Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Nissan Qashqai 1.2 - Silnik szarpie ,przerywa


Radex9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Radex,jest jeszcze możliwość,że nie masz odpowiedniego ciśnienia paliwa i błędu może jeszcze nie pokazywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłaszałem w ASO problem szarpania to pewnie ciśnienie sprawdzali ale znając życie to nie sprawdzali... :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dalej męcząc się z QQ 1.2 T-DIG, zaobserwowałem pewną zależność, może ktoś się na tym zna i podpowie, czy to błędny trop.

Jeśli zatankuję bak do pełna, do pierwszego odbicia (np. 62l, wskazówka paliwa jest sporo ponad max), to szarpanie po kilku kilometrach znacząco ustaje i tak jest do ok. połowy zbiornika paliwa.
Od połowy zbiornika, szarpanie się nasila z liczbą przejechanych kilometrów i na rezerwie jest trudne, dla mnie, do wytrzymania.
Po zatankowaniu i przejechaniu kilku-kilkunastu kilometrów znowu zmniejsza się (jest powiedzmy akceptowalne).

Zrobiłem eksperyment i jak miałem wg komputera 50 km do końca paliwa w baku, 
otworzyłem wlew zbiornika paliwa, jak do tankowania, i wpuściłem powietrze do zbiornika, czyli zredukowałem podciśnienie ("próżnię"), słychać wtedy dźwięk zasysanego powietrza.

Po tym eksperymencie, po kilku kilometrach, silnik zmniejszył szarpanie, jak po zatankowaniu do pełna. 
 

Czy może to podciśnienie nie jest za duże, albo pompa paliwa za słaba i stąd brak odpowiedniej dawki paliwa, aby płynnie jechać (przyspieszać)?

Jest jeszcze jeden objaw, jadąc pod górkę (nawet niewielką), po wrzuceniu 5 lub 6 biegu i obrotach 2200-2600 i próbie umiarkowanego nawet przyspieszania, następuje taki delikatny szybki dźwięk typy: łup, łup, łup, jakby przegub był zepsuty (powyżej 3000-3500 obrotów tego objawu nie ma).

Może macie jakieś doświadczenia i sugestie, co to może być? Bo chyba nie TTTM?

PS.: Na zimnym silniku, szarpanie jest jakby trochę większe. 2018r., 28 tys. km.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę za wczas na brud w zbiorniku.Problemem może być zaworek w korku paliwa,który działa na podciśnienie i wpuszcza powietrze do zbiornika.Sprawdź korek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 6.09.2021 o 19:39, JACKO29 napisał:

Problemem może być zaworek w korku paliwa,który działa na podciśnienie i wpuszcza powietrze do zbiornika.

Dzięki za info. Korek wlewu wymieniony na nowy.
Żadnych zmian nie zauważyłem. Samochód się chyba także zaadoptował, bo już nie reaguje na otwieranie zbiornika paliwa przy małej ilości paliwa, a nawet bez korka jest tak samo.

Objaw chyba się pogłębia (albo ja fiksuję), bo czuć coraz mocniej lekkie cykliczne szarpania, wibracje (jakby przegub był zepsuty) przy dość mocnym przyspieszaniu na obrotach 2-3 tys. na 4, 5 i 6 biegu (czym wyższy bieg, tym mocniej).

Czy to może być dwumasa?

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom już przy takim wieku mogą pojawić się objawy zanieczyszczenia układu paliwowego. Również takie objawy może dać zapchany filtr paliwa (o ile jest).

Przerabiałem temat szarpania na obu octaviach benzynowych.

Ale omijaj szerokim łukiem tanie szuwaksy do paliwa. Jeśli dojrzejesz do takiego rozwiązania - daj znać, napiszę co mogę polecić z chemii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.05.2021 o 10:48, JACKO29 napisał:

Radex,jest jeszcze możliwość,że nie masz odpowiedniego ciśnienia paliwa i błędu może jeszcze nie pokazywać.

A z jakiego powodu może nie być odpowiedniego ciśnienia paliwa?
Pompa paliwa niedomaga? Jakie mogą być jeszcze objawy zepsutej pompy?

