Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
NissanFun

Tłoki +0.25 i szklanki do VQ40DE

Recommended Posts

NissanFun

Czy ktoś przerabiał temat ściągania z USA nadwymiarów tłoków i szklanek w różnych rozmiarach do 4.0?

Ciężko kupić jakiś motor na testy więc będę musiał rozebrać swój ale wcześniej może ktoś podzieli się doświadczeniami. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
apsik

Ja zamawialem częsci z RockAuto, także jeżeli chodzi o pewność transakcji to smiało można kupować, niestety szklanek nie mają. Być może Twoje wystarczy szlifnąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
NissanFun

A brałeś tłoki? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
apsik

Jeszcze nie ale panewki, uszczelki etc to tak. U mnie po pomiarach sie okaże czy da rade jeszcze na starych tlokach i nowych pierscieniach czy kpl nadwymiar

Share this post


Link to post
Share on other sites
NissanFun

Celujesz w jakaś firmę konkretną czy nie rozeznawales tematu? 

Mój po pomiarach był na granicy ale jeszcze pali oliwę i tej zimy chce rozwierci i dać nadwymiar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
apsik

Panewy z Mahle i w razie czego tłoki też z tej firmy wezmę, jeżeli był na granicy a dalej pali olej to poczekaj, być może silnik jeszcze się nie ułożył. Jeden z forumowiczów robil generalkę i olej pałił mu po remoncie jeszcze przez 10k i nagle przestał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
apsik

Aha i dla swietego spokoju wymien katy przykolektorowe na metalowe a tylne wywal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
NissanFun

Zrobiłem 5k i już nie wierzę że się dotrze ;) katy mam puste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
apsik

Pierscienie oryginal? Tłoki nowe czy stare/?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariowu

Ja w moim robiłem kapitalny remont silnika w lutym/marcu tego roku, ponieważ wał korbowy wyszedł sobie bokiem bloku. W PL kupiłem już zatulejowany blok na nominał /2500 pln/. Wał korbowy/1 szif z kompletem panewek/ 450$ w USA. Komplet tłoków z pierścieniami w Dubaju 140$

Olej może brać i to całkiem sporo przez uszczelniacze w głowicach.

Edited by mariowu

Share this post


Link to post
Share on other sites
NissanFun

Jakie miales objawy przed awarią? Często czytam że ludzie kupują nowy wał bo korba wychodzi bokiem w VQ40.

Edited by NissanFun

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariowu

Lekkie stukanie w silniku. Miejsca nie można było ustalić. Mechanik rozebrał dół silnika i okazało się, że panewki są w porządku. Pomyślałem, że ten typ tak ma i pojechałem na polowanie. W terenie trochę ostro pojeździłem no i Bum. Po rozbiórce silnika okazało się, że na drugim cylindrze pękł tłok na sworzniu. Popełniłem wielki i bardzo kosztowny błąd składając poprzednio silnik na starych częściach, które wydawały sie jeszcze sprawne. Ale jak widać tylko wydawały się. Komplet nowych tłoków ze sworzniami i pierścieniami to śmieszny koszt w porównaniu do kapitalki. Mnie kosztowała łącznie z robocizną ok. 12tyś. pln. Ty masz zapewne zowalizowane tuleje i nowe pierścienie na pewno nie ułożą się. Nowe tuleje na wymiar fabryczny dobierze Ci każdy zakład zajmujący się szlifami cylindrów. Dobra rada-nie oszczędzaj tak jak ja. W Lublinie mam mechanika , który z VQ40DE chyba może już napisać doktorat.

 

 

 

 

 

 

p

I jeszcze jedno. Tego silnika nie powinno się kręcić gwałtownie powyżej 6000 obr.

Edited by mariowu

Share this post


Link to post
Share on other sites
apsik
14 godzin temu, mariowu napisał:

Lekkie stukanie w silniku. Miejsca nie można było ustalić. Mechanik rozebrał dół silnika i okazało się, że panewki są w porządku. Pomyślałem, że ten typ tak ma i pojechałem na polowanie. W terenie trochę ostro pojeździłem no i Bum. Po rozbiórce silnika okazało się, że na drugim cylindrze pękł tłok na sworzniu. Popełniłem wielki i bardzo kosztowny błąd składając poprzednio silnik na starych częściach, które wydawały sie jeszcze sprawne. Ale jak widać tylko wydawały się. Komplet nowych tłoków ze sworzniami i pierścieniami to śmieszny koszt w porównaniu do kapitalki. Mnie kosztowała łącznie z robocizną ok. 12tyś. pln. Ty masz zapewne zowalizowane tuleje i nowe pierścienie na pewno nie ułożą się. Nowe tuleje na wymiar fabryczny dobierze Ci każdy zakład zajmujący się szlifami cylindrów. Dobra rada-nie oszczędzaj tak jak ja. W Lublinie mam mechanika , który z VQ40DE chyba może już napisać doktorat.

 

 

 

 

 

 

p

I jeszcze jedno. Tego silnika nie powinno się kręcić gwałtownie powyżej 6000 obr.

Mario, jak regenerowaleś głowice to jak była ogarnięta sprawa regulacji luzów zaworowych  ? Tylko szlif czy kupowałeś nowe szklanki  ?
Tłoki i pierscienie nieoryginalne zakladales ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariowu

Luzy zaworowe reguluje się poprzez dobór płytek różnej grubości. Robi to warsztat regenerujący głowice. Nowe tuleje na wymiar fabryczny dobierze Ci każdy dobry zakład zajmujący się szlifami cylindrów. Ja kupiłem już zatulejowany blok. Tłoki, pierścienie i sworznie w komplecie kupiłem w Dubaju. To są zamienniki ale jak czytałem na forach amerykańskich niczym nie ustępują oryginalnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
NissanFun

Luzy w VQ40 reguluje się poprzez wymianę szklanek, nie ma podkładek regulacyjnych. Ewentualnie szlifowanie trzonków lub frezowane gniazd. Jeśli za to zapłaciłeś to ktoś Cię na to skroił.

Share this post


Link to post
Share on other sites
NissanFun

Naprawdę, potwierdzenie masz w linku który wkleiłeś.

Dodam że jedna szklanka kosztuje około 250zl nie ma zamienników więc komplet z rabatami to 5-6k 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariowu

Popatrz dobrze. Płytki są umieszczane pod denkiem szklanki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
NissanFun

Ja Cię proszę, pozwól ze nie będę się dopatrywał tylko poczekam az ty się rozeznasz... Najlepiej wyciągnij wałek i sprawdź sam, zapamiętasz raz na zawsze...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariowu
W dniu 4.09.2019 o 09:27, NissanFun napisał:

Uszczelki są w PL dostępne kompletami a pojedyncze niektóre też. Plytki regulacyjne też tylko nie wiem jaką średnicę mają ori. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
NissanFun

Dlatego polecam doedukowanie na własnym silniku a nie ufanie internetom, dziwi mnie tylko że wkleiłeś serwisowkę a powielasz błędne wpisy.

A w gwoli ścisłości plytki regulacyjne są dostępne nawet na tony ale w VQ40 ich nie ma więc trochę szkoda zachodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
apsik
12 godzin temu, mariowu napisał:

Popatrz dobrze. Płytki są umieszczane pod denkiem szklanki.

CZyli musisz się dowiedzieć jak dokonywali regulacji luzu o ile w ogóle to zrobili u Ciebie.
Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
NissanFun

Z jakiego serwisu korzystałes kupując z Dubaju?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariowu

Kurcze nie pamiętam ale namierzyłem ich przez amerykański ebay bo na nim też wystawiają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×