Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Diagnostyka 1.6dci OBD2 - kody PID


smalysz

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Znalazłem na jakimś rosyjskim forum zestaw kodów PID do diagnostyki 1.6 dci R9M (pewnie też część będzie dzialać na innych silnikach). Przetłumaczyłem translatorem na jezyk polski i chętnie się podzielę.
Ja używam jakiegoś taniego ELMa z allegro i do tego https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque&hl=pl

Instrukcja jak dodac plik z kodami tutaj: https://torquebhp.fandom.com/wiki/How_to_add_extended_PIDs

Plik z kodami: https://drive.google.com/file/d/1fnlklNFtL4-mDx83slB6xv5CePpm9SJ3/view?usp=sharing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, smalysz napisał:

Hej. Znalazłem na jakimś rosyjskim forum zestaw kodów PID do diagnostyki 1.6 dci R9M (pewnie też część będzie dzialać na innych silnikach). Przetłumaczyłem translatorem na jezyk polski i chętnie się podzielę.
Ja używam jakiegoś taniego ELMa z allegro i do tego https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque&hl=pl

Instrukcja jak dodac plik z kodami tutaj: https://torquebhp.fandom.com/wiki/How_to_add_extended_PIDs

Plik z kodami: https://drive.google.com/file/d/1fnlklNFtL4-mDx83slB6xv5CePpm9SJ3/view?usp=sharing

A co to za kody? Ja podpinam tester i wychodzi błąd z krótkim objaśnieniem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, scanik said:

A co to za kody? Ja podpinam tester i wychodzi błąd z krótkim objaśnieniem... 

Opisz kroki jakie podjąłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, smalysz napisał:

Opisz kroki jakie podjąłeś.

Jakie kroki? Ja nie mam problemu z samochodem ani z żadnym interfejsem. Po prostu pytam co to i po co jest te kody PID bo pierwszy raz się z tym spotkałem. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już śpieszę z wyjaśnieniem. Auto jest naszpikowane czujnikami które mierzą różne parametry podzespołów. Kontrolery analizują dane z czujników i w razie pojawienia się danych z poza normy zgłaszają błąd i świecą się kontrolki na desce. Wtedy podpinasz interface i odczytujesz kody błędów, kasujesz. Jeśli był to chwilowy problem po skasowaniu wszystko jest ok i jeździsz dalej. Jeśli bedy pojawiaja sie ponownie znaczy ze cos jest nie tak i trzeba usunac usterkę. Póżniej kasujesz błędy (o ile same nie zniknęły) i wszystko jest ok.

Poza powyższym scenariuszem można się podpiąć przez inteface do auta i odczytywać wartości z czujników np sadza w DPF czy cisnienie w kanale od turbo. Aby to zrobić trzeba kupić droższy tester który ma zaprogamowane wszystkie kody i pokazuje dane z sensorów.

Kody które wrzuciłem powyżej pozwalają na zrobienie podobnej czynności co droższym testerem tylko że przy użyciu telefonu, aplikacji torque (15pln, lub moze byc inna jak ktos sie zna) oraz najtanszego interfaceu ELM (20 pln).

Ja np. obserwuje filtr czastek. Jak czesto sie zapycha - regeneruje. Jaki jest jego stan po regeneracji. Jak zaczynało mi padać turbo (zasysać olej) to wlaśnie po nim było widać że coś jest nie tak bo za szybko sie zatykal i regenerowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2020 o 09:20, smalysz napisał:

Już śpieszę z wyjaśnieniem. Auto jest naszpikowane czujnikami które mierzą różne parametry podzespołów. Kontrolery analizują dane z czujników i w razie pojawienia się danych z poza normy zgłaszają błąd i świecą się kontrolki na desce. Wtedy podpinasz interface i odczytujesz kody błędów, kasujesz. Jeśli był to chwilowy problem po skasowaniu wszystko jest ok i jeździsz dalej. Jeśli bedy pojawiaja sie ponownie znaczy ze cos jest nie tak i trzeba usunac usterkę. Póżniej kasujesz błędy (o ile same nie zniknęły) i wszystko jest ok.

Poza powyższym scenariuszem można się podpiąć przez inteface do auta i odczytywać wartości z czujników np sadza w DPF czy cisnienie w kanale od turbo. Aby to zrobić trzeba kupić droższy tester który ma zaprogamowane wszystkie kody i pokazuje dane z sensorów.

Kody które wrzuciłem powyżej pozwalają na zrobienie podobnej czynności co droższym testerem tylko że przy użyciu telefonu, aplikacji torque (15pln, lub moze byc inna jak ktos sie zna) oraz najtanszego interfaceu ELM (20 pln).

Ja np. obserwuje filtr czastek. Jak czesto sie zapycha - regeneruje. Jaki jest jego stan po regeneracji. Jak zaczynało mi padać turbo (zasysać olej) to wlaśnie po nim było widać że coś jest nie tak bo za szybko sie zatykal i regenerowal.

Dzięki, to aż takich cudów ja nie znałem. Używam Delphi, mam tam serwisowe wyplanie i pisze ile nieudanych prób wypalania było ale nie jest to tak zapisane jak u Ciebie, że widać stan po regeneracji. Mam też elma i w/w aplikacje. Gdzie wejść aby mieć takie info jak Ty masz? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...