Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Sprzęgło czy Gąbka wyciszjąca


Kuba80

Recommended Posts

Witam,

Mam Nissana Qashqai 2.0 dCI J10 (2008, łańcuch rozrządu), kilka tygodni temu kiedy podjeżdżałem pod sporą górkę w mieście był korek więc wiekszość była na pół-sprzęgle. Poczułem zapach specyficznej spalenizny w kabinie i przez kilka chwil miałem problemy ze zmianą biegów, ale po zatrzymaniu auta wszystko wróciło do normy a zapach po kilku dniach minął.

Kiedy otworzyłem maskę pod maską znalazłem pełno rozpadającej się w rękach gąbki/pianki wygłuszającej większości usunąłem ale między tylną ścianą a kabiną widzę że ta pianka po prostu rozpada się w rękach i odchodzi.

Pojechałem na przęgląd ale bez dobierania się do sprzęgła powiedzieli że jest ok....a pianką mam sie nie przejmować bo po taki czasie sama się rozpada i to normalne. Najwyżej będzie troche głośniej silnik słychać. Nic innego na przeglądzie nie wyszło.

Wg mnie jak otworzę maskę to po 1h jazdy dalej czuję lekki zapach spalenizny ale już nie w kabinie (czy to może byc pianka?) i wydaje mi się że silnik jest bardziej gorący niż zwykle ale czujnik ani komputer nic nie pokazuje. Wszystkie płyny i filtry są na zmienione a auto ma przebieg tylko 106.000km (stosunkowo mało nim jeżdzę).

Jakieś pomysły?

 

Link to post
Share on other sites
HOROWITZ

Na przegladzie dobrze powiedzieli.A zapach przypalonej tarczy sprzęgła długo sie utrzymuje.Póki sprzęgło sie nie ślizga pozostaje ci jeździć i czekać.Natomiast jeśli chcesz być pewny to wymień ale cały komplet/tarcza,docisk.wysprzęglik/

Link to post
Share on other sites

a co zrobić z tą pianką/ zerwać całkiem? może być tak że ona się przypala i smierdzi?

Link to post
Share on other sites
Author53

Widzę że rzadko zaglądasz pod maskę ;) bo ta gąbka tak sobie nagle zaczęła odpadać? Albo kuna sobie zrobiła zabawę albo faktycznie czas było na nią. Gąbka jako ciało jamiste będzie jeszcze trochę śmierdziała tylko skąd ta spalenizna? Na pewno nie od sprzęgła. Może gąbka spada na kolektor - rurę wydechową i się przypala stąd ten zapach? Gąbkę bym zerwał bo i tak się wykruszy. Można kupić na Alle... maty wygłuszające jeśli po zerwaniu starej będzie głośno w kabinie.

Link to post
Share on other sites

w sumie mogła być i kuna...ale autko ma 12 lat więc może być i tak - gąbka jest zasłonięta silnikiem wieć dopiero gdy napradę zaglądnę z latarką głęboko to dopiero ją widać. Wieć przy zwykłych czynnościach na pierwszy rzut oka tego nie widać.

Ale niepokoi mnie ten epizod ze smrodem i zacinającą się pare minut skrzynią, smrodzik byl przez pare dni. Ale teraz nie ma a próbowałem powtórzyć scenariusz podjazdu pod tą samą górke...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • laufe
      By laufe
      Witam szanowne grono,
      Z góry przepraszam jeśli dubluję temat ale szukałem na forum o tym problemie i nie do końca udało się coś znaleźć coś co rozwiąże mój problem.
      Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana Qashqai J10 z 2012 roku. Mam wersję z naviagacją, seryjnym subwooferem oraz kamerami 360. Szukam już od jakiegoś czasu nowej stacji multimedialnej na której by działały wszystkie wcześniej wymienione elementy. Przeszukuje aliexpres, allegro, dzwonie po firmach i nikt nie może mi udzielić informacji czy jest takie radio które współgra z tymi seryjnymi akcesoriami, spotkaliście się już jakimś radiem które wspiera te wszystkie rzeczy? Będę niezmiernie wdzięczny jeśli ktoś jest w stanie udzielić informacji jakie radio na androidzie można kupić do tego samochodu.
    • Qqnissan10
      By Qqnissan10
      Witam, 
      Nissan qashqai 2008r, radionawigacja z wystającym ekranem z deski, pod siedzeniem kierowcy skrzynka z napędem w którym znajduje się płyta od nawigacji. 
      Na ekranie pojawiają się kolorowe paski, czasami nic nie widać. Wszystko działa z opoźnieniem, co uniemożliwia korzystanie z wszystkich funkcji. 
      Ma ktoś pomysł co może być przyczyną? 
       
