Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Z cyklu "zrób to sam" - nawiew na tylne fotele


tomkek1912

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W tym wątku, jakby kogoś interesowało, przewodnik jal zrobić nawiew na tylny rząd foteli. Potrzebujemy:

 

Kratka - często na allegro za ok. 40 zł + 20-25 zł wysyłka. Numer OE 96930-3ZL1A- (1.2 dig-t). Dla K9K (1,5 dci) 96930-3ZL3A, ale czym się różni nie mam pojęcia. Najpewniej będzie to samo.

IMG_20200718_144259.jpg

Dukt. Inteligentni handlarze często mają tunel razem z tylną kratką, ale bez duktu. 

Do kupienia w aso za ok. 250 zł. Numer OE 27930-3ZL0A-

IMG_20200718_133714.jpg

 

Nakładka na dmuchawę, kręcona na 4 śrubach. Część bez numeru OE, nie do kupienia w aso. Na allegro trzeba kupić całą dmuchawę z tą nakładką za ok 200 zł (tu kierujemy się zdjęciem na aukcji, jak nie widzicie tej nakładki to handlarz tego najpewniej nie ma). No chyba, że się jakoś dogadacie by sprzedający dał samą nakładkę. Podobna nakładka podejdzie od nissana sentry, przynajmniej powinna, ale ją też ciężko dopaść. Można szukać na ruskich stronach. W tym przypadku jest numer OE. Numer samej nakładki (NISSAN Sentra) 27867-4MB1A-. Numeru dmuchawy nie podaje, ale na niej na korpusie są nabite 4 numery OE. Jest też taki stempel ze strzałką, który wskazuje konkretny numer OE. Dla Visia i Acenta bez nawiewu na tył druga część numeru to najpewniej 3ZL0A do D, 3ZL1A do D. Znaczy to tyle, że interesujące nas otwory w korpusie dmuchawy są najpewniej zaślepione. Numer 3ZL2... i 3ZL3... to dmuchawy z niezaślepionymi otworami, czyli z nawiewem na tył.

 

IMG_20200718_125912.jpg

Mnie to wyszło razem 550 zł. 

Troche śrubokrętów - krzyżaki, torxy, nożyk do cięcia, można jakieś elementy uszczelniające, taśmę przyklejaną obustronną. Uszczelnianie po to aby zategować trochę połączenie nakładki dmuchawy i duktu. Potzrzebny jest też klips tam, ale on kosztuje w nissanie 20 zł i w sumie nie idzie go sprowadzić. Ja zakleiłem. Można kupić w USA za 3 dolary, ale przesyłka kosztuje ponad 100 zł :) Dwa wkręty - chyba 6 mm, około 20 mm długie. 

 4 godziny roboty - tyle mi zeszło z obiadem w międzyczasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demontaż konsoli:

Wypinamy pomiędzy nawiewami maskownicę z sygnalizacją wyłączonej poduszki pasażera i centralnego, po wyciągnięciu wypinamy kostkę zasilania. Nie wyciągać za bardzo. Tylko tyle by chwycić i wypiąć kostkę. Widać zatrzaski na zdjęciu, ale bez obaw, nie powinno się połamać. W każdym razie nie wyciągać na siłę. Podważać, ruszać, próbować obrócić troszkę i wyjdzie.

IMG_20200718_120205.jpg

U góry konsoli jest zaślepka. Należy ją od strony kierowcy podważyć na rowku i zdjąć. Pod nią są dwie śruby, które należy odkręcić.

 

IMG_20200718_144036.jpg

Następnie u góry chwytamy ręką i ciągniemy. Zaczną wyskakiwać wszystkie zatrzaski. Nie powinno nic się połamać. Wyciągać tak by nie porysować sobie radia. Jak puści u góry to chwytamy dwiema rękami po bokach u dół i wyjdzie do końca.

 

IMG_20200718_120214.jpg

U góry od tyłu podpięta jest kostka do przycisku awaryjnych - wypinamy ją. U dołu jest kostka do panelu sterującego klimy. Również wypinamy. Po wypięciu możemy odstawić na bok cały panel. Po ściągnięciu panelu mamy dostęp do radia i serownika (najpewniej kilmy).

 

IMG_20200718_120318.jpg

Odkręcamy 4 śruby uchwytu radia. Wyciągamy z zakładek, odpinamy kostki, odkładamy radio na bok. Zalecam pilnować, które śrubki są od czego by potem nie pomylić przy ponownym montażu. Sterownik (klimy) jest na torxie. Odkręcamy, podważamy zatrzaski, odpinamy kość, odkładamy sterownik na bok.

 

IMG_20200718_140423.jpg

Za sterownikiem jest czujnik temperatury. Też odkręcamy i możemy odsunąć z wiązką na bok wewnątrz obudowy konsoli.

Uzyskamy w ten sposób całkiem swobodny dostęp do frontu dmuchawy.

 

 

IMG_20200718_125920.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demontaż tunelu:

Od spodu po obu stronach - kierowca, pasażer wyciągamy spinki:

 

IMG_20200718_120608.jpg

Maskownice odpinać śmiało od strony pokazanej strzałką, po ściągnięciu odkręcamy torxem i krzyżakiem śruby.

 

IMG_20200718_120705.jpg

Przesuwamy fotele maksymalnie do przodu i z tyłu po bokach tunelu odkręcamy torxem śruby

 

IMG_20200718_144428.jpg

Otwieramy schowek i wyciągamy maskownicę, ściągamy tylną "kratkę" - śmiało, nie powinno się połamać. Dobrze podważać czymś plastikowym by nie rysować. Maskownica trzyma "kratkę" od góry. Reszta jest na zatrzaskach.

