Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zamiana:reflektor Led+H11 ----Full Led


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tomek,przecież obok zdjęcia dałem opis.Przekaźniki mam od NOTE.Ma on 4 piny.Dwa na cewkę i dwa ze styków.Niepotrzebne są 4 stykowe.Po przekaźniku realizujemy tylko plus masa jest wspólna.Co do reszty opisu to tak,zasilanie żarówek H służy jako sygnał dla przekaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ja to rozrysuje jak wróce z urlopu i mi potwierdzisz, albo zaprzeczysz. Co do przekaznika to  złe słowo użyłem. Po obrazku, który zamieściłem o piny mi chodzi. Cewka ma wejście ("sygnał" długich lub mijania z ipdm - jeden lub drugi przekaźnik) i później formalnie musi mieć masę czyli powrót - np. po czarnym z 6 pinówki lub 2 pinówki h11 twojej instalacji, albo na karoserię, tak? Jak leci 12v po cewce to ona zamyka obwód tego co puszczasz z aku na pin full ledów (obrazek poniżej pin 3 na 5). 

A ogólnie to gdzie umieścisz te przekaźniki? Bo lecąc np. wzdłóż oryginalnej instalacji przewody do prawej lampy powinny być dużo dłuższe niż lewej... 

 

Screenshot_20200803-090235.jpg

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,te są ok.A co do reszty będą foty :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak drążę temat tego dodatkowego przewodu. Can to raczej nie jest, ale chyba służy do sprawdzania stanu funkcji lampy, w tym przesyłania jakiś sygnałów do ipdm, które są odczytawane jako poprawna praca lub detekcji problemów z kontrolerem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też drążę dalej,ale z braku więcej czasu na razie przystopowałem.Następny problem to zamiana dzienne postojowe,można zmieniać manetką ale światło jest słabe,potrzebny jest mały układ odcinający by zapewnić właściwą zmianę....Temat został rzucony :D z pomocą kolegi z forum może dojdziemy do finału :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że ta "obwódka" pracuje w trzech stanach: postojówka, dzienne i razem ze światłami mijania? No i olśniło mnie dopiero dziś czemu opornik dałeś na kierunek - na ledowym kierunku bcm widzi to jako przepaloną żarówkę :)

Czy przedliftowe fullledy też miały dzienne przygaszone z włączonymi mijania? 

Według schematów dzienne przedliftowe też mają obwód kontrolny. Na 5 pinie najprawdopodobniej przy włączonych mijania podawany jest lub jest odcięty potencjał. Wtedy prawdopodobnie jest ustawiane natężenie dzienne/ postojówka. Być może poliftowe działają analogicznie. Dodatkowy przewód jest na 3 pinie (ten luźny) , więc ten 5 będzie w drugim rzędzie. Tak sobie pomyślałem czy powrót danym przewodem masowym może mieć znaczenie. Może bcm odczytuje jakoś powrotkę z mijanek i przy twoich zmianach w każdej opcji widzi je jako włączone lub wyłączone i nie zmienia natężenia postojówki/ dzienne. Niestety największy problem jest taki, że ja nie jestem elektrykiem/ elektronikiem i nie wiem czy taką tezą najzwyczajniej się nie kompromituję (wg schematów wszystkie masowe lądują na punkcie E3 - czyli w komorze silnika gdzieś jest przykręcone ileś oczek na jednym punkcie, czyli bcm raczej tego nie kontroluje wg masowych). . 

Na halogenie przewody obwodu kontrolnego są w kości 6 pinowej na pinie 2 i 3. W ledówce przedliftowej jak na obrazku na 5 i 4. Nie sądzę by w poliftówce robili rewolucję. 

Sprawdzałeś może potencjały na pinie 5 i 4 w zależności od tego czy na pinie 1 od mijanek idzie zasilanie lub nie albo jak to wygląda przy załączonych postojówkach? 

Zastanawiam się czy przy zamianie przewodów pomiędzy pinami 4 i 5 na reflektorze podawanej z twojej instalacji może się zrobić jakaś kombinacja, że dzienne się nie włączą niezależnie od ustawienia. W głowie sobie próbuje taką kombinację ustalić...

