Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Frugo555

Olej Mobil 5w30

Recommended Posts

Frugo555

Share this post


Link to post
Share on other sites
kier

Raczej nie, jest niskopopiołowy, więc nadaje się aut z dpf. Jak Ci się zapaliła kontrolka to zrób z 25 km w trasie, może się wypali jak trzeba. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Frugo555

Zrobilem nawet wiecej km,

Robilem nawet dopalanie filtra przez komputer, ale nie moge "zgasic" tej kontrolki check engine, jakies sugestie? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
scanik
2 godziny temu, Frugo555 napisał:

Jaki silnik? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Frugo555

2.0 dci 150KM

Share this post


Link to post
Share on other sites
scanik
12 minut temu, Frugo555 napisał:

2.0 dci 150KM nie masz mieć oleju spełniającego normę Renault 0720? Pewnie tak i zawaliłeś FAP

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Frugo555

Filtr został dopalony/wyczyszczony po podlaczeniu do kompa, z tym ze facet ktory to robił nie potrafil mi wykasować tego błędu, bo sprzęt ktorym to robil byl typowo do ciężarówek. Jak mam skasować ta żółtą kontrolke od silnika?

Jest jakis sposób bez komputera?

Share this post


Link to post
Share on other sites
borge
22 minuty temu, Frugo555 napisał:

Jest jakis sposób bez komputera?

nie, nie ma takiego sposobu

jesli "Filtr został dopalony/wyczyszczony po podlaczeniu do kompa..." to powinienes wymienic olej w silniku
a raczej spuscic to co zostalo (olej zmieszany z ON ktory w zwiekszonych dawkach byl wstrzykiwany do silnika),
olej silnikowy ktory powinienes uzywac ma miec aprobate C4 (niskopopiolowy), ten uzyty poprzednio (pierwszy post)
mial C3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Frugo555

Nie widzę zeby podniósł się stan na bagnecie, jesteś pewien ze po dopalaniu przez komputer za kazdym razem trzeba zmieniac olej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
scanik
2 godziny temu, Frugo555 napisał:

Nie widzę zeby podniósł się stan na bagnecie, jesteś pewien ze po dopalaniu przez komputer za kazdym razem trzeba zmieniac olej?

 

Jak wyglądało to wypalanie co robił Ci ten facet? 

2 godziny temu, borge napisał:

nie, nie ma takiego sposobu

jesli "Filtr został dopalony/wyczyszczony po podlaczeniu do kompa..." to powinienes wymienic olej w silniku
a raczej spuscic to co zostalo (olej zmieszany z ON ktory w zwiekszonych dawkach byl wstrzykiwany do silnika),
olej silnikowy ktory powinienes uzywac ma miec aprobate C4 (niskopopiolowy), ten uzyty poprzednio (pierwszy post)
mial C3

Zazwyczaj trzeba ale jeśli 2.0 dci ma również 5 (w filtrze) wtryskiwacz specjalnie do wypalania FAP to nie bardzo rozumiem czemu karzą wymieniac olej po czyszczeniu serwisowym? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
borge
8 godzin temu, scanik napisał:

Zazwyczaj trzeba ale jeśli 2.0 dci ma również 5 (w filtrze) wtryskiwacz specjalnie do wypalania FAP 

a ma?

poza tym z wczesniejszych opisow jakos slabo mi to wyglada:
'... z tym ze facet ktory to robił nie potrafil mi wykasować tego błędu, bo sprzęt ktorym to robil byl typowo do ciężarówek...'

czyli kontrolka swieci sie nadal i faktycznie nie wiadomo czy filtr wypalony czy tylko gotowka za wypalanie zainkasowana,
zreszta jesli filtr byl 'nabity' ponad miare (sa w sieci takie zdjecia pogladowe), to nawet wypalanie serwisowe mu nie pomoze
a jedynym lekarstwem jest demontaz i albo plukanie w specjalistycznym urzadzeniu pod cisnieniem albo... smietnik

rowniez ciekawy jestem jak wygladalo to wypalanie przez speca od ciezarowek?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Frugo555

kontrolka pali ale od check engine a nie od filtra.

filtr został wypalony, widziałem filmik nagrany komórką jak dość mocno kopcił w czasie tego zabiegu.

generalnie nic się nie dzieje, auto jeździ normalnie nie zauważyłem żeby coś ...

tylko ta kontrolka od check engine. Ale wygląda na to że będe musiał podjechać na komputer

Share this post


Link to post
Share on other sites
borge
4 godziny temu, Frugo555 napisał:

filtr został wypalony, widziałem filmik nagrany komórką jak dość mocno kopcił w czasie tego zabiegu.

nie powtarzaj jak mantre 'filtr zostal wypalony' tylko skoro padlo pytanie odpowiedz na nie jak? sposob w jaki to zrobiono? opisz,
'kopcenie' jest dowodem na to ze ktos, cos zrobil ale efekt koncowy nie jest znany
zreszta takie wypalanie serwisowe wykonane prawidlowo przyniesie poprawe na okreslony (krotki) czas
jesli uda sie 'serwisowo' wypalic filtr bez uszkodzenia monolitu to po spalaniu i tak zostaje popiol ktory zatyka
kanaly wkladu filtra