 

IMG_20200718_144858.jpg

IMG_20200718_144852.jpg

Po wyciągnięciu kratki wyciągamy pierwszą maskownicę od schowka, śmiało - nie powinno nic się połamać. Odkręcamy dwie śruby blaszki widocznej na zdjęciu. Trzyma ona wiązkę. Po odkręceniu mamy swobodny dostęp do kostek od USB, zapalniczki... odpinamy wszystkie trzy i wiązkę z blaszką odchylamy na bok.

 

IMG_20200718_123218.jpg

Następnie odpinamy maskownicę wokół lewarka zmiany biegów, zaczynamy od strony tylnej. Na zdjęciu widać już po przeciągnięciu obszycia lewarka przez gałkę zmiany biegów, ale ją podobno da się zdjąć. Mi nie szło więc zrobiłem tak.

 

IMG_20200718_141430.jpg

Odpinamy kostki grzania foteli (ten kto ma), dodatkowo odpinamy spinkę trzymającą wiązkę kostek - tą białą widoczną na dole zdjęcie pod moim palcem, następnie kostki start stopu

 

IMG_20200718_141356.jpg

IMG_20200718_141414.jpg

Na przód od przycisku start/ stop jest ta półeczka. Tutaj po dopięciu kostek trzeba trzoszeczkę poruszać na boki i góra dół by wyciągnąć całą maskownicę, ale nie jest to jakiś problem. Mamy mieć taki widok:

 

IMG_20200718_140812.jpg

Odkręcamy jeszcze dwie śruby za lewarkiem, na zdjęciu są już odkręcone i wyciągamy cały tunel podnosząc najpierw z tyłu i przesuwając do tyłu. W każdym razie łatwo wychodzi.

Przystępujemy do wycinania otworów w dmuchawie. Takim nożykiem:

 

IMG_20200718_131224.jpg

Nożyk trzymać jak najpłycej, tylko tyle by przeciąć maskowanie, góra 2 mm w plastik by nie uszkodzić tego co jest za.

IMG_20200718_131233.jpg

Przykręcamy nakładkę, śrubami, które są w komplecie z dmuchawą, którą zakupicie :) Jak samą nakładkę to trzeba coś dopasować. No moje oko jest to wkręt 4,8-5 mm, długi na 13 mm od spodu główki.

 

IMG_20200718_132303.jpg

IMG_20200718_131636.jpg

Po przykręceniu (dolne śruby ciężko się kręci bo ogranicza nas obudowa konsoli). Nakładamy dukt, który przykręcamy w tylnej części wkrętami 5-6 mm w takim rozmiarze powinno pasować. Ja dałem 4,8 z podkładkami, bo przy wkręceniu do końca bez podkładek nie trzymało.

 

IMG_20200718_132423.jpg

IMG_20200718_132411.jpg

IMG_20200718_134956.jpg

Na zdjęciu powyżej w otworach na zatrzaski maskownicy konsoli widać taką białą piankę. To jest przyklejone wokół nakładki na taśmie obustronnej klejonej na takiej wysokości by u wylotu kołnierza duktu trochę uszczelniało. Moim zdaniem nie przylegało to idealnie. Otwór widoczny z powodu braku spinki (o której pisałem wcześniej - 3 dolary plus ponad 100 zł wysyłka) zakleiłem, zasłaniając wcześniej tą samą pianką. Pasuje by to było coś grubości góra 2 milimetry, może 3.

Po złożeniu przystępujemy do złożenia wszystkiego w odwrotnej kolejności jak ściągaliśmy. Z tym, że maskownicę, którą ściągaliśmy, a która trzymała kratkę, zakładamy na końcu, wcześniej zakładając kratkę. Rzut oka przed założeniem maskownicy przed schowkiem i z założoną kratką.

 

 

IMG_20200718_145202.jpg

IMG_20200718_144749.jpg

Podsumowanie. Nic nie zostało połamane, demontaż moim zdaniem łatwy, założenie ponownie jeszcze łatwiejsze. Ja robiłem ok. 4 godzin, ale myślę, że idzie to zrobić we 3. Wg cennika ASO ze zniżką wyszłoby 600 zł :)

Generalnie z kratki wieje niezależnie od ustawień (tak jak mi napisał Andrzej, który posiada wersję tekna). Z tym, że najbardziej wieje przy ustawieniu na nogi. Jednak nawiew jest słabszy niż z przodu, nawet na ustawieniu maksymalnym. Dosyć mocny przy ustawieniu na nogi. Jednak nawet jak wieje słabo osoby siedzące z tyłu, zwłaszcza na środku, po jakimś czasie narzekają, że zimno. Więc myślę, że jest ok. Szczególnie mój pies jest zadowolony (wcześniej szukał nawiewu z kratek pod fotelami). Wskakuje na fotel dokładnie w środku - tam gdzie wieje (oczywiście regulacja góra - dół i na boki jest, jak i blokada nawiewu). No i wydaje mi się, że zimno przy upałach ciut szybciej dochodzi do osób siedzących z tyłu. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. A te 550 zł to wg mnie niewiele.

Osoby z pulsarem visia niech sobie najpierw spróbują jak idzie demontaż i jak lecą linki od pokręteł, nakładka zabiera kilka centymetrów z głębokości. Ale sądzę, że w wersji visia też można to zrobić.

P.S. Dmuchawę można opchnąć (tą co się dostanie w pakiecie z nakładką), ale najpewniej to będzie problem. Moja dodatkowa dmuchawa leży u mnie w piwnicy i zajmuje miejsce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...