katazipen Opublikowano 4 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 Podczas kiedy kręcę kołem kierownicy , słyszalne są stuki i lekko wyczuwalne na kole kierownicy , czy to może być jakieś łożysko kolumny kierowniczej ?Mam nadzieję że to nie jest jakaś usterka chyba elektrycznego wspomagania ? Bo nie słyszałem żeby ktoś to regenerował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 Wygląda na łożysko kolumny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 4 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 Znasz temat , ? Wymienialne to łożysko ? Dam sam radę czy tylko mechanik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 Nie robiłem tego w Nysie tylko w innym aucie. Oddałem do mechanika i zmienił po obu stronach. Objawy takie jak opisujesz, czyli przeskoki i dźwięk "naciąganej sprężyny". Czy dasz sam radę, nie wiem. Ja wolałem nie bawić się w to samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 4 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 jakie koszty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 Łożysko do T31 kosztuje około 100 zł. Robocizna to zależy od mechanika. Mnie ta przyjemność kosztowała 200 zł + części, ale tak jak pisałem to nie był Nissan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 4 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 Szukałem właśnie na necie tego łożyska schematu i tak dalej nie mogę za bardzo znaleźć widzę jako całość kompletną przekładnię to znaczy wspomaganie elektrycznej kawałek kolumny ale nie mogę znaleźć szczegółów Masz może jakiś schemat do t31 2013 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 9 godzin temu, katazipen napisał: Szukałem właśnie na necie tego łożyska schematu i tak dalej nie mogę za bardzo znaleźć widzę jako całość kompletną przekładnię to znaczy wspomaganie elektrycznej kawałek kolumny ale nie mogę znaleźć szczegółów Masz może jakiś schemat do t31 2013 rok https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24*KwG0gJGh_O3DyMrOx-iM5ez42N_BsL-ys6GypOLH-6PypbqgnPPhpOrn4qS926CY85D7-fXo4sf7oLK4qaS9srm2q6LvuLLvvKXHo6ql9eH96--yt7HAprewsP2ss_Du5MH9peXj_evt3aWx3tGlrKL945LLvtKut7W3oPPx77XYxdTUqMOg8_Hvsti01sKlrKL95JLKwqKtpqW23ZKF79uroKPv86K4__Odx9XBzKSroKCyou-8p6LVtbairv_zqODxorums7Gu__Og9O7ko7ynoseT87AAAAAAE3xrNw%24&vid=0&cid=7&uid=111500&q= Tu masz kolumnę i nr części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Wymiana tych łożysk jest bajecznie prosta tylko trzeba mieć solidny ściągacz do sprężyn i udarowy klucz (jak do kół)aby z góry odkręcić nakrętke od tłoczyska amortyzatora. Często ta nakretka sprawia problem bo jest mocno skorodowana. Po wymianie łożyska dobrze jest przestrzeń u góry wokół tej nakrętki wypełnić gęstym smarem aby przy ponownej konieczności rozbiórki (np.wymiany amortyzatorów)nie było problemu z jej odkręcaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 5 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Chyba tutaj z czymś pomyliliśmy temat ja mówię o kolumnie kierowniczej nie kolumnie McPhersona jeśli chodzi o kolumnę McPhersona wydaje mi się że jest okej rozmawiamy o kolumnie kierowniczej to gdzie jest koło kierownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 No to się dogadaliśmy Czytając Twój opis przyszedł mi na myśl Macpherson od razu. Jak sprawdzałeś mówiąc że jest ok? Kolumna jest tu https://partsouq.com/en/catalog/genuine/vehicle?c=Nissan&ssd=%24*KwFrX05-IzIcFxURGDdTOjMnBwAeb2BtbH5tez0YJHwtemV_Qyw-ezU4PXtiBH9JLE8kJio3PRgkf21ndntibWZpdH0wZ20wY3oYfHV6Kj4iNDBtaG4feWhvbyJzbC8xOx4iejo8IjQyAnpuAQ56c30iPE0UYQ1xaGpofywuMGoHGgsLdxx_LC4wbQdrCR16c30iO00VHX1yeXppAk1aMAR0f3wwLH1nICxCGAoeE3t0f39tfTBjeH0Kaml9cSAsdz8ufWR5bG5xICx_KzE7fGN4fRhMLG8AAAAA0re2bQ%24&vid=0&cid=9&q= Ktoś coś kiedyś pisał o krzyżakach na kolumnie, ale zabij mnie nie pamiętam czy to było w T31 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eloar Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 Na kolumnie kierowniczej są 2 krzyżaki i mogą się w nich z czasem pojawić luzy. Jeden jest przy samej przekładni, drugi jest dostępny w kabinie. Zwykle jednak jakiś luz i stuki w układzie kierowniczym, to oznaki zużycia przekładni. Tyle dobrze, że wspomaganie w T31 jest elektryczne, to nie jest tak, że się olej wyleje i wspomaganie padnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 12 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 Ok masz racje ale tania regeneracja nie będzie tania . I czy w ogóle ktos to naprawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eloar Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 Przymierzam się do tematu, ale niestety nie mam na razie dobrego namiaru na regenerację. Szukałem po opiniach to wszędzie po prostu loteria. Ciekawostka: poprzedni właściciel mojego X'a dostał w uwagach z warsztatu info, że przekładnia jest do regeneracji. Było to jakieś 2 lata temu. Przymierzał się, ale sprzedał całość. Ja tam żadnego luzu nie czuję, nic dziwnego się nie dzieje moim zdaniem na przekładni, a luzy były na końcówkach drążków, które wymieniłem sam parę miesięcy temu. No i tak już zrobione jakieś 60-70k od tamtej opinii i jeżdżę, więc nie ogarniam nieco jak to z tą regeneracją. Może sprawdź końcówki drążków i sworznie wahaczy (z przodu) i zobacz czy tam gdzieś nie ma luzów, które po rzutują na precyzję działania układu kierowniczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.