Może dzienne są tylko wtedy jak na ustawieniu auto lub 0 na obwód kontrolny podawane jest zasilanie tylko na pin 4, a przy opcji zasilania na pinie 5 i braku na 4 oraz zasilaniu na obu pinach jest przygaszone. W momencie zamiany pinów w ustawieniu 0 lub auto zasilanie idzie na 5 i obwód przygasza (nie przewidziane w schemacie i funkcji lampy). W ustawieniu na postojówki lub postojówki z mijania zasila oba piny (co przy zamianie nie ma znaczenia) i również obwód kontrolny przygasza.

Ale to prędzej ja bym to popierniczył niż Ty :)

Nie wiem czy ja coś rozgryzę. Z założenia przyjąłem, że to ja będę bazował na twoim doświadczeniu i u siebie podłączał prostszą lampę, bo pulsar się nie doczekał ani faceliftingu, ani full ledów :)

 

Screenshot_20200805-202237.jpg

P.S. Moje kosteczki z Ali są już w Polsce. Zamówione 29 lipca. Pewnie będą jutro lub pojutrze, więc w weekend mogę się już zabrać za obczajkę czy dobre wytypowałem. Jeszcze kabelki i jakaś nawet ubita lampa led, byle świecąca i mogę się zabrać za komponowanie przejściówki. Obym nie musiał po przekaźniku. Jak te kostki będą odpowiadały w 100% oryginalnym Sumitomo, których używa Nissan (tak przynajmniej wynika z podanych na Ali numerów katalogowych i zdjęć) to osoby, które w qq też będą chciały sobie montować ledy jak Ty Jacko mogą wg mnie śmiało brać wszystkie potrzebne kostki do przejściówki od Chińczyka. Zwłaszcza, że nawet z opłatą za przesyłkę wszystkie potrzebne kostki nie powinny wyjść drożej niż 50 zł. W porównaniu z tym co można znaleźć na polskich stronach, identyfikację tego i ceny to Chińczyk jest opcją najlepszą i jak widać może to dojść w maks 7-10 dni.

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek,ja idę po prostej.Fakt też nie jest lekko bo trzeba kombinować.U mnie w poliftowym halogenie mam tylko dwie kości od żarówek H i jedną kość w reflektorze z pinami masa,stałe 12 i sterowanie 12-5.6V.Nic z tego nie wykombinuję.Musiałbym  zmieniać chyba cały moduł z instalacją,a to już nie wchodzi w grę.Teraz będę miał tydzień-dwa  przerwy i zabawa będzie dalej.Po prostu do dziennych i do postojowych potrzebny jest separator,odcięcie zasilania tak aby te 5V nie blokowało zmiany.Jedynym wariantem ,który wydaje mi się bezpieczny jest moduł zabezpieczający akumulator przed rozładowaniem.On odcina napięcie poniżej 10V. Tak więc myślę,że w tym układzie wyłączenie dziennych spowoduje blokadę przepływu tych 5 i pozycja się zaświeci.Jeśli możesz podaj mi link do chińczyka,bo kiedyś szukałem i nie znalazłem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przedmiotowe mają dwa tryby jasności. Dzienne jasne a z mijania o połowę słabsze.

Miało być przedliftowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko do jakiej kości chcesz link? 6 pin, 8 pin, męska, żeńska? 

Edit: pogrzebałem w aukcjach i widzę, że halogen poliftowy jest "uwsteczniony". Czyli masz H11 i H9? A kość z której idzie na kierunek i dzienne ilu pinowa jest?  

Przydatne będzie m. in. to:

http://prd.sws.co.jp/components/series/pdf/cn/rs.pdf

Nissan w reflektorach używa 4, 6 i 8 pinowe z serii RS Sumitomo. 

W halogenie poliftowym wygląda mi, że jest kość 4 pinowa RS 04 MGY. Na instalacji RS 04 FGY-PR. 

