Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Nissan Qashqai 1.2 - Silnik szarpie ,przerywa


Radex9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Andrzej G napisał:

 

W/w Elf stosowany w Pulsarze przy podobnych przebiegach osiąganych na przestrzeni 18 m-cy i podobnym stylu jazdy ma kolor niemal identyczny z zalewanym z bańki. To chyba o czymś świadczy.

O tym, że ma zerowe właściwości myjące 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, polonus napisał:

O tym, że ma zerowe właściwości myjące 😉

Moim skromnym zdaniem olej ma smarować, a nie czyścić. Wg. mojej wiedzy składniki czyszczące są dodawane do paliwa, a nie oleju. Natomiast czyściutki olej po przepracowaniu ok. 8 tys. dobrze świadczy o jakości oleju.

Nie zamierzam dalej polemizować w kwestii wyższości "blondynek nad brunetkami". Dla mnie wystarczającym argumentem jest fakt, że mój silnik w porównaniu z tym co tutaj jest opisywane, sprawuje się bez zastrzeżeń.

Dobrej klasy sprawdzony olej, zgodny ze specyfikacją producenta auta/s-ka w połączeniu z porządnym paliwem, to klucz do bezawaryjności. To, że ktoś zaoszczędzi 10 gr na litrze paliwa, tankując na stacji "Bolcio-Lolcio", a wybór oleju pozostawia swojemu mechanikowi, który wleje nie to co powinien, ale to co ma, może się skończyć tym, co tutaj jest opisywane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Andrzej G napisał:

Moim skromnym zdaniem olej ma smarować, a nie czyścić. Wg. mojej wiedzy składniki czyszczące są dodawane do paliwa, a nie oleju. Natomiast czyściutki olej po przepracowaniu ok. 8 tys. dobrze świadczy o jakości oleju.

Nie zamierzam dalej polemizować w kwestii wyższości "blondynek nad brunetkami". Dla mnie wystarczającym argumentem jest fakt, że mój silnik w porównaniu z tym co tutaj jest opisywane, sprawuje się bez zastrzeżeń.

Dobrej klasy sprawdzony olej, zgodny ze specyfikacją producenta auta/s-ka w połączeniu z porządnym paliwem, to klucz do bezawaryjności. To, że ktoś zaoszczędzi 10 gr na litrze paliwa, tankując na stacji "Bolcio-Lolcio", a wybór oleju pozostawia swojemu mechanikowi, który wleje nie to co powinien, ale to co ma, może się skończyć tym, co tutaj jest opisywane.

Hehe, widziałem, że się zdenerwujesz. Daj spokój żartowałem 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej załoga - mam kolejny update, różowo nie jest. Po sprawdzeniu tulei okazuje się, że jest jajo na każdej! W związku z tym musi pójść szlif i nadwymiarowe tłoki. Z dobrych wiadomości jest to, że pierścienie będą po remoncie jednoczęściowe, a co za tym idzie olej powinien przestać żłopać permanentnie. Wychodzi na to, że nowy silnik się z tego koniec końców zrobi i będzie jeszcze raz docieranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, btus napisał:

Hej załoga - mam kolejny update, różowo nie jest. Po sprawdzeniu tulei okazuje się, że jest jajo na każdej! W związku z tym musi pójść szlif i nadwymiarowe tłoki. Z dobrych wiadomości jest to, że pierścienie będą po remoncie jednoczęściowe, a co za tym idzie olej powinien przestać żłopać permanentnie. Wychodzi na to, że nowy silnik się z tego koniec końców zrobi i będzie jeszcze raz docieranie.

Ciesz się, bo dopiero co się pojawiły tłoki na nadwymiar. 😎 U mnie było obmierzone i wszystko w tolerancjach fabrycznych, tyle dobrego z wymiany oleju i filtru powietrza co 10tys. km 🤣🤣🤣 Niestety te jajo to chyba standard, że wcześniej czy później się robi. Pewnie pytałem, jaki masz przebieg?

Edit: 120 tys. km już znalazlem 🙃

Edytowane przez polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, polonus napisał:

Ciesz się, bo dopiero co się pojawiły tłoki na nadwymiar. 😎 U mnie było obmierzone i wszystko w tolerancjach fabrycznych, tyle dobrego z wymiany oleju i filtru powietrza co 10tys. km 🤣🤣🤣 Niestety te jajo to chyba standard, że wcześniej czy później się robi. Pewnie pytałem, jaki masz przebieg?

