Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Mikuj

Primera P12 2.0 16v benzyna zapalony check engine

Recommended Posts

Mikuj

Cześć wszystkim.

Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Nissan Primera P12 2.0 16v benz z 2002.

Samochód jeżeli chodzi o karoserię jest w idealnym stanie jak na 18latka. Jedyny problem to pojawiająca się kontrolka check engine. Samochód przed kupnem był naprawiany u mechanika na przypadłość wypadania zapłonu który skasował 600zl za wymianę świec, regenerację cewek i wymianę uszczelki pod zaworami oraz skasowanie błędu. Przez tydzień było ok ale dziś znowu wyskoczyła kontrolka i udało mi się za pomocą darmowej aplikacji ( mam torque pro ale tego modelu nie czyta) odczytać błąd P0300 - wypadanie zapłonu. Samochód chodzi ogólnie ok, nie ma spadku mocy, silnik nie szarpie. Jedymi rzeczami jakie mogą odstawać od normy to: silnik na luzie trochę cyka jak diesel, również obroty spadają do 400-500 żeby wrócić później na 700-800. Przy redukcji biegów gdzieś z tyłu szarpie koło jak się zredukuje za wcześnie i nie doda gazu, oprócz tego komputer na luzie pokazuje spalanie chwilowe cały pasek na maxa ponad 15l/100km i podczas badania u diagnosty wykrył przekroczone normy spalania na biegu jałowym - wsadził jakiś czujnik do rury wydechowej, mówił że sonda lambda podaje dobrą mieszankę ale jest w tym aucie też druga sonda.

Ogólnie szukałem godzinami po różnych forach i tematach ale nic nie znalazłem.

Dlatego na wstępie będę bardzo wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemu trapiacego to jakże cudne autko.

Pozdrawiam serdecznie

Andrzej

Share this post


Link to post
Share on other sites
DINO

podepnij to co masz i sprawdź odczyt na 1 lambadzie i wartość przepływomierza 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikuj
20 godzin temu, DINO napisał:

podepnij to co masz i sprawdź odczyt na 1 lambadzie i wartość przepływomierza 

Dzięki za odpowiedź, niestety ten program w wersji darmowej nie odczytuje nic poza błędami. Wtyczka Nissan do torque nie obsługuje mojego auta/silnika. Jest jakaś płatna wtyczka za 50zl ale na razie nie mam kasy, może w przyszłym tygodniu wpłynie flota z ZUS za zaległy zasiłek to kupię i sprawdzę. Znasz jakąś darmową aplikację która odczyta z tego silnika dane bez konieczności kupowania?

W przeciwnym wypadku wrócę z danymi jak kupię wtyczkę

Pozdrawiam serdecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Devil1986

Wg mnie któraś cewka daje ci po d*pie miałem ten sam problem tylko z 1.8 padła mi cewka na drugim garze i tak samo jechał jak traktor 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikuj
17 godzin temu, Devil1986 napisał:

Wg mnie któraś cewka daje ci po d*pie miałem ten sam problem tylko z 1.8 padła mi cewka na drugim garze i tak samo jechał jak traktor 

To było by dziwne bo tydzień temu mechanik wymienił świece, uszczelkę pod zaworami i zregenerował cewki za co skasował 600 zł. Myślisz że mógł cewek nie regenerować a wziąć tylko kasę? 

Nie mam nawet jak sprawdzić komputera bo te darmowe apki na google play nie dają szczegółowych danych a w jednej można dokupić wtyczkę Nissan Infiniti z adnotacją że nie czyta elm327. Możesz polecić jakąś wypróbowaną aplikację na androida która czyta więcej albo program na laptopa który połączy się z adapterem bluetooth elm327? Do poprzedniego samochodu (Fiat) miałem kabel i pełną wersję multiecuscan a tutaj nie wiem co i nie wiem też czy łącząc się przez protokoły wybrane przez aplikację losowo nie uszkodzę kompa. 

Na razie udało mi się skasować błąd P0300 i nie powrócił ale dziś po połączeniu z carscanner oraz motoobd zauważyłem że obroty mam 580-600 na luzie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Devil1986

Ja używam programu NDS II v1.53 to jest niby Nissana i czyta wszystko spróbuj poprzekładać cewki może wywali błąd na ktoryms konkretnym cylindrze np P0301 do 0304 to są konkretne cylindry licząc od rozrządu. Ja nie regenerowałem cewek tylko kupiłem sprawna używana koszt ok 50 zł ostatni część jaka może mieć na to wpływ to czujnik walka rozrządu. Ja już ogólnie mechanikom nie wierzę jak zrobili mnie w balona z łożyskiem oporowym na skrzyni. Teraz pytanie czy jak jechał ci samochód to check engine tobie migał czy świecił się cały czas? Z tymi cewka i może być tak że ona działa ale wytwarza zbyt małe napięcie przez co iskra nie jest wystarczająca. Najlepiej to wykręć świece i zobacz która jest mokra, wtedy będziesz wiedział dokładnie która cewka daje w dupe 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikuj
14 godzin temu, Devil1986 napisał:

