Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
croco

[T32] Brak odczytu ciśnienia po montażu nowych felg z czujnikami TPMS

Recommended Posts

croco

Cześć :)

Kupiłem krajowego X-Traila T32 MY15 z kompletem opon zimowych, system TPMS działał na tym zestawie prawidłowo. Do auta dokupiłem drugi komplet felg (oryginalne 19" felgi Nissana) z oponami letnimi oraz fabrycznymi czujnikami ciśnienia. Drugi zestaw pochodzi z auta z 2019 roku, łącznie mam więc 8 felg i 8 czujników. Po zamontowaniu na aucie nowych felg niestety system czujników nie widzi. Próbowałem resetu i kalibracji, bez skutku. Po uruchomieniu samochodu przez minutę ikona na desce rozdzielczej miga, po upływie minuty świeci światłem ciągłym.

Starałem się znaleźć odpowiedź w sieci, niestety udało mi się znaleźć tylko instrukcje do starszych modeli Nissana lub instrukcje wymagające specjalistycznego sprzętu. Co dokładnie muszę zrobić aby auto połączyć z nowymi felgami? Czy da się to zrobić samodzielnie czy muszę udać się do serwisu? Z góry dziękuję za wskazówki.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Emjot

Potrzebujesz bystrego wulkanizatora wyposażonego w odpowiedni sprzęt albo w ostateczności Aso. 

Trzeba odczytać id czujników z kół i zapisać je komputerze samochodu. Służy do tego czytnik, który wzbudza czujnik w kole i odczytuje z niego ID a następnie przez gniazdo OBD-2 zapisuje w komputerze samochodu. Nie potrzeba dedykowanego sprzętu nissana. Obecnie większość wulkanizatorów już to ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
croco

Dzięki! Czyli samodzielnie tego nie zrobię :) Wiesz może, czy przy kolejnej zamianie felg z letnich na zimowe również będzie trzeba odwiedzać wulkanizatora, czy może wszystkie 8 czujników zostanie zapamiętane w aucie na stałe i wystarczy tylko procedura kalibracji?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Varicella

Nissan kiedyś stwierdził że pora zarobić... Jak kupiłem QQ to miałem komplet opon na felgach zimowych i felgach  z oponami na lato... komp zapamiętał je i do teraz nowemu właścicielowi wgrywa czujniki przy zmianie kół... jakież było moje zdziwienie jak  w Xsie  to nie nastąpiło... Czyli zimowe wgrali ... zastępując w komputerze fabryczne letnie... oczywiście pan z ASO zdziwiony że o ty mnie wiem.... wgranie na NOWO letnich 149zł... i na jesień może czekać mnie wgranie zimowych... taki skok na kasę trochę... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Smakor
Posted (edited)

No to chyba nie jest tak do końca... Mam najnowszego Xa, oryginalnie z letnimi kołami i czujnikami fabrycznymi. Do tego dokupiłem felgi 17" Nissanowskie z czujnikami uniwersalnymi - ale zaprogramowanymi dla mojego auta. Z tego co mówił gość, który je wysyłał, sczytali IDki z jakiegoś dowolnego Xa. Nie miałem z gościem fizycznego kontaktu - felgi wysłał kurierem a czujniki były nierozpakowane :) Po zmontowaniu wszystkiego przez mojego gumiarza czujniki nie działały, ale po przejechaniu ok 20-30 km zaskoczyły. Nie wiem z czego wynika ta zwłoka, może wymagają dużej prędkości nie wiem, ale zadziałały. Teraz zmieniłem koła z powrotem na oryginały i tutaj odczyt pojawił się po kilkuset metrach. Czyli wniosek: auo radzi sobie albo z 2 kompletami albo oba komplety mają te same IDki. Czujniki takie: (przykładowa aukcja) https://allegro.pl/oferta/czujnik-tpms-autel-mx-sensor-433mhz-metalowy-7992385664

W dodatku czujniki były żałożone losowo, auto mimo wszytko jakoś je rozpoznaje i wie który jest gdzie pokazując ciśnienie w odpowiednim kole.

Edited by Smakor

Share this post


Link to post
Share on other sites
vahanar
Posted (edited)

podpowiem. dobry serwis opon ogarnie to.

30 minut temu, Varicella napisał:

Nissan kiedyś stwierdził że pora zarobić... Jak kupiłem QQ to miałem komplet opon na felgach zimowych i felgach  z oponami na lato... komp zapamiętał je i do teraz nowemu właścicielowi wgrywa czujniki przy zmianie kół... jakież było moje zdziwienie jak  w Xsie  to nie nastąpiło... Czyli zimowe wgrali ... zastępując w komputerze fabryczne letnie... oczywiście pan z ASO zdziwiony że o ty mnie wiem.... wgranie na NOWO letnich 149zł... i na jesień może czekać mnie wgranie zimowych... taki skok na kasę trochę... :D

no i zarabiają.jak widzą że coś jest do synchronizacji z kompem.to zrobią wszystko by tak było. patrzysz na takiego co to wszystko ujarzmił by ponownie zmienić ustawienia w przyszłości który nawet nie zna tematu i nie wie o co chodzi. ale ma komp i tam wprowadza poprawki by tak było dla naszego dobra i auta ,no i odwieczne pytanie .Paragon czy faktura . kto tego nie zna ?

Edited by vahanar

Share this post


Link to post
Share on other sites
michalb

Ja też kupiłem na letnich (w zimie sic), i dokupiłem zimowy komplet felg z oponami i czujnikami. Oba były zaprogramowane, ale... jak zmieniałem na wiosnę z zimowych na letnie, to źle pokazywał. Podjechałem do ASO, za chyba 70zł zaprogramowali na nowo. Teraz właściwie co wymianę kół chwilę pojeżdżę i łapie je system. Tyle, że pokazuje losowo i prawa przednia jest lewą tylną.

