Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
graphia

Migająca kontrolka AIRBAG

Recommended Posts

graphia

Dziś odpaliłem auto. Jeżdżę ostatnio mało - raz w tygodniu - do pracy dojeżdżam na rowerze. No więc odpaliłem auto a tu miga mi kontrolka AIRBAG. Miga regularnie.... mig... mig... mig... :)

Co może być przyczyną? A może łatwo się tego migu pozbyć? 

Pozdrawiam! Miłego!

Share this post


Link to post
Share on other sites
M@reS

Jak miga cały czas to gdzieś nie ma styku......tylko znajdź teraz gdzie ;)

Podepnij może kostkę OBDII i apka na smartfona, może wskaże gdzie szukać.

Bo inaczej musisz wszystkie wtyczki rozpinać i spinać ponownie, a jest tego trochę.

No chyba że sterownik Air Bag padnięty.

Spróbuj starego sposobu w Nissanach na restart sterownika, może zadziała...

Jeśli kontrolka pali się na stałe to oznacza awarie a jeśli mruga to to poduszka jest ok tylko w pamięci komputera jest informacja że coś wcześniej się wydarzyło np. chwilowa przerwa na kostce. Aby to wyłączyć trzeba:
Przekręcić kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,
1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)
2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gaśnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala
3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie )
4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz
5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa lub zjadamy batona (jak kto woli) i
8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i
9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR BAG jak nowy i po 7 sekundach gaśnie.

Edited by M@reS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thunder

Ten sposób na restart działa. Robiłem go ostatnio, bo ktoś z rodzinki skopał kable pod siedzeniem, a tam w Xsach są kostki do poduszek w siedzeniach. Może w Notesach też tam są ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ranger

Tak, w Note też są przyłącza do poduszek pod siedzeniem. Może ktoś kiedyś zawadził i teraz puściała. Warto obejrzeć, czy z kablami i złączkami wszystko jest ok pod fotelami właśnie. Jak coś tam poprawisz, to i tak trzeba będzie układ ponownie zainicjować - opis M@reSa wyżej. Też kiedyś to robiłem wg. tej metody i działa. Jest też chyba w przypiętym temacie "Patent na".

Share this post


Link to post
Share on other sites
graphia

A więc. Wykonałem sekwencję kluczykową - po ostatnim trzecim razie odczekałem kilka minut (małym problemem było odmierzenie czasu jednej fajki lub batonika ponieważ nie palę i unikam tego typu słodyczy więc nie jestem pewien czy te 5 minut było wystarczającym czasem :)). Ponownie włączyłem zapłon i kontrolka AIRBAGU przeszła w stan migania jak poniżej: dwa krótkie potem dłuuugie i znów dwa krótki i tak dalej.... po powrocie z zakupów znów zrobiłem sekwencję trzech przekręceń kluczyka w stacyjce a kontrolka wróciła do migania jak przedtem czyli mig mig mig mig mig mig.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ranger

Czyli jak jakiś problem z poduszką lub poduszkami. Obejrzyj na początek kostki połączeniowe pod siedzeniami. Możesz jej wpiąć i wpiąć ponownie. Ale uwaga, na wyjętym kluczyku ze stacyjki! Po tych czynnościach powtórz sekwencję kluczykową.

Share this post


Link to post
Share on other sites
M@reS

Teraz musisz się dowiedzieć jaki błąd jest zapisany....bo  robiłeś restart sterownika. Więc bez kostki i aplikacji OBDII się nie obejdzie. Lub zrób taki myk, jednak nie obiecuję że Notek odpowie. Inne Nissany odpowiadają.

Wejście do trybu diagnozy:

- włączamy stacyjkę i czekamy do zaświecenia i zgaśnięcia kontrolki AIRBAG po czym natychmiast wyłączmy stacyjkę

- czekamy 5 sekund

- powtarzamy 3 razy

Albo po załączeniu stacyjki kilkakrotnie naciskaj "krańcówkę" od oświetlenia w kabinie.

 

A tak serio to miałeś jakieś problemy z taśmą w kierownicy?? Bo to mi wygląda na to ;).

Edited by M@reS

Share this post


Link to post
Share on other sites
graphia
5 godzin temu, M@reS napisał:

Teraz musisz się dowiedzieć jaki błąd jest zapisany....bo  robiłeś restart sterownika. Więc bez kostki i aplikacji OBDII się nie obejdzie. Lub zrób taki myk, jednak nie obiecuję że Notek odpowie. Inne Nissany odpowiadają.

Wejście do trybu diagnozy:

- włączamy stacyjkę i czekamy do zaświecenia i zgaśnięcia kontrolki AIRBAG po czym natychmiast wyłączmy stacyjkę

- czekamy 5 sekund

- powtarzamy 3 razy

Albo po załączeniu stacyjki kilkakrotnie naciskaj "krańcówkę" od oświetlenia w kabinie.

 

A tak serio to miałeś jakieś problemy z taśmą w kierownicy?? Bo to mi wygląda na to ;).

 

Ależ oczywiście że miałem! Musiałem wymienić na nową prosto z Aliexpress :) ale przez rok czy nawet dwa - działała bez problemu...

Edited by graphia
w złym okienku

Share this post


Link to post
Share on other sites
M@reS

No to chyba masz winowajcę :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
graphia

I co? Już znów do wymiany? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
M@reS

Sprawdzałeś błędy? Może to coś wskaże.

Share this post


Link to post
Share on other sites
graphia

Jeszcze nie. Nie wiem kiedy znajdę na to czas :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
M@reS

A, to co innego heehe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×