Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tłoki +0.25 i szklanki do VQ40DE


NissanFun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś przerabiał temat ściągania z USA nadwymiarów tłoków i szklanek w różnych rozmiarach do 4.0?

Ciężko kupić jakiś motor na testy więc będę musiał rozebrać swój ale wcześniej może ktoś podzieli się doświadczeniami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamawialem częsci z RockAuto, także jeżeli chodzi o pewność transakcji to smiało można kupować, niestety szklanek nie mają. Być może Twoje wystarczy szlifnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie ale panewki, uszczelki etc to tak. U mnie po pomiarach sie okaże czy da rade jeszcze na starych tlokach i nowych pierscieniach czy kpl nadwymiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celujesz w jakaś firmę konkretną czy nie rozeznawales tematu? 

Mój po pomiarach był na granicy ale jeszcze pali oliwę i tej zimy chce rozwierci i dać nadwymiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewy z Mahle i w razie czego tłoki też z tej firmy wezmę, jeżeli był na granicy a dalej pali olej to poczekaj, być może silnik jeszcze się nie ułożył. Jeden z forumowiczów robil generalkę i olej pałił mu po remoncie jeszcze przez 10k i nagle przestał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja w moim robiłem kapitalny remont silnika w lutym/marcu tego roku, ponieważ wał korbowy wyszedł sobie bokiem bloku. W PL kupiłem już zatulejowany blok na nominał /2500 pln/. Wał korbowy/1 szif z kompletem panewek/ 450$ w USA. Komplet tłoków z pierścieniami w Dubaju 140$

Olej może brać i to całkiem sporo przez uszczelniacze w głowicach.

Edytowane przez mariowu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie miales objawy przed awarią? Często czytam że ludzie kupują nowy wał bo korba wychodzi bokiem w VQ40.

Edytowane przez NissanFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekkie stukanie w silniku. Miejsca nie można było ustalić. Mechanik rozebrał dół silnika i okazało się, że panewki są w porządku. Pomyślałem, że ten typ tak ma i pojechałem na polowanie. W terenie trochę ostro pojeździłem no i Bum. Po rozbiórce silnika okazało się, że na drugim cylindrze pękł tłok na sworzniu. Popełniłem wielki i bardzo kosztowny błąd składając poprzednio silnik na starych częściach, które wydawały sie jeszcze sprawne. Ale jak widać tylko wydawały się. Komplet nowych tłoków ze sworzniami i pierścieniami to śmieszny koszt w porównaniu do kapitalki. Mnie kosztowała łącznie z robocizną ok. 12tyś. pln. Ty masz zapewne zowalizowane tuleje i nowe pierścienie na pewno nie ułożą się. Nowe tuleje na wymiar fabryczny dobierze Ci każdy zakład zajmujący się szlifami cylindrów. Dobra rada-nie oszczędzaj tak jak ja. W Lublinie mam mechanika , który z VQ40DE chyba może już napisać doktorat.

 

 

 

 

 

 

p

I jeszcze jedno. Tego silnika nie powinno się kręcić gwałtownie powyżej 6000 obr.

Edytowane przez mariowu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, mariowu napisał:

Lekkie stukanie w silniku. Miejsca nie można było ustalić. Mechanik rozebrał dół silnika i okazało się, że panewki są w porządku. Pomyślałem, że ten typ tak ma i pojechałem na polowanie. W terenie trochę ostro pojeździłem no i Bum. Po rozbiórce silnika okazało się, że na drugim cylindrze pękł tłok na sworzniu. Popełniłem wielki i bardzo kosztowny błąd składając poprzednio silnik na starych częściach, które wydawały sie jeszcze sprawne. Ale jak widać tylko wydawały się. Komplet nowych tłoków ze sworzniami i pierścieniami to śmieszny koszt w porównaniu do kapitalki. Mnie kosztowała łącznie z robocizną ok. 12tyś. pln. Ty masz zapewne zowalizowane tuleje i nowe pierścienie na pewno nie ułożą się. Nowe tuleje na wymiar fabryczny dobierze Ci każdy zakład zajmujący się szlifami cylindrów. Dobra rada-nie oszczędzaj tak jak ja. W Lublinie mam mechanika , który z VQ40DE chyba może już napisać doktorat.

 

 

 

 

 

 

p

I jeszcze jedno. Tego silnika nie powinno się kręcić gwałtownie powyżej 6000 obr.

Mario, jak regenerowaleś głowice to jak była ogarnięta sprawa regulacji luzów zaworowych  ? Tylko szlif czy kupowałeś nowe szklanki  ?
Tłoki i pierscienie nieoryginalne zakladales ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy zaworowe reguluje się poprzez dobór płytek różnej grubości. Robi to warsztat regenerujący głowice. Nowe tuleje na wymiar fabryczny dobierze Ci każdy dobry zakład zajmujący się szlifami cylindrów. Ja kupiłem już zatulejowany blok. Tłoki, pierścienie i sworznie w komplecie kupiłem w Dubaju. To są zamienniki ale jak czytałem na forach amerykańskich niczym nie ustępują oryginalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy w VQ40 reguluje się poprzez wymianę szklanek, nie ma podkładek regulacyjnych. Ewentualnie szlifowanie trzonków lub frezowane gniazd. Jeśli za to zapłaciłeś to ktoś Cię na to skroił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę, potwierdzenie masz w linku który wkleiłeś.

Dodam że jedna szklanka kosztuje około 250zl nie ma zamienników więc komplet z rabatami to 5-6k 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Cię proszę, pozwól ze nie będę się dopatrywał tylko poczekam az ty się rozeznasz... Najlepiej wyciągnij wałek i sprawdź sam, zapamiętasz raz na zawsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.09.2019 o 09:27, NissanFun napisał:

Uszczelki są w PL dostępne kompletami a pojedyncze niektóre też. Plytki regulacyjne też tylko nie wiem jaką średnicę mają ori. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego polecam doedukowanie na własnym silniku a nie ufanie internetom, dziwi mnie tylko że wkleiłeś serwisowkę a powielasz błędne wpisy.

A w gwoli ścisłości plytki regulacyjne są dostępne nawet na tony ale w VQ40 ich nie ma więc trochę szkoda zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mariowu napisał:

Popatrz dobrze. Płytki są umieszczane pod denkiem szklanki.

CZyli musisz się dowiedzieć jak dokonywali regulacji luzu o ile w ogóle to zrobili u Ciebie.
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...