Olałem temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Smakor

Kurde zastanowiłeś mnie. Ja zmieniam całe koła i tak się zastanawiam co będzie jak zamienię miejscami tył i przód... W sumie jak jest ok ciśnienie to ciężko stwierdzić czy dobrze pokazuje, trzeba by spóścić luftu dopiero wtedy będzie widać czy to właściwe koło... Zrobię taki test przy jakiejś okazji chyba. W sumei programator do tych moich uniwersalnych całe 200 zł to nie za dużo. W zasadzie można nawet zamówić na alledrogo, zaprogramować i odesłać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Varicella

ja jestem tym zniesmaczony. Bo wszystko kupowane w Nissanie... Qashqai i felgi z oponami plus czujniki, X-trail, felgi i opony z czujnikami. Tam przez 5 lat był w pamięci wzór czujników do dwóch kompletów... a tu nowszy samochód i gość mi mówi że się zmieniło....<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
vahanar

 

9 godzin temu, Smakor napisał:

Kurde zastanowiłeś mnie. Ja zmieniam całe koła i tak się zastanawiam co będzie jak zamienię miejscami tył i przód... W sumie jak jest ok ciśnienie to ciężko stwierdzić czy dobrze pokazuje, trzeba by spóścić luftu dopiero wtedy będzie widać czy to właściwe koło... Zrobię taki test przy jakiejś okazji chyba. W sumei programator do tych moich uniwersalnych całe 200 zł to nie za dużo. W zasadzie można nawet zamówić na alledrogo, zaprogramować i odesłać :)

u mnie tak było.były zamienione lewy przód z tylnym lewym.myślałem że bedzie cały czas tak. dla dobrego serwisu opon nie był to problem.czujniki są wymienialne między sobą.okazało się również że mam w jednym kole zamiennik plastikowy zamiast oryginalnego metalowego.do tej pory wymieniam opony i nie ma problemu.czujniki  działają ok.parametry są wyświetlane prawidłowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Smakor

No ogólnie gówno warte są te czujniki... Przyczepili sie do tego jak do start/stop które równie nic nie daje dla ekologii... Pieprzona punktacja do opłat ;/ Eko-terroryzm. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Emjot

Ja mam dwa komplety kół z oryginalnymi czujnikami. Samochód kupiłem na zimowkach i na lato dokupiłem oryginalne koła z czujnikami. Po założeniu kół letnich, komputer ich nie widziała i pokazywał błąd ciśnienia.

Zaprzyjaźniony serwis oponiarski odczytał mi ID wszystkich czujników z kół. Mam dostęp do komputera diagnostycznego i dopisałem te ID do systemu. ID wpisuje się na konkretną pozycje czyli lewa przednia, prawa przednia itd. 
Od tej pory nie mam problemu przy przekładaniu kół lato - zima. Po przejechaniu kilkuset metrów czujniki się znajdują. Nie wiem jak z przekładaniem kół przod - tył bo nie ćwiczyłem. Teoretycznie ID koła jest w systemie przypisane do konkretnej pozycji na samochodzie. Możliwe, że po dłuższej trasie system sam się zorientuje, że coś jest zmienione. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
JackSet
Posted (edited)

Ja 4 lata zamienialem zimowe/letnie zadnych problemów  i bach.. w tym roku zalapaly po ponad 200 km i chyba 5 dniach. Robilem kalibracje podczas postoju i jazdy i nic i nagle 5 dnia ruszylem, 2 km i Sie pojawily. Szok 

Edited by JackSet

Share this post


Link to post
Share on other sites
croco

Zapomniałem dodać odpowiedzi dla potomnych :) Nie obyło się bez wizyty u wulkanizatora, nowe felgi trzeba było wzbudzić, odczytać ich numery ID i wgrać te ID do pamięci samochodu. Nie ma szans zrobić tego samodzielnie (chodzi o sprzęt). Koszt: 60 zł, czas: 10 minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
juras2017

Ja co prawda mam juz trzeci rok X'a ale nowe TPMS'y wykryl sam komuter bez udzialu ASO etc...

Zajelo mu to troche czasu bo nie od razu zalapal, jakies dwa dni przejezdzilem ale zapisal i dziala wszystko

Czasem problem z odczytem po zmianie na zimowe (te dokupione) ale to kwestia czasu az odczyta je ponownie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Smakor

To chyba nie jest tak, że "sam". Jak wsadzisz nówki sztuki czujniki czyste z pudełka nigdy ich raczej nie odczyta. Muszą mieć wpisane "coś". 

Share this post


Link to post
Share on other sites
juras2017

Chyba jednak nie musza

W poprzednim "X'ie" kupilem zimowki w ASO i przywiozlem w bagazniku do domu, po zmianie w sezonie zimowym zadzialaly bez ingerencji czlowieka

3 lata temu tez kupilem zimowki z czujnikami oddzielnie i po jakims czasie "X" zalapal. Tylko zdarza sie, ze trzeba dluzszy czas odczekac zeby zadzialaly po zmianie kol

Jak raz zarejestrowaly sie w komputerze to juz nie da sie im samemu zmienic polozenia (lewa/prawa czy przod/tyl) bez interwencji serwisu

Po zmianie przod/tyl trzeba pamietac o wskazaniach na wyswietlaczu - jest to upierdliwe ale da sie z tym zyc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×