Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
RafalS1

akumulator bez AGM

Recommended Posts

RafalS1
Posted (edited)

Czesc,

Mam taka podbramkowa sytuacje: padl mi nagle akumulator. W lokalnym sklepie posiadaja dobry akumulator Centra o tych samych parametrach (pojemnosc, prad rozruchowy), ale bez AMG. Zakladajac, ze nie uzywam w ogole systemu start-stop (wylaczam go zawsze), czy moge zakupic akumulator bez AMG i nie bedzie zadnych problemow z jego uzytkowaniem, ladowaniem itp?

Samochod Qashqai 1.2 benzyna, 2016 rok

Edited by RafalS1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej G
33 minuty temu, RafalS1 napisał:

W lokalnym sklepie posiadaja dobry akumulator Centra o tych samych parametrach (pojemnosc, prad rozruchowy), ale bez AMG

Piszesz nie o AMG, ale o AGM.

Jeżeli ta Centra o której piszesz ma oznaczenie EFB, to możesz śmiało brać i używać również SS.
Gdyby w tym sklepie mieli EXIDE o tych samych parametrach i z oznaczeniem EFB, to wybierz EXIDE. To to samo co Centra, tyle że w wersji "exportowej"

Znajdź w swoim rejonie punkty "Centra Mocy" - tam Ci sprawdzą stary aku i instalację elektryczną za free, a na dodatek kupisz porządny aku jaki tylko chcesz.

Centra Mocy

Share this post


Link to post
Share on other sites
RafalS1

Bardzo prosze o porade czy ten akumulator bedzie sie nadawal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej G

Napisałem wszystko w temacie. Futura nie nadaje się do naszych wozideł ze względu na specyfikę ładowania. No chyba, że chcesz za kilka miesięcy kupować kolejny. Sprzedawca który Ci coś takiego zaproponował, to ... (ciśnie mi się na usta wulgaryzm).

To, czy Ty używasz SS, czy też masz go wyłączony jest bez znaczenia. System ładowania auta jest zaprogramowany na okoliczność, że samochód posiada SS, a więc na wyposażeniu ma aku o odpowiednich parametrach. Możesz zamiast AGM zastosować EFB, ale nic innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29
39 minut temu, Andrzej G napisał:

Napisałem wszystko w temacie. Futura nie nadaje się do naszych wozideł ze względu na specyfikę ładowania. No chyba, że chcesz za kilka miesięcy kupować kolejny. Sprzedawca który Ci coś takiego zaproponował, to ... (ciśnie mi się na usta wulgaryzm).

To, czy Ty używasz SS, czy też masz go wyłączony jest bez znaczenia. System ładowania auta jest zaprogramowany na okoliczność, że samochód posiada SS, a więc na wyposażeniu ma aku o odpowiednich parametrach. Możesz zamiast AGM zastosować EFB, ale nic innego.

No chyba że założy patent Duncho,wtedy działa jak zwykły aku

Share this post


Link to post
Share on other sites
RafalS1

Ok, dzieki. Wymieniam aku i czekam na AGM i jestem zatem uziemiony.

Kurde, mam auto niecale 3 lata i to bedzie trzeci akumulator (pierwszy Fiamm wymieniony na gwarancji po 1.5 roku, teraz oryginal Nissana padal po 2 latach). Nie mialem tak nigdy z zadnym autem wczesniej.

Chyba musze poczytam o tym patencie Duncho. No ale kurde zeby w prawie nowym aucie trzeba bylo tak sie gimnastykowac z czyms co powinno byc dobrze zaprojektowane...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Qashqai007

Z tego co czytałem do naszych QQ wystarczy EFB i będzie tańszy o AGM.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej G
33 minuty temu, Qashqai007 napisał:

Z tego co czytałem do naszych QQ wystarczy EFB i będzie tańszy o AGM.

Dlatego po cichu wspomniałem koledze o EFB i to konkretnej marki, bo być może na tych "firmówkach" Nissana, nissanowska jest tylko naklejka:rolleyes:.
Inna sprawa, to trochę dziwne, że padają mu akumulatory jak muchy. Fabrycznie zamontowany FIAMM, to normalka - mnie też padł jeszcze przed upływem 3 letniej gwarancji, ale żeby kolejny Nissana też nie wytrzymał 2 lat :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
RafalS1
Posted (edited)

Mam jeszcze dodatkowo podpieta non-stop antykune, gdyz pod blokiem czesto chodza kuny i wczesniej bardzo atakowaly moj samochod, juz mam pogryzione wszystkie wygluszenia. Biorac pod uwage ogolnie znane problemy z ladowaniem w tych samochodach, bede nowy aku (bedzie to jednak AGM Varty) podladowywal prostownikiem co np. 3 miesiace. Mam nadzieje ze to przedluzy jego zywotnosc i nie spotka mnie przykra niespodzianka z kolejnym padnietym aku. Dobrze mysle?

Edited by RafalS1

Share this post


Link to post
Share on other sites
pawelcypr
24 minuty temu, Andrzej G napisał:

Dlatego po cichu wspomniałem koledze o EFB i to konkretnej marki, bo być może na tych "firmówkach" Nissana, nissanowska jest tylko naklejka:rolleyes:.
Inna sprawa, to trochę dziwne, że padają mu akumulatory jak muchy. Fabrycznie zamontowany FIAMM, to normalka - mnie też padł jeszcze przed upływem 3 letniej gwarancji, ale żeby kolejny Nissana też nie wytrzymał 2 lat :o

Ja po tym jak padł mi FIAMM kilka miesięcy po upływie 3 letniej gwarancji ,  zakupiłem BOSCH S4 EFB. Od tego czasu minęło przeszło 2,5 roku i jak na razie działa bezproblemowo.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wojtek74
Posted (edited)

Dwa lata po wymianie w serwisie , Fiamma na akumulator Nissana ( Exide ) nie było problemów , ale tak na wszelki wypadek raz na kwartał ładowanko , a to ze względu na jazdę tylko po mieście .

Edited by Wojtek74

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej G
45 minut temu, RafalS1 napisał:

bede nowy aku (bedzie to jednak AGM Varty) podladowywal prostownikiem co np. 3 miesiace. Mam nadzieje ze to przedluzy jego zywotnosc i nie spotka mnie przykra niespodzianka z kolejnym padnietym aku. Dobrze mysle?

Myślisz dobrze, aczkolwiek częstotliwość podładowywania prostownikiem powinna być zależna nie od kalendarza, ale głównie od aktualnego napięcia akumulatora, na które niewątpliwie ma wpływ to o czym wspomniał wyżej kol. Wojtek74. Jeżeli notorycznie pokonujesz krótkie odcinki, lub korzystasz z auta sporadycznie, to instalacja nie zapewni utrzymania zalecanego przedziału napięcia aku. Ty jak wspominasz, masz dodatkowo stały pobór prądu prze Anty Kunę. Musisz wziąć pod uwagę wszystkie w/w czynniki, by nie dopuścić do zasiarczenia aku, bo będzie Cię czekała inwestycja w kolejny aku. Zaopatrz się w jakiś najprostszy multimetr i co jakiś czas sprawdzaj napięcie aku. Zbliża się do 12 V, to podłączasz prostownik ... i to tyle dobrych rad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
scanik

Gruby z tymi aku, ja w J10 2012r wymieniałem dopiero miesiąc temu fabryczny aku i to nie padł tylko słabo już kręcił jak postał. Czyli 8 lat bez problemu wytrzymywały 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×