Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

klakson nissan primera p12


zbigniewopitek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzien dobry mam taki problem nie dziła mi klakson sprawdziłem trąbki ze tak powiem i sa ok

wiec moze bezpiecznik ale nie moge go znaleź na forum wyczytałem ze jest on w komorze silnika

u mnie tak to wyglada

 

ponizej załączam foto i prosze o pomoc

 

 

2.jpg

3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam 

Dziękuje za info 'horn'

a wiec sytuacja tak wyglada klaksony podłączone na krotko pod aku i działaja 

Jak wiemy klaksony masę biorą z rama a kabelkiem dochodzi plus, u mnie klikam klakson a na kabelku napiecia nie ma, bezpiecznik jest ok

na bezpieczniku prąd jest cały czas, rozebrałem skrzynkę bezpieczników i z bezpiecznika klakson/horn wychodzi ten kabelek zielony który to w wiązce idzie az pod chłodnice i klaksony delikatnie go rozizolowałem i sprawdziłem prąd jest cały czas, a wiec na koncu kabla pod klaksonami prądu nie ma a na wyjsciu ze skrzynki prad jest cały czas, dodam tylko ze po wyjeciu bezpiecznika prad na kabelku przy skrzynce znika.

no to oczywiscie mozna załozyc awaria kabelka, mo ok ale zastanawia mnie dlaczego nie ma zadnej reakcji na klikanie klaksonem na kierownicy tylko prad jest cały czas,

przeciez jakbym dał nowy kabel i podłaczył sie pod skrzynka to klakson bedzie piszczał cały czas, cos chyba przeoczyłem albo czegos nie wiem

ktos mam pomysł co i jak? moze to przełączniki w kierownicy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z prawej strony koło prawej lampy masz druga skrzynkę tam jest przekaznik klaksonu Jeżeli się zepsuł to nie będzie działa który to jest dokładnie to ci nie powiem bo nie pamiętam ale wystarczy że multi metrem przylozysz do stopki i po nacisnieciu klaksonu powinno być napiecie. Na 99% obstawiam ten przekaznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info

zrobilem fotki tej skrzynki

dokładnie to umnie to sa dwie skrzynki mała a na dole taka wieksza

 

tylko mam problem odnalezc ktory to przekaznik od klaksonu

 

moge poprosic o podpowiedz?

patrzyłem na schemat ale nie pasuja do mojego auta

deasel 2,2 

 

 

 

 

 

IMG_20201207_130809.jpg

IMG_20201207_130821.jpg

obstawiam ze to ten

czy mam racje?

 

IMG_20201207_130809.jpg

scgemat.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

wyciagłem przekaznik jutro kupie nowy i zobaczymy co jest 

czekam tez na nowe trabki zakupiłem poniewaz stare były mega zardzewiałe i na krotko jak probowałem to dzwiek ciezko opisac co to był za dzwiek

pomierzyłem gniazdo przekaznika jest tam 12v a jak przepiołem na krotko to prad poijawił sie tuz pod chłodnica gdzie kabel wychodzi juz pod trabki

jutro napisze jakie sa dalsze postepy w naprawie

witam

wyciagłem przekaznik jutro kupie nowy i zobaczymy co jest 

czekam tez na nowe trabki zakupiłem poniewaz stare były mega zardzewiałe i na krotko jak probowałem to dzwiek ciezko opisac co to był za dzwiek

pomierzyłem gniazdo przekaznika jest tam 12v a jak przepiołem na krotko to prad poijawił sie tuz pod chłodnica gdzie kabel wychodzi juz pod trabki

jutro napisze jakie sa dalsze postepy w naprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzien bobry witam

a wie c sprawy maja sie tak kupiłem nowy przekaznik nawiasem mówiac nie było prosto

wstawiłem za miast starego i nadal nie działa

 

no nic sprawdze te przyciski w kierownicy jak juz powiedziałem a to powiem b

i tyle pojade do elektryka bo juz pomysły sie skonczyły pewno wiazka gdzies i tyle

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kierownicy zwierana jest masa więc jak sciagniesz poduszkę kierownicy przyłóż kabel ok klaksonu do masy jak nie będzie reakcji to trzeba szukać dalej lub sprawdzic przejście z kiery do miejsca gdzie jest umiejscowiony przekaznik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

sukces

przyczyna ostateczna to w kierownicy były rozłaczone styki dokładnie jeden

odrazu po zdemontowaniu poduchy ukazał sie latajacy kabelek

podpiołem i prad juz jest jak trzeba w komorze silnika słychac jak sie przekaznik załącza.

 

teraz tylko czekam na nowe trabki bo stare /jak połaczałem na krutko to nie trapia tylko trzeszcza,sa mocno pordzewiałe i zfatygowane/

no i dla jasnosci wspomne ze ten kabelek o którym pisałem wczesniej w ziazce w komorze silnika tez wymieniłem na nowy zdrowy poniewaz tamten był popekany w kilku miejscach, wszystkie łączenia kabelków zrobiłem na lutach i na tak zwana miotelke /kabelek rozkrecony i wsadzony w drugi kabelek rozkrecony/ i zabezpieczone termo kurczliwo otulina.

dziekuje wszystkim za pomoc

bez was nie udało by mi sie tego rozwiazac a tak nie dosc ze zaoszczedzone to jeszcze własna duma rosnie hehe dzieki jeszcze raz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszy mnie to że udało się naprawić bez konieczności odwiedzania specjalistów a i trochę praktyki się nabrało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...