Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1,3 opinie serwis uwagi


CZARNO_CZARNY

Recommended Posts

6 minut temu, Smakor napisał:

Czyli nie ma się co ociągać z wykupieniem dodatkowej gwarancji (ubezpieczenia)...  I jeszcze głupi PIS skasował leasingi i trzeba do końca roku auto wykupić ;/

Jak skasowali leasingi?

Z drugiej strony to jestem przerażony ty co tu czytam. Wykosztowałem się na samochód prawie roczny (ponad 80 tyś.) Kupiony u dealera z gwarancją, przebieg 23000,  żeby nie mieć problemu a tu takie informacje. 

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, romeks napisał:

Kupiłeś nowy czy odkupiłeś ?

 

Kupiłem jako używany pewny z przebiegiem 12 tys właśnie w nissan japan.

Właśnie się zastanawiam nad zakupem tej rozszerzonej gwarancji a właściwie to jest ubezpieczenie... i sam już nie wiem.

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, grzesiq napisał:

Jak skasowali leasingi?

Zmienił zasady wykupu auta po leasingu operacyjnym na nie opłacalne. Konieczność zapłaty podatku od wartości rynkowej i brak możliwości sprzedaży przed upływem 6 lat od wykupu :) Szach i mat. Doytczy umów w trakcie.  Mi w listopadzie mija 24m i muszę wykupić auto (24m to minimalny okres leasingu oper.) tzn aby unknąć zmian. Jest czas do 31.12.2021 :) Okres przejściowy - łaskawcy :)

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, rafalkapalka napisał:

Witam,

Właśnie jestem po 2 przeglądzie koszt 1408 brutto  japan motors  . Po przeglądzie stwierdzono (Serwis umówiony) do wymiany/naprawy: lusterko - mechanizm szarpie, leje spod obudowy rozrządu , dziura w skraplaczu auto paruje, problem z regulacją wysokości pasa bezpieczeństwa mechanizm zacina się  . w lipcu robione było uszczelnienie obudowy chłodnicy klimatyzacji. Czy u Was też występują takie przypadki? Auto ma przejechane 29Kkm. Dbam i pieszczę ale trochę mi słabo jak ciągle coś się dzieje. Miesiąc temu wymieniony akumulator na gwarancji na starym nie udało mi się odjechać spod serwisu ( a byłem pytać ponieważ mam wpięty woltomierz w gniazdo zapalniczki i przy rozruchu spadało napięcie do 9 V ( z resztą mierzone na aku było to samo),usłyszałem że tam mierzone niema nić wspólnego z tym na aku 🤣.  Odnoszę wrażenie iż zawieszenie stuka ale za każdym razem słyszę że jest ok. Raz dokręcane nakrętki na kolumnie było jakby lepiej ale może to placebo .

Pozdrawiam

Rafał

Na kosiarki niestety trzeba chuchać, dmuchać, max 10 tys. km / rok :D i broń boże zbyt często deptać pedał gazu... ;) Inaczej w najlepszym wypadku strzeli uszczelka i zacznie cieknąć... Aż dziwne, że w instrukcji tego nie ma... ;) 

Taki silniczek w małym aucie miejskim pewnie da radę ale w dużym crossoverze/ suv-ie pracuje non stop na 120% swoich możliwości. I jak to ma przeżyć gwarancję? 

 

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, elsebo napisał:

Na kosiarki niestety trzeba chuchać, dmuchać, max 10 tys. km / rok :D i broń boże zbyt często deptać pedał gazu... ;) Inaczej w najlepszym wypadku strzeli uszczelka i zacznie cieknąć... Aż dziwne, że w instrukcji tego nie ma... ;) 

Taki silniczek w małym aucie miejskim pewnie da radę ale w dużym crossoverze/ suv-ie pracuje non stop na 120% swoich możliwości. I jak to ma przeżyć gwarancję? 

 

A ja głupi miałem nadzieję że ta kosiarka będzie ciut lepsza niż 1.2. Aczkolwiek przed zakupem starałem się doczytać jakieś informacje o tej kosiarce ale były same pochlebne. No cóż trzeba turbinę wyłączyć i podłożyć klocek pod pedal gazu :). Z tego qiosek iż trzeba tez zakupić te 2 lata dodatkowej gwarancji:)

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, rafalkapalka napisał:

A ja głupi miałem nadzieję że ta kosiarka będzie ciut lepsza niż 1.2.  No cóż trzeba turbinę wyłączyć i podłożyć klocek pod pedal gazu :).