I kolejne pytanie, jeśli moglibyście podpowiedzieć, jakie mogą być objawy zepsutej turbiny? Szarpanie, raczej nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, aquariusmax napisał:

A z jakiego powodu może nie być odpowiedniego ciśnienia paliwa?
Pompa paliwa niedomaga? Jakie mogą być jeszcze objawy zepsutej pompy?

I kolejne pytanie, jeśli moglibyście podpowiedzieć, jakie mogą być objawy zepsutej turbiny? Szarpanie, raczej nie?

Zbyt niskie ciśnienie paliwa nie musi oznaczać awarii samej pompy - to może być np nieszczelny / zawalony syfem zawór zwrotny w baku (zazwyczaj zintegrowany z pompą). Wówczas zaczyna się od użycia (dobrego!) dodatku czyszczącego, bo wymiana pompy sporo droższa. 

Ten problem sprawdzisz łatwo manometrem.

Kolejna przyczyna - walnięty zawór powrotny na listwie wtryskowej. Wystarczy, że puszcza paliwo z powrotem do baku przy zbyt niskim ciśnieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nastąpił przełom.
Problem poszarpywania przy delikatnej jeździe przy 2-2,5 tys. obrotów
i trzęsienia budą przy mocniejszym przyspieszaniu od 2-2,5 tys. obrotów na najwyższych biegach (spalanie stukowe?) został na jakiś czas rozwiązany (jestem realistą).

Przyczyną był, wszem i wobec opisywany, nagar.
Nie wiem do końca co konkretnie pomogło, bo czyszczeniu został poddany kolektor ssący i zawory (tylko ssące?) oraz wymianie uszczelki pod kolektorem (opisywane wyżej przez AC_62) i pod przepustnicą.
Jeszcze jakaś uszczelka, ale nie pamiętam jaka (podpowiedzcie jaka, jeśli wiecie).

Samochód jeździ teraz jak nowy (niestety tylko i aż w aspekcie dynamiki i braku szarpania). Znowu daje frajdę z jazdy.

Teraz powstaje kolejne zagadnienie, jak to utrzymać, jeśli już po przejechaniu 8 tys. km od nowości, to się zaczęło pojawiać?
Teraz częściej go cisnę powyżej 3-3,5 tys. obrotów, a spalanie trochę niższe (wtedy jest jednak głośniejszy).

Stawiam na to, aby przy każdym lub co drugim, trzecim tankowaniu nalać:
https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-oczyszczacz-zaworow-150ml-20456-8711858649

Ewentualnie lać tylko V-Power 95, jedyne tanie paliwo (we wtorki w cenie zwykłego 95), które w praktyce na bieżąco czyści układ zasilania i spalania (wedle zaczytanych rzeczywistych testów).

Jednak, to z linku powyżej, zapewne wyczyści tylko zawory wydechowe i wtryskiwacze, a zawory ssące, kolektor ssący i przepustnica wymagają czyszczenia ręcznego (wodorem, granulatem)
lub trochę zdolności mechanicznych przy zastosowaniu: https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-pro-line-do-czyszczenia-kolektora-5168-9691894776 (pytanie, czy benzynę też można tym czyścić?)
https://allegro.pl/oferta/czyszczenie-ukladu-paliwowego-benzyna-valves-clean-10046992120
https://allegro.pl/oferta/mannol-intake-valve-cleaner-9873-400ml-9907766692
https://allegro.pl/oferta/crc-gdi-valve-srodek-czyszczenie-zaworow-nagar-500-7227265057

Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Jeśli kolektor i zawory są zawalane olejem z odmy i częściowo z procesu spalania oleju, to podrzućcie propozycję oleju, który mógłby to minimalizować (spływać, wypalać się, samooczyszczać, itd.).