Edit: 120 tys. km już znalazlem 🙃

Ja tak samo z olejem i powietrzem. Ale jak chodził na ubogiej mieszance, to obstawiam brak filtra paliwa :D Spytam mechanika czy przypadkiem się nie da dołożyć. Przynajmniej już nie będę jeździł 1.2 :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, btus napisał:

Ja tak samo z olejem i powietrzem. Ale jak chodził na ubogiej mieszance, to obstawiam brak filtra paliwa :D Spytam mechanika czy przypadkiem się nie da dołożyć. Przynajmniej już nie będę jeździł 1.2 :D 

No, będzie z 1.3 😁 z tą ubogą to nie wiem, bo korekty mam ujemne, chyba że na jednym cylindrze jest źle 🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, btus napisał:

 Ale jak chodził na ubogiej mieszance, to obstawiam brak filtra paliwa :D Spytam mechanika czy przypadkiem się nie da dołożyć. Przynajmniej już nie będę jeździł 1.2 :D 

A jaki związek ma uboga mieszanka z filtrem paliwa zintegrowanym w baku zamiast zewnętrznym?

Nie będziesz miał  fabrycznych 1197 cm3, a powiedzmy 1205 cm3, czyli prawdziwe 1.2.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2022 o 15:42, aquariusmax napisał:

A jaki związek ma uboga mieszanka z filtrem paliwa zintegrowanym w baku zamiast zewnętrznym?

Nie będziesz miał  fabrycznych 1197 cm3, a powiedzmy 1205 cm3, czyli prawdziwe 1.2.

Przy nadwymiarze 0.5mm, to pojemność rośnie o 10cm3 😁 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

 

W dniu 21.12.2020 o 08:17, AC_62 napisał:

Miałem podobny przypadek, a problem leżał w nieszczelności na połączeniu kolektor dolotowy i głowica. Tam występuje uszczelnienie gumowe i czasami jest tak że guma twardnieje na wskutek temperatury i oleju który zawsze w dolocie silnika na turbie  występuje.  Teraz gdy silnik pracuje na wolnych obrotach to w kolektorze panuje podciśnienie i może występować nierówna praca sinika ale mało zauważalna w zależności od wielkości rozszczelnienia. Jednak gdy silnik zaczynana wchodzić na 2000 obr/min i turbina podnosi ciśnienie jednostka ożywa. Jednak wówczas jeszcze nie ma nadmiaru powietrza i każda nieszczelność powoduje spadek mocy silnika i efekt szarpania. Dopiero gdy silnik kreci się wyżej a turbo ma duży wydatek ta nieszczelność nie jest już taka znacząca. To można zdiagnozować poprzez dokładne  obejrzenia połączenia kolektora i wyszukiwanie zapocenia olejowego jednak od spodu jest to trudne. Można też podłączyć przewód powietrza od sprężarki ale max 1,5 atm  i dmuchnąć do kolektora  poprzez jeden z króćców , przy jednoczesnym malowaniu połączenia pędzlem wody z mydłem . Jeżeli robią się bańki to jest to co ja miałem. W moim przypadku było rozszczelnienie na  pierwszym  kolektorze dolotowym od strony przepustnicy.  Ja mam przejechane 50 000 km więc jak widać to jest przypadłość w tych przebiegach.

Ja założyłem te uszczelki      allegro.pl/oferta/uszczelki-kolektora-ssacego-1-2-tce-renault-dacia-10031114146

20201218_101416.thumb.jpg.9ef6f6b16ac9daf74c21d9423535dcd2.jpgdolot.jpg

głowica.jpg

Dziękuję serdecznie kolego za post. U mnie objawem było szarpanie lekkie przy stałych obrotach na 3 biegu - zakres 1700-2200. Zajrzalem i faktycznie, jest zapocenie :D W tygodniu jade wymienić uszczelkę i zobaczymy ^^

1.2 115 z 2017 roku, 59 tysięcy przebiegu.

Zapocenie:

 

dolot.jpg

Edytowane przez Quadro26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wiecie, jaka jest typowa liczba wypadających zapłonów (każdy może to sprawdzić aplikacją Obd Mary w opcji Diagnostyka->Monitorowanie)?

U mnie jest tego jakieś 150 przy 15 minutowej przejażdżce. Żaden błąd się nie pojawia, bo Nissan wypadanie zapłonów wyłączył z istotnych kwestii.

