wiatger Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 W swoim Juke, kupionym w lutym 2020, a wyprodukowanym w czerwcu 2019, jest silnik j/w. Znalazłem tylko, że montowany w Juke był krótko, ale żadnych wiadomości dodatkowych. Może ktoś z Forumowiczów ma więcej wiadomości na w/w temat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 To normalny HR 1,6 DE. F15 to model Nissana, czyli Juke. Silnik konstrukcji japońskiej przy współpracy z Renault. Montowany min. w Cube, Note, Tiida, Qashqai (J10), Micra, Juke, NV200, Renault Megane, Dacia Duster i wiele innych poza naszym kontynentem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salikartur Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 co masz na myśli pisząc jaka to konstrukcja ? bo generalnie to czterosuwowa Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka To normalny HR 1,6 DE. F15 to model Nissana, czyli Juke. Silnik konstrukcji japońskiej przy współpracy z Renault. z tego co pamietam opracowany wspólnie czyli tak samo japoński jak i francuski. W Renault 19 był nie do zajechania Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Godzinę temu, salikartur napisał: co masz na myśli pisząc jaka to konstrukcja ? bo generalnie to czterosuwowa Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka z tego co pamietam opracowany wspólnie czyli tak samo japoński jak i francuski. W Renault 19 był nie do zajechania Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Namieszałeś. Renault 19 był produkowany do 96 roku, pomijając inne kraje egzotyczne. Nie było w ofercie silnika 1,6. Silniki z rodziny HR pojawiły się w 2002 roku. Konstrukcja pochodzi z Japonii (Aichi Kikai) Renault tylko pogrzebał, by silnik spełniał porypane normy europejskie, dokładając do niego masę zbędnych elektronicznych badziewi. A czterosuwowy to cykl pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 odnośnie nissanowego silnika w daci Duster, to niby ten sam silnik ale inny, ma miedzy innymi gniazda z gównolitu i inny rozmiar szklanek, przerobione organoleptycznie po przez znajomego któremu gazowałem takie auto prosto z salonu nie zrobiło w LPG nawet 5kkm i czapka poszła do roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 7 godzin temu, DINO napisał: odnośnie nissanowego silnika w daci Duster, to niby ten sam silnik ale inny, ma miedzy innymi gniazda z gównolitu i inny rozmiar szklanek, przerobione organoleptycznie po przez znajomego któremu gazowałem takie auto prosto z salonu nie zrobiło w LPG nawet 5kkm i czapka poszła do roboty Jak widzisz, w budżetowym aucie nawet gównolit jest budżetowy. Nie zmienia to jednak faktu że to HR a nie Pratt & Whitney Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salikartur Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Namieszałeś. Renault 19 był produkowany do 96 roku, pomijając inne kraje egzotyczne. Nie było w ofercie silnika 1,6. Silniki z rodziny HR pojawiły się w 2002 roku. Konstrukcja pochodzi z Japonii (Aichi Kikai) Renault tylko pogrzebał, by silnik spełniał porypane normy europejskie, dokładając do niego masę zbędnych elektronicznych badziewi. A czterosuwowy to cykl pracy. Czyli w Renault 19 nie było 1.6 pomijając, że były , Cykl pracy to nie zasadnicza i podstawowa sprawa konstrukcji gdyż konstrukcja to 2-e literki HR. No to jak już tak kurczowo trzymamy się viki, to pod silnikami Renault znajdziesz: "Silnik H to wałek rozrządu silnika opracowany wspólnie z Nissan , który odnosi się do niej jako silnik HR . „t” „turbodoładowaniem” środki. I „k” oznacza „kaizen”, co oznacza „zmiany na lepsze” lub „ciągłe doskonalenie” w języku japońskim." Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 16 minut temu, salikartur napisał: Czyli w Renault 19 nie było 1.6 pomijając, że były Co były? Pierwszy z brzegu link https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Renault_19 18 minut temu, salikartur napisał: Cykl pracy to nie zasadnicza i podstawowa sprawa konstrukcji gdyż konstrukcja to 2-e literki HR. Nie nam już więcej pytań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salikartur Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Nie nam już więcej pytań.No tak wyżej napisałeś, więc sarkazm mój przyjmij z godnością Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Czyli ten sarkazm to 19 z 1,6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salikartur Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Czyli ten sarkazm to 19 z 1,6 W żadnym wypadku, jeżdziłem takim zanim postała wikipedia. Lecz jeśli tylko ją uznajesz to użyję ponownie - pierwszy z brzegu linkhttps://en.m.wikipedia.org/wiki/Renault_19Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 18 minut temu, salikartur napisał: W żadnym wypadku, jeżdziłem takim zanim postała wikipedia. Lecz jeśli tylko ją uznajesz to użyję ponownie - pierwszy z brzegu linkhttps://en.m.wikipedia.org/wiki/Renault_19 Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Ale nadal to nie HR i nie ma z nim nic wspólnego, prócz pojemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salikartur Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 nigdzie nie napisałem ze to była seria HR . Twoim zdaniem te 2 literki to początek i koniec tematu o konstrukcji silnika w Juke. Moim nie, tylko trzeba czytać posty w całośc ze zrozumieniem. Zarówno francuzi jak i japończycy mają wkład w konstrukcję mechaniczną HR.Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 7 minut temu, salikartur napisał: nigdzie nie napisałem ze to była seria HR . Twoim zdaniem te 2 literki to początek i koniec tematu o konstrukcji silnika w Juke. Moim nie, tylko trzeba czytać posty w całośc ze zrozumieniem. Zarówno francuzi jak i japończycy mają wkład w konstrukcję mechaniczną HR. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka A co napisałem w drugim poście? 14 godzin temu, Thunder napisał: To normalny HR 1,6 DE. F15 to model Nissana, czyli Juke. Silnik konstrukcji japońskiej przy współpracy z Renault. Ty napisałeś że w R19 był nie do zajechania, czyli jak mam to rozumieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salikartur Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 tak, że między innymi też ten majstersztyk 1.6 z R19 (który według Ciebie nie istniał) trafił na stół nissan/renault i służył doświadczeniem przy tworzeniu serii HR. Napisałeś ze motor jest cały mechanicznie japoński a francuzi dodali tylko jakaś elektronikę. Wałek rozrządu chyba nie wlicza się w elektronikę.Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Pytanie brzmiało jaka to konstrukcja a nie gdzie i u kogo leżał na stole doświadczalnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salikartur Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Dlatego też w pierwszym poście nic nie pisałem o stołach na których powstają konstrukcje nissan/renault, tylko napisałem krótko i zwięźle , że jest tak samo francuski jak i japoński od strony mechanicznej. Zarzuciłeś, że mieszam to wyjaśniłem każde zagadnienie zgodnie z ulubioną jak mniemam wikipedią.Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 8 minut temu, salikartur napisał: Dlatego też w pierwszym poście nic nie pisałem o stołach na których powstają konstrukcje nissan/renault, tylko napisałem krótko i zwięźle , że jest tak samo francuski jak i japoński od strony mechanicznej. Zarzuciłeś, że mieszam to wyjaśniłem każde zagadnienie zgodnie z ulubioną jak mniemam wikipedią. