Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
bolus7

Nissan JUKE II (F16) - wymiana żarówki tablica rejestracyjna - problem !

Recommended Posts

bolus7

Witam, 

Posiadam nowy model Nissana Juke II (f16) model 2020 - auto ma fabrycznie zamontowane  żółte żarówki podświetlające tablice rejestracyjne,  które wyglądają nieciekawie co do reszty auta,  chce je wymienić na LED.

Mam pytanie jak zdemontować osłonę, żeby jej nie uszkodzić i dostać się do żarówek tablicy rej. ? Zewnętrzna osłona zasłaniająca żarówki jest na wcisk? i wystarczy ją podważyć?, czy trzeba ściągać od środka wewnętrzną osłonę bagażnika zamontowaną w klapie  i wtedy odkręcić zewnętrzną  osłonę ?

Proszę o pomoc. 

Niby proste a jednak ..... 

 

Pozdrawiam,
Jacek 

nissan-juke-cennik-sylwetka-696x392.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomkek1912
Posted (edited)

Nie sądzę by w tym robili rewolucję. Najpewniej zasada montażu jest taka sama jak w j11, k14 i pulsarze. Ale możesz cyknąć fotkę z bliska. Po jednej stronie oprawy lampki jest stały "haczyk", po drugiej powinien być odginany. Najpewniej wystarzczy podważyć z jednej strony i pchnąć jakimś cienkim śrubokrętem i wyjdzie. Możesz sobie np. w allegro wpisać lampki tablicy/ rejestracji k14, j11 (wymiennie) i znajdziesz oferty ze zdjęciami i będziesz widział o co chodzi. 

IMG_20201008_100356.jpg

 

Zdjęcie akurat z juke f15, ale myślę, że będzie podobnie. Dotychczas było. No chyba, że juke f16 to pierwsxy w którym nissan zakombinował. 

Edited by tomkek1912

Share this post


Link to post
Share on other sites
HOROWITZ

Oczywiście ,że tak jak pisze tomek1912.Wymiana żarówki od wewnatrz bagaznika poprzez zdjęcie tapicerki klapy????????? Ludzie nie dajcie się zwariować

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej G
2 godziny temu, HOROWITZ napisał:

Wymiana żarówki od wewnatrz bagaznika poprzez zdjęcie tapicerki klapy????????? Ludzie nie dajcie się zwariować

No i zdjęcie tapicerki z klapy to już jest mały wyczyn, by zatrzasków nie pourywać, ale prawdziwym wyzwaniem jest ponowne zamontowanie tapicerki - przyda się Relanium :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bolus7

Witam ponownie, 

Przesyłam zdjęcia w czym jest problem w Juku F16 (2019 - do teraz). Jak widać na zdjęciach lampkę można podważyć i wyciągnąć tak jak pisał kolega tomkek1912, ale jest za mało miejsca, żeby coś więcej zrobić... wyciągnąć żarówkę.

Problem polega na tym, że lampka jest na tyle duża, że nie można przecisnąć jej przez otwór  - ani odczepić żarówki. Wszystko przez  "osłonę ze znaczkiem NISSAN" tak ją będę nazywał. Pytanie, czy osłona jest przykręcona, czy na zatrzaski ? Czy można ją podważyć i odskoczy i później wcisnąć.  Masakra co japończyki wymyślili - jakby nie można było lampki wymyśleć inaczej montując 

Proszę o pomoc 

W załączniku przesyłam zdjęcia.

IMG_2888.jpg

IMG_2889.jpg

IMG_2891.jpg

IMG_2892.jpg

IMG_2893.jpg

IMG_2894.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
bolus7

Panowie znalazłem rozwiązanie.

Masakra.... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomkek1912
Posted (edited)

No nie wiem. Koleś przekombinował. Nawet od środka widać, że oprawki wyciąga się na zewnątrz. Wiązka jak zawsze jest na styk, ale jest standardowo. Wyciągamy oprawę, przekręcamy podstawę żarówki i wychodzi

 Czyli nic się nie zmieniło. Taki demontaż to droga to połamania klipsów i deformacji wyłożeń. 