Nie popadajcie w skrajność, nie ma  tragedii, trzeba jedynie wiedzieć jak się posługiwać nowoczesnym samochodem (też mam z tym problem, bo stare zasady ekektromechaniki obecnie nie działają).

Inne marki też miały i mają problemy, więc spokojnie, lecz gwarancję 5 lat trzeba mieć, tym bardziej, że przechodzi na kolejnego właściciela.

Co do deptania na gaz, mam obecnie inne zdanie. W 1.2 jeździłem spokojnie, choć nie dziadkowo i silnik szybko zaczął szarpać. Teraz po czyszczeniu kolektora z nagaru, cisnę go bardziej. O jakiś częstych wyciekach w QQ jednak chyba mało słychać, a o szarpaniu już nawet w 1.3 się rozpisują na forach. Jak czytałem, bez dodatkowych wtrysków pośrednich nie da się tego wyeliminować chyba.

PS.: 1.3 ma za to filtr cząstek stałych, zobaczymy ile pożyje.

Edited by aquariusmax
Link to post
Share on other sites

Ja zawsze jedzdże dynamicznie. Każdy motor jaki miałem w samochodach był porządnie przedmuchany ale w granicach zdrowego rozsądku. O filtrze wiem i się go obawiam . A qq ogólnie fajne autko. Ale jeszcze z żadnym z ostatnich lat nie miałem takich doświadczeń.  A przed qq miałem dwa kopciuch tj mega 3 grandtur 1.5 dci super autko przejechało beż jakiejkolwiek awarii 250kkm A następnie i30 1,4 cdri 150kkm beż przygód. Aczkolwiek przez dpf auto głównie robiło krótkie odcinki co 4k-5kkm zmieniany był olej i filtr. Poza tym zero problemów. A qq przez rok trochę widział serwisantów  stuki zawias przód,  szyba pękła przednia, obudowa chłodnicy klimy, teraz lista znów.... a to dopiero 2 lata autka :( ale zobaczymy pożyjemy. 

Edited by rafalkapalka
Link to post
Share on other sites
W dniu 13.10.2021 o 14:10, rafalkapalka napisał:

Kupiłem jako używany pewny z przebiegiem 12 tys właśnie w nissan japan.

Właśnie się zastanawiam nad zakupem tej rozszerzonej gwarancji a właściwie to jest ubezpieczenie... i sam już nie wiem.

No cóż, zależy jak był traktowany przez te najważniejsze 12 tys.

Tak szczerze to nie kupiłbym  auta po demonstracyjnego.

W swoim po 2000 tys. wymieniłem olej a i pierwszy tysiąc jeździłem bardzo ostrożnie.

Zostało mi to z dawnych lat. Niby nowych aut się nie dociera...

Niemniej traktowane delikatnie na początku od nowego zazwyczaj odwdzięczają się bezproblemową eksploatacją.

Mam nadzieję, że po usunięciu usterek w Twoim autku, dalej już będzie dobrze, czego życzę.

Pozdrawiam.

 

Link to post
Share on other sites
rafalkapalka

Dzięki. Auto nie demo  poleasingowe. I30 miałem kupiona po wypozyczalni i nie było z nią żadnych problemów.... dpf to w nich standard zbiera do 18 g osadu i próbuje wypalić.  Cywilizowane ata zbierają 50-80g i dopiero uruchamiana jest procedura . Ale zobaczymy . Serwis umówiony na środę.  Jeszcze pytanie jak u was jest. Po uruchomieniu auta słychać chwile ok 20 sek syczenie  jak by gaz klimy u Was też tak jest czy to kwestia uszkodzenia .

Link to post
Share on other sites
aquariusmax
4 godziny temu, rafalkapalka napisał:

Jeszcze pytanie jak u was jest. Po uruchomieniu auta słychać chwile ok 20 sek syczenie  jak by gaz klimy u Was też tak jest czy to kwestia uszkodzenia .

Masz bardzo mało czynnika w klimie.

U mnie było 100g z 450g normalnie i nie syczało, choć słabo chłodziło.

Po wymianie skraplacza (chłodnicy klimy) i nabiciu, chłodzi poprawnie (jak na niskie standardy QQ z małymi silnikami).

Edited by aquariusmax
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...