Poszarpuje przy każdych obrotach, 1800-3000 najwięcej, na zimnym silniku mocniej. Płukanka oleju zrobiona, paliwo 98, v-power i płyn czyszczący układ paliwowy zastosowane, silnik dogrzany pod czerwone pole. Świece wymienione, stare były ładne, w miarę równe cappuccino. Oleju dotychczas nie brał. Rocznik 2018.

Zawory zmiennych faz rozrządu mają po 8.5-8.8 ohm, więc raczej dobrze. Czujniki faz w miarę czyste, delikatny olej, od wałka wydechowego miał trochę szarego nalotu, może to opiłki metalu z silnika.

Korekty wtrysków długoterminowe się wahają, w zależności od stylu jazdy -15 do -30%. Krótkoterminowe na luzie +30 do +50%, podczas jazdy -25 do +25 tak mniej więcej. 

Kąt wyprzedzania zapłonu na luzie -1.5 do -5 stopni. Wszystko to można sprawdzić w programie Torque lub innym.

Podejrzewam ponownie brudne zawory w dolocie, ale ASO bez błędu w komputerze nie przyjmuje zgłoszenia.

Jednak chciałbym znaleźć przyczynę, a nie prawdopodobny objaw.

Jedyne co pozostałe, to albo rozrząd źle ustawiony (raz na rok wyskakują błędy P0011 i P0014, czyli oba walki są zbyt przyspieszone, się szybko nie wracają), albo nieszczelny cylinder, ale wypadające zapłony widzę jedynie zbiorczo, więc nie wiem, co można dalej jeszcze zrobić.

PS.: Błędy zaś można sprawdzić w aplikacji Car Scanner, to jedyna znana mi darmowa aplikacja, co robi to poprawnie.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, aquariusmax napisał:

Błędy zaś można sprawdzić w aplikacji Car Scanner, to jedyna znana mi darmowa aplikacja, co robi to poprawnie.

... a i płatna, jej bardziej rozbudowana wersja, czyli Car Scanner PRO kosztuje grosze, a wykupując jednorazowo roczną subskrypcję mamy zapewnioną dożywotnią aktualizację programu. O ile dobrze pamiętam, za PRO zapłaciłem coś ok. 20 zł. Kilku kolegów z sąsiedztwa i internetowych korzysta z w/w programu i podobnie jak oni uważam, że ten zakup był strzałem w 10-kę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej G napisał:

Kilku kolegów z sąsiedztwa i internetowych korzysta z w/w programu i podobnie jak oni uważam, że ten zakup był strzałem w 10-kę.

Jednak Car Scanner nie potrafi łatwo podejrzeć wypadających zapłonów w J11 (może jedynie ja nie potrafię). Jeśli to by było i najlepiej na każdym cylindrze, to kupuję od razu.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aquariusmax napisał:

Jednak Car Scanner nie potrafi łatwo podejrzeć wypadających zapłonów w J11 (może jedynie ja nie potrafię). Jeśli to by było i najlepiej na każdym cylindrze, to kupuję od razu.

Car scanner elm 327 ma wersje darmową. Ustawiasz w niej Renault Capture 1.2 i masz zaplony po cylindrze pokazane. Juz o tym kiedyś pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, polonus napisał:

Car scanner elm 327 ma wersje darmową. Ustawiasz w niej Renault Capture 1.2 i masz zaplony po cylindrze pokazane.

Z tego co piszesz wynika, że w jednych modelach aut pokazuje ten parametr, a w innych nie. Mojemu koledze w jakiejś Renówce pokazał nawet którą świecę ma wymienić. U mnie nie wyłapał żadnych błędów, więc poza zabawą w poustawianie wszystkich opcji i pobieżnym przejrzeniem jakie parametry u mnie sczytuje, nie kombinowałem bez potrzeby.

Co do darmowa, lub PRO - jak kogoś rajcują reklamy i brak automatycznych aktualizacji, by zaoszczędzić ok. 2 dyszki, to już każdego wolny wybór.

