sosick 0 Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 (edited) Cześć wszystkim, jestem tu nowy, proszę o wyrozumiałość od około pół roku jestem posiadaczem Z50, wersja europejska, 234KM z LPG. Kilka dni temu pojawiła się u mnie irytująca rzecz, mianowicie obroty po hamowaniu (niekoniecznie do zera) zaczęły jednorazowo falować. Problem występuje prawie zawsze, w ~90% przypadków. Na początku myślałem, że to może być coś z instalacją gazową, jednak wyregulowanie instalacji (i tak zbliżał się czas przeglądu) nic nie dało, dodatkowo był to prawdopodobnie ślepy strzał, ponieważ problem występuje również na benzynie. Problem pojawił się w sumie zaraz po tym jak odebrałem auto z warsztatu po wymianie piast z przodu, czujnika ABS, oleju i filtrów. Filmik z falowaniem obrotów Zdarza się, że to falowanie jest mocniejsze tj. wydaje się, jakby auto przez tę chwilę miało zaraz zgasnąć. Auto było kilka dni temu podpinane pod komputer, nie wyszły żadne błędy, auto nie zgłasza żadnych innych objawów. Ma ktoś z Was pomysł co może być przyczyną? Będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Z góry dziękuję. Edited July 3, 2020 by sosick Quote Link to post Share on other sites
ramirez8 0 Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 Mam to samo wymieniałem świece czyszczenie przepustnicy adaptacja była robiona, podejżewam że to coś z skrzynią myślę nad wymiana dynamiczna oleju oczywiście oryginał nissanowski ale niewiem kiedy to uczynię narazie jeżdżę i to obserwuję Quote Link to post Share on other sites
sosick 0 Posted July 3, 2020 Author Share Posted July 3, 2020 (edited) Eh, moja skrzynia była regenerowana niecałe 2 lata temu (zrobione 20kkm), wtedy był też wymieniony olej. @ramirez8 jeśli Twoje przypuszczenia miałyby się potwierdzić to byłoby coś czego obawiałem się najbardziej. Od dawna u Ciebie występuje ten problem? Edited July 3, 2020 by sosick Quote Link to post Share on other sites
bubuss 5 Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 moim zdaniem może być problem z czujnikiem abs jśli było robione coś przy piaście Quote Link to post Share on other sites
ramirez8 0 Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 (edited) Już długo tak naprawdę jak się zastanowić to zaczęło się dziać jak padł mi czujnik położenia wałka rozrządu pokazał się błąd wymiana a problem pozostał wymieniałem też piastę prawy przód robiłem to sam czujnik od ABS tak siedzi zapieczony że nie mogłem go ruszyć po 2godzinach kombinowania udało mi się wyciągnąć piastę nieuszkadzajac czujnika (sprawdzałem) samochód podłączany pod kompa brak błędów. W skrzyni miałem takowe blendy wykasowane i więcej się nie pojawiły, a problem jest obecny 3-4 miesiące a i wumienialem akumulator i parownik lpg gdyż był tak zasyfiony ze zaraz po przeloczeniu na lpg silnik gasł więc historia mojego murano jest bardzo bogata a ja powoli doprowadzam go do porządku Edited July 3, 2020 by ramirez8 Quote Link to post Share on other sites
Cezetapea 0 Posted July 4, 2020 Share Posted July 4, 2020 Kiedyś, nie bardzo pamiętam teraz gdzie ale przeczytałem że takie objawy daje sterownik skrzyni. Nie wiem czy to w czymś pomoże ale może warto sprawdzić. Quote Link to post Share on other sites
ramirez8 0 Posted July 4, 2020 Share Posted July 4, 2020 Myślę że to może być dobry kierunek czujnik prędkości cvt można na początek sprawdzić bynajmniej ja tak zrobię Quote Link to post Share on other sites