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat o chemii to mogę się wypowiedzieć, bo używamy na bieżąco, więc po kolei:

W dniu 5.10.2021 o 00:41, aquariusmax napisał:

Stawiam na to, aby przy każdym lub co drugim, trzecim tankowaniu nalać:
https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-oczyszczacz-zaworow-150ml-20456-8711858649

"Coś" pomoże, ale raczej poprawi samopoczucie. Generalnie jakieś działanie czyszczące zawory będzie miał w silnikach z pośrednim wtryskiem. Jednak nie polecam stosowania dodatków do paliwa tak często. Zamiennie stosować dodatek do paliwa wysokiej klasy (minimum Liqui Moly ProLine, ale znam kilka moim zdaniem lepszych)

W dniu 5.10.2021 o 00:41, aquariusmax napisał:

Pierwszy jest do diesla - nie, benzyny nie można czyścić. LM ma w ofercie taki do benzyny, choć u nas stosowany był ten z bdb efektem (jest też tańszy): https://allegro.pl/oferta/jetchem-srodek-oczyszczacz-egr-turbo-kolektorow-pb-8767446427

Drugi - nie polecam - z powodów jak powyżej - zresztą dodatki "do czyszczenia zaworów" to moim zdaniem trochę marketingowy pic. Jeśli są wtryski pośrednie, wówczas świetnie czyści dodatek czy czyszczenia wtryskiwaczy. Jeśli wtrysk bezpośredni - wtedy ten środek i tak nie tknie zaworów

Mannol - nie polecam - to środek do czyszczenia zdemontowanej przepustnicy. Gdyby stosować to na pracujący silnik - byłby absurdalnie tani (a to musi być dostosowane do przelecenia przez cały układ, po co ryzykować) 

CRC - nie polecam - jest ok, ale absurdalnie drogi. W okolicach ~50 zł jest kilka sensownych środków, o czym zresztą pisałem powyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja też zmagałem się z problemem z poszarpywania podczas jazdy głównie przy 2,5 tyś obrotów i na podstawie opisanych czynności przez aquariusmax   

poprosiłem aby w serwisie wykonano czyszczenie zaworów i potwierdzam to nagar jest problemem. Auto nie szarpie.

Nissan nawet wydal biuletyn w tym temacie chyba w 2020r, a ja to zgłaszałem to od trzech lat w serwisie, dopiero jak powołałem się na opis kolegi powyżej co trzeba zrobić to

potwierdzili. No nic, ręce i cycki opadają, jeszcze zrobili na koniec gwarancji rozszerzonej.

Ale tak jak pytał już aquariusmax co zrobić żeby ten efekt utrzymać jak najdłużej? Albo czy będzie można czyszczenie zrobić poza serwisem w przyszłości, bo koszt czyszczenia nie jest mały.

PS w załączniku co zostało wpisane w protokół i zdjęcie zaworów przed czyszczeniem.

20211210_180118.jpg

Resized_20211210_094140.jpg

Edytowane przez rogu22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...nie znam się....ale może wodorowanie silnika pomaga???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, JACKO29 napisał:

Hmmm...nie znam się....ale może wodorowanie silnika pomaga???

Każda metoda czyszczenia prawdopodobnie przyniesie poprawę, choć podejrzewam, że będzie mniej skuteczna od mechanicznego czyszczenia zaworów.

Nie wiem, czy wodorowanie będzie tańsze od nafty + strzelania kuleczkami, co wykonują. Kosztuje to podobno niecałe 2 tys. zł z nowymi uszczelkami.

PS.: Z tego co czytałem, to jest to powszechny problem w Renault i zostawiają użytkowników samych sobie i każą się przyzwyczaić. A wydaje się, to takie proste do naprawienia, choćby czasowego.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 tysiaki??? Wolałbym zainwestować w klucz dynamo i samemu czyścić,wyszło by taniej i dokładniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, JACKO29 napisał:

2 tysiaki??? Wolałbym zainwestować w klucz dynamo i samemu czyścić,wyszło by taniej i dokładniej...

Wątpię, że dokładniej.

Do tego użyli markowej chemii i specjalnej maszyny do strzelania kuleczkami.

Na razie koszt pokrył gwarant.

Ja zaczekałem 3h i samochód jeździ jak nowy, już zapomniałem jaki był kiedyś zrywny.

Trochę to trwało, aby ich przekonać, że szarpania nie powinno być i już atmosfera zaczynała być nerwowa, ale z efektu jestem bardziej niż zadowolony.