Aplikacja Android Car Scanner ELM OBD2 Opracowana Przez 0vZ Jest Wymieniona W Kategorii Auto I Pojazdy7. Obecna Wersja To 1.94.6, Wydana Na 18/09/2022 . Według Google Play Car Scanner ELM OBD2, Osiągnięta Więcej Niż 12 Milion. Car Scanner ELM OBD2 Ma Obecnie 176 Tysiąc Ocen Ze Średnią Wartością Oceny 4.6
Najlepsza aplikacja do diagnostyki i kontroli samochodu dla Android. Obserwuj parametry pracy swojego samochodu w czasie rzeczywistym, odczytuj i resetuj błędy i stop-klatki, śledź wyniki samodzielnej diagnostyki EBS, zmierzaj przyśpieszenie samochodu, prowadź statystyki zużycia paliwa i wiele innych:
1) Ustaw deskę rozdzielczą w taki sposób, aby było Tobie wygodnie. Możesz ustawić kilka stron wybierając wskaźniki w różnej postać (strzałki, wskaźnik, tekst, wykres) i ustawienia wyglądu każdego z nich.
2) Dodaj dodatkowe czujniki, aby uwidocznić to, co zostało ukryte przez producenta.
3) Odczytuj i resetuj błędy. Car Scanner włącza obszerną bazę rozszyfrowania błędów.
4) Odczytuj stop-klatki (stan czujników w momencie zapisywania błędów)
5) Obserwuj wyniki samodzielnej diagnostyki EBS
6) Obserwuj czy samochód jest gotowy do testów ekologiczności spalin
7) Sprawdź dane ze wszystkich czujników na jednym ekranie
8) Car Scanner obsługuje wszystkie samochody kompatybilne ze standardem OBD2 (przejdź pod adres carscanner.info, aby uzyskać więcej informacji) 9) Car Scanner zawiera uprzednio ustawiony profil podłączenia dla różnych samochodów.
Niektóre profile podłączenia udostępniają dodatkowe możliwości (szczególnie dla samochodów Toyota, Lexus, Mitsubishi, GM, Opel, Vauxhal, Chevrolet, Nissan, Infinity, Renault, Hyundai, Kia, Mazda).
10) Tryb deski rozdzielczej Режим można wykorzystać jako rzutnik na przedniej szybie Twojego auta. Otrzymaj za darmo to, co wcześniej było dostępne tylko w samochodach klasy premium!
11) Możesz dokonać precyzyjnych pomiarów przyśpieszenia za pomocą Car Scanner!
12) Car Scanner można stosować jako komputer pokładowy! Ponadto Car Scanner może wyświetlać statystykę zużycia paliwa!
13) W samochodach grupy VAG (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat), zbudowanych na platformach MQB i PQ26, dostępne są funkcje kodowania - zmiana ukrytych parametrów samochodu.
14) I najważniejsze – z Car Scanner za darmo otrzymasz największy wybór możliwości w całym Google Play!

PROSZĘ ZWRÓCIĆ UWAGĘ: lista wyświetlanych parametrów jest inny dla każdego samochodu i w 100% zależy nie od programu Car Scanner tylko od bloku sterowania auta.

Car Scanner wymaga do pracy OBD2 adapter na bazie chipu ELM327.
Obsługiwane są adaptery, które funkcjonują w sieci Wi-Fi lub Bluetooth.
Zaleca się nabycie adapterów: OBDLink, V-Gate, Carista, LELink, Veepeak.
Uwaga na „niewłaściwe” adaptery!
Mieliśmy do czynienia z sytuacją, gdy niektóre adaptery często produkcji chińskiej nie łączą się ze smartfonem lub autem. Głównie zdarza się to z powodu tego, że są to TANIE adaptery ELM327 wersji 2.1.
Ponadto takie adaptery mogą spowodować zakłócenia w pracy samochodu, utratę łączności, zwłokę otrzymywania danych od samochodu.
Zalecamy nabycie oryginalnych adapterów ELM327 lub oryginalnych adapterów w/w marek. Wśród nich znajdą się adaptery w całkiem przystępnej cenie.
Obecnie Oferujemy Wersję 1.94.6. To Nasza Najnowsza, Najbardziej Zoptymalizowana Wersja. Jest Odpowiedni Dla Wielu Różnych Urządzeń. Bezpłatne Pobieranie Apk Ze Sklepu Google Play Lub Innych Wersji Były Hostingowe. Ponadto Możesz Pobrać Bez Rejestracji I Nie Wymaga Loginu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Andrzej G napisał:

Z tego co piszesz wynika, że w jednych modelach aut pokazuje ten parametr, a w innych nie. Mojemu koledze w jakiejś Renówce pokazał nawet którą świecę ma wymienić. U mnie nie wyłapał żadnych błędów, więc poza zabawą w poustawianie wszystkich opcji i pobieżnym przejrzeniem jakie parametry u mnie sczytuje, nie kombinowałem bez potrzeby.

