Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Pytanie o wyjazd


bubuss

Recommended Posts

Witam panów

Mam pytanie czy któryś z was jeździł muraniakiem z51 lub starszym z50 do Chorwacji jak się to auto zachowuje w 35 stopniach na zewnątrz jadąc po górzystym terenie. Skrzynie i silnik się nie przegrzewają. Zadaje to pytanie bo w przyszłym roku zamierzam sie wybrać a nie wiem jak takie podróże znosi ten samochód bo przez ten rok to można powiedzieć że kręciłem się nim troche po Polsce aletu nie ma takich temperatur. No i najdalsza podróż to w ciągu dnia nad morze i powrotem jakieś 900 km. a do Chorwaci to ciągiem 1600. Czy macie jakieś rady jak wy przygotowujecie swoje auta do takiej podróży?

Link to post
Share on other sites

Te samochody jeżdżą po Florydzie , Californii , Texasie i nie ma problemów....tam temperatury przekraczają 40 stopni. 

Przygotowanie auta zależy od stanu auta , historii serwisowej , ja dziś wsiadam i jadę 3000km bez przygotowania. 

Trzeba się przyjrzeć układowi chłodzenia , wężom , wyciekom , jeśli latami tego nie robiono  (dłużej niż 7 lat) to zalecalbym  zmiane płynu chłodniczego z płukaniem układu. 

Podobna sprawa z płynem w skrzyni biegów , czy nie ma wycieków , czy jest prawidłowy stan , ew. wymiana . 

Układ hamulcowy wiadomo , żeby nie było że skończą nam się klocki w czasie jazdy a teren górzysty robi swoje , obejrzeć przewody , tarcze, jeśli płyn ma więcej niż 2 lata zmienić ..

Silnik/olej/filtr powietrza , układ wydechowy , opony , kolo zapasowe , drążki , wahacze. A nawet geometria kół 

Generalnie wszystkiemu trzeba się przyjrzeć , czy sprawne , bo naprawa za granicą to duże koszty  .

I ważna uwaga po przygotowaniu auta do drogi , dobrze jeszcze z 1000Km  pojeździć po Polsce. Robienie czegoś na ostatnią chwilę kończy się przykrymi niespodziankami.  

Link to post
Share on other sites

Tak rozumiem zawsze z 2 miechy przed wyjazdem sprawdzałem auto. Moje od początku jest z polski i było serwisowane w nissanie ja teraz tylko zrobiłem serwis w niezależnym tam gdzie zawsze robiłem swój poprzedni samochód. Tylko zastanawiała mnie ta skrzynia cvt jak znosi takie warunki nie jeździłem wcześniej z taką skrzynia a przez ten rok to zrobiłem nim tylko około 10 tys. awarie jak dotąd żadne poza baterią w pilocie do auta. 

Link to post
Share on other sites

Ta skrzynia nie ma problemów z przegrzewaniem.  Ja robię czesto trasy ponad 1000 mil ciągiem i nie ma problemu .

Link to post
Share on other sites

o to super to chciałem wiedzieć. a pytanko robił ktoś z was kiedyś test chłodnicy jak oddaje ciepło ? kiedyś na yutubie oglądałem że gość jakimś urządzeniem sprawdzał sprawność chłodnicy jak oddaje ciepło

Link to post
Share on other sites
Kazik_R52

podłączasz interfejs i program cvtz50 i masz monitoring temperatury w skrzyni, widzisz co się dzieje....

najważniejsze w CVT to przed wyjazdem mieć pełny poziom oleju w skrzyni...  ja robiłem w lato trasy typu Chicago -> Huston, Chicago -> Miami a to 2000km, jechałem paliwo się kończyło, tankowałem, Red Bulla i dalej, jak już sił brakowało to zmiana bociana i Żona wsiadała za kierę. 

Dojechałem na miejsce i zaparkowałem na parkingu takim pod bardzo mocną górkę ... a tam mała plama oleju i szok , konsternacja co się dzieje, awaria, wrócę do domu. Nie , Nie, dzień przed samym wyjazdem zmieniałem olej w silniku i gdzieś tam przy zmianie polało się na jakiś element , na górce wylało się i niepotrzebny stres... .

Jak pisałem nigdy nie robimy nic przed wyjazdem na ostatnią chwilę, nawet tak proste sprawy klocki, olej. Bo klocki po wymianie muszą sie ułozyć, mogę się chwilowo grzać, może nie być dokręcony filtr oleju, lub jakaś część po naprawie poluzowana, to tylko ludzie, czynnik ludzki, nawet nowa opona może być źle założona, co miałem na przykładzie auta żony, gdzie majster nie przyłożył się do oczyszczenia felgi....jadę pojawia się monitor niskiego cisnienia powietrza w kole, wysiadam jest nisko, ale nie tragicznie, zmieniać, nie zmieniać na zapasówkę ?, raczej dojadę do domu, już mam wsiadać do auta i  bum..... i opona rozszczelnienia, auto lezy na feldze, wyobrażacie to sobie na trasie, minimum to zniszczenie opony i felgi, a maximum ?...   

jak pisałem wcześniej .....jak latami tego nie robione dobrze przepłukać i wymienić płyn do chłodnicy, potem pojeździć 1000km, żeby wszystko grało, ładnie się odpowietrzyło, żeby nie wyszło że jakiś wąż po zmianie jest nieszczelny, czy nie dokręcony..   

na Florydzie widziałem temperatury np. 115stopni F, czyli 45 Celsjusza, zero problemów....     

  

Link to post
Share on other sites
bubuss

aha to super bo cvt nie jeździłem daleko i nie mam doświadczenia starą skrzynią w Buick lesabre typ skrzyni 4t65e to przejechałem do tej pory 515 tys i tylko olej i 2 razy chłodnica skrzyni z przebiegu wymieniałem a tak remontu nic nie robiłem i śmiga dalej i czy niskie i czy wysokie tem pół Europy nim zjeździłem ten model auta polecam z czystym sumieniem nie zawodne auto

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...