Podobno w mocnych autach czyszczenie kolektora robi się systematycznie, aby odzyskać kilkadziesiąt koni.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2021 o 22:39, aquariusmax napisał:

Wątpię, że dokładniej.

Do tego użyli markowej chemii i specjalnej maszyny do strzelania kuleczkami.

Na razie koszt pokrył gwarant.

Ja zaczekałem 3h i samochód jeździ jak nowy, już zapomniałem jaki był kiedyś zrywny.

Trochę to trwało, aby ich przekonać, że szarpania nie powinno być i już atmosfera zaczynała być nerwowa, ale z efektu jestem bardziej niż zadowolony.

Podobno w mocnych autach czyszczenie kolektora robi się systematycznie, aby odzyskać kilkadziesiąt koni.

Wydechowe też czyścili? Z którego roku masz auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, polonus napisał:

Wydechowe też czyścili? Z którego roku masz auto?

Czerwiec 2018 1.2 t-dig.

Wydechowych chyba nie ma jak, bez jeszcze większego rozbierania.

Poza tym, pewnie nie ma jeszcze sensu, bo tam tak się nie brudzi. Tym bardziej, że jak pokazał efekt, nie było potrzeby.

Edytowane przez aquariusmax
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się właśnie też umówiłem na czyszczenie zaworów, bo poszarpuje. Jak dla mnie to jedyna przyczyna. Teraz się zastanawiam czy oil catch tank założyć jeszcze, żeby nie fruwało tyle oleju + lać tylko Low-SAPS olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, btus napisał:

Ja się właśnie też umówiłem na czyszczenie zaworów, bo poszarpuje. Jak dla mnie to jedyna przyczyna. Teraz się zastanawiam czy oil catch tank założyć jeszcze, żeby nie fruwało tyle oleju + lać tylko Low-SAPS olej.

Co to za oil catch tank, można to gdzieś kupić gotowe? ;)

Ciekawe czy są oleje low-saps anty lspi 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 16.12.2021 o 08:18, polonus napisał:

Co to za oil catch tank, można to gdzieś kupić gotowe? ;)

Ciekawe czy są oleje low-saps anty lspi 🤔

Oil catch tank to takie pudełko, które się montuje na wylocie z odmy, żeby nie rzygała olejem w kolektor dolotowy  (przykład tu: Catch Tank:Nissan QashQai, Car Accessories, Accessories on Carousell) Nie widziałem, żeby ktoś montował w QQ taki jeszcze, nawet na zagranicznych forach, ale koszt znikomy, to może kupię i sam sprawdzę ile tego oleju nałapie.

Co do oleju, to 0W są niby polecane ze względu na małą ilość pozostałości oleju w komorze spalania, ale chyba u nas nikt nie leje takiego do QQ. Teoretycznie ten catch tank powinien zadziałać równie dobrze.

Edytowane przez btus
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobra, jestem po czyszczeniu zaworów. Możecie sobie podejrzeć na zdjęciach przed i po. Najważniejsze jest, że przestał szarpać! Biorąc pod uwagę, że ilość nagaru jakaś oszałamiająca nie była, to wysnuwam wniosek, że silnik jest dość wrażliwy.

Cała przyjemność kosztowała mnie 1200 zł w ASO we Wrocławiu. Dodatkowo wykryli mi wyciek oleju z osłony rozrządu, a to już grubsza sprawa. Na fotach widać wydmuchaną uszczelkę. Widocznie jest prawdopodobieństwo, że olej się nie spala, tylko go gubię 😕 

Screenshot_20220104_153407_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20220104_120140_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20220104_153427_com.android.gallery3d.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, btus napisał:

Dobra, jestem po czyszczeniu zaworów. Możecie sobie podejrzeć na zdjęciach przed i po. Najważniejsze jest, że przestał szarpać! Biorąc pod uwagę, że ilość nagaru jakaś oszałamiająca nie była, to wysnuwam wniosek, że silnik jest dość wrażliwy.