Na przejściówkę nr. kat. 6188-0558 - to trzeba wklepać na ali. Ale widzę, że nie znajduje. Z 4 pinówką może być problem. Może być też jakaś stara wersja dokumemtu, którą podałem. Ja już trafiłem taki przypadek, że w dwóch dokumentach serii RS były dla 6 pinówki inne numery katalogowe. Po jednych na ali nic nie znalazło, po drugich już tak. 

Ale i tak coś dziwnego. Z telefonu nie znajduje mi też kostek, które ostatnio zamawiałem. Być może trzeba wklepać te numery na stacjonarnym lub laptopie... 

Otworzyłem na innej przeglądarce w wersji na komputer. Znajduje po tym numerze i zaczyna się od około 5,5 zł. Linki do 8 pinówki po stronie full leda są na poprzedniej stronie. Nissan używa również w lampach kości sumitomo z serii HX. Kości od żarówek h, nie są chyba z sumitomo. Nie znalazłem do tego numerów, ale tu podchdzą stanardowe h męskie.. 

 

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa! Tą kość to ja mam,z rozbitych reflektorów.Jest 4ro pinowa ,myślałem,że znajdę na ali jakieś przejściówki między H a led po lifcie.

Wczoraj nie szło odpowiedzieć,bo rozjechało się forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nawet odkryłem,dla czego lampy led podłączone bezpośrednio pod wtyczki H działają jak stroboskopy.Po prostu komputer wysyła sygnał kontrolny do żarówek,na żarówce sygnał wysłany w milisekundzie nie będzie zauważalny,natomiast na led już tak ,Prawdopodobnie można to zlikwidować opornikiem 50W takim jak do kierunkowskazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Jacko. Chyba nie pomogę Ci nic w twojej przekładce. Doszło mi większość kostek z ali. Jeszcze czekam na h11 też z ali, nawet już zarobione, z przesyłką za 15 zł. Kostki, które przyszły pasują idealnie. 6 pinową do mojego to po manualu qq znalazłem. U mnie niepotrzebnym przewodem okazał się niebieski, a żółty odpala obwódkę. Niestety moja lampa jest jak led przedliftowy w qq. Po prostu się podłącza i działa. 

IMG_20200811_171120.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,bo przedliftowa działają normalnie,problem jest z po liftem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sporo wody w rzekach upłynęło od ostatniego postu(szczególnie w Wawie....

Ale do rzeczy.Obsługa i działanie reflektora Full Led w wersji po liftowej w J11 została rozgryziona...

Jako ze w wersji z żarówkami H (po lift) Sterowanie światłami dziennymi i postojowymi odbywa się za pomocą zmiany napięcia na kablu od dziennych,co sprawiało problem przy sterowaniu lampami full Led,gdyż na jednym przewodzie pozostawało napięcie 5.6V,które uniemożliwiało płynną zmianę na postojowe.postojowe wtedy wogóle się nie zalączały.Potrzebny był więc układ separujący to napięcie i taki układ w końcu udało mi się kupić,koszt niewielki ok.30zł.Ale! Odcina niskie napięcie i za pomocą przekaźnika steruje załączeniem dziennych.

1171871284_Reflektorfullled003.thumb.jpg.7b97f08b6e2e35f5e73a916de5814a53.jpg

Widać tu układ w trakcie podłączania.Będzie umieszczony z boku reflektora w specjalnej puszce,którą można również nabyć na al...o

317865175_Reflektorfullled004.thumb.jpg.b31fdd577df6df96e9553e4b1de53bcc.jpg

Tu już wszystko podłączone,pod modułem widać opornik 21W który jest konieczny przy podłączeniu kierunkowskazu z żarówki 21W na led.Kostka,którą widać na pierwszym planie,to kostka z uszkodzonego(kupionego) reflektora po liftowego z żarówkami H,dzięki niej,połączenie lamp odbędzie się plug&play.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A tu już gotowa do podłączenia lampa(wyprowadzona instalacja)740849093_lampyled016.thumb.jpg.97d81d4b029ee657272a52d5af652667.jpg

Zboku lampy umieszczony moduł odcinający napięcie i opornik do ledów.

