Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2.2 di - czy trzeba programować wtryskiwacze po wymianie?


szkopik33
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy po wymianie wtryskiwaczy trzeba je programowac? 

Bo gość który je wymienial mówi że w tym modelu ich się nie dopisuje do komputera. 

Proszę o podpowiedź, 

Auto kopci i terkocze jak kosiarka. 

Nissan xtrail 2,2 di rok 2001

Nie DCI. 

Podziwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że nie trzeba. Instrukcja serwisowa dla tej wersji silnika nie opisuje programowania wtryskiwaczy. Dla wersji DCI jest to opisane wyraźnie.

Namiar na instrukcję znajdziesz w mojej stopce, tylko wybierz dla swojego rocznika. Polecam skupić się na poniższym pliku

https://carmanuals2.com/nissan/x-trail-2001-emission-control-system-section-ec-52289

Nie wiem czemu ale na stronie www jest on źle opisany. Sekcja dokumentacji o nazwie EC zawiera opis do "ENGINE CONTROL SYSTEM"  a nie "Emission Control System" jak wskazuje strona www.

I na przyszłość proszę nie mnóż tego samego problemu w wielu wątkach. Posprzątałem forum i problem zostawiłem tylko w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mit nie odpisuje na żaden temat, albo tak jak ty właśnie odpisales "wydaje się " I piszesz o jakimś mnożeniu wątków. 

Po to tak napisałem żeby uzyskać odpowiedź ale niestety słabe forum albo słabi fachowcy. 

Wczoraj byłem w serwisie i powiedziano mi że się dopisuje, dodam że w Polsce w ASO powiedziano mi że się nie dopisuje, widocznie w Polsce nie a w Niemczech tak. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie zrozumieli cię w Niemczech ? Bo w silniku  2.0dci z T31 i T32 się dopisuje ??   Albo chcieli Cię naciągnąć ??

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w 2,2 di wtyryskiwacze sterowane są poprzez pompę wtryskową a nie elektronicznie jak pompowtryskiwacze w 2,2 dci.

Dlatego nie ma ich jak dopisać, ponieważ są mechaniczne.

Pozdrawiam 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, J.a.n.o napisał:

Przecież w 2,2 di wtyryskiwacze sterowane są poprzez pompę wtryskową a nie elektronicznie jak pompowtryskiwacze w 2,2 dci.

Dlatego nie ma ich jak dopisać, ponieważ są mechaniczne.

Pozdrawiam 

To nie Tino. W T30 di 114KM jest CR i nie żadne pompowtryskiwacze. W Nissanach nigdy nie było pompowtryskiwaczy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2020 o 21:33, szkopik33 napisał:

Nissan xtrail 2,2 di rok 2001

Nie DCI. 

Podziwiam

Przecież kolega wyraźnie napisał, że to nie jest common rail, tylko zwykłe 2.2di.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykłe  Di też ma wtryskiwacze sterowane elektrycznie a nie pompowtryski.  Róznicą jest pompa wtryskowa VP44 zamiast cr  Denso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, chudson napisał:

 Róznicą jest pompa wtryskowa VP44 zamiast cr  Denso

Więc nie ma o czym mówić..............

Jeżeli nie widzisz różnicy......no to po co gadać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, J.a.n.o napisał:

Przecież kolega wyraźnie napisał, że to nie jest common rail, tylko zwykłe 2.2di.

W T30 nie było nigdy VP 44. Słabsza i mocniejsza wersja miała CR. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. 

Byłem w serwisie i niestety nie dopisuje się w 2,2 di. Czekałem dwie godziny, zapłaciłem 160euro po czym wyszedł pan i powiedział że anuluje zlecenie i odda pieniądze, poskładali auto i oddali. 

Tylko co teraz. 

Dalej kopci i klepie silnik jak Cholera. 

Może macie jakiś pomysł? 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwości programowania wtryskiwaczy w tym silniku. Przy wtryskiwaczu jest rezystor (są dlatego 4 pinowe), który ustala dawkę paliwa, dwa piny idą na cewkę, dwa na rezystor. Można co najwyżej skorygować wartość rezystora, jak np. wtryskiwacz jest regenerowany.

Jak kopci i klepie- to sprawdziłbym ciśnienie na listwie wtryskowej- być może jest za wysokie i idzie b. duża dawka paliwa na wtrysk. Można sprawdzić przez komputer diagnostyczny, albo (lepiej) podłączając do listwy odpowiedni manometr. Za regulację ciśnienia na listwie, jest odpowiedzialny zawór SCV na pompie wtryskowej (w starszych wersjach 114 km są dwa zawory, w 136 km nowszych jeden). Najczęściej pada gumowy o-ring na tym zaworze, albo też kabelki doprowadzające prąd do zaworu (są bardzo cienkie i się przełamują, lutowałem je kilkukrotnie, aż kiedyś się wkurzyłem i wyciąłem aż do wyjścia z komputera silnika i wstawiłem nowe), w obu przypadkach zawór jest otwarty i idzie bardzo duże ciśnienie na listwę, wtedy właśnie klepie.