Cała przyjemność kosztowała mnie 1200 zł w ASO we Wrocławiu. Dodatkowo wykryli mi wyciek oleju z osłony rozrządu, a to już grubsza sprawa. Na fotach widać wydmuchaną uszczelkę. Widocznie jest prawdopodobieństwo, że olej się nie spala, tylko go gubię 😕 

Screenshot_20220104_153407_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20220104_120140_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20220104_153427_com.android.gallery3d.jpg

To dolot, a wylot? Jaką metodą czyścili, jak dużo znika oleju? Jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2021 o 14:43, btus napisał:

Oil catch tank to takie pudełko, które się montuje na wylocie z odmy, żeby nie rzygała olejem w kolektor dolotowy  (przykład tu: Catch Tank:Nissan QashQai, Car Accessories, Accessories on Carousell) Nie widziałem, żeby ktoś montował w QQ taki jeszcze, nawet na zagranicznych forach, ale koszt znikomy, to może kupię i sam sprawdzę ile tego oleju nałapie.

Co do oleju, to 0W są niby polecane ze względu na małą ilość pozostałości oleju w komorze spalania, ale chyba u nas nikt nie leje takiego do QQ. Teoretycznie ten catch tank powinien zadziałać równie dobrze.

Mam zainstalowane coś takiego w moim samochodzie. Zbyt wiele oleju tam się nie zbiera, ale faktem jest że do kolektora dolotowego olej nie dociera w ilości jak wcześniej. 

Myślę że w dłuższym okresie czasu zostanie ograniczone odkładanie się nagaru na grzybkach zaworów dolotowy. Ja się zrobi ciepło to pokuszę się o wyczyszczenie zaworów od strony kolektora, są one tam dobrze dostępne. Tu jest link jak postępować przy zdejmowaniu kolektora

https://www.youtube.com/watch?v=d1vHPe0QB_M&list=PL2B5Mfl1jp11fkU_c8VaGjmLLm-A-3PTC&index=11&ab_channel=HaynesManuals

A  tu jest link do tego zbiornika   https://pl.aliexpress.com/item/33053426081.html?spm=a2g0o.9042311.0.0.b4ef5c0fLI1IKX 

Króćce wymieniłem na mosiężne 10 mm zakupione w Wod-Kan bo to gwint calowy ponieważ te oryginalne były za grube mają ponad 12 mm. Są za grube do przewodów odmy naszego samochodu. Przewód gumowy olejoodporny 10mm 40 cm i 2 opaski.

A tak wygląda po zainstalowaniu w samochodzie . Przymocowałem go na wsporniku do łapy silnika.  Tam jest wolny otwór w którym można w łatwy sposób zrobić gwint M 12 i wkręcić szpilkę śruby M12. 

 

nissan odma.jpg

nissan odma 2.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2022 o 20:18, polonus napisał:

To dolot, a wylot? Jaką metodą czyścili, jak dużo znika oleju? Jaki masz przebieg?

Wylot chyba nie zbiera tak syfu - czyścili tylko dolot. Metoda polega na zdjęciu kolektora dolotowego i czyszczeniu mechanicznym sprężonym powietrzem z medium ściernym. Można się zaznajomić z tym tu:

How to Walnut Blast Your Intake Valves (CARBON BUILDUP REMOVAL) - YouTube

Co do przebiegu, mam 120 tysięcy, szarpał od około 100. Oleju znika sporo, bo około 100ml na tysiąc kilometrów. Zobaczymy jak naprawię ten wyciek, czy będzie sporo mniej.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, btus napisał:

Wylot chyba nie zbiera tak syfu - czyścili tylko dolot. Metoda polega na zdjęciu kolektora dolotowego i czyszczeniu mechanicznym sprężonym powietrzem z medium ściernym. Można się zaznajomić z tym tu:

How to Walnut Blast Your Intake Valves (CARBON BUILDUP REMOVAL) - YouTube

Co do przebiegu, mam 120 tysięcy, szarpał od około 100. Oleju znika sporo, bo około 100ml na tysiąc kilometrów. Zobaczymy jak naprawię ten wyciek, czy będzie sporo mniej.

100ml to całkiem malutko, przynajmniej dla mnie 😉 wiadomo, że najlepiej jakby nie brał wcale, ale to tylko u nielicznych 🙃 który masz rocznik? 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...