    • gilange
      By gilange
      Dzień dobry,
      nie znalazłem instrukcji jak sprawdzić luzy zaworowe w Nissan Qashqai j10 silnik HR16DE 117 km, tak więc zabrałem się za to sam i zrealizowałem taką instrukcję aby wesprzeć kogoś w tej czynności oraz przy okazji prosić o sprawdzenie czy nie zrobiłem jakiegoś bubla podczas działań przy silniku.
      Potrzebne będą:
          a. klucze nasadowy 8, 10, 16, 19,
          b. podnośnik hydrauliczny lub jakiś bloczek aby podnieść/posadzić silnik, jak będziemy odkręcali prawą łapę silnika,
          c. szczypce do zdejmowania opasek sprężystych (zwykłe szczypce też dadzą radę),
          e. szczelinomierz do pomiaru luzów,
          f. masa uszczelniająca np. Dirko Erling.
      Pamiętajcie:
          a. zaznaczajcie sobie jakie rurki na jakie króćce nachodziły,
          b. zaznaczając sobie jakie wtyczki na jakie gniazda wchodziły,
          c. zdarza się, że śruby mają różną długość, zróbcie sobie miejsce na stole i układajcie je tak, żeby wiedzieć gdzie z powrotem będą one pasowały przy skręcaniu elementów.
      Rady:
          a. przy okazji można wymienić uszczelkę kolektora dolotowego, przepustnicy i pokrywy zaworów, ja po otwarciu miałem w dobrym stanie, ale przy okazji można sobie wymienić,
              i. mimo sprawdzenia nr, uszczelka kolektora i tak nie pasowała do mojego kolektora (ktoś ma namiar na stronę gdzie można znaleźć dokładne info części np. na podstawie VIN?),
          b. można przy okazji przeczyścić przepustnicę, bo jest dobry dostęp,
          c. można przy okazji wymienić świecę bo jest dobry dostęp.
      Instrukcja
      1. Na początek polecam skręcić koła w prawo oraz zdjąć montowaną na 6 spinek osłonkę aby odsłonić dojście do miejsca, w którym będziemy mogli kręcić silnikiem. Użyłem do tego klucza nasadowego 19 i grzechotki. Pamiętajcie, aby kręcić tylko zgodnie ze wskazówkami zegara.

       
      2. Następnie demontujemy kolektor dolotowy, gdzie dobrze pokazane jest to na poniższym filmiku.
       
      3. Wyciągamy cewki zapłonowe. Uważajcie żeby manszeta nie odczepiła się od cewki, bo fajka cewki wam się rozłączy i rozsypie (mi się tak stało na jednej cewce, ale poskładałem i działa jak trzeba).
      4. Zdejmujemy prawą łapę silnika.
          a. Zdejmujemy plastikową osłonę pod silnikiem i podstawiamy coś pod silnik, np. bloczek albo podnośnik, ale z jakąś deseczką, aby rozprowadzała nacisk.
          b. Luzujemy 3 śruby łapy, ale nie wykręcamy ich. Średnica otworów na śruby w łapie jest większa niż same śruby, dzięki czemu możemy sprawdzić po lekkim odkręceniu czy silnik nie spadnie/przekręci się nam - śruby będą luzem w otworach łapy. (nie znam do końca mocowania silnika, może pozostałe łapy trzymają tak, że nie trzeba aż tak kontrolować podparcia silnika, ale wolę dmuchać na zimne).

       
               c. Odkręcamy łapę od poduszki i zdejmujemy ją. Otrzymamy wtedy dostęp do jednej ze śrub trzymających pokrywę zaworów.