Edited by tomkek1912

Share this post


Link to post
Share on other sites
OsobaNN

Wyjac plasykowa oslone od srodka ( 5 )

image.thumb.png.b4906aa9a2e0e6ef64793d0d3d0c1ed4.png

I blende z zewnatrz ( 4) 

image.thumb.png.1bdcd5d518ab8a5a14390df7eb3ab8c1.png

Rozpiac lampki  (1)image.png.157c1aa35e359f6415c05b07aa21b6ce.png

I potem wyjac lampke

image.png.cefd3281681bcf71cf9ab7575089b63d.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomkek1912

Serio tak wygląda wymiana lampek w nowym juke'u? Przecież to nonsens. 2-3 takie samodzielne wymiany i plastiki zaorane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej G

Już ten wariant przećwiczyłem wymieniając żarówki pozycyjne w klapie - to jakaś masakra. Trzeba nieźle główkować by nie pourywać nie tylko kołeczków, ale też zaczepów łączących główną osłonę z tymi bocznymi od szyby. Ale to dopiero rozgrzewka, przed ponownym złożeniem tego do kupy - trafić tymi kołeczkami we właściwe miejsca, kiedy te kołeczki nie mają "sztywnej" lokalizacji w klapie, to dopiero jest wyczyn

To projektował jakiś dywersant :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
bolus7

Witam,

Zrobiłem tak jak jest na rysunku -  dwie spinki połamane do dostania na Internecie np. www.tme.pl. Spinki bardzo mocno trzymają. Zakupiłem więcej kto wie ile LEDy będą świecić:/ -  następny demontaż deski ... 

Dziwne rozwiązanie i trzeba przyznać, że normalny "Kowalski" sobie z tym nie poradzi. Pojedzie do serwisu na wymianę żarówki.... zapłaci strzelam 75 zł (5 zł żarówka/ 70 zł robocizna). Czas operacji - około godziny....

Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedź.

A niby taki banalny temat...  wymienić żarówkę w tablicy rejestracyjnej  

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomkek1912

Dla mnie to dziwne. Dzisiaj będę w aso to ich podpytam. Ja w pulsarze wymieniałem bez bawienia się od wewnątrz. Normalnie podważa się oprawki, wyciąga na wierzch, wiązka jest mocno na styk, ale da się przekręcić podstawę żarówki, wyjąć i podmienić. Tak samo kolega wymieniał w swoim j11, tak wymieniałem w j10 ciotki. W mojej poprzedniej almerze i primerze, w juke f15 też. Dziwne, żeby w nowym f16 takie kombinacje były. Jakiś miesiąc temu chciałem coś w klapie sprawdzić. Wypiąłem 3 zaczepy, nic specjalnie nie odginałem. Po wpięciu z powrotem, mimo że nic nie jest połamame, wyłożenie już nie przylega jak wcześniej. Mam te plastikowe "łyżki" do wypinania, działają ok, ale wszystko później już nie spina się tak samo. Dlatego uważam, że taka wymiana żarówek to nonsens. Projektowane przez debila. Ja siedzę w bardziej topornej branży, ale też mamy projekty wyłożeń jak w automotive. Im dłużej w tym robię tym bardziej się śmieje z ludzi, którym się wydaje, że u tych wszystkich producentów i ich podwykonawców tworzą jacyś wybitni ludzie. Aso też idealnie nie składa rzeczy w naprawach. Widać to zwłaszcza tam gdzie elementy na codzień nie są na widoku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomkek1912

Niestety jak autor i osobaNN. Macie racje. Wymiana żarówek od środka. Trzeba ściągać wyłożenie. Trzeba wiedzieć gdzie są spinki i trzeba mieć "łyżkę". Inaczej prawie pewne, że będzie coś połamane. Pan w aso przyznał, że taki sposób wymiany jest poroniony. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
HOROWITZ
W dniu 13.10.2020 o 07:01, bolus7 napisał:

Witam,

Zrobiłem tak jak jest na rysunku -  dwie spinki połamane do dostania na Internecie np. www.tme.pl. Spinki bardzo mocno trzymają. Zakupiłem więcej kto wie ile LEDy będą świecić:/ -  następny demontaż deski ... 

Dziwne rozwiązanie i trzeba przyznać, że normalny "Kowalski" sobie z tym nie poradzi. Pojedzie do serwisu na wymianę żarówki.... zapłaci strzelam 75 zł (5 zł żarówka/ 70 zł robocizna). Czas operacji - około godziny....

Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedź.

A niby taki banalny temat...  wymienić żarówkę w tablicy rejestracyjnej  

 

Zwracam honor i przepraszam ale to jest po prostu coś niebywałego.Czego to ludzie nie wymyślą,Chociaz z drugiej strony niektórzy posiadacze maja jeszcze gorzej-przy wymianie zarówki demontaż koła,czasem nadkola a czasem także całego zderzaka:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×