Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

oponki na zimę


mikraczu

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, jestem świeżą posiadaczką Juka 1.2 2014 po face lifcie, auto kupione bez opon zimowych więc rozglądam się za felgami, oponami.

Na oponeo jak wybieram auto pokazują mi się opony 16 calowe natomiast lenie mam 17 cali. Pytanie co lepsze 16 czy 17?

Druga nurtująca sprawa to co potrzeba kupić, aby mieć drugi komplet na wymianę oprócz opon i felg oczywiście ;) ?  

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mikraczu napisał:

Na oponeo jak wybieram auto pokazują mi się opony 16 calowe natomiast lenie mam 17 cali. Pytanie co lepsze 16 czy 17?

Jeżeli kupujesz oddzielny komplet na zimę, to proponuję też brać pod uwagę różnicę w cenie między 17-kami, a 16-kami i to zarówno w przypadku felg, jak i opon. Dodam, że jeżeli auto jest fabrycznie wyposażone w czujniki ciśnienia, to drugi komplet kół też powinien je posiadać ... czasami ubezpieczyciel w przypadku ew. kolizji potrafi być bezwzględnie upierdliwy, a jeżeli trochę się poszuka, to nie musi to być zakup zbytnio nadwyrężający portfel. Dla ułatwienia, zerknij TUTAJ  
Tak na marginesie - auto z 2014, więc powoli chyba Ci podchodzi wymiana letnich oponek. Mieszkasz w rejonie, gdzie zasp w zimie raczej nie doświadczysz, więc może jakieś markowe oponki całoroczne na felgi które masz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :)

Miałam zagwozdkę czy mam czujniki ale znalazłam stary temat na forum i wychodzi, że je mam (srerbrne wentyle).

Co do opon to wolę dwa komplety zwykle starczają na dłużej. W Micrze jeździłam na dwóch kompletach około 5 lat i mam nadzieję, że posłużą na lata. Andrzej G masz rację co do 16 calowych są tańsze i to nie mało patrząc, że trzeba kupić cztery. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mikraczu napisał:

Co do opon to wolę dwa komplety zwykle starczają na dłużej. W Micrze jeździłam na dwóch kompletach około 5 lat i mam nadzieję, że posłużą na lata.

Przemyśl jeszcze to co napisał kol. Strider i w pełni się z nim zgadzam. To, że 2 komplety wystarczą na dłużej, to pojęcie bardzo "śliskie", o czym poniżej. Zerknij też na te oponki Pirelli CINTURATO ALL SEASON PLUS

Raz wydane niespełna 2 tysiaki i bez kombinacji z sezonową wymianą kół, czy opon. Co najwyżej co jakiś czas rotacja kół "przód / tył / przód. Co innego, gdybyś mieszkała w górach, ale Szczecin ? Widziałaś tam w ostatnich latach większy śnieg ? Na porządnych całorocznych dasz radę nawet okazjonalnie (urlopowo) w górach zimową porą.

Ja kiedy przed Pulsarem ujeżdżałem Almerkę N15, miałem 2 komplety kół. Szybciej z gumy robił się kauczuk niż zdążył się zedrzeć bieżnik. Co 7 lat i tak musiałem zmieniać letnie, pomimo że bieżnika było jeszcze sporo, bo guma traciła przyczepność.
No ale Twoja kasa i Twoja decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony wielosezonowe są dobre ,ale tylko w mieście , gdzie na bieżąco jest odśnieżane. Jeśli często w trasę wyjeżdżacie, lepiej mieć zimówki.

Jak coś jest do wszystkiego , to znaczy że jest do bani. Oczywiście to moje zdanie. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.08.2020 o 22:10, Andrzej G napisał:

Przemyśl jeszcze to co napisał kol. Strider i w pełni się z nim zgadzam. To, że 2 komplety wystarczą na dłużej, to pojęcie bardzo "śliskie", o czym poniżej.

Również się zgadzam. Miałem przygodę na zimówkach "dekadę temu" przy napędzie na przód . podwójny obrót na autostradzie cudem unikając barierek, zderzenia z innym pojazdem czy też rowu  jadąc 60-70km/h "ze względu na złe warunki...oponowe".

Ciężarówki mnie wyprzedzały trąbiąc bo ze względu na za***isty stan bieżnika, nie zwracałem uwagi na datę produkcji gumy (wtdy jakoś 5lat miała guma) i jadąc nie miałem panowania nad autem. 

Po tym, jak już mnie obróciło, zjarałem kilka fajek na awaryjnym i kilka h później dotarłem na święta do domu, zamówiłem używki u kolesia z zaznaczeniem, że bieżnik cacy i produkcja max 1,5 roku, żebym chociaż 2 sezony pojeździł.Wracając przy tych samych warunkach pogodowych na "nowych" durexach teraz to ja wyprzedzałem ciężarówki i miałem kompletne (na tyle, na ile to możliwe w warunkach zimowych) panowanie nad autem. Niedługo później (uszkodziłem 2 opony i felgi) zamówiłem komplet nowych całorocznych. Od tej por jak kupuję to na moje "warunki jazdy" tylko takie biorę. 

Obecnie mam gumki osobno zima + lato, bo tak kupiłem z nyską, jednak kończy im się termin i też się przymierzam do zakupu nowych gumek ale znów całorocznych - u mnie to tak jak z wszystkim innym w samochodzie: klocki, tarcze, płyny... opony - to moje i moich pasażerów bezpieczeństwo. 

W dniu 31.08.2020 o 22:10, Andrzej G napisał:

Zerknij też na te oponki Pirelli CINTURATO ALL SEASON PLUS

Powiedz mi proszę.. to tak na szybkiego znalazłeś czy ktoś znajomy to miał i jest zadowolony?

I jak to na aucie wygląda? W sensie.. nie jest "karykaturalne"?  U mnie co prawda inne auto bo navka i obecnie mam 245 albo 255/60 (nie pamiętam ale szerokie i balon wysoki) i całość zarówno sprawuje jak i prezentuje się spoko. Juke też mały nie jest.. Czy aby 205 nie będą wyglądać jak w tym takim śmiesznym ciągniku z wąskimi kółkami?

 

Ja u siebie myślę o takich

Cytat

Koś miał coś podobnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...