Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
XardasLord

Almera N16 nie odpala

Recommended Posts

XardasLord

Mam problem ze swoją Almerą N16 1.5 z 2006 roku, sedan. Dzisiaj idę do samochodu, próbuję otworzyć pilotem w kluczyku lecz nie reaguje. Otworzyłem kluczykiem (ale tylko od kierowcy), resztę musiałem od środka ręcznie. Wsadzam kluczyk do stacyjki, przełączam na ACC, kontrolki się standardowo zapalają, ikonka immobilizera przestaje migać, lecz nie słyszę charakterystycznego dźwięku pompy paliwa. Próbuję odpalić, rozrusznik kręci lecz oczywiście nie odpala. Zauważyłem, że na zewnątrz mrugają co kilka sekund kierunkowskazy. Wróciłem do domu po zapasowy kluczyk i sytuacja identyczna, nie działa centralny z pilota w kluczyku i samochód nie odpala.

Podejrzewałem immobilizer, lecz czytałem że problem ten najczęściej objawia się tym, że dioda od immobilizera zaczyna się świecić, choć chyba nie zawsze. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thunder
XardasLord

Tak, czytałem, dzięki za zainteresowanie :) lecz samemu jedynie odpinałem akumulator na 10 minut oraz poruszałem kostkami przy stacyjce po zdjęciu tego plastiku pod kierownicą. Niestety nie pomogło. Ogólnie myślałem, że to pompa jeszcze, ale po przekręceniu kluczyka na ACC słychać takie klik i po dwóch sekundach znów klik - zakładam że to przekaźnik od pompy paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thunder

Klikanie jest ale pompy nie słychać. Myślę że to nie przekaźnik pompy, tylko jakieś inne ustrojstwo. Dziwne żeby pompa padła i pilot kluczyka nie działał. Immo blokuje właśnie od strony elektrycznej, czyli przekaźniki od pompy nie powinien zadziałać. W tych tematach było jeszcze o wiązce elektrycznej gdzieś przy chłodnicy chyba (?) Może warto sprawdzić, bo czasem gdzieś masy braknie i wszystko wariuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
XardasLord

Aktualnie autko jest u mechanika (podholowane), bo i tak na dzisiaj miałem się z autkiem zjawić na wymianie klocków hamulcowych. Sprawdzili i pompa paliwa działa, po podłączeniu komputera pokazuje, że błąd jest w immobilizerze. Oni niestety nie mają elektryka, więc tego nie zrobią. Dziwne jest to, że ikonka NATS gaśnie po przekręceniu kluczyka na zapłon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×