Co do darmowa, lub PRO - jak kogoś rajcują reklamy i brak automatycznych aktualizacji, by zaoszczędzić ok. 2 dyszki, to już każdego wolny wybór.

Aplikacja Android Car Scanner ELM OBD2 Opracowana Przez 0vZ Jest Wymieniona W Kategorii Auto I Pojazdy7. Obecna Wersja To 1.94.6, Wydana Na 18/09/2022 . Według Google Play Car Scanner ELM OBD2, Osiągnięta Więcej Niż 12 Milion. Car Scanner ELM OBD2 Ma Obecnie 176 Tysiąc Ocen Ze Średnią Wartością Oceny 4.6
Najlepsza aplikacja do diagnostyki i kontroli samochodu dla Android. Obserwuj parametry pracy swojego samochodu w czasie rzeczywistym, odczytuj i resetuj błędy i stop-klatki, śledź wyniki samodzielnej diagnostyki EBS, zmierzaj przyśpieszenie samochodu, prowadź statystyki zużycia paliwa i wiele innych:
1) Ustaw deskę rozdzielczą w taki sposób, aby było Tobie wygodnie. Możesz ustawić kilka stron wybierając wskaźniki w różnej postać (strzałki, wskaźnik, tekst, wykres) i ustawienia wyglądu każdego z nich.
2) Dodaj dodatkowe czujniki, aby uwidocznić to, co zostało ukryte przez producenta.
3) Odczytuj i resetuj błędy. Car Scanner włącza obszerną bazę rozszyfrowania błędów.
4) Odczytuj stop-klatki (stan czujników w momencie zapisywania błędów)
5) Obserwuj wyniki samodzielnej diagnostyki EBS
6) Obserwuj czy samochód jest gotowy do testów ekologiczności spalin
7) Sprawdź dane ze wszystkich czujników na jednym ekranie
8) Car Scanner obsługuje wszystkie samochody kompatybilne ze standardem OBD2 (przejdź pod adres carscanner.info, aby uzyskać więcej informacji) 9) Car Scanner zawiera uprzednio ustawiony profil podłączenia dla różnych samochodów.
Niektóre profile podłączenia udostępniają dodatkowe możliwości (szczególnie dla samochodów Toyota, Lexus, Mitsubishi, GM, Opel, Vauxhal, Chevrolet, Nissan, Infinity, Renault, Hyundai, Kia, Mazda).
10) Tryb deski rozdzielczej Режим można wykorzystać jako rzutnik na przedniej szybie Twojego auta. Otrzymaj za darmo to, co wcześniej było dostępne tylko w samochodach klasy premium!
11) Możesz dokonać precyzyjnych pomiarów przyśpieszenia za pomocą Car Scanner!
12) Car Scanner można stosować jako komputer pokładowy! Ponadto Car Scanner może wyświetlać statystykę zużycia paliwa!
13) W samochodach grupy VAG (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat), zbudowanych na platformach MQB i PQ26, dostępne są funkcje kodowania - zmiana ukrytych parametrów samochodu.
14) I najważniejsze – z Car Scanner za darmo otrzymasz największy wybór możliwości w całym Google Play!

PROSZĘ ZWRÓCIĆ UWAGĘ: lista wyświetlanych parametrów jest inny dla każdego samochodu i w 100% zależy nie od programu Car Scanner tylko od bloku sterowania auta.

Car Scanner wymaga do pracy OBD2 adapter na bazie chipu ELM327.
Obsługiwane są adaptery, które funkcjonują w sieci Wi-Fi lub Bluetooth.
Zaleca się nabycie adapterów: OBDLink, V-Gate, Carista, LELink, Veepeak.
Uwaga na „niewłaściwe” adaptery!
Mieliśmy do czynienia z sytuacją, gdy niektóre adaptery często produkcji chińskiej nie łączą się ze smartfonem lub autem. Głównie zdarza się to z powodu tego, że są to TANIE adaptery ELM327 wersji 2.1.
Ponadto takie adaptery mogą spowodować zakłócenia w pracy samochodu, utratę łączności, zwłokę otrzymywania danych od samochodu.
Zalecamy nabycie oryginalnych adapterów ELM327 lub oryginalnych adapterów w/w marek. Wśród nich znajdą się adaptery w całkiem przystępnej cenie.
Obecnie Oferujemy Wersję 1.94.6. To Nasza Najnowsza, Najbardziej Zoptymalizowana Wersja. Jest Odpowiedni Dla Wielu Różnych Urządzeń. Bezpłatne Pobieranie Apk Ze Sklepu Google Play Lub Innych Wersji Były Hostingowe. Ponadto Możesz Pobrać Bez Rejestracji I Nie Wymaga Loginu.