Ja używam programu NDS II v1.53 to jest niby Nissana i czyta wszystko spróbuj poprzekładać cewki może wywali błąd na ktoryms konkretnym cylindrze np P0301 do 0304 to są konkretne cylindry licząc od rozrządu. Ja nie regenerowałem cewek tylko kupiłem sprawna używana koszt ok 50 zł ostatni część jaka może mieć na to wpływ to czujnik walka rozrządu. Ja już ogólnie mechanikom nie wierzę jak zrobili mnie w balona z łożyskiem oporowym na skrzyni. Teraz pytanie czy jak jechał ci samochód to check engine tobie migał czy świecił się cały czas? Z tymi cewka i może być tak że ona działa ale wytwarza zbyt małe napięcie przez co iskra nie jest wystarczająca. Najlepiej to wykręć świece i zobacz która jest mokra, wtedy będziesz wiedział dokładnie która cewka daje w dupe 

Dzięki. 

Ściągnę darmową wersję z google play i zobaczę jak zadziała. Co do check engine to jak się zaświeciło to nie zgasło i chyba przy zapaleniu raz mignęło. Jak skasowałem to na razie nie wróciło. Odkryłem jeszcze przepalony bezpiecznik od oświetlenia wnętrza ale jak wymieniłem to zaświeciła mi się obwódka od stacyjki i już nie zgasła nawet jak auto zamknąłem światła też nie reagowały na otwieranie drzwi więc wyjąłem bezpiecznik. Co do świec i cewek to sprawdzę bo mam akurat nasadkę do świec z Fiata i klucz dynamometryczny. Wiesz może jaki jest moment dokręcenia?

Pozdrawiam serdecznie

Andrzej

Share this post


Link to post
Share on other sites
Devil1986

Ja dokręcam na czuja jaki jest dokładny nie wiem ale mogę sprawdzić w rozpisce jaki jest moment od 25 - 30 nm. Co do bezpiecznika to masz rozwalony moduł komfortu, jeżeli chcesz by działało to musiałbyś go oddać do elektronika wygląda jakby czasówka się spaliła czy coś takiego i dlatego się nie wyłącza. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikuj
4 godziny temu, Devil1986 napisał:

Ja dokręcam na czuja jaki jest dokładny nie wiem ale mogę sprawdzić w rozpisce jaki jest moment od 25 - 30 nm. Co do bezpiecznika to masz rozwalony moduł komfortu, jeżeli chcesz by działało to musiałbyś go oddać do elektronika wygląda jakby czasówka się spaliła czy coś takiego i dlatego się nie wyłącza. 

Dzięki.

Co do modułu komfortu to może lepiej kupić używany bo elektronicy kasują w Warszawie sporo za usługi. Widziałem po około 200 zł. Mam tylko pytanie czy musi być konkretny moduł czy standardowy byle by tylko z P12 ?

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Devil1986

Podejrzewam że jak wymienisz moduł to nie będzie on w pełni kompatybilny z twoim autem ale mogę się mylić chodzi o to że jest on sparowany z urządzeniami w aucie chodzi o radio ekran i immo. Może być tak że będzie trzeba go programować pod twoje auto 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikuj
W dniu 29.07.2020 o 21:25, DINO napisał:

podepnij to co masz i sprawdź odczyt na 1 lambadzie i wartość przepływomierza 

Udało mi się wreszcie podpiąć przez carscanner. Jeżeli lambda to czujnik tlenu to napięcie na 1 skacze od 0,015 do 0,84V a na 2 napięcie stałe 0,28V nawet po zgaszeniu silnika. Co do powietrza to udało mi się sprawdzić że masa wpływającego powietrza na jałowym 1,93g a po zgaszeniu silnika 0,58g

Co o tym sądzisz?

Pozdrawiam

49 minut temu, Devil1986 napisał:

Podejrzewam że jak wymienisz moduł to nie będzie on w pełni kompatybilny z twoim autem ale mogę się mylić chodzi o to że jest on sparowany z urządzeniami w aucie chodzi o radio ekran i immo. Może być tak że będzie trzeba go programować pod twoje auto 

Dzięki. To chyba jednak dam komuś do naprawy. Tak czy siak teraz to nie najważniejszy problem i mogę jeździć bez oświetlenia kabiny jak i bez reakcji przednich wycieraczek na spryskiwacz

Próbowałem NDS 1.53lite ale nie łączy z moim adapterem bluetooth elm327 więc póki co carscanner z protokołem Nissan consult II experimental daje radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DINO
57 minut temu, Mikuj napisał:

Udało mi się wreszcie podpiąć przez carscanner. Jeżeli lambda to czujnik tlenu to napięcie na 1 skacze od 0,015 do 0,84V

jest OK

57 minut temu, Mikuj napisał:

 na 2 napięcie stałe 0,28V nawet po zgaszeniu silnika.

nie powinno nic wskazywać po zgaszeniu ale wartość raczej OK

58 minut temu, Mikuj napisał:

 Co do powietrza to udało mi się sprawdzić że masa wpływającego powietrza na jałowym 1,93g

daje radę.

trochę mało, powinno być około 2.5-5 na jałowym o ile pamiętam 

a przy 2500 

7,1-12,5

 

spróbuj podmienić przepływkę  jak masz możliwosć 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikuj
3 godziny temu, DINO napisał:

jest OK

nie powinno nic wskazywać po zgaszeniu ale wartość raczej OK

trochę mało, powinno być około 2.5-5 na jałowym o ile pamiętam 

a przy 2500 

7,1-12,5

 

spróbuj podmienić przepływkę  jak masz możliwosć 

Tzn. że sondy lambda mam ok i przyczyn niskich obrotów, P0300, cykania silnika na jałowym oraz przekroczonych norm emisji spalin mam szukać w przepływomierzu?

Niestety nie mam skąd podmienić, musiałbym kupić używany albo nowy

Pozdrawiam serdecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikuj
Posted (edited)
W dniu 2.08.2020 o 17:05, DINO napisał:

jest OK

nie powinno nic wskazywać po zgaszeniu ale wartość raczej OK

trochę mało, powinno być około 2.5-5 na jałowym o ile pamiętam 

a przy 2500 

7,1-12,5

 

spróbuj podmienić przepływkę  jak masz możliwosć 

Cześć.

Dziś podpiąłem pod carscanner i wyskoczyło kilka nowych rzeczy. Zapalił się check engine jak odpaliłem auto które stało na parkingu wielopoziomowym przy centrum handlowym. Dziś padał deszcz. Nie wiem czy to coś zmienia. Poniżej raport z programu:

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Nissan

============1==============
P1147
Raw code: 1147
ECU: 10
Status: Oczekująca
Nissan: Heated O2 Sensor 2
============2==============
P0139
Raw code: 0139
ECU: 10
Status: Oczekująca
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1 - slow response
Nissan: O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 2)
============3==============
P0300
Raw code: 0300
ECU: 10
Status: Oczekująca
OBDII: Random/multiple cylinder(s) - misfire detected
Nissan: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
============4==============
P0300
Raw code: 0300
ECU: 10
Status: Potwierdzona
OBDII: Random/multiple cylinder(s) - misfire detected
Nissan: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

Co do przepływomierza to masa zasysanego powietrza przy 2500 obrotów wyszła 6,8 - 7.

Sprawdziłem jeszcze test emisji który ma program i przy katalizatorze oraz systemie pochłaniania oparów paliwa wyszedł na nie zdany.

Co o tym sądzisz? Czy to może być druga sonda lambda (napięcie miała dziś stałe 0,06v)?

Trochę się wystraszyłem tych błędów. Wykasowałem je. Nie wiem czy dobrze że tak zrobiłem.

 

Jakby co to znalazłem taką sondę:

https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-bosch-nissan-primera-2-0-140km-103kw-9050646484?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci|1539874513|g|m&ev_adgr=|98960299810|446186960630|&utm_term=pla-461336306831||-|-9061067|&utm_content=|pla|mc:142583505-p:9050646484|&gclid=Cj0KCQjw6575BRCQARIsAMp-ksM4dW_1GTUHe2GhHbj5lPhJJKwaQq4XWAFqAtTqA5WOVv3QfYktCmoaAuXPEALw_wcB

W opisie jest że ta za katalizatorem, więc może to być ta druga. Sprawdziłem spalanie chwilowe i na jałowym mam 42l/100km a na 1-2 około 25l/100km dopiero przy 3 biegu spalanie robi się znośne w granicach 8-12l w zależności od użycia pedału gazu.

Pozdrawiam serdecznie

 

Edited by Mikuj

Share this post


Link to post
Share on other sites
DINO

w każdym teście wychodzi Ci przepływomierz poniżej wartości osobiście zaczął bym od niego, reszta może być następstwem, bo wypadanie zapłonów nie tylko jest związane ze świecami, cewkami ale też za ubogą/bogatą mieszanką 

lambadę na razie zostaw, II sprawdza sprawność kata i nie ma wpływu na spalanie czy pracę silnika, 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziarenko

Fakt. Ja rok temu na wakacjach mialem rozne przeboje z moja Nysa. Brak mocy duszenie sie, bledy abs esp. Jak juz dojechalem do domu to mechanik stwierdził że to przepływomierz. Wymienił i jak narazie spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×