Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
krolszos

QQ 1.5 dCi 2007 kontrolka, dymi

Recommended Posts

krolszos

Witam, mam problem z moim QQ rok 2007.

Od około dwóch tygodni zdarza mi się zaświecić czerwona kontrolka check engine. Auto ma wtedy wyrazny spadek mocy - turbo nie dziala. Oczywiscie staje, gasze, czekam chwile, odpalam i znow dziala jak wczesniej.
Kod błędu to P2663 (system regulacji napędu).

Co zostało zrobione dotychczas:
- wyczyszczony EGR,
- sprawdzone turbo od dołu czy jest szczelne, w sensie tą pompką,
- rura od intercoolera była dmuchana i sprawdzana czy nie ma jakichś paprochów itd,
- podmieniany na nowy czujnik podciśnienia (na postoju ten czujnik bardzo brzęczy, tak samo stary jak i nowy),
- odkręcany wydech czy nie jest zapchany

 

Co warto zauważyć, auto dymi na czarno przy przyśpieszaniu. Przed chwila przejechalem 200km i zero poprawy. Gdyby to byl katalizator to pewnie by sie juz przeczyscil. W dodatku turbo odpala sie dopiero przy 2300 obr. jest widoczna dziura turbinowa.

Prosilbym o jakies pomysly, bo jedyne co zostaje to wtryski, a to ostatecznosc, najechane 223 000

Z gory dziekuje za pomoc pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
mucka38

A sprawdzałeś ciśnienie na wytryskach ? Dawno temu po wymianie filtra paliwa , moje auto złapało błąd niskiego ciśnienia . Zapalona czerwona kontrolka . Po wpięciu filtra , jazda z podłączonym komputerem i kasowanie błędów . Od tego czasu spokój .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thunder

Objawy jak w 1.9 dCi. Wygląda że VNT się zacina i turbo pcha za dużo powietrza, co wyłapuje czujnik ciśnienia doładowania i wrzuca na tryb serwisowy. W japońskim dCi wystarczy puścić nogę z gazu, we francuskim trzeba zgasić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
krolszos
Posted (edited)
On 7/29/2020 at 1:29 PM, Thunder said:

Objawy jak w 1.9 dCi. Wygląda że VNT się zacina i turbo pcha za dużo powietrza, co wyłapuje czujnik ciśnienia doładowania i wrzuca na tryb serwisowy. W japońskim dCi wystarczy puścić nogę z gazu, we francuskim trzeba zgasić. 

 

W takim razie wtryski do sprawdzenia. VNT? Chodzi o ta gruszke? To bylo sprawdzane na odpalonym silniku od dolu jak ladnie sie to tam porusza razem z pompką. Chyba, ze nie o to chodzi.

Dwa dni nie byl jezdzony w dluzsze trasy, dzis dalem gazu na 1 biegu i za mna czarno jak nigdy az sie wystraszylem.

Edited by krolszos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thunder
20 minut temu, krolszos napisał:

 

W takim razie wtryski do sprawdzenia. VNT? Chodzi o ta gruszke? To bylo sprawdzane na odpalonym silniku od dolu jak ladnie sie to tam porusza razem z pompką. Chyba, ze nie o to chodzi.

Dwa dni nie byl jezdzony w dluzsze trasy, dzis dalem gazu na 1 biegu i za mna czarno jak nigdy az sie wystraszylem.

VNT to jest to o czym piszesz. Skoro ładnie chodzi to jeszcze sprawdź szczelność dolotu. Za wtryski weź się na końcu. We wczesnych 1,5 wtryski były faktycznie liche.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krolszos
On 8/1/2020 at 10:49 AM, Thunder said:

VNT to jest to o czym piszesz. Skoro ładnie chodzi to jeszcze sprawdź szczelność dolotu. Za wtryski weź się na końcu. We wczesnych 1,5 wtryski były faktycznie liche.

 

Szczelności nie sprawdziłem, ale zdjąłem filtr i odpaliłem, zachowywał się tak samo, tj. dymił i powoli wkręcał. Dodatkowo jeszcze raz dokładnie sprawdzona gruszka, jak chodzi na zapalonym, po dodaniu gazu itd. Widziałem tu podobny temat i wyszło na turbine i problem z łopatkami. Póki co wszystko sprawdzone, mam wrazenie ze to jakas glupota i jej po prostu nie widac na pierwszy rzut oka.


Bede jeszcze rozkrecal katalizator, dam znac jakbym rozwiazal problem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thunder
23 minuty temu, krolszos napisał:

 

Szczelności nie sprawdziłem, ale zdjąłem filtr i odpaliłem, zachowywał się tak samo, tj. dymił i powoli wkręcał. Dodatkowo jeszcze raz dokładnie sprawdzona gruszka, jak chodzi na zapalonym, po dodaniu gazu itd. Widziałem tu podobny temat i wyszło na turbine i problem z łopatkami. Póki co wszystko sprawdzone, mam wrazenie ze to jakas glupota i jej po prostu nie widac na pierwszy rzut oka.


Bede jeszcze rozkrecal katalizator, dam znac jakbym rozwiazal problem

Dolot- miałem na myśli od turbo do kolektora ssącego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sk_slawek

Miałem podobne objawy, tylko nie kopcił.

Pierwszym sygnałem była lampka kontroli trakcji ESP.

Drugi sygnał to czerwona kontrolka "check" i tryb awaryjny.

Przyczyną okazał się pęknięty przewód powietrza doładowującego.

Na pierwszy rzut oka pękniecie na zgrzeinie było niewidoczne, powietrze jednak uciekało i system wariował.

Praktycznie po wymianie przewodu układ się adoptował, ale check'a musiałem wykasować.

IMG_20200806_130850.jpg

IMG_20200806_130855.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×