 

Autor tego programu nie ruszyl dużpy, żeby dodać silnik 1.2tce w Nissanach, stąd obejście używając ustawień Renault. Najwyraźniej wszystkie protokoły są te same, wiec działa bez problemu. U Ciebie rozumiem, że to obejście nie działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, polonus napisał:

Najwyraźniej wszystkie protokoły są te same, wiec działa bez problemu. U Ciebie rozumiem, że to obejście nie działa?

Nie potrzebowałem żadnego obejścia - bez problemu wklepałem w ustawienia wejściowe Nissan - Pulsar - 2014. Nie pamiętam czy tam "głębiej"  było też rozgraniczenie na silniki, a nie zamierzam od nowa wklepywać auta, by mi nie wykasowało raz wprowadzonych ustawień i historii sczytanych parametrów.

Natomiast w ustawieniach zużycia paliwa widzę, takie parametry jak rodzaj paliwa (benzyna), pojemność skokową (1,2) ilość cylindrów (4) ...

Każdy może sobie przecież pobrać za free czy to z Google Play, czy App Store i przez kilka dni przetestować co potrafi ten program w odniesieniu do jego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Andrzej G napisał:

Nie potrzebowałem żadnego obejścia - bez problemu wklepałem w ustawienia wejściowe Nissan - Pulsar - 2014. Nie pamiętam czy tam "głębiej"  było też rozgraniczenie na silniki, a nie zamierzam od nowa wklepywać auta, by mi nie wykasowało raz wprowadzonych ustawień i historii sczytanych parametrów.

Natomiast w ustawieniach zużycia paliwa widzę, takie parametry jak rodzaj paliwa (benzyna), pojemność skokową (1,2) ilość cylindrów (4) ...

Każdy może sobie przecież pobrać za free czy to z Google Play, czy App Store i przez kilka dni przetestować co potrafi ten program w odniesieniu do jego auta

Oczywiście, ja tam co prawda Pulsara nie widzę, no ale skoro mówisz, że jest to tym lepiej. Dawno tam nie zaglądałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ustawieniu Captura 1.2, w darmowej wersji Car Scanner, na liście widzę parametry dotyczące wypadania zapłonów z adnotacją, że są obsługiwane przez wersję Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, aquariusmax napisał:

Po ustawieniu Captura 1.2, w darmowej wersji Car Scanner, na liście widzę parametry dotyczące wypadania zapłonów z adnotacją, że są obsługiwane przez wersję Pro.

No to zmienili, bo kiedyś były za darmo. 😕

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odinstalowaniu i ponownym zainstalowaniu Car Scanner oraz ustawieniu od razu Captur 1.2 widać, wypadanie na każdym cylindrze,  @polonus dzięki.

Tylko jaka może być przyczyna, że Cylinder 2 ma kilkadziesiąt wypadających zapłonów na 10 minut oraz kilka tysięcy spalań stukowych (Cylinder 3 ma 4 razy mniej, a 1 i 4 dużo mniej)?
Oczywiście się domyślam, ze to zabrudzone zawory, ale czemu to się stale dzieje?

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2022 o 18:39, AC_62 napisał:

Mam zainstalowane coś takiego w moim samochodzie. Zbyt wiele oleju tam się nie zbiera, ale faktem jest że do kolektora dolotowego olej nie dociera w ilości jak wcześniej. 

nissan odma.jpg

 

Z tego co udało mi się wybadać, to są dwa źródła oleju w kolektorze dolotowym:
1) grubsza i krótsza rurka łącząca blok silnika bezpośrednio z kolektorem
2) cieńsza i dłuższa rurka łącząca górę pokrywy zaworów (i EVAP) z grubą rurą doprowadzającą powietrze do turbosprężarki (to przez nią mamy trochę zaolejony filtr powietrza)

Pokazana na zdjęciu przeróbka usunie (zminimalizuje) pierwsze źródło, ale to drugie pozostaje i będzie dalej brudzić turbinę, rurę z turbiny do intercoolera, sam intercooler i także dolot z zaworami.

