Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Z50 - falowanie obrotów przy hamowaniu/zwalnianiu


sosick
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, jestem tu nowy, proszę o wyrozumiałość :)

od około pół roku jestem posiadaczem Z50, wersja europejska, 234KM z LPG.

Kilka dni temu pojawiła się u mnie irytująca rzecz, mianowicie obroty po hamowaniu (niekoniecznie do zera) zaczęły jednorazowo falować.

Problem występuje prawie zawsze, w ~90% przypadków. Na początku myślałem, że to może być coś z instalacją gazową, jednak wyregulowanie instalacji (i tak zbliżał się czas przeglądu) nic nie dało, dodatkowo był to prawdopodobnie ślepy strzał, ponieważ problem występuje również na benzynie.

Problem pojawił się w sumie zaraz po tym jak odebrałem auto z warsztatu po wymianie piast z przodu, czujnika ABS, oleju i filtrów.

Filmik z falowaniem obrotów

Zdarza się, że to falowanie jest mocniejsze tj. wydaje się, jakby auto przez tę chwilę miało zaraz zgasnąć.

Auto było kilka dni temu podpinane pod komputer, nie wyszły żadne błędy, auto nie zgłasza żadnych innych objawów.

Ma ktoś z Was pomysł co może być przyczyną? Będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Z góry dziękuję.

Edytowane przez sosick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo wymieniałem świece czyszczenie przepustnicy adaptacja była robiona, podejżewam że to coś z skrzynią myślę nad wymiana dynamiczna oleju oczywiście oryginał nissanowski ale niewiem kiedy to uczynię narazie jeżdżę i to obserwuję:|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh, moja skrzynia była regenerowana niecałe 2 lata temu (zrobione 20kkm), wtedy był też wymieniony olej. @ramirez8 jeśli Twoje przypuszczenia miałyby się potwierdzić to byłoby coś czego obawiałem się najbardziej. :(

Od dawna u Ciebie występuje ten problem?

Edytowane przez sosick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już długo tak naprawdę jak się zastanowić to zaczęło się dziać jak padł mi czujnik położenia wałka rozrządu pokazał się błąd wymiana a problem pozostał wymieniałem też piastę prawy przód robiłem to sam czujnik od ABS tak siedzi zapieczony że nie mogłem go ruszyć po 2godzinach kombinowania udało mi się wyciągnąć piastę nieuszkadzajac czujnika (sprawdzałem) samochód podłączany pod kompa brak błędów. W skrzyni miałem takowe blendy wykasowane i więcej się nie pojawiły, a problem jest obecny 3-4 miesiące a i wumienialem akumulator i parownik lpg gdyż był tak zasyfiony ze zaraz po przeloczeniu na lpg silnik gasł więc historia mojego murano jest bardzo bogata a ja powoli doprowadzam go do porządku 

Screenshot_20200703_211154_com.android.gallery3d.jpg

Edytowane przez ramirez8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś, nie bardzo pamiętam teraz gdzie ale przeczytałem że takie objawy daje sterownik skrzyni. Nie wiem czy to w czymś pomoże ale może warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to może być dobry kierunek czujnik prędkości cvt można na początek sprawdzić bynajmniej ja tak zrobię 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za liczny odzew.

Jeśli chodzi o te piasty to faktycznie wydaje mi się to dość podejrzane, bo problem pojawił się od razu po odebraniu auta z warsztatu (wymieniłem obie piasty z przodu i czujnik z prawej strony - komputer wskazywał, że tylko ten jest uszkodzony). Jeśli to pudło, będę szukał dalej.

Zamówiłem też ELM 327 OBD2, więc pewnie przy pomocy tego oraz apki cvtz50 będę mógł też powiedzieć nieco więcej o skrzyni.

Spróbuję umówić się do mechanika na najbliższy tydzień, dam znać gdy tylko będę coś wiedział.

EDIT:

Dotarła do mnie wtyczka.

@ramirez8 u mnie skrzynia nie pokazała żadnych błędów.

Wystąpiły za to dwa inne błędy:

P0420 - z tego co przeczytałem, jest to błąd katalizatora

P1211 - z tego co przeczytałem, jest to błąd ABS/ESP, czyli błąd który teoretycznie był kasowany przy wymianie czujnika

Po wykasowaniu błędu i naprawdę bardzo krótkiej przejażdżce, niestety nic się nie zmieniło, problem nadal występuje. Po ponownym podpięciu - błędy nie pojawiły się ponownie.

Zastanawiam się, czy zgodnie z tym co napisał @bubuss, któryś z tych błędów może być przyczyną usterki.