Edytowane przez blazej13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Te zawory przy pompie były też wymienione i listwa cała, problem był w tym że auto źle odpalało, 

Dałem do serwis bosch i zmienili, wtryski, pompę, zawory na pompie, listwę, itd tak trzy miesiące, na koniec serwis nissan doradził zmianę rozrządu, po wymianie auto pali jak nowe, ale wszystko inne jest do d*py, kopci, wkręca się na zimnym na 3500 orotow, i klekocze. 

Jakąś masakra. 

A wystarczyło wymienić rozrząd. 

Doradźcie coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, szkopik33 napisał:

Witam. 

Te zawory przy pompie były też wymienione i listwa cała, problem był w tym że auto źle odpalało, 

Dałem do serwis bosch i zmienili, wtryski, pompę, zawory na pompie, listwę, itd tak trzy miesiące, na koniec serwis nissan doradził zmianę rozrządu, po wymianie auto pali jak nowe, ale wszystko inne jest do d*py, kopci, wkręca się na zimnym na 3500 orotow, i klekocze. 

Jakąś masakra. 

A wystarczyło wymienić rozrząd. 

Doradźcie coś

"wkręca się na zimnym na 3500 obrotow"- a może jednak te kabelki do zaworów na pompie wtryskowej są gdzieś uszkodzone? (niekoniecznie w komorze silnika, przy wtyczce komputera też może być uszkodzony) Sprawdzałeś ciśnienie na listwie wtryskowej na zimnym? Dla mnie klekotanie w wkręcanie na obroty to jest typowy objaw za wysokiego ciśnienia na listwie- przyczyną może być również uszkodzony czujnik ciśnienia na listwie- albo zamontowany nie ten czujnik co powinien być. Kluczem do wyjaśnienia jest dla mnie to ciśnienie na listwie przy obrotach jałowych- jak jest w normie, to przyczyny trzeba szukać poza zasilaniem układu wtryskowego.

Jak ciśnienie nieprawidłowe- odłączyć wtyczkę od zaworu scv- i zobaczyć czy cokolwiek się zmienia - jak się nie zmienia to sterowanie/przewody do scv- jak się zmienia, podejrzenie pada na czujnik ciśnienia na listwie.

Jak ciśnienie prawidłowe- to któryś wtryskiwacz walnięty i daje za dużo paliwa. Można zaślepiać doprowadzenie paliwa po kolei do każdego z wtryskiwaczy (nie kręcić zbyt długo by nie zatrzeć zaślepionego wtrysku)- i sprawdzić czy przy którymś obroty nie wracają do normy.

Jak i to nie pomoże- można jeszcze podejrzewać, że wałki rozrządu źle ustawione. Jest co prawda czujnik na wałku- i jak się synchronizacja z czujnkiem położenia wału korbowego nie zgadza- to błąd powinien wywalać- ale ten czujnik jest tylko na jednym z wałków.

 

Jeszcze jedna myśl mi przychodzi- że nieprawidłowy zawór scv założyli- w systemie denso występowały dwa typy zaworów scv niczym się nie różniące z zewnątrz- tylko rdzeń w elektromagnesie był założony inaczej, tak, że jeden był zamknięty przy podaniu prądu, a drugi na odwrót otwarty. Co prawda serwis boscha takich pomyłek robić nie powinien...no ale w końcu grzebał w produkcie konkurencji...

Edytowane przez blazej13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod koniec tygodnia oddam im Auto i podsunę te wszystkie wątki które napisałes niech to sprawdza, bo sami może nie wpadną na to, będe pisał co dalej. 

Dziękuję i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 23.11.2020 o 20:43, blazej13 napisał:

"

Jeszcze jedna myśl mi przychodzi- że nieprawidłowy zawór scv założyli- w systemie denso występowały dwa typy zaworów scv niczym się nie różniące z zewnątrz- tylko rdzeń w elektromagnesie był założony inaczej, tak, że jeden był zamknięty przy podaniu prądu, a drugi na odwrót otwarty. Co prawda serwis boscha takich pomyłek robić nie powinien...no ale w końcu grzebał w produkcie konkurencji...

Witam,

Ciekawa informacja, taką mi też potwierdził elektromechanik w jednym z serwisów.

W jaki sposób znaleźć numer takich zaworów jak mają być? (czerwony i zielony) do 2.2di

 

Też walczę z obrotami i klekotaniem 

Mam zdiagnozowaną przyczynę -za wysokie ciśnienie na listwie CR.

I co dziwne samochód po odłączeniu scv również odpala i trzyma obroty, czyli wygląda to tak jakby właśnie działanie zaworów które mam założone bylo odwrotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...