Pytanie, co bardziej brudzi grzybki zaworowe ssące?
A może ten nagar na zaworach bierze się nie z dolotu, ale wstecznie z cylindrów przy nieprawidłowym spalaniu lub zaciąganiu spalin połączonych z olejem z dołu silnika (to była/jest de facto podstawowa przyczyna padania (błąd konstrukcyjny) silnika H5F.

Ja się obecnie borykam z szarpaniami, spowodowanymi powracającym brudnym dolotem, połączonym z wypadaniem zapłonów i spalaniem stukowym głownie na cylindrze 2.
Czyszczenie dolotu daje chwilowy efekt, więc trzeba znaleźć główną przyczynę.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, aquariusmax napisał:

Z tego co udało mi się wybadać, to są dwa źródła oleju w kolektorze dolotowym:
1) grubsza i krótsza rurka łącząca blok silnika bezpośrednio z kolektorem
2) cieńsza i dłuższa rurka łącząca górę pokrywy zaworów (i EVAP) z grubą rurą doprowadzającą powietrze do turbosprężarki (to przez nią mamy trochę zaolejony filtr powietrza)

Pokazana na zdjęciu przeróbka usunie (zminimalizuje) pierwsze źródło, ale to drugie pozostaje i będzie dalej brudzić turbinę, rurę z turbiny do intercoolera, sam intercooler i także dolot z zaworami.

Pytanie, co bardziej brudzi grzybki zaworowe ssące?
A może ten nagar na zaworach bierze się nie z dolotu, ale wstecznie z cylindrów przy nieprawidłowym spalaniu lub zaciąganiu spalin połączonych z olejem z dołu silnika (to była/jest de facto podstawowa przyczyna padania (błąd konstrukcyjny) silnika H5F.

Ja się obecnie borykam z szarpaniami, spowodowanymi powracającym brudnym dolotem, połączonym z wypadaniem zapłonów i spalaniem stukowym głownie na cylindrze 2.
Czyszczenie dolotu daje chwilowy efekt, więc trzeba znaleźć główną przyczynę.

W tym roku przy wymianie oleju założyłem taki osadnik (profilaktycznie, u mnie nie szarpie) po przejechaniu 7kkm było wyłapany  ok. 25ml oleju.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiem, że forum nie jest do diagnozowania problemów, ale nikt (łącznie z ASO) nie jest w stanie pomóc, więc zwracam się do Was, może wskażecie co może być przyczyną problemów?

Chodzi oczywiście o poszarpywanie, obecnie przy każdych obrotach, najwięcej seryjnie powstają w okolicach 2200-2300 obr./min (zmiana fazy?).

