesz i jest pukniecie. Jedziesz z nogą na gazie, jest ok. Puszczasz gaz, jest stukniecie. Dodajesz, i znów puk. A tuleje już na chwilę obecną są wybite wszystkie cztery czuli w uszach (z obrazka, 55476 i 55470). Jak się wtelepałem pod auto i sprawdziłem co znów puka bo było robione w zeszłym roku przy dyfrze (właśnie te tuleje, uszczelniacze, olej, uszcelki). Moja uwagę zwróciła szczelina między tuleją ucha, a podkładką. Szczelina około 2mm. Pogrzebałem i okazało się że brak gumowej części. Teraz wiem czemu wybijało,  i przede wszystkim czemu wybiło tuleje z ASO. Skoro jeździły już tak długo. 

Edytowane przez tony091
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczecin. Na ile jestem w stanie, tyle robię sam. Jak dopada mnie niemoc, brak czasu, narzędzi. To wykraczają mnie sieciowki typu abc. Ale to tylko takie typowo eksploatacyjne usterki typu gumy wahacze zawiecha. Piasty i przeguby robiłem sam, czysto że względów cenowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...