Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Murano Z50] stukanie, wywaliło olej


Gossip8484

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wywaliło.mi czujnik położenia wału,  potrzebowałem gdzieś podjechać samochodem odpalił po chwili pokazało klasyczne bledy. Z uwagi, że nie miałem gdzie naprawić jeździłem kilka dni.

Wczoraj jak jechałem nagle zaczęło mi stukać w kole poczas jazdy (myślałem że w kole) myślę podjadę pod dom zobaczę jednak w drodze przerodziło się to w mocne uderzenia tak, że czuć pod nogami nawet. Dojechalem pod dom zostawiłem. Dziś chciałem to jeszcze zobaczyć. Wziąłem do auta problem czujnika wału zniknął. Jednak przejechałem kawałem nadal uderza bardzo mocno i głośno. Wróciłem patrzę leje olej. Wydaje mi się że to olej z skrzyni bo wylało się z 1.5l.i przestało. Sprawdzilem w aucie kontrolka się nie świeci na patyku te olej jest. Olej jest jasny taki. Poszedłem po śladach i wyszlo, że olej wywaliło dziś nie wczoraj, bo tak gdzie auto stało w nocy to ani kropli. Ktoś coś? Jakieś pomysły. Nie mam pewności czy to.olej że skrzyni czy z silkina. Leje tam przez te ruchome łączenia wydechu z przodu.

 

Ktoś coś jakieś pomysły, miał ktoś podobnie

Murano 2006 europejskie.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ale wali i stuka podczas jazdy czy jak go odpalisz też? w skrzyni sprawdzałeś poziom oleju rozumiem na odpalonym aucie? z tej skrzynki co na tył napęd idzie wywaliło olej tam koło 1,5l wchodzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wali tylko podczas jazdy. Panewki nie już przerabiałem w tym aucie :) w skrzyni poziomu oleju nie sprawdzałem, nie wiem gdzie. Sprawdzałem olej normalnie szabelką ten silnikowy. Wywaliło właśnie nie wiem z której, raczej tak oleju się max 1.5l wylalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% , uszkodzona przekładnia kątowa, pewnie do tego pękła Ci obudowa i stąd ten wyciek. Jak by co mam taką obudowę, a wnętrze pasuje id x-traila.

olej w skrzyni sprawdzasz bagnetem na rozgrzanym silniku. Bagnet jest przy silniku od strony kierowcy (pomiędzy rurami dolotowymi, akumulatorem i blokiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie też bym obstawiał przekładnie kątową zrób jak mówi jungu. tylko ostrożnie z tym bagnetem na Yutubie zobacz filmik jak się sprawdza olej w skrzyni. Pamiętaj że auto musi być odpalone, rozgrzane przełącz po wszystkich położeniach skrzyni i ustaw później na P i sprawdź auto cały czas odpalone.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie. Jak się okaże, że to przekładnia to będę zainteresowany tą obudowa. Mam pytanie, auto jest pod blokiem czy podjechać 15km do garażu gdzie mam podnośnik itd to jest bardzo zły pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od momentu jak mi przekładnia strzeliła przejechałem bez szaleństwa autem ok 10km do  mechanika, ale wcale nie jest powiedziane że nie uszkodzisz skrzyni (w mojej przekładni był olej). Wszystko zależy co stało się w środku, jak zmieliło zębatkę na pył to ok, ale jak gdzieś będziesz miał duże kawałki to może znów coś zblokować. Ogólnie wali bo wykruszyły się zęby i napęd przeskakuje.

Temat mi znany bo kupiłem regenerowaną, a później jak mechanik mi zmieniał silnik to uszkodził uszczelkę i wyciekł olej z tej regenerowanej i padła przez zatarcie. Obudowa jest co najważniejsze cała bo z całej przekładni to najważniejsza i najdroższa część. - używaną przekładnie do X-Traila idzie kupić za 200zł a używki murano zaczynają się od 1200zł - A tylko różnią się obudową.

Aha ważne aby założyć oryginalne zimmeringi go podróbki szybko się zużywają i będzie później przeciekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...