- żadnych błędów w ECU, przebieg 35 tys. km, silnik 1.2 z 2018 roku, więc z końca produkcji, raczej maksymalnie co się dało, poprawiony przez fabrykę
- odczyty znanych mi czujników, które są łatwo dostępne są wg mnie (i ASO) ok, żadnych wycieków, brak zauważalnej konsumpcji oleju
- sonda 1 przed. katalizatorem upstrem 0-5V (stara się trzymać 2,5V), szerokopasmowa, 4 przewody, zmierzone 4 Ohm na grzałce
- sonda 2 za katalizatorem downstream 0-1V (zazwyczaj 0,15-0,85V), zwykła, 4 przewody (nie wiem, czy odczyt jako sonda 2 nie powinien być stały, bo katalizator powinien to wyrównywać?)
- przy mniejszych przebiegach dziennych, po rozgrzaniu, jak zaczyna kapać woda z rury wydechowej, to leci też sadza z oblepionej od wewnątrz rury
- zawór EVAP 23 Ohm (odłączony i zaślepiony na test - brak zmian)
- zaworowy zmiennych faz, oba ok. 8,5 Ohm (nie sprawdzane pod 12V, czy płynnie pracują, ASO nie widzi podstaw, aby to sprawdzać)
- czujniki położenia wałków wyczyszczone (wydechowy miał lekko, oprócz oleju, lekki aluminiowy "nalot" na magnesie, pewnie z czasów docierania), zamienione miejscami (brak zmian)
- cewka cyl.2 i cyl.4 zamienione miejscami (brak zmian, czyli dalej większość zapłonów wypada na 2 cylindrze)
- świece wymienione na oryginalne NGK, stare kolorystycznie dość równe, suche, kolor jasne cappuccino
- olej wymieniony na mniej lepki Shell 5W40 A3/B4 API SN+ z GTL (gazu) zapobiegający LSPI, z porządną płukanką TEC 2000
- rura turbo uszczelniona - wymieniona (była kuna), wytarta z oleju, uszczelki wyglądają na dobre, choć mam drugie, nowe na wymianę
- turbo daje 1,8 bara, więc chyba w normie
- podciśnienie na luzie 350-400 mBara, delikatnie dużo, ale nie wiem ile powinno być w tym silniku?
- listwa paliwa daje 38-180 barów, chyba ok, jak dla benzyniaka?
- z Consulta wiem, że korekty faz na wałkach są w okolicach -5% do 0% wszystkie 8 sztuk podobnie), podobno od -10% są dopuszczalne
- dolot (kolektor + zawory ssące) były czyszczone rok temu i po przejechaniu ok. 5 tys. km problem powrócił
- kolektor mam najnowszy (były różne wersje), gdzie ujście krótkiej odmy jest prawie naprzeciwko 2 cylindra (to mój trop)
- łańcuch rozrządu chyba nie chrobocze (na moje ucho), jedynie na zimnym stuka prawdopodobnie zawór w turbinie, ale tak chyba niektórzy mają (było w jakimś wątku o 1.6) i to raczej nie jest problemem

No i konkrety, moje dylematy:
- kąt wyprzedzania zapłonu za luzie -3 do -5 stopni (zakres pracy ok. -30 do +20 stopni)
- korekty długie są od -12% (rzadko, przy bardzo ostrej jeździe) do -37% (jazda flegmatyczna, typowo miejska), zwykle -20 do -25%
- korekty krótkie -50 do +70%

Wygląda, jakby było za mało powietrza (na luzie) i były robione duże korekty paliwa na minus na biegu jałowym (możliwe, że ten silnik tak ma mieć).
Z kolei krótkie korekty to rekompensują (duży plus na luzie).

Ok. 80% szarpnieć powoduje naliczenie wypadnięcia zapłonu.
Pierwsze 15 minut jazdy, to ok 200 sztuk (Consult tego nie odczytuje w ogóle bez wykazania błędu, a już na pewno nie pozwala na podział na cylindry).
Po rozgrzaniu, przy płynnej jeździe np. 3000 obr./min i więcej wypadanie jest sporo rzadsze.

Spalanie stukowe jest naliczane od nowości i dolicza 1-2 stuki na 5-10 km, raczej przy energicznym przyspieszaniu.

Dajcie znać, czy odczyty są prawidłowe, albo podrzućcie Wasze wyniki (mogę pomóc w pobraniu ich, aplikacja jest darmowa, a interfejs bluetooth OBD2, to obecnie jakieś 20-50 zł)?

PS.: Nigdzie nie mogłem znaleźć odczytów do porównania z tego silnika, choć ma go też Renault i Dacia w TCE (i Mercedes Citan), temat szeroki, ale porównań parametrów brak, więc może tutaj możemy to nadrobić.

 

image.thumb.png.fde1f11ec82fea60094e155d78d2a742.pngwysoka rozdzielczość.bmp

 

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i u mnie wymienione na nowe: świece i uszczelki na dolocie (pierwsza była zatłuszczona).
Komputer podpięty na luzie, w trakcie jazdy - zero błędów, dalej szarpie, mam wrażenie że coraz bardziej... 

Już naprawdę nie wiem co więcej można sprawdzić/zrobić, na forach 1.2 TCe w Renault też ludzie się na to skarżą, podobno u nich pomaga aktualizacja wtryskiwaczy(?). 
Najgorsze, że to nie jest typowe szarpanie, skakanie auta czy falowanie obrotów. Nie. Kaśka jest podstępna - w trakcie jazdy się objawia takim nie wiem, bujaniem jakby ktoś lekko naciskał hamulec kilka razy na sekundę.

Myślę jeszcze nad pojechaniem do elektromechanika w celu sprawdzenia sterownika silnika. 

Edytowane przez Quadro26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...