Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

słychać wyraźnie piszczenie o częstotliwości ok. 10.000 Hz zmieniające się wraz z obrotami silnika


slawekversa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podaję dane samochodu Nissan Versa 1,8 93 kW automat rok produkcji 2010

Przebieg ok.90.000 km Słychać piszczenie o częstotliwości ok. 9.000 Hz przy wolnych obrotach do 12.000 przy zwiększaniu obrotów silnika. Proszę o podanie ew. przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zmieniałeś może ostatnio pasek wieloklinowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie piszczał pasek wieloklinowy bo zacierała się i zatarła w końcu się sprężarka od klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być kilka.Sam pasek źle założony z raczej źle naciagniety.mogą się zacierać łożyska na alternatorze i robia duzy opór dla paska ,może być tez spreżarka klimy/kiedy była konserwowana= nabijana?/W kazdy badź razie taki pisk pochodzi od paska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoja drogą jestem ciekawy jak zmierzyleś tą częstotliwość 10000 Hz ?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalujesz aplikację Frequency Generator, podłączasz pod jakiś wzmacniacz,(bo głośnik telefonu nie przenosi wysokich częstotliwości) generujesz dźwięk, aplikacja Ci wyświetla częstotliwość  i masz mniej więcej porównanie. A propos mojej usterki czy do tego modelu  pasuje pasek od Nissana Tiidy, bo Versy nie ma w żadnych bazach danych.

I jeszcze jedno, czy taki pasek można jakoś naciągnąć napinaczem ? Bo te piski są bardzo ciche i tylko występują jak jest wilgotno. Czasami ich w ogóle nie ma.

I najważniejsze czy można z tym ostrożnie jeździć ?

Edytowane przez slawekversa
chęć zadania dodatkowych pytań
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasuje. Kupiłem na amerykańskim e-bay-u sprężarkę do versy i zamontowałem do tiidy. Silnik ten sam, osprzęt ten sam to i pasek  musi pasować.

Jak ci się pasek ślizga to znaczy, się grzeje. Jak się mocno zagrzeje to się zapali ale za czym zapali to poczujesz wewnątrz smród przypalonego paska a ja się zatrzymasz zobaczysz dym wydobywający się spod maski. To skrajny przypadek ale możliwy. To opowieść z autopsji.

W twoim przypadku musisz wymienić pasek (i rolkę napinacza) bo jest naciągnięty. Rozumiem, że piszczy tylko na początku po uruchomieniu silnika i po chwili, jak ślizganie wysuszy wilgoć, ustaje?

Edit:

Pasuje:

Pasek Contitech: ebay
Pasek Contitech: automator.pl

 

Edytowane przez JacekJQ
Pasek i napinacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy od Tidy pasuje niewiem.Może namierzysz tutaj https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Nissan.

Najlepiej wymienić na nowy jak najszybciej.Nie da się jeździć z tym ostrożnie.Przecież nad tym nie masz kontroli.A ile ma przebiegu stary pasek ?Napewno są juz na nim mikropęknięcia

I lektura na dobranoc

https://motointegrator.com/pl/pl/poradniki/porady-eksploatacyjne/pasek-klinowy-wieloklinowy-wielorowkowy-niepozorny-ale-kluczowy-dla-silnika

Powodzenia przy wymianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, ale nie jest gorący bo sprawdzałem przez dotyk, oczywiście zastosuję się do porad i w poniedziałek jadę wymienić, nie ma co czekać, dzięki wszystkim za pomoc.:mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...