1793665430_lampyled017.thumb.jpg.8529c5609fc3790309691f5eb955b416.jpg

Wyprowadzone gniazdo z lampy Led -H11 do którego będą podłączone kierunki i pozycja-dzienne(siwe gniazdo) oraz wtyk 4ro pinowy hermetyczny z wyprowadzeniem 2xmasa i 1xmijania 1x drogowe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czekam na foty z samochodu. Ja póki co nawet nie mam gdzie kupić tych co chce do mojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalszy ciąg produkcji...

595040171_Lampyled001.thumb.jpg.2e06dde0f5ed009be6e6b9adb6b6e45e.jpg

To jest wykonany przeze mnie uchwyt ,na 3 puszki z przekaźnikami.Jedna obecna w Qashqaiu i dwie dodatkowe dla świateł led

804970589_Lampyled003.thumb.jpg.d84cca847dc1e8c4a6af63e888394804.jpg

Tutaj już gotowy komplet dwóch puszek z przekaźnikami i pełnym okablowaniem.Dwie zielone wtyczki to wejście sterowania długie-mijania na jedną stronę,druga puszka ma tak samo rozdzielone.Okrągła środkowa wtyczka to wykorzystane łącznie przewodów wysokiego napięcia z fotowoltaiki ,bądzie nim łączone + z akumulatora na wszystkie przekaźniki,przewodem 4mm2

1840386399_Lampyled004.thumb.jpg.5084c3b56e27ce8625f6bbb816baf0cf.jpg

A tu już zamontowane.Na uchwycie który zrobiłem są obydwie puszki do świateł i jedna w poprzek,oryginał z Qashqaia.

Jutro dalsza część rzeźbienia,...myślę że końcowa :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko Ty masz jakiś zakład produkcyjny? Za pierwszym razem wyszedł ten wsprnik. Mierzysz jakoś szczególnie na pojeździe to? Sam malujesz? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:DTak,mierzyłem na pojeździe wielokrotnie ,używając kartonu jako szablonu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec wieńczy dzieło! :D Nareszcie udało mi się zamienić reflektory.

1588741604_Lampyled001.thumb.jpg.fae904a19b109c4ce81ff865edbbfeb1.jpg

Tak było....

1814253680_Lampyled006.thumb.jpg.26372c656a9d9dbc813c033448f3496a.jpg

A tak jest :D Wiązkę z przewodami puściłem po belce ,tak jak idzie fabryczna wiązka (moja w karbowanym peszlu)

1933475467_Lampyled005.thumb.jpg.f14ee2f323cfcd6bfbeb5a0800627c0d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba ściągać cały zderzak by zmienić lampy czy wystarczy grill, osłonę nadkola i górną osłonę? Zderzak ściągałeś z powodu wiązki czy trzeba ściągnąć tak czy inaczej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba cały zderzak,pod zderzakiem są dwie śruby(nakrętka i śruba) ,które mocują lampę do karoserii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiecie co Wam powiem? Jeżeli ktoś ma środki i możliwości by pokusić się o wymianę reflektorów (mówię o po lifcie) to gorąco namawiam.Różnica jest kolosalna i chodzi mi tutaj o własne bezpieczeństwo-widoczność.Raz że ledy dają białe światło przed całym przodem,a dwa że kierunkowskazy w lampach są niesamowicie widoczne! Przekonałem się teraz mając tą zmianę i jeżdżąc drogą gdzie muszę pokonać 4 ronda.Na poprzednich lampach zjeżdżając z ronda mimo,że miałem włączony kierunek,oczekujący na wjazd stali aż zacznę manewr skrętu,teraz mając załączony kierunek gro kierowców robi tzw rzut okai bez zatrzymywania wjeżdża na  rondo przed moim skrętem.Dowodzi to jak poprawiła się widoczność mojego samochodu na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za 5 lat sobie już kupię na gotowo, może :)Pytanie technicze. Ile zeszło Ci na sam demontaż i montaż zderzaka? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...