Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwne stuki w trakcie jazdy i na postoju


eryk93
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jak w temacie, wczoraj wracając do domu pojawiły się dziwne stuki jakby w silniku. Mocy nie traci, biegi zmienia płynnie, ogólnie jedzie ok ale coś stuka.

Dzisiaj po małej próbie jazdy jest jakby gorzej, auto raz samo zgasło, przy odpalaniu piszczał dość intensywnie pasek. 

Miał ktoś może podobny problem? Co to może być? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie (wy)padło koło pasowe, dosłownie - objawy były podobne, piszczało, trochę śmierdziało palona guma, było i dziwne stukanie oraz zaświecanie się kontrolki ładowania akumulatora przy włączeniu klimy. Połowa koła odpadła, uszkodzenia były na części gumowej, pasek oczywiście postrzępiony i do wymiany. Dostęp do niego jest całkiem wygodny po zdjęciu prawego koła i osłony. Ale widać je dosyć dobrze również od góry po zdjęciu wlewu płynu do spryskiwaczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie, czy ten Nissan posiada dwumase? Jeśli tak to jaką? I czy to może być przyczyną? 

Ale to słychać wyżej w sumie jakby na 1 gar nie dawał... Takie metaliczne stukanie 

Edytowane przez eryk93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wizycie mechanika podejrzenie padło na panewki, po nowym roku się okaże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy panewkach hałas metaliczny jest i rytmiczny i wzrasta z obrotami. Generalnie jeśli to panewki to zaboli.

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile wału nie uszkodziło, bo pojawiło się to ok 15km od domu a dojechać trzeba było...

Zauważyłem też, że z jednej strony od miski olejowej troche olej sączy

Edytowane przez eryk93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A więc tak, panewki to nie były, bo był by problem z ciśnieniem oleju, migała by mi kontrolka

Auto trafiło 3 tyg temu do mechanika, stwierdził, że wtryski i faktycznie były właściwie do wyrzucenia. Udało mi się załatwić nowe, zostały sprawdzone i zamontowane ale objawy dalej występują. Mechanik stwierdził, że sam nie wie i nie ma ludzi więc nie będzie tego dalej robił, auto dzisiaj ma wrócić do mnie tak jak wyjechało, czyli na lawecie.

 

Poszperałem po internetach i znalazłem sugestię iż możee to być napinacz hydrauliczy, napinacz łańcuszka rozrządu, teraz nie wiem co robić, bo włożyłem już w niego 3600zł i defakto jestem w kropce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesuje mnie jak mechanik doszedł do wniosku ,ze poprzednie wtryski nadawały sie do wyrzucenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, piotrek3 napisał:

Interesuje mnie jak mechanik doszedł do wniosku ,ze poprzednie wtryski nadawały sie do wyrzucenia?

Zawiózł je do gościa który zajmuje się regeneracją wtrysków, tyle dobrego, że do gościa, który robił wtryski mojemu ojcu, więc miałem do tego wgląd, z tym, że to nie wtryski okazały się winowajcą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po dłuższym czasie okazało się, że panewki się obróciły, waliło po głowicy, generalnie remont nie opłacalny, trzeba szukać silnika, podobno częsta przypadłość w silnikach reno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki -M9R sa bardzo dobre-jedne z lepszych diesli.

Problem z panewkami jest z powodu DPF-u.

Pozbycie sie tego chwasta calkowicie rozwiazuje problem obracania panewek.

Swego czasu była nawet akcja serwisowa w Nissan-ie ,zmieniano  Soft tego silnika aby przez dpf panewki tak nie dostawały.

Glownym powodem jest rozrzedzanie oleju w silniku olejem napedowym w czasie cyklow wypalania filtra dpf.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za te informacje, żaden mechanik o tym nie mówi, większość obwinia same wtryski jaki przyczynę obracania penewek, o DPF-ie nikt nie wspomniał. 

Licząc nowe wtryski, łącznie z wymianą silnika naprawa wniesie ok 10tys.. 

Ale cóż, wiedza na przyszłość ;)

Dzięki jeszcze raz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, eryk93 napisał:

Dziękuję za te informacje, żaden mechanik o tym nie mówi, większość obwinia same wtryski jaki przyczynę obracania penewek, o DPF-ie nikt nie wspomniał. 

Licząc nowe wtryski, łącznie z wymianą silnika naprawa wniesie ok 10tys.. 

Ale cóż, wiedza na przyszłość ;)

Dzięki jeszcze raz ;)

Nie wiem czy  bedziesz uszkodzony silnik remontowal czy kupisz inny ale jesli chcesz dalej jeździc z dpf-em to sprawdz w ASO czy dany silnik ma oryginalny soft czy jest zmieniony w wyniku akcji serwisowej.

Tu w forum jest spory watek na temat akcji serwisowej modyfikacji soft-u.

Wyszukaj i przeczytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, piotrek3 napisał:

Nie wiem czy  bedziesz uszkodzony silnik remontowal czy kupisz inny ale jesli chcesz dalej jeździc z dpf-em to sprawdz w ASO czy dany silnik ma oryginalny soft czy jest zmieniony w wyniku akcji serwisowej.

Tu w forum jest spory watek na temat akcji serwisowej modyfikacji soft-u.

Wyszukaj i przeczytaj.

Tak też zrobię, a silnik kupię, nie ma sensu płacić 15tys za remont, dzięki śliczne 

Edytowane przez eryk93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sytuacja wygląda następująco:

* Silnik zamontowany

* System zainstalowany na nowo

* Przejechane 400km, autko chodzi jak złoto, do tego lepiej się zbiera niż na starym silniku

 

Tylko czasem gubi obroty, ale to przez DPF podejrzewam, mechanik chciał go czyścić od razu, ale środków brakło, więc umówiłem się na za 2 tyg.

 

W starym silniku mechanik zdjął miskę olejową i jednak panewke obróciło, także może opłaci się go jeszcze zrobić jeśli to tylko szlifowanie wału wchodzi w grę.

 

Po prawie 3 mies udręka się skończyła ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2021 o 15:17, eryk93 napisał:

Po dłuższym czasie okazało się, że panewki się obróciły, waliło po głowicy,... podobno częsta przypadłość w silnikach reno

ten silnik ktory masz w Nissanie to jeden z lepszych silnikow, lepiej zmien mechanika,
ciekaw jestem jak on chce Ci czyscic DPF? szlauchem z woda pod cisnieniem? szkoda pieniedzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, 

Poszperalem i znalazłem w okolicy renomowaną firmę, która zajmuje się głównie czyszczeniem filtrów DPF, koszt ok 700zł, demontuja i wkładają w maszynę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim miescie zaklad z profi urzadzeniami bierze 800 zl za full serwis:
- demontaz i montaz filtra
- regeneracja
- adaptacja sterownika (i o tym warto pamietac)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, borge napisał:

- demontaz i montaz filtra
- regeneracja
- adaptacja sterownika (i o tym warto pamietac)

Wezmę to pod uwagę, dzięki ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...