W przyszłym tygodniu wstawiam auto do warsztatu, zobaczymy co dalej.

Edytowane przez sosick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli kat jest uszkodzony to może auto nie mieć mocy i nie wkręcać się na obroty. ale p0420 to błąd na sądzie labda. A jeśli coś z ABS to może komp szaleć i obroty może faktycznie falować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej,

ABS sprawdzony, przepustnica przeczyszczona, wymieniony czujnik położenia wału (w międzyczasie zapalił się check engine z jego błędem). Błąd P0420 póki co nie wrócił, więc na razie nic z tym nie robiłem.

Skrzynia nie ma błędów, cała reszta też, a problem niestety wciąż występuje.

Coś co dodatkowo zauważyłem - problem prawdopodobnie występuje tylko na rozgrzanym silniku. Jeśli wsiądę w auto, to przez te kilka minut do kiedy się nie rozgrzeje problem jakby nie występuje.

Mam też wrażenie, że występuje to w momencie jakby skrzynia zrzucała bieg z 2 na 1, ale nie wiem na ile to sensowne podejrzenie, skoro nie pokazuje ona żadnych błędów, a do tego była regenerowana relatywnie niedawno.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten check to P0420 to sonda lambda; przerabiałem to u siebie i zastosowałem emulator. 

A na gazie dużo masz zrobione kilometrów bo kiedyś czytałem że w tych silnikach co ileś tys. km trzeba regulować zawory. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zrobione około 40 tysięcy i właśnie gość u którego byłem mówił, że jest to czas kiedy może być potrzeba regulowania zaworów. Za jakieś 1.5 tygodnia podjadę do niego aby zdjąć pokrywę i rzucić na to okiem.

Emulator to znaczy? Możesz powiedzieć coś więcej? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam wszystkich, Mam taki sam problem i identyczne objawy, czy może ktoś zdiagnozował już ten problem? Z góry dziękuje za pomoc.

 

Dodam tylko że jestem świeżym posiadaczem Nissana Murano z 2005 r. wersja EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Mam ten sam problem,i nie wydaje mi się żeby regulacja zaworów coś pomogła bo jestem po remoncie głowic nowe katy, sondy, cewki ,swiece.Da się jeździć ale nie da się do tego przyzwyczaić denerwuje cały czas,może zna się ktoś na skrzyniach zeby to sprawdzić,olej w skrzyni wymieniony statycznie jakieś 3 miesiące temu olej org ns2 nissana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam do tematu że jestem po wymianie oleju w skrzyni statycznie razem z filtrem (zrobione 3 razy w odstępie 500 km) Łącznie przelałem 15 l oryginalnego oleju ns-2.

Objaw pozostał :(

Gdzieś wyczytałem że to może być przepływka bo ktoś już próbował ją odłączyć i wtedy u niego problem nie występował (świecił się check i nie chciało jechać) ale nie było falowania obrotów. Ktoś już może próbował.

Co zauważyłem u mnie na zimnym przez pierwsze ok 5 km problem nie występuje. A i u mnie może nie jest to taki wielki skok obrotów bo w sumie jak bym nie spoglądał na obrotomierz to nawet bym nie zauważył.

Da się z tym żyć ale mocno denerwuje tym bardziej że dzieje się to na benzynie, a planuje zamontować LPG i boje się że będzie to bardziej uciążliwe.

Tu pytanie do posiadaczy aut z gazem czy ten skok obrotów jest bardziej wyrazisty na LPG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzaliście katalizatory może przypchane czy sądy. Może cisnienie pomierzyć w cylindrach i świece. Nie pamietam ale ktoś na forum pisał że miał taki problem przez rozrząd i po wymianie problem ustał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem już katy mam nowe sondy też,świece ,cewki, alternator,nawet panewki pierścienie i remont głowicy,i nie ma różnicy między gazem a benzyna tak samo obroty schodzi jak by w ostatnim momencie "nie wiem jak to napisać " wrzucał luz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
21 godzin temu, Patrick napisał:

Hej czy może ktoś rozwiązał problem ? Mam to samo na benzynie trochę lżej niż na gazie ale jednak opadają obroty 

Auto jakby miało zgasnąć delikatnie światła się przygasają , czuć pod pedałem delikatne wibracje po uskoku wraca wszystko do normy . Dzieje się tak jak się rozpędzę minimum do 4 biegu jak jadę powoli max 1 2 3 to się tak nie dzieje obawiam się ze to skrzynia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie… a jest spora różnica miedzy lpg a benzyna na benzynie opada ale delikatnie na lpg idzie prawie na sam dół jakby miał zgasnąć ale tylko widać to po obrotach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...