sosick 0 Posted July 4, 2020 Author Share Posted July 4, 2020 (edited) Dzięki za liczny odzew. Jeśli chodzi o te piasty to faktycznie wydaje mi się to dość podejrzane, bo problem pojawił się od razu po odebraniu auta z warsztatu (wymieniłem obie piasty z przodu i czujnik z prawej strony - komputer wskazywał, że tylko ten jest uszkodzony). Jeśli to pudło, będę szukał dalej. Zamówiłem też ELM 327 OBD2, więc pewnie przy pomocy tego oraz apki cvtz50 będę mógł też powiedzieć nieco więcej o skrzyni. Spróbuję umówić się do mechanika na najbliższy tydzień, dam znać gdy tylko będę coś wiedział. EDIT: Dotarła do mnie wtyczka. @ramirez8 u mnie skrzynia nie pokazała żadnych błędów. Wystąpiły za to dwa inne błędy: P0420 - z tego co przeczytałem, jest to błąd katalizatora P1211 - z tego co przeczytałem, jest to błąd ABS/ESP, czyli błąd który teoretycznie był kasowany przy wymianie czujnika Po wykasowaniu błędu i naprawdę bardzo krótkiej przejażdżce, niestety nic się nie zmieniło, problem nadal występuje. Po ponownym podpięciu - błędy nie pojawiły się ponownie. Zastanawiam się, czy zgodnie z tym co napisał @bubuss, któryś z tych błędów może być przyczyną usterki. W przyszłym tygodniu wstawiam auto do warsztatu, zobaczymy co dalej. Edited July 7, 2020 by sosick Quote Link to post Share on other sites
bubuss 5 Posted July 7, 2020 Share Posted July 7, 2020 jeśli kat jest uszkodzony to może auto nie mieć mocy i nie wkręcać się na obroty. ale p0420 to błąd na sądzie labda. A jeśli coś z ABS to może komp szaleć i obroty może faktycznie falować Quote Link to post Share on other sites
sosick 0 Posted July 17, 2020 Author Share Posted July 17, 2020 Hej, ABS sprawdzony, przepustnica przeczyszczona, wymieniony czujnik położenia wału (w międzyczasie zapalił się check engine z jego błędem). Błąd P0420 póki co nie wrócił, więc na razie nic z tym nie robiłem. Skrzynia nie ma błędów, cała reszta też, a problem niestety wciąż występuje. Coś co dodatkowo zauważyłem - problem prawdopodobnie występuje tylko na rozgrzanym silniku. Jeśli wsiądę w auto, to przez te kilka minut do kiedy się nie rozgrzeje problem jakby nie występuje. Mam też wrażenie, że występuje to w momencie jakby skrzynia zrzucała bieg z 2 na 1, ale nie wiem na ile to sensowne podejrzenie, skoro nie pokazuje ona żadnych błędów, a do tego była regenerowana relatywnie niedawno. Quote Link to post Share on other sites
bubuss 5 Posted July 17, 2020 Share Posted July 17, 2020 Ten check to P0420 to sonda lambda; przerabiałem to u siebie i zastosowałem emulator. A na gazie dużo masz zrobione kilometrów bo kiedyś czytałem że w tych silnikach co ileś tys. km trzeba regulować zawory. Quote Link to post Share on other sites
sosick 0 Posted July 17, 2020 Author Share Posted July 17, 2020 Mam zrobione około 40 tysięcy i właśnie gość u którego byłem mówił, że jest to czas kiedy może być potrzeba regulowania zaworów. Za jakieś 1.5 tygodnia podjadę do niego aby zdjąć pokrywę i rzucić na to okiem. Emulator to znaczy? Możesz powiedzieć coś więcej? Quote Link to post Share on other sites
bubuss 5 Posted July 18, 2020 Share Posted July 18, 2020 https://allegro.pl/oferta/katowy-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-fi-2-4966293170?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe_top_besty&ev_adgr=all&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci|6521444106|g|m&ev_adgr=|79996158842|383647999560|&utm_term=aud-89382476959:pla-293946777986||-|-1011405|&utm_content=|pla|mc:130778350-p:4966293170|&gclid=EAIaIQobChMIi5XMqI7X6gIVDRd7Ch3vJQuKEAQYBCABEgLWHPD_BwE coś takiego ale mi gość wstawiał inny ten mi oddał bo tego nie miał podejścia i dał swój Quote Link to post Share on other sites
Dariusz_TRYB 0 Posted February 19 Share Posted February 19 Witam wszystkich, Mam taki sam problem i identyczne objawy, czy może ktoś zdiagnozował już ten problem? Z góry dziękuje za pomoc. Dodam tylko że jestem świeżym posiadaczem Nissana Murano z 2005 r. wersja EU. Quote Link to post Share on other sites
Skreczot 0 Posted April 7 Share Posted April 7 Mam ten sam problem , da się żyć ale denerwuje Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.