       
      5. Demontujemy osłonę listwy wtryskowej.

       
      6. Rozpinamy kable, które przeszkadzają w otwarciu pokrywy zaworów. Mi wystarczyło rozpiąć 2 wtyki oraz kilka spinek (nie niszczyłem spinek, tylko dało się rozpiąć),  które mocowały przewody do sztywniejszych elementów pod maską. 
      UWAGA: odłączenie przepustnicy wymaga ponownego zaprogramowania jej i pedału gazu, do czego instrukcję znajdziemy poniżej
      lub w tym filmiku
       
      7. Odkręcamy pokrywę zaworów wg kolejności jak na poniższym rysunku.

       
      8. Do podniesienia pokrywy nie trzeba dużo siły, jednak stara uszczelka w płynie (w okolicach śrub 8 i 4) trochę ją trzyma. 
      9. Po otwarciu pokrywy ustawiamy silnik kręcąc kluczem za kołem (patrz pierwsze zdjęcie w poście) tak aby znaczniki numer 1 ustawił się pod wskaźnikiem.

      Przygotuje to krzywki nad szklankami do pomiaru. 
      Jeżeli krzywki ustawione są jak na poniższym rysunku

      można wkładać tam listki szczelinomierza w celu sprawdzenia luzów zaworowych.
      Wymagane wielkości luzów:
      wlot 0,26 - 0,34     (na rozgrzanym silniku 0,304 - 0,416)
      wydech 0,29 - 0,37     (na rozgrzanym silniku 0,308 - 0,432)
      Po ustawienia znacznika 1 pod wskaźnikiem, krzywki w pozycji gotowej do pomiaru układają się naprzemienne raz tak
      wydech
      X
                X
            
      wlot
         X  
      X
                            a po następnym obrocie 360° tak
      wydech
        X     
                X
      wlot
                        X   
          X     
       
       
      Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności
      Pamiętajcie o zaprogramowaniu przepustnicy i pedału gazu (podobno przepustnica sama się reguluje podczas przejechania kilkunastu km).
      Teraz część zawierająca moje pytanie.
      Po dokonaniu pomiarów  w moim silniku, niektóre z luzów są za małe - trzeba będzie wyjąć popychacze zaworowe (szklanki) i zeszlifować grzybki w środku tych szklanek o kilka setek milimetra. Czy ktoś wyciągał już popychacze zaworowe i mógłby się podzielić jak to zrobić. Jakie będą potrzebne narzędzia (ewentualne rozpinanie łańcucha rozrządu), ustawianie pozycji jakiś wskaźników itp?
      Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam. 
       
       
    • margo355
      By margo355
      Witam kolegów i proszę o pomoc. Około 2 lat temu wymieniłem w primerze sprzegło,czyli tarczę,docisk i łożysko oporowe.Chociaż nie jeździłem tym samochodem za dużo,ponieważ użytkuje go moja żona to wydaje mi się,że mechanik  zrobił wszystko prawidłowo.Od pewnego czasu  żona zauważyła,iż podczas przyśpieszania na 4 biegu samochód nie przyśpiesza wraz ze wzrostem obrotów silnika.Pomyślałem,że to zapewne jakieś subiektywne odczucie.Niestety po sprawdzeniu okazało się,że żona ma rację.I teraz tak...Po wymianie sprzęgło bierze dobrze ok 3/4 podczas ruszania,                                           mam wrażenie,że pedał chodzi dużo lżej i jest jakby za  mięki niż przed wymianą.Nie ma żadnych problemów z włączaniem jedynki,czy wstecznego .                                 Później po czasie gdzieś wyczytałem, że przy takiej wymianie powinno się wymienić wysprzęlik i pompę. I teraz podstawowe pytanie,czy pomoże jakaś regulacja,czy mam kupować wysprzęglik i pompę ? 
    • Sirriks
      By Sirriks
      Cześć,
      przymierzam się do wymiany sprzęgła (tarcza + docisk), ze względu na ślizganie się sprzęgła. Dodatkowo pedał sprzęgła nie zawsze odbija do końca (przypuszczam pompę sprzęgła). Za jedną robotą chciałby też wymienić łożyska w skrzyni, bo hałasuje mi z uporem maniaka podczas jazdy. 
      Nie chcę się naciąć na tanich produktach, ale nie zamierzam też wydawać kroci. Polecacie coś, co macie w swoich autkach? Znacie  dobry warsztat na takie naprawy w Wielkopolsce?
       
×
×
  • Create New...