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Wiki, to pierwszy który wyświetlił mi się wpisując R19. Dlatego napisałem że nie było takiego motora w ofercie. Mea culpa, natomiast porównanie obu silników to już improwizacja z Twojej strony, bo pewnie nie znajdziesz źródła że C typ to protoplasta HR. Jak już tak w konkrety lecisz do dawaj z koksem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawiec1974 Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 A ja Panowie znalazłem coś takiego o tym silniku: Nissan HR16DE to czterosuwowy 4-suwowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,6 l (1598 cm3) z rodziny Nissana HR. Silnik HR16DE został opracowany wspólnie z Renault w 2005 roku. W linii produkcyjnej Renault HR16DE nosi nazwę H4M. Silnik ten jest zamiennikiem wczesnego Renault K4M. HR16DE (H4M) posiada lekki aluminiowy blok zw pełni wyważonym pięcioma łożyskami wału korbowego i aluminiową głowicą z dwoma wałkami rozrządu i czterema zaworami na cylinder. Współczynnik kompresji wynosi od 9,5: 1 do 11,2: 1 (w zależności od roku i modelu samochodu). Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 78,0 mm (3,071 cala) i 83,6 mm (3,291 cala). Silnik HR16DE (H4M) ma elektroniczną przepustnicę i dwa wtryskiwacze paliwa na cylinder (od 2006 roku). Wytwarza 110 do 119 KM (81 do 88 kW; 108 do 117 KM) mocy i 142-158 Nm (105-116 lb · ft) momentu obrotowego przy 4000 obr./min. W 2006 roku zmodernizowano silnik HR16DE. Osobiście mogę powiedzieć, że są to niezawodne silniki, miałem taki w TIIDZIE i sprawował się bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 2 godziny temu, krawiec1974 napisał: A ja Panowie znalazłem coś takiego o tym silniku: Nissan HR16DE to czterosuwowy 4-suwowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,6 l (1598 cm3) z rodziny Nissana HR. Silnik HR16DE został opracowany wspólnie z Renault w 2005 roku. W linii produkcyjnej Renault HR16DE nosi nazwę H4M. Silnik ten jest zamiennikiem wczesnego Renault K4M. HR16DE (H4M) posiada lekki aluminiowy blok zw pełni wyważonym pięcioma łożyskami wału korbowego i aluminiową głowicą z dwoma wałkami rozrządu i czterema zaworami na cylinder. Współczynnik kompresji wynosi od 9,5: 1 do 11,2: 1 (w zależności od roku i modelu samochodu). Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 78,0 mm (3,071 cala) i 83,6 mm (3,291 cala). Silnik HR16DE (H4M) ma elektroniczną przepustnicę i dwa wtryskiwacze paliwa na cylinder (od 2006 roku). Wytwarza 110 do 119 KM (81 do 88 kW; 108 do 117 KM) mocy i 142-158 Nm (105-116 lb · ft) momentu obrotowego przy 4000 obr./min. W 2006 roku zmodernizowano silnik HR16DE. Osobiście mogę powiedzieć, że są to niezawodne silniki, miałem taki w TIIDZIE i sprawował się bardzo dobrze. Wszystko się zgadza ziomal, ale za mało Reno i ani słowa o wałku rozrządu. Mało rozbudowane opisy i brak drzewa genealogicznego tegoż silnika. Nie wiem czy autor tego tematu będzie nasycony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salikartur Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 A ja Panowie znalazłem coś takiego o tym silniku: Nissan HR16DE to czterosuwowy 4-suwowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,6 l (1598 cm3) z rodziny Nissana HR. Silnik HR16DE został opracowany wspólnie z Renault w 2005 roku. W linii produkcyjnej Renault HR16DE nosi nazwę H4M. Silnik ten jest zamiennikiem wczesnego Renault K4M. HR16DE (H4M) posiada lekki aluminiowy blok zw pełni wyważonym pięcioma łożyskami wału korbowego i aluminiową głowicą z dwoma wałkami rozrządu i czterema zaworami na cylinder. Współczynnik kompresji wynosi od 9,5: 1 do 11,2: 1 (w zależności od roku i modelu samochodu). Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 78,0 mm (3,071 cala) i 83,6 mm (3,291 cala). Silnik HR16DE (H4M) ma elektroniczną przepustnicę i dwa wtryskiwacze paliwa na cylinder (od 2006 roku). Wytwarza 110 do 119 KM (81 do 88 kW; 108 do 117 KM) mocy i 142-158 Nm (105-116 lb · ft) momentu obrotowego przy 4000 obr./min. W 2006 roku zmodernizowano silnik HR16DE. Osobiście mogę powiedzieć, że są to niezawodne silniki, miałem taki w TIIDZIE i sprawował się bardzo dobrze.Na wstępie że 4-o sów i o pełnej kooperacji z Renault tak jak ja w 1 poście Bez ściemy o japońskim zegarku z badziewną francuską elektroniką. Dorzucone ładne drzewko Renault, super. Autor tematu na pewno będzie zadowolony. Na szczęście nie dorzuciłeś od siebie żadnej anegdoty jak ja o Renault19 bo wtedy już byś "namieszał" Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 (edytowane) Witam. Jaki macie problem? Mam znajomków z tym nissanem i z tym silnikiem (teoretycznie, szczegółów nie sprawdzałem, bez jakiejkolwiek awarii silnika, nalatane często po 250 kkm i może więcej) . Nissan ma fasta gdzie po vinie możcie sprawdzić wszystkie numery oe. Mając to możecie już smiało pogrzebać w necie, albo wręcz udać się do serwisu renówki i jak im podacie numery nissana to oni wam podadzą numer oe renault. Nawet sam nissan może wam przy zakupie części silnka dać elementy w pudełku z logo renault i naklejonym numerem oe nissana - ja tak miałem przy napinaczu rozrządu. Hr16de to jest dobry silnik. Mało problematyczny. A z tą elektroniką to też jest takie czepianie się. Komputery, sterowniki są często produkcji japońskiej z fabryk w japonii, węgier, słowacji. Część jak to w aljansie są od dostawców renówki. Elementy gumowe chłodzenia w silniku są często z logiem renault. Wiązki elektryczne są od firm japońskich, konektory są z sumitomo - firma japońska. W europie tego nie kupicie. Wiązki do renault są niekoniecznie z tych firm. Elementy wykończenia wnętrza są z firm japońskich głownie. Przerabiałem temat w moim pulsarze. Nissan to jest alliance z renault i to jest fakt. Silnik może być wspólną produkcją z renault, czy nawet większościową, skrzynia może też. Ale cała masa innych elementów nadal jest od firm japońskich. Owszem, często mają fabryki w europie. Ale firma matka jest japońska. Wiązki kablowe są z yazaki lub leoni (nie jest to raczej francuska elektronika). BCMy z continentala (firma ponoć niemiecka). Moduły i sterowniki z systemu safety shiled są m. in. z panasonika. Kamery nie są raczej z firm francuskich. To tylko takie drobne przykłady. Reflektory przednie koito. Myśle, że jak pogrzebiemy w komorze silnika to elementy od dolotobpowietrza to będzie bosch. Alternator może być z hitachi itp, itd... A co do wspomnianej zagazowanej dacii. M. in. w Polsce jest fabryka tłoków, która dostarcza je do wszystkich wiodących producentów. Mam tam kolegę, który mi opowiadał, że wymagania kontroli jakości ze strony Nissana są bardziej restrykcyjne niż Renault. Ponoć często to co nissan odrzuca to renault to jeszcze wezmie. Oczywiście nie jest tak, że renówka bierze badziew i wszystko jak leci. To może w jakiś sposób przekłada się na żywotność niby tego samego silnika. Skoro z tłokami tak jest to tak samo może być z blokiem i każdym innym elementem silnika. Edytowane 9 Sierpnia 2020 przez tomkek1912 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatger Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Dziękuję Kolegom forumowiczom za "przyłożenie się" do tematu i napisanie wielu ciekawych szczegółów o tym silniku. Dla mnie najważniejsza jest względna bezawaryjność, chociaż większe zaufanie mam do produktów japońskich niż francuskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.