Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
mrenemy

2.0 DOHC 16V

Recommended Posts

mrenemy

Witam, panowie poważnie zastanawiam się nad qashqai, w grę wchodzi tylko II generacja, od 2017 lu b x - trail. I teraz bardzo prosiłbym o wasze opinie.

- Na jaki silnik się zdecydować? 2.0 DOHC 16 V jest bardzo mało popularny z tego co widzę i cięzko znaleźć informacje na jego temat. Czy jest to wolnossący benzyniak bez turbiny? Z tego co wiem nissany rozrządy mają skonstruowane na łańcuchu, czy nadaje się do LPG? Czy ma bezpośredni wtrysk i regulacje luzów zaworowych? Czy jest to skomplikowana konstrukcja?Jakieś wady fabryczne motoru? A może jednak lepszym wyborem jest 1.6 T DIG? No i analogiczne pytania co do tego silnika, awaryjność, spalanie?

- Na co zwrócić uwagę przy wyborze Nissana oprócz motoru, planuję wersje z automatyczną skrzynią biegów i napędem na jedną oś ( O ile wgl są takie warianty) jest to skrzynia bezstopniowa, jak z jej awaryjnością? Jak z jakością zawieszenia, osprzętu, podatnością na korozję ogólnie wady i zalety qashqai i X- trail mnie interesują. Jakie są wasze opnie na ten temat?

Moje oczekiwania jak najmniej skomplikowana konstrukcja, jak najmniej awaryjna, jak najtańsza w serwisie nawet jeśli ma te cechy dzięki mniejszym osiągom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomi_St

2.0 DOHC 16V to raczej nie znajdziesz, bo był oferowany tylko w Rosji, Australii.

Zostaje Ci zatem 1.6DiGT,  na tym forum znajdziesz sporo informacji na jego temat.

Ogólnie bardzo udany silnik o ile nie trafisz na problem z sondą lambda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrenemy

Mhm, tylko widzisz 1.6 DiGT to bezpośredni wtrysk ( czyli gaz odpada w zasadzie) turbosprężarka (silnik mocniej eksploatowany plus ewentualne koszta, jednak wole wolnossące) z tego co wyczytałem to też dwumasa.... Problemy z sondą to bardziej z oprogramowaniem niż z sondą.

A kilka sztuk 2.0 DOHC się znajdą, to ten sam silnik co był w poprzednich qq i w paru modelach Renault? Jeśli tak to problemów z częściami nie będzie. Co myślisz o tym motorze? Zbiera dobre opinie z tego co wyczytałem. Dzięki za odpowiedz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomi_St

To ten sam silnik co w poprzednim QQ.

Planujesz zrobić nim kilkaset tys km ?

Jak nie, to wybrałbym silnik z turbo. Trochę jeździłem QQ I z silnikiem 2.0 i szału nie robił  jeśli chodzi o osiągi.

Dynamika porównywalna z silnikiem 1,2 DiGT.

No chyba, że auto z silnikiem na gaz i duże przebiegi to priorytet, wtedy faktycznie ten silnik dobrze nadaje się do zagazowania.

A może 1.5 diesel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Karminadel

Na forum są osoby, które założyły gaz do 1.2

Koło dwumasowe wg mnie w tym 2.0 też jest - ale to nie diesel - nie ta (nie)kultura pracy - więc o koło bym się martwił.

Turbo? Nikt kto przesiał się na samochód z turbo - nie wróci do wolno ssącej - ale rozumiem twoje obawy przed niewiadoma jak to będzie z LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrenemy

Chodzi o to, że chce kupić auto i mieć na wiele lat - zadbać i żeby jeździło, głownie zależy mi na taniej eksploatacji ( czyt. jak najmniej skomplikowany silnik i elektronika, najlepiej gaz) nie ufam nowoczesnej motoryzacji gdzie moim zdaniem silniki dzięki turbo są mocno eksploatowane i z małych pojemności wyciągane są takie moce pytanie jak wtedy z trwałością a trzeba wziąć pod uwagę że aktualnie części robione są jak najtaniej i żeby spełniać obecne normy. Swoją drogą kupiłem Rav IV 2.0 VVT w salonie no i wczoraj po 120 tyś km padła uszczelka pod głowicą... Motoryzacja zeszła na psy niestety nawet japońskie katany w benzynie, zakładając że to przez gaz (choć nie wiem co ma jedno do drugiego) to i tak się zwróci bo 100 tyś zrobiłem na LPG no ale to tak nawiasem mówiąc. Jakie są największe wady qq niezależnie od wersji silnikowej, jak z korozją? Jak z zawieszeniem? Oprócz sond lambda coś jeszcze z osprzętu sprawia kłopoty? dzięki za pomoc panowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×