IMO metoda hydrodynamiczna przyniesie porzadany efekt (oczywiscie przeprowadzona na odpowiednich urzadzeniach)
a nie w warsztacie u p. Mariana, ktory po demontazu plucze filtr wezem podlaczonym do hydrantu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Frugo555

trudno mi powiedzieć jak, bo akurat tego nie widziałem, robił kolega podpinając komputer przechodził wszystkie kroki z tym ze nie mógł wykasować błędu (ostatni krok)

kupie nowy olej (C4) zaleje i pojadę skasować ten błąd. Swoją drogą dzisiaj obdzwoniłem kilka serwisów i w jednym mówili że nie trzeba wymieniać oleju (dopiero po 2 czy 3 wypalaniu) a w drugim powiedzieli że trzeba tak że więc....

Temat do zamknięcia.  Za wszelkie porady Bóg zapłać

Share this post


Link to post
Share on other sites
borge

wymiana oleju po wypaleniu DPF nie jest warunkiem niezbednym, powinna byc uzalezniona jakoscia
tego co zostanie w misce olejowej po zakonczonej procedurze, podejrzewam ze ASO kierowane z jednej
strony checia zysku a z drugiej asekuracja przed ewentualnym uszkodzeniem silnika rozrzedzonym olejem
dokonuja takiej wymiany niejako na wyrost

skasuj blad, wymien olej w silniku i szerokiej drogi : )

 

ps. jesli masz konto na FB wrzuc sobie w wyszukiwarke haslo 'Regeneracja filtrów cząstek stałych dpf',
zaklad z Lodzi fajnie opisuje procedury oraz zamieszcza zdjecia i filmy czyszczenia na profi sprzecie

Share this post


Link to post
Share on other sites
scanik

Wymiana oleju po 2-3 wypalnaiu? W tych silnikach olej się pownno wymienia co 10-12 tys to by trzeba o miesiąc jeździć na wypalanie ;-)

Miałem filtr FAP wypalany serwisowo przy 60 tys przebiegu, teraz mam 145 tys i nie był między czasie ani wymieniany ani wypalany, więc nie zawsze jest to rozwiązanie krótkotrwale. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Frugo555

Dziękuje:)

własnie mam info od gościa gdzie zawsze zamawiam oleje, chciałem zamówić zgodnie ze specyfikacja  czyli Shell Helix 5w/30  C4

ten olej jest praktycznie nie do dostania w hurtowniach, mają ale tylko w litrowych opakowaniach przeznaczone dla serwisu z cena coś koło 55 PLN za 1litr.

więc znowu czeka mnie "rycie" na forach jakie oleje używacie w w swoich autach.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
borge
Godzinę temu, scanik napisał:

Miałem filtr FAP wypalany serwisowo przy 60 tys przebiegu, teraz mam 145 tys i nie był między czasie ani wymieniany ani wypalany, więc nie zawsze jest to rozwiązanie krótkotrwale. 

to wypalanie po 60K km bylo prewencyjne czy po zapchaniu?

Godzinę temu, Frugo555 napisał:

więc znowu czeka mnie "rycie" na forach jakie oleje używacie w w swoich autach.

nie ma co ryc ; ) przynajmniej za tym czego ja uzywam:
- ostatnio - Millers Oils XF LONGLIFE C4 5w30
- poprzednio - Valvoline Synpower Xtreme MST 5W30 C4
- wczesniej - Penrite Enviro+ C-4 
w ramach testowania mysle ze w tym roku bedzie LM a na razie chyba wygrywa Millers,
natomiast z tych popularnych, budzetowych masz Motul Specific 0720 5W30

Share this post


Link to post
Share on other sites
Frugo555

dzięki serdeczne zamówiłem Olej silnikowy Valvoline Synpower Xtreme MST 5W30 C4 

Share this post


Link to post
Share on other sites
scanik
3 godziny temu, borge napisał:

to wypalanie po 60K km bylo prewencyjne czy po zapchaniu?

Pękła rura intercoolera (znana wada powodujące całkowite uszkodzenie FAP jeśli ktoś z tym przejdzie więcej niż pare km) a przy tym wyszło, że uszkdodzony czujnik temperatury w FAP przsz co od iluś tys filtr się nie wypalał i zapchał 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
EVO_FAN
W dniu 24.05.2020 o 14:17, Frugo555 napisał:

Zrobilem nawet wiecej km,

Robilem nawet dopalanie filtra przez komputer, ale nie moge "zgasic" tej kontrolki check engine, jakies sugestie? 

 

Filtr do wyjęcia i "wyprania" chyba że pod komputerem uruchomi procedurę, radzę z tym nie jeździć ponieważ na bank poszło paliwo do oleju i może być po motorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×