Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
tomkek1912

Z cyklu "zrób to sam" - konwersja halogenów na led

Recommended Posts

tomkek1912

Witam. Miałem nie zakładać tego wątku, bo jeszcze tego nie zrobiłemm. Jeszcze zejdzie. Przejścióweczka wygląda tak. A lampa podpięta na 15 voltowy zasilacz tak. 

IMG_20200820_201737.jpg

IMG_20200811_171120.jpg

 

Szczegóły co do elementów potrzebnych na przejściówkę wkrótce. Z lampami w wersji sport, przyciemnianymi jest problem by kupić, więc nie wiem czy w ogóle dokończe ten temat w swoim aucie. 

Edited by tomkek1912
  • Thanks 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomkek1912

Nadal nie bardzo mam czas, ale wrzucam zdjęcie z testu przejściówki:

 

IMG_20201121_165350.jpg

IMG_20201121_165328.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomkek1912

Witam. Do wiązki potrzebujemy następujących wtyczek (oryginalne są z firmy Sumitomo, na ali odpowiedniki, nie najgorsze za te ceny):

Kierunkowskaz (bierzemy męską jeśli na danej aukcji jest cały zestaw):

https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20200727021257&SearchText=6188-0552

Postojówki (bierzemy wtyczkę męską):

https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20201127122746&SearchText=6189-0890

https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20201127123153&SearchText=6188-0589 

W przypadku postojówki znalazłem aukcje gdzie było 5 wtyczek, my potrzebujemy 2. 3 miałem do prób zaciskania.

Wtyczka do reflektora led  (bierzemy wtyczkę żeńską):

https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20200727020157&origin=y&SearchText=6185-5175

https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20201127123325&SearchText=6188-5539

H11 krótkie (mijania, wtyczka męska) - szukałem czegoś najtańszego i kupiłem taką przedłużkę i część żeńską odciąłem

https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20201127124407&SearchText=H11+male

Podaję w niektórych dwa linki bo po wpisaniu danych numerów ileś aukcji pokaże wtyczkę o konkretnym numerze, ale będą też takie będzie też dostępna przeciwzłączka.

Wybieramy męską lub żeńską, tak jak napisałem powyżej w nawiasach.

Dodatkowo musimy kabelków trochę kupić, mi się nie chciało rozgryzać przekrojów, więc kupiłem na allegro pierwszą lepszą wiązkę drzwiową z nissana (przy okazji jak robiłem elektrycznie składane lusterka). Może być qq lub juke i polecam brać najgrubsze z tych wiązek. Wtyczki z ali mają piny pod zaciśnięcie grubszych przewodów. Małe przekroje będą wypadać.

Potrzeba jeszcze zaciskarki, ja pożyczyłem od kolegi. I zaciskamy z uczuciem, nie na siłę. Czasem zaciskarka nie za bardzo może pasować, więc na początku trzeba palcami nagiąć delikatnie i potem zaciskamy na krawędziach/ odpowiednich rowkach by zawinęło i ścisnęło końcówkę pinu na przewodzie. Ściągamy na końcu izolację przewodu oczywiście. Na oko, by trzymało i odsłonięty przewód nie wystawał za pin po zaciśnięciu.

Wiązkę można kupić za ok. 40 zł.

Wszystkie wtyczki z przesyłką z ali kosztowały mnie ok. 50 zł. Nie polecam wybierać bezpłatnych przesyłek. Możecie czekać bardzo długo. Najtańsze przesyłki będziemy mieć u siebie po ok. 7-10 dniach.

Można brać na paczkomaty i płacić blikiem, ale jak ktoś kupował już coś to wie.

Długość robiłem na czuja ok. 20 cm od wtyczki do wtyczki. 

Po stronie inastalacji zarabiamy wtyczkę postojówki, h11 i kierunku. Po stronie lampy wtyczkę 6 pinową żeńską.

Po stronie reflektora mamy w jednym rzędzie żółty, niebieski i czerwony. Początkowo myślałem, że jak w qq żółty to sterowanie czy diagnostyka z komputera. Żółty to led postojówka (ale to musze sprawdzić, bo w tym momencie nie pamiętam), niebieski nas nie interesuje. Czerwony to led mijania.

Drugi rząd to czarny, zielony i biały. Czarny masa, reszta kierunek. Nie ma znaczenia jak podłączymy.

Ponieważ w instalacji halogenowej potojówka ma swoją masę i H11 ma swoją masę, a led ma zbiorczą masę to na wtyczkę postojówki bierzemy tylko "fazę". Masy nie musimy. Masę prowadzimy z na wtczkę H11. Długie i silniczek poziomowania wpinamy na oryginalne wtyczki instalacji.

Póki co jestem na etapie szukania lamp. Zdjęcia zamieszczone wyżej są z rozwaloną lampą led, którą gdzieś za grosze na allegro kupiłem.

Tak więc dopiero jestem przed demontażem zderzaka, testem obu lamp, podłączeniem zmontowaniem i ustawieniem świateł.

