Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Duży pobór oleju, wymiana silnika?


pekadmmc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam od jakiegoś czasu sprowadzoną z Niemiec Micrę z 2009 r. z silnikiem 1.2 65KM.

Przejechała już trochę kilometrów i okazało się, że jest strasznie duży pobór oleju- jakieś 1,5l/1000km. Olej na miarce jest ciągle bardzo ciemny. Zauważyłem też obfity nalot sadzy na końcu wydechu.
Oglądałem kilkukrotnie silnik pod kątem jakichś wycieków, jednak niczego nie byłem w stanie zauważyć.
W krótkim czasie dolałem już może ze 3 litry oleju... W końcu trzeba zabrać się za zwalczenie przyczyny. I właśnie o możliwe przyczyny takiego zachowania silnika chciałbym zapytać.

Słyszałem że najczęstszym powodem takiej awarii są wadliwe uszczelniacze trzonków zaworów. W jaki sposób mogę określić, że to na pewno one są przyczyną tego wzmożonego spalania oleju? A może przyczyny powinienem szukać jeszcze gdzieś indziej?

Posiadam sprawny silnik z podobnej Micry K12 z 2003r.- 1.2 80KM. Czy może rozsądniejszym rozwiązaniem mojego obecnego problemu będzie po prostu wymiana silnika na ten stary, zwłaszcza że w najbliższym czasie i tak będę musiał zacząć myśleć nad założeniem podobnej instalacji gazowej, jak w mojej starej Micrze, a z tym 65-konnym silnikiem jakoś mi się to nie widzi...? Tylko wtedy pojawi się problem znalezienia dobrego elektryka który zajmie się całą elektroniką...
Bo przy obecnym settingu pod silnik 1.2 65KM nie mam co liczyć na brak problemów po wymianie silnika na inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii głównego problemu nic nie napiszę, ale jeśli spodziewasz się jakiejkolwiek realnej różnicy w jeździe po silniku 80 KM, to się grubo zawiedziesz. Obie wersje mają ten sam moment obrotowy, a różnica w mocy wynika z tego, że 65 osiąga te swoje konie przy 5200 rpm, a 80 przy 6000 rpm. Jasne, że wykres będzie ciut korzystniejszy dla tego mocniejszego, ale w codziennych warunkach drogowych to jest nie do zauważenia. Kto jeździ [mikrą] ze wskazówką na czerwonym polu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie silnik do remontu, pierścienie do roboty. Na twoim miejscu przełożyłbym silnik. Prawdopodobnie te silniki różnią się tylko softem :). Ten 80KM otwiera przepustnice na maxa a ten drugi nie.

Jak sam silnik przełożysz to bedziesz miał te 65km. Jak komputer to może te dodatkowe koniki u góry się pojawią.

Poza tym te silniki lubią wciągać olej przez odmę, u siebie mam zaślepioną przy kolektorze, a do pokrywy kupiłem wąż fi 10mm 1m i puściłem w okolice zbiorniczka spryskiwaczy żeby konserwowało podłóżnice :D. (cicho, nikt nie słyszał :D), w obudowie filtra też zakleiłem silikonem tą dziurkę. Kolektor mam wymyty, przepustnice wyczyszczoną, zużycie oleju znacznie spadło i nic mi dolotu nie syfi. Na 10000km z 2l wciągnie, robię co wymiane płukanke, może zużycie jeszcze spadnie. Olej shell helix ultra 5w40. Wcześniej miewał napady dymienia, teraz już nic nie dymi.

Kiedyś jak będę zabierał się za rozrząd to może czapkę zdejmę i pierścionki wymienie.

Silnik u ciebie powinien pasowac p&p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moim zdaniem jest jak pisze kolega marcintju. Przyczyną są pierścienie tłokowe. Można to potwierdzić przeprowadzając pomiar ciśnienia w cylindrach. Awaria pierścieni powoduje przedmuchy spalin i wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej, co powoduje wypluwanie oleju do odmy, a to z kolei zwiększenie zużycia oleju. Nie dopuszczalny jest ten " myk" z rozłączaniem i wyprowadzaniem na zewnątrz odmy ze względu na zanieczyszczenie środowiska i przepisy.

Pozdrawiam i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...