Tak jak gdzieś we wcześniejszym poście pisałem nie wiem czy doprowadzę temat do końca. albo jeszcze to potrwa.

widok kości na lampie.jpg

Edited by tomkek1912
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
rogu22

Cześć,  jak już potwierdzisz że przejściówka działa poprawnie z lampą led, zrób zdjęcie wtyczki do reflektora led z góry z rozpisaniem gdzie który pin do czego ma być, proszę o to ponieważ zamówiłem już na podstawie twoich informacji potrzebne wtyczki z Ali, więc jak dojdą będę chciał zacząć robić przejściówkę.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomkek1912

Przejściówka działa - znaczy pozycyjne i mijania led. Do zweryfikowania jest w sumie trwałość :) no i kostkę kierunkowskazu musze jeszcze zweryfikować. Nie mam 100% pewności (mam 99,9) kostki po stronie instalacji bo nie jestem w stanie jej odpiąć bez wyciągania lamp, a tego nie zrobie dopóki nie będa miał ledów lub nie nadejdzie wiosna i będzie ciepło.

Edited by tomkek1912

Share this post


Link to post
Share on other sites
rogu22

A czy możesz potwierdzić że ślizgacze z lamp H11 będą pasowały do wersji z LED?

Share this post


Link to post
Share on other sites
rogu22

tomkek1912 jak Ty ogarnąłeś przejściówkę do kierunku? Próbowałem dziś zdjąć mocowanie żarówki kierunku tak jak na zdjęciu, żeby sprawdzić czy wtyczka męska 6188-0552 będzie pasować?  Ale jakoś dziwnie kostka jest spasowana,nie ma jak jej zdjąć, Podpowiesz coś?

2020_12_29_19_42_35_kosta_kierunku.jpg_Przeglądarka_fotografii_systemu_Windows.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomkek1912

Nie ogarnąłem. Bazowałem na schematach z juke j15, do lamp przód i tył dla kierunku, tam znalazłem numer kości i potem patrzyłem na lampy na allegro jak kość na nich wygląda. Jestem jej pewny na 99% Bez wyciągnięcia reflektora moim zdaniem nie wypniesz. Kostka ma zatrzask od dołu. Tam jest przestrzeń na dwa palce, nie ma jak wsadzić śrubokręta by odgiąć, ani ścisnąć palcem. Ja to na wiosnę odkładam. Tak do połowy marca najwcześniej. Teraz nie mam gdzie i nie mam czasu by zderzak ściągać. 

Edited by tomkek1912

Share this post


Link to post
Share on other sites
rogu22

Ok, a możesz to sprawdzić w lampie led,którą posiadasz? Tam też jest taka sama kostka jak w zwykłych?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomkek1912

Nie jest. W ledzie jest 6 pinowa. W zwykłej jest tej samej serii, ale na dwa piny pod kierunek bo reszta ma zasilanie z osobnych kosci. W ledzie poza dlugimi wszystko jest z jednej. W wolnej chwili wrzucę link do katalogu sumitomo gdzie są te złączki na zdjęciach i z oznaczeniami jak w schematach nissana. Ja podowałem numery cyfrowe, ale sumitomo ma kod też cyfrowo-literowy skojarzony z tymi numerami... 

Edited by tomkek1912

Share this post


Link to post
Share on other sites
rogu22

Wszystkiego dobrego w nowym roku.

Wszystko się zgadza to co piszesz. Ale chodziło mi o to aby sprawdzić jak odpiąć kostke "kierunku" w lampie led którą posiadasz, bo ze zdjęć wynika że halogen czy led ma takie same mocowanie, patrz zdjęcie załączone w dniu 29.12. 

Jak będzie problem z odpieciem kostki z tegi kierunku to pewnie można by zostawić z fabrycznej instalacji i wpiąć całość do lampy led. A wtedy kostka kierunku z lampy led będzie nie podłączona. A kierunek będziesz miał bez żadnej przejściówki.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomkek1912
Posted (edited)

A o której kości piszesz? Na zdjęciu masz oprawkę żarówki z uchwytem. Kość jest na spodzie reflektora i nie ma jak wypiąć z niej kostki z instalacji. Wg mnie bez ściągnięcia zderzaka i odkręcenia lampy nie da się wypiąć tego. 

Edited by tomkek1912

Share this post


Link to post
Share on other sites
rogu22

czekaj teraz chyba zrozumiałem. Myślałem że tak jak z postojówką odpinasz kość z żarówką i wpinasz przejściówke,  w kierunku jak odpiołem żarówkę z uchwytem od lampy nigdzie nie mogłem znaleźć wtyczki żeby to rozłączyć od instalacji. I tak jak piszesz pewnie będzie możliwość odpięcia po zdjęciu zderzaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomkek1912

IMG_20210113_145957.jpg

IMG_20210113_150514.jpg

Mam już obie lampy. Ta na zdjęciu jest nowa, była niedroga, ale sen był zbyt piękny. Ma ubitą obudowę pod ślizgaczem. Ale to idzie zakleić klejem, tylko musze ogarnąć, który się nadaje. Druga to używka, ale w bardzo dobrym stanie. Cała. "Szkło" ładne, nowa i tak się spaskudzi po kilku jazdach. Różnica w produkcji niecały rok. Montaż na wiosnę